О. Панич: чи згодні освітяни з переліком функцій НАПН?

Усупереч рекомендаціям і пропозиціям, посилено «координуючі» (по факту керівні) функції НАПН

О. Панич: чи згодні освітяни з переліком функцій НАПН?

Автор: Олена Панич, кандидат історичних наук, експерт Реанімаційного пакету реформ, група «Освіта-наука».

Два дні тому робоча група з доопрацювання законопроекту «Про освіту» таки наділила Академію педнаук особливими функціями в підготовці науково-методичного та навчально-методичного забезпечення освіти. Усупереч пропозиціям народних депутатів, які пропонували вилучити п. 2 статті 75, і навіть всупереч рекомендаціям ГНЕУ, яке зазначало, що в такій статті немає потреби, оскільки функції Академії чітко прописані в Законі «Про наукову і науково-технічну діяльність». Замість того, запропонована робочою групою стаття 75.2 посилила «координуючі» (фактично керівні) функції НАПН у сфері педагогічних досліджень і надала їй додаткових повноважень щодо розробки «типових освітніх програм дошкільної та повної загальної середньої освіти», які мають затверджуватися Міністерством.

Повний текст статті 75 п. 2 тепер звучить так:

2. «Провідною самоврядною науковою організацією у сфері освіти є Національна академія педагогічних наук України, яка:

1) координує, організує і проводить фундаментальні і прикладні наукові дослідження та експериментальні розробки у сфері освіти, педагогіки і психології, взаємодіє з відповідними органами державної влади з метою виконання завдань, визначених державними пріоритетами у сфері освіти;

2) розробляє наукові основи розвитку освіти з урахуванням науково-технічного та соціально-економічного прогресу суспільства, національно-культурних традицій, а також світових тенденцій розвитку та досвіду зарубіжних країн;

3) проводить незалежну наукову експертизу:

  • проектів прогнозних документів (доктрин, концепцій, стратегій тощо), проектів законів, державних рішень і програм, освітніх інновацій, висновки якої є обов’язковими для розгляду органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час прийняття відповідних рішень;
  • навчальної та методичної літератури (крім літератури для вищої освіти), за результатами якої надає висновки (рекомендації) щодо доцільності її використання в освітньому процесі, які є обов’язковими для розгляду органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час прийняття відповідних рішень;

4) бере участь у розробленні методів навчання, стандартів освіти, типових освітніх програм, підручників;

5) розробляє із залученням фахівців типові освітні програми дошкільної та повної загальної середньої освіти (крім типових освітніх програм мистецької, спортивної та військової спеціалізованої освіти) і подає їх на затвердження центральному органу виконавчої влади у сфері освіти і науки;

6) здійснює розроблення та експериментальну перевірку інноваційних моделей освіти;

7) провадить організаційні, координаційні та науково-методичні заходи щодо забезпечення практичної психології в освіті та соціальної педагогіки;

8) здійснює психологічну експертизу стандартів освіти, типових освітніх програм, підручників, методичних матеріалів тощо;

9) провадить освітню діяльність з підготовки і підвищення кваліфікації керівних, педагогічних і науково-педагогічних працівників освіти, пов’язану із здійсненням реформ в освіті;

10) здійснює іншу діяльність, пов’язану з науковим та методичним забезпеченням освіти, визначену законодавством та установчими документами Національної академії педагогічних наук України».

Мені цікаво було б дізнатися, чи погоджуються освітяни з таким переліком функції НАПН?

Можна писати коментарі під цим постом, або в приват, або на емейл [email protected]

Оригінал

Освіта.ua
23.03.2017

Популярні блоги
Віра Коткова: враження від навчання у 5 класі НУШ Враження батьків від цьогорічного навчання дитини у 5 класі Нової української школи
І. Лікарчук: що насправді цікавить учителів і директорів Про що педагоги хотіли би прочитати в листах і наказах напередодні 2023/24 навчального року
О. Мірошниченко: батьки не вороги освітянам Для батьків проблеми освітньої системи не є найголовнішою справою у житті
В. Онацький: які предмети зникнуть з розкладу шкіл? Кожен намагається знайти рецепт лікування освіти, хоча до школи мав дотик, лише будучи школярем
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Tet-a-tet
Недоля права, наша АПНУ немає нічого спільного з наукою, це контора по вирішенню своїх лобістських інтересів та марнославне спочивання на часто не зароблених лаврах. Давно пора присвоїти їй статус громадської організації і нехай наші "академіки" показують, як вони люблять Україну, а не себе у ній. Після такого безладу з підручниками, організацією навчального процесу і т.д. і т.п. моральніше було б на її місці саморозпуститися і не ганьбити Україну. А її, так звану науково- технічну базу передати ВИШам, може там краще використають її для користі держави та науки, якщо взагалі є що використовувати.
Nedolya
Це звичайний лобізм. Вважаю, що НАПНУ не є науковою організацією, бо навіть її президент не має публікацій у наукових журналах з імпакт-фактором. На мій погляд це повинна бути лише громадська організація, яка не залучає кошти держави. А як там вони себе будуть називати - баронами чи маркізами - це їхня справа. Але ж ніяк не науковцями.