Є. Ніколаєв: коледжі ще два роки можуть нічого не робити

Ще 2 набори молодших спеціалістів вчитимуться за старими підходами і вступатимуть до вишів без ЗНО

Є. Ніколаєв: коледжі ще два роки можуть нічого не робити

Автор: Євген Ніколаєв, кандидат економічних наук, викладач Київського національного економічного університету.

Коледжі ще два роки можуть нічого не робити.

Між тим, закон "Про вищу освіту" встановлює у перехідних положеннях:

5) вищі навчальні заклади, що здійснюють підготовку фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста, мають право продовжити освітню діяльність з підготовки фахівців освітньо-професійного ступеня молодшого бакалавра за умови отримання відповідної ліцензії. Особливості ліцензування освітньої діяльності вищих навчальних закладів I рівня акредитації для отримання ліцензії на підготовку фахівців освітньо-професійного ступеня молодшого бакалавра встановлюються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки. Перша ліцензія строком на п’ять років може бути видана на освітню діяльність щодо підготовки фахівців освітньо-професійного ступеня молодшого бакалавра без вимоги щодо необхідності підготовки фахівців освітнього ступеня бакалавра. Протягом цих п’яти років у вищому навчальному закладі I рівня акредитації може діяти педагогічна рада. Акредитація освітніх програм для підготовки фахівців освітньо-професійного ступеня молодшого бакалавра здійснюється на загальних засадах згідно з цим Законом.

Тобто отримай ліцензію - і працюй вже в оновленій структурі щаблів освітніх кваліфікацій.

Але ні! Треба пролобіювати ще 2 роки нічогонеробства. Тобто ще 2 набори студентів-молодших спеціалістів вчитимуться за старими підходами, матимуть вступ до бакалаврату без ЗНО тощо.

Шановні, реформи втрачають імпульс і час! Йдемо назад!

А ФБ-спільнота щиро радіє! Королівство кривих дзеркал (щоб не сказати по-іншому)...

Оригінал

Освіта.ua
22.03.2017

Популярні блоги
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Tet-a-tet
Технікуми( тепер коледжі) були задумані як заклади для професійної підготовки керівників середньої ланки( майстри, бригадири, нач. дільниць і т.п.) які мали володіти високою кваліфікацією робітника. Інакше як можна було управляти бригадами робітників, якщо ти сам нічого практично не вмієш. Зараз такі вимоги підприємці ставлять до випускників ВУЗів, але їх програми орієнтовані на наукову діяльність, а не практичну. Маємо протиріччя між потребами ринку і консерватизмом освітніх чиновників, кожен хоче зберегти свій статус, не думаючи про благо суспільства. Вузів зараз багато, але їх випускники не в тренді у підприємців; професійних коледжів замало, але їх дипломи не забезпечують високий статус випускника. Вихід: передати коледжі вузам і тоді рівновага відновиться. Збережеться статус висококваліфікованого спеціаліста і відпаде потреба у такій великій кількості фейкових ВУЗів. Шановний МОН, прислухайтеся до думки тих, хто дбає про Україну, а не про освітянських чиновників у ній.
Ел
Шановний автор нехай пропрацює а коледжі, де "горлові години" і потрібно мати високий рівень практичної підготовки. І якщо коледжі та технікуми,на думку автора, випускають фахівців низького рівня підготовки чому ж ті самі університети та академії б’ються за наших випускників. Які,до речі, потім дивом дивним є найкращими та найактивнішими студентами ВНЗ
Nedolya
Якщо якість освіти в коледжі вища, ніж у школі - він потрібен. Питання вступу на старші курси внз не суперечить МСКО - там передбачена неперервна освіта. Тому проблема надумана. Не можна під приводом нескладання ЗНО розганяти цілий клас навчальних закладів. Інакше ми стаємо подібними до поручика Ржевського, якому цікавий процес, а не результат. Насправді, якщо таки заклади забезпечують результат - вони повинні існувати.
Сергій
Тут можна подивитись, яке відвідування пар у автора статті. Стає зрозуміло, чому внз IV рівня намагаються перетягти ковдру з закладів I-II - фото і пост все ілюструють https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1233334406764428&set=ecnf.100002636403619&type=3&theater Як в народі кажуть "який піп, такий і прихід". І такий "фахівець ще буде інших повчати, як потрібно жити )))) Зайдіть у будь який педколедж, вас навчать пари проводити.
викладач
Більшість випускників коледжів не вступає до вишів. Фахівці такого рівня необхідні країні, а про ці освітні заклади держава забула. Досі не визначений статус, до якої освіти вищої та професійної їх віднести.
НамісникБога
Для викладач: скрізь фахівці такі потрібні державі, скрізь тих фахівців куча, але як в пустині, бо ніхто з них не знає, що робити, і не вміє, що робити. У Вас просто ілюзії про потрібних фахівців такого низького рівня теоретичної та практичної підготовки для економіки країни 40-50 років назад, якої вже і не існує, але кожного року в трубу вилітає велика кількість фахівців для неї, підготовлені за державні кошти і на монопольних правах держави.
Коментувати
НамісникБога
Вимоги щодо необхідності підготовки фахівців освітнього ступеня бакалавра завжди мають дотримуватися, бо це основна причина процесу реформування, без дотримання вимог ніяке реформування неможливе. Країні потрібен сучасний ринок професійно-технічних кадрів, які відповідають сучасним вимогам, тому що нові фабрики, заводи будувати, здійснювати науково-технічний прогрес мають сучасні кадри, а не зразка 40літньої давності. Вільний ринок має замовляти для своїх потреб сучасної якості професійні кадри, а не монополіст-держава.
Tet-a-tet
Для НамісникБога: Коли пливе айсберг ми бачимо лише його верхівку, 80% його маси знаходиться під водою. Так і в організації української освіти. Даремно підписалися під Болонським процесом, ним у нас у не пахне.
да кто ведь против?
НамісникБога - я.Пусть свободный рынок и заказывает. Читаю подобные мысли и радуюсь.Есть куда развернуться. Какой свободный рынок? КТО будет заказывать и оплачивать? ГДЕ? В Украине? Вы где живёте? В Азии? Или в Африке? Или в Европе? Кстати, а как там, в европе что до заказа на специалистов? ТАм свободный рынок диктует условия образования? Или государство каким-то боком имеет к этому отношение? ДА, и ещё. это какие-такие заводы-фабрики строить собираются? ГДЕ? Иглавное - КТО?Нет, про китайцев, оно понятно - им жить негде, а наши бараны, ну те, кто во главе стада стоят, они в ворота проскочили, идальше усё. Аут.Дальше - свободное поле.Для баранов. Так что никто никакие заводы-фабрики строить не будет. Вспомните, будьте так добр(а), каааааак строились заводы-фабрики в советском союзе? ЧТО для этого пришлось их рулевым предпринять?ЧЕМ всё это вылилось впоследствии? КТО стал владетелями металла этих заводов-фабрик?И а дальше уж как-нибудь продумайте самостоятельно
Коментувати
гість
Так звичайно, навіщо коледжи, технікуми та училища , адже можна вступити до ВУЗу, здавши ЗНО на 100 білів