Лілія Гриневич: новий погляд на дизайн підручників

Від дизайну підручників серйозно залежить бажання дітей вчитися і сприймати інформацію

Лілія Гриневич: новий погляд на дизайн підручників

Автор: Лілія Гриневич, міністр освіти і науки.

У п`ятницю мала цікаву зустріч з молодими дизайнерами. Школа Projector та її керівник дали своїм студентам завдання створити концепції обкладинок для шкільних підручників для 10 класу.

Були представлені дуже різні 13 проектів - як за кольоровою гамою (від світлих і м'яких до контрактно-яскравих і провокативно темних), так і за закладеними смислами. Але найцікавіше і найцінніше в цій зустрічі були їхні презентації, захист проектів.

Молоді дизайнери представили дослідження, опитування, бачення старшокласниками підручників, їхні потреби і на основі цього показали шлях розвитку їхніх творчих ідей. Говорили про необхідність і роль розвитку візуальної культури в контексті цифрової епохи. Це була важлива, навіть подекуди філософська дискусія.

Треба визнати, що наразі візуальне оформлення підручника (яке дуже важливе для сприйняття дитиною змісту) оцінюється недостатньо. Держава, витрачаючи на друк підручників немалі кошти, не ставить видавцям жодних вимог.

Ми будемо працювати над тим, щоб сформулювати критерії до оформлення підручників, щоб вони стали джерелом виховання візуальної культури. Звісно, зміст підручника найважливіший, але роль дизайну та оформлення не можна недооцінювати: від нього серйозно залежить бажання дітей вчитися і сприймати інформацію.

Тому дякую школі Projector, її керівнику Олександру Трегубу та всім учасникам зустрічі за те, що поділилися своїм баченням, що переймаєтеся освітніми проблемами і приділяєте їм увагу. Адже завданням курсу могло б стати створити щось комерційно привабливе, що може одразу зацікавити бізнес. А ви створили соціальний проект і, як вже бачу, - започаткували велику дискусію про дизайн навчальної літератури.

Оригінал

Освіта.ua
20.03.2017

Популярні блоги
І. Лікарчук: кому і для чого потрібні вимірювання? Кожен учитель без дорогезного загальнонаціонального вимірювання знає, які прогалини в знаннях мають учні
В. Онацький: що робити з учителями-пенсіонерами Якщо вчитель досяг пенсійного віку, то це зовсім не означає, що він перестав бути сучасним
О. Істер: пошук оптимального формату НМТ–2023 Обов'язковим для випускників має бути тестування і з історії України, і з математики
Олександр Мірошниченко: навчання – це не тортури В Україні дитина без таланту до математики повноцінною людиною не вважається
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Вася Пупкин
От содержания зависит, а не от визуального оформления, тупая ты п...да
Микола Васильович
Пригадую своє дитинство та "оцінку" книжок під час відвідування бібліотеки. Принцип вибору книжок був простий: якщо обгортка затерта, навіть порвана - значить, її вже багато людей перечитало. Такі книжки брав у першу чергу і ніколи не помилявся. Якщо ж обгортка була чистенька і блискуча, то це означало, що її ніхто в руки не брав...
Науменко Ольга
Вже вкотре у різних статтях, а головне - у методичних рекомендаціях та навчальних планах, - зустрічаю предмет "світова література". Зараз на обкладинці бачу те ж саме. Хто мені пояснить, відбулась зміна назви предмету "світова" на "зарубіжна" чи ні? Якби бачила десь-то на "лівих" сайтах - то таке, але це ж сайт міністерства освіти, то чому такі грубі помилки??? Пробачте, що не по темі, але це питання мене давно цікавить...
Ольга
Можливо треба зміст підручників змінити?видалити все зайве, виправити помилки, яких немало, писати зрозумілими словами і простими реченнями...
Роман
Немає бажання вчитися?Відкрийте дитячу енциклопедію з фізики.Написано просто, яскраво, доступно.Трошки переробити, допрацювати і дати в школи замість більшості підручників! Впевнений, що дітям в багато разів буде цікавіще вчити такі доступні і цікаві підручники, а не той жах надважкий, нецікавий, написаний для 2 курсу університету, а не для школи, як більшість сучасних підручноків.
Мирослава
Як на мене, жодна представлена обкладинка підручника НЕ викликає в мене БАЖАННЯ вчитися не викликає інтересу "Дурна трата грошей!!!"
Ігор
Для Мирослава: Якщо нема бажання вчитися, то Н І Я К А обкладинка не допоможе.
Аліна
Не згідна, інтерес до навчання часто залежить від багатьох факторів, один з яких: цікавий підручник! Дитина може запам’ятати багато від візуального розгляду підручника) Тому згідна з Романом.
Коментувати