Osvita.ua Блоги О. Мірошниченко: імітація фізичного розвитку в школі
О. Мірошниченко: імітація фізичного розвитку в школі

Прищепити дитині смак до спорту та ввести в світ розвитку свого тіла має бути метою фізкультури в школі

О. Мірошниченко: імітація фізичного розвитку в школі

Автор: Олександр Мірошниченко, актор, режисер, драматург.

Фізкультурне

Зібрались тут в школах нормативи з фізкультури вводити. Мета, правда, не зовсім зрозуміла. Якщо відкинути псевдопафос з приводу «здоров’я дітей» - жоден з авторів ідеї пояснити доцільність не зможе.

А власне, для чого пояснювати? Нормативи на те і нормативи, щоб їх здавати, а не розмірковувати над ними. Біжи, а не думай! Приблизно така логіка.

Звідси виникає цілком логічне питання. А чи взагалі потрібні уроки фізкультури в школі? Те, що спорт дітям потрібен, – факт. І те, що спорт повинен бути в шкільній програмі, – аксіома.

Але між спортом і уроками фізкультури далеко не стоїть знак рівняння. Це як порівнювати МІВІНУ і ПАСТУ А ЛЯ КАРБОНАРО. Формально і те і інше – макаронні вироби. Але ж різниця колосальна!

Знову натикаємось на інерцію радянської освіти. Замість великої кількості спортивних секцій в стінах школи і в рамках шкільної програми – імітація фізичного розвитку. Замість реального фізичного розвитку дитини – формальні тести. Тести передбачають оцінку.

А чи потрібна оцінка в нелегкий справі боротьби за здоров’я дитини? Як це взагалі реально оцінити? Успіхи одного – в шкалі тестів це провал іншого.

У кожного свої можливості і відповідно свої досягнення. І не в оцінках справа. Прищепити дитині смак до спорту. Ось, власне, єдина мета фізкультури в школі. Не оцінку поставити. Не підготувати олімпійського чемпіона. А саме ввести в прекрасний світ розвитку свого тіла.

Немає педагогів, скажете? Неправда. Є. Тисячі і тисячі. З різних видів спорту. Готових працювати. Тільки їх не дуже до школи запрошують. Бо кому потрібен в школі тренер з карате чи гімнастики? Нікому. Це вже позашкільна освіта. А школі потрібен контролер виконання тестів. Не більше. Як правило нереалізований спортсмен з купою комплексів.

В ідеалі потрібен вибір для дитини. Хочеш – йди займайся футболом. Хочеш – карате. А може, є бажання зайнятись йогою? Без тестів. Для власного задоволення. Лише так у шкільній фізкультурі буде сенс.

Розумію, що мрію про майже недосяжне. Але ж мрії мають здатність реалізовуватись. Якщо дуже хотіти і не погоджуватись на вбогу та абсурдну реальність.

Оригінал

Освіта.ua
20.03.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ірина Краєвська
Більшість вчителів фізкультури вже відмовились від "козлів", "конів". Програма не така і погана. Для учнів є різні "Модулі", які вони в більшості вибирають самі. Єдиною проблемою є матеріальне забезпечення школи. Вчителі стараються найбільше займатися спортивними іграми, що цікаво для всіх учнів.
Tet-a-tet
Для Ірина Краєвська: Якщо це 51% - то це дуже умовна більшість і проблема залишається актуальною. Сучасна молодь більш вимоглива до того, що називається спортивними вправами, ніхто не хоче нудних і не цікавих , а на сучасні тренажери у нас, як завжди, немає коштів, а точніше немає бажання. Влада сама ходить з товстими животами і тому думає, що спорт - то в останню чергу. От коли вже лікар скаже, тоді може і задумаються.
Коментувати
Tet-a-tet
Для І.Краєвська. За такою програмою як зараз фізкультура дітям не цікава, не забуваймо, що на дворі 21 століття. Примушувати усіх дітей скакати через козла - це верх фізкультурного садизму. Академія ПНУ вже давно мала би сказати з цього приводу своє слово, але їм ніколи, вони більше зайняті влаштуванням власного добробуту, ніж проблемами школи. А Міносвіти їм у цьому допомагає. У нас навіть на вулиці на майданчиках почали встановлювати тренажери, а в школах бідося чорна. Потрібно менше балакати, а більше тормошити владу аби вона краще турбувалася про молодь, і не тільки.
Vladimir Che
Для Tet-a-tet: Так хто ж винен що ті козли виявилися найміцнішим гімнастичним снарядом і чи не єдині що ще збереглися в школах :) .
Коментувати
Ірина Краєвська
Уроки фізкультури повинні обов’язково в розкладі, як обов’язкові уроки. Звичайно, людям, наближеним до влади потрібна "хвора" нація, яка б дякувала владі за будь-яку допомога. Слід поглянути на досвід розвинених країн, наприклад Німеччини, де фізкультура і нормативи фізичного розвитку учнів, проводяться на дуже на високому рівні Інфрастуктура державних спортивних закладів у нас мало розвинена, а на платні секції всі батьки не заробляють. Тому, поки що урок залишається основною формою фізичного розвитку дітей.
Олег шЛяшко
Лубенський мудак, якого взяли з "полічним", свого часу в кріслі-каталці сидів, а тепер виріший "виїбнутися", бо "отмазали". І цей підр з моєї партії!!!
Tet-a-tet
Для п. Че. Погоджуюся з Вами. Школа справді повинна прищепляти, а не насаджувати уподобання дитині, потім людина сама визначиться зі своїми пріоритетами. Але бідося наших шкіл просто вражаюча, престижна гімназія немає спортивного залу, плавального басейну, тренажерів. Кусок подвір*я для гри у баскетбол, от Вам і уся фізична культура. Зате у директора пихи не міряно, на три заклади вистачило б. Може опорні школи якось виправлять ситуацію, а взагалі радіти немає чому, особливо у світлі останній дій нашої пихатої "демократичної опозиції".
Леонід Ф.
Фізкультура, трудове навчання, етика-естетика, основи здоров"я, музика-співи-танці - обов"язкові предмети, але поза розкладом. Це дасть можливість скоротити кількість уроків до 4-5. А далі - обід, відпочинок і робота гуртків, секцій, тренінги - все по інтересам з можливістю вибору в різновікових групах.
Vlad
Для Леонід Ф.: "Все это великолепие разбивалось о маленькую бумажку, прилепленную к входной двери магазина: ШТАНОВ НЕТ"
Коментувати
Vladimir Che
Пан Мірошніченко рішив розродитися тирадою про те чого сам не розуміє. "Те, що спорт дітям потрібен, – факт. І те, що спорт повинен бути в шкільній програмі, – аксіома". Дітям , найперше , потрібна науково обгрунтована і практично апробована система фізичного навантаження . Фізичне навантаження - будь то спортивні ігри, л/а ( найперше - біг, - на витривалість , на швидкість) , вправи на гімнастичних снарядах, вправи на тренажерах , єдиноборства, плавання і нехай і йога . "У кожного свої можливості і відповідно свої досягнення. І не в оцінках справа. Прищепити дитині смак до спорту. Ось, власне, єдина мета фізкультури в школі. Так чому ж цього відношення немає ДО ВСІХ ПРЕДМЕТІВ ЩО ВИВЧАЮТСЯ В ШКОЛІ ??? Не оцінку ставити , не " вирощувати " поета , письменника, Шевченка!!, Лобачевського , Ейнштена, Менделєєва, а" прищепити смак" до визначеного предмета.
Фізкультурник
Для автора статті з люлькою: хто хоче втілити "тести - норми" для школярів? Чому змовчали і почали хаяти вчителів. Тести придумали в Мінмолодьспорті України - для звітності, а виконувати ці дурні вказівки заставлять учителів фізичної культури, які вчергове змушені будуть займатися окозамилюванням замість реальної роботи на основі інваріантних та варіативних модулів навчальної програми з фізичної культури.
родлі
І ці дурості з вимірюванням загальної, моторної щільності уроків!!!
сергій
Нормотиви повині бути оцінити свій фізичний стан і на який бал а от якщо не вистачає здоров’я їх виконати то потрібно нараховувати бонусні бали за дисципліну за роботу на уроці за виконання техніки і так далі данного елементу, і на кінець не нормативи треба змінювати а забезпечити спортивним інвентарем , спортзалалами спорт площадками,підвищити цінність спорту в державі заохочувати дітей подарунками стипендіями путівками в оздоровчий табір ось над чим треба працювати і контролювати їх виконнаню !
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!