Osvita.ua Блоги О. Мірошниченко: проблема не в зарплатах, а в системі
О. Мірошниченко: проблема не в зарплатах, а в системі

Проблема не лише в зарплатах, а в тому, що потрібно створювати систему виховання педагогічних талантів

О. Мірошниченко: проблема не в зарплатах, а в системі

Автор: Олександр Мірошниченко, актор, режисер, драматург.

Фінансове

Я обома руками ЗА високі зарплати для вчителів. Тут немає про що дискутувати. Вчитель повинен отримувати достойні гроші за свою роботу. Це аксіома.

Правда, ця аксіома набуває трохи іншого відтінку, якщо поглянути на неї з іншого ракурсу. Про що я?

Якщо добре проаналізувати всі суперечки-дискусії на шкільну тему – випливає така начебто беззаперечна думка. Основною причиною занепаду української школи є низькі зарплати вчителів. Начебто все логічно.

Але давайте пофантазуємо. Уявимо, що вже завтра, припустимо, вчитель молодших класів буде отримувати десь тисяч 25 зарплати. Уявили?

І миттєво, практично за один день всі вчителі стануть суперпрофесійними, доброзичливими до дітей, прогресивними. А директори взагалі забудуть, що таке корупційні схеми та радянські рецепти освіти.

Ви в це вірите? Передбачаю аргументи про те, що на таку зарплату в школи замість поганих вчителів прийдуть гарні і будуть великі конкурси на посади. А звідки, власне, вони прийдуть? Де візьметься інше мислення та прогресивність?

Я далеко не до того, що не потрібно підвищувати зарплати вчителям. Потрібно! У першу чергу. Але рівень наших шкіл і рівень зарплат не так прямо пов'язаний, як ми собі уявляємо.

Можемо платити і 100 тисяч зарплати, а нездара залишиться нездарою, хам - хамом, ретроград - ретроградом. А талант буде талантом за будь-яких умов.

Отже, проблема не лише в зарплатах, а в тому, що потрібно створювати систему виховання педагогічних талантів. Бо зараз старе та інерційне в більшості продукує подібне собі. А цьому подібному скільки не плати – змін не буде. І це теж аксіома…

Оригінал

Освіта.ua
03.04.2017

Популярні блоги
Віктор Громовий: принижені та зневажені педагоги Принижені та зневажені — це нинішнє реальне становище і соціальне самопочуття українського вчительства
Олеся Калинич: зміни від МОН чи черговий фейк? Як учитель може втілити в життя виставлення оцінок у щоденник на перерві, наприклад, 20-30 учням?
М. Хоменко: таке в нас ставлення до «сіяча знань» Інтелектуальна праця оцінюється не просто за залишковим принципом, а принизливо низько
І. Лікарчук: про нового вчителя, а не власника диплому Лише учительський диплом у сучасних умовах не може бути єдиною перепусткою в шкільний клас
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Голосzнарода
В мене як тільки почав явно проявлятися педагогічний талант, радянопітеки узріли, зговорились і ізгнали мене, щоб не зашкоджати їм тягнути лямку до смерті. Із більшенням зарплатні вчителя, збільшується і ціна його робочого місця, відповідно і збільшується прибуток заврайоно і завміськно. І няіких конкурсів на посади вчителів не існує, бо в школі процвітає неофеодалізм, за умови якого вчитель сам із власної кишені повинен утримувати в функціональному стані той наділ, який купив.
anton2000
Автор пишет, что можно платить и 100 тис. грн., а бездарь останется бездарью и т. д. по тексту. Но почему-то министрам, депутатам,... повысили зарплату далеко не на 1 тысяч. грн., а они те же, что были и месяц и три, и пять назад. Затем автор интересуется, где возьмутся вдруг профессионалы, если зарплату резко поднять. Но автор видимо не знает о том, что те же учителя младшей школы вынуждены работать ещё где-то, чтобы обеспечить себе более высокий уровень жизни, хотя это конечно же сказывается на основной работе.
@@@
"Передпенсійного віку" означає те, що вони не хочуть нічого змінювати. Можливо, хтось і хоче проводити реформу "нової української школи", але їх одиниці. А всі інші хочуть триматися за своє місце і отримувати заробітну плату. Ніхто в паспорт ні до кого не лізе просто "правда в очі коле". Насиджені місця важко змінювати, а робити зміни теж не хочеться! Почистіть РУО і керівників закладів освіти, тоді і реформу можна реалізовувати. Молодих учителів просто виживають пенсіонери. А кому ж не хочеться отримати до пенсіїї якісь гроші. І ніхто не задумуються про знання дітей. А ви говорите про результати ЗНО, це проблема дітей і батьків, а деякі вчителі просто пересиджують свої години і отримують зарплати. Діти страждають від навантаження і домашніх завдань, бо батьки не в змозі допогти з таким обсягом домашніх завдань приходячи о 21 годині вечора! Треба розумно до всього підходити!!!
Олекса Позняк
Я про це уже 20 років говорю. Зараз система надала перевагу люмпмен-учню. Що хоче те творить, уроки зриває-винуватий учитель і школа. А реформа повинна бути заточена на учневі що бажає учитись. І тоді не потрібні будуть ні атестації ні ліцензування ні районо. Усі некомпетентні відсіються бо не будуть задовільняти потреби кращих учнів.
Владимир
Мне кажется, что автор рассуждает о тех вещах, в которых ничего не понимает. Помните, что "в футболе, медицине, педагогике и сельском хозяйстве разбираются все"? Основы успехов финской педагогики: учитель доверяет ученику, школа доверяет учителю (он же профи!), государство доверяет школе. Общество одинаково уважает и"дворника" и "врача". Они нужны обществу, но получают разные зарплаты. У нас. В школе сегодня работают или пенсионеры (молитесь на них) или те, кто решил, что отпуск летом со своими детьми..., или малограмотные неудачники или те, кому даже если вообще не платить, будут возиться с детьми. но последних мало. На них ставку делать нельзя. Учитель такая же профессия, как и слесарь. Массовая и ей нужно учиться. Для того, чтобы в школу пришли умные и грамотные молодые люди, о них нужно заботиться: зарплата, жильё (не сарай!), джип, чтобы учитель обязательно на выходные поехал с семьёй отдыхать или в библиотеку, или в театр. Нужно организовать работу его так, чтобы ночью он отдыхал, а не...
Мені 42
Шановні колеги, що таке за слово "передпенсійного віку". Замініть його на слово ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ. Поважають класних фахівців різного віку. Учитель дає міцні знання, уміє знайти підхід до учнів, поважає і любить дітей, займається самоосвітою, дотримується норм моралі. Цього я думаю вистачить. Не лізте до нього в паспорт!
василь
для оля . а де гарантія що директор що працює 2-й рік не буде принижувати вас , не стане корупціонером????, адже за рік він уже директор, а іноді ще раніше. тому скільки років працює не важливо, ви ж далі сама говорите щоб нормальний був і поважав людей і цінував професійні задатки. і ще директора повинні призначати а в колективі погоджувати. батьків до управління закладом на 100м не допускать, тоді буде порядок. тому що батьки крім своїх прав в нвп нічого більш не знають, ні за що не відповідають.
Оля
Директор має стати агентом змін, але він має бути не пердпенсійного віку і працювати в школі не більше 3 років. на посаді. Ті директори, які пропрацювали більше 5 років для школи нічого нового не несуть, а обростають корупційними схемами. Вчитель має обиратися батьками саме той, який потрібен їхній дитині для навчання і оптимального психологічного стану.Батьки мають самі обирати вчителів своїм дітям. Все залежить від нормального керівника, який поважає своїх працівників, не примушує їх принижуватись перед батьками аби у них не було проблем із дзвінками батьків у Департамент або Міністерство освіти Учителі потерпають від приниження керівниками їхньої честі і гідності , вигороджуючи себе, як керівника навчально закладу. Велика шана простому учителю, який працює із задоволенням і на результат і велика ганьба тим керіникам, які не цінують своїх педагогів, а у пошуках наживи для себе нехтують людськими стосунками і гірше того, знаннями дітей. Як із цим боротись ???
Вчителька передпенсійного выку
Для Оля: Мабуть, Ви не дуже хороший та прогресивний вчитель, якого обирають для своєї дитини батьки, інакше Вас не примушував би директор принижуватись перед батьками аби не було проблем із дзвінками батьків у Департамент або Міністерство освіти. А ось до вчителів передпенсійного або пенсійного віку батьки записують своїх дітей, бо вони дають знання, а не роблять вигляд , що вчать. Оце Вас, Олю , і задіває. І Як би Вам не хотілося суперечити мені, не обманюйте саму себе. В Вашому коментарі наскрізна образа за те, що досвічених вчителів цінують більше, ніж Вас. Дуже швидко плине час, і зовсім скоро і Ви будете передпенсійного віку , і молодь буде боротися з Вами, вимагати від адміністрації викинути Вас зі школи. Не забувайте про це .
Світлана Бондарчук
Професійна компетентність, як на мене, не залежить від віку вчителя. Абсолютно. Вчитель , який прагне і вміє розвиватись, йти в ногу з часом, може бути і 30 років, а може і 54-х.Головне - бажання і мотивація.
Коментувати
Виктор
Если будут большие зарплаты - будет конкуренция, а так один отброс общества идет в педуниверситет..... Автор идиот раз не понимает этого!
Світлана Бондарчук
Для Виктор: Закінчила школу із медаллю.Пішла вчитись в педагогічний, бо просто не уявляла себе ніким іншим. В сім’ї педагогів нема. Працюю уже 15 років. Задоволена своєю роботою. НЕ задоволена лише ставленням вищих інстанцій до сільських шкіл. Те, що в педуніверситети йдуть аж ніяк не інтелігенти, не означає, що вони й в школу підуть...Такі люди хочуть швидкого достатку, а в школі цього нема. Робіть висновки.
Коментувати
Tet-a-tet
В радянські часи запитали одну відому співачку скільки вона заробляє за концерт. Коли сказала ведучий запитав:"Як же ви працюєте за такі мізерні гроші? А що робити, відповіла та, нічого не платитимуть - все одно співатиму, бо нічого іншого не вмію. От на це і робить ставку влада, талановитий вчитель чи ні, куди йому діватися, все одно працюватиме, якщо іншої професії немає. Американці говорять, що вони не настільки багаті, щоб купувати дешеві речі. Висновки робіть самі.
Ірина
І підвищувати зарплату вчителям і створювати нову систему підготовки педагогічних кадрів треба одночасно.
Олег
Не тільки "створювати систему виховання педагогічних талантів" , а й розробити адекватні програми та підручники.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!