Osvita.ua Блоги О. Мірошниченко: катастрофа позашкілля насувається
О. Мірошниченко: катастрофа позашкілля насувається

Тепер в Україні вже будуть не художні і музичні школи, а мистецькі клуби на повній самоокупності

О. Мірошниченко: катастрофа позашкілля насувається

Автор: Олександр Мірошниченко, актор, режисер, драматург.

Школа не починається з ранковим дзвоником. І не закінчується з дзвоником, що сповіщає про останній урок. Як відділити те, що називають освітою позашкільною від суто шкільної?

Але Міністерство освіти обмежується вузькими рамками. Ці рамки настільки вузькі, що через них до школи не проникає жодним чином світло проблем з начебто іншої сфери. Хоча яка ж це інша сфера? Ніяка вона не інша. Ми продовжуємо говорити про освіту. Не просто говорити – кричати. Бо катастрофа насувається.

Про що це я? Вітаю всіх батьків. У лапках, звичайно, вітаю. З нового навчального року забудьте про плани віддати дитину в музичну чи художню школи. Ну не всіх це, звичайно, стосується. Якщо у вас є можливість платити 3 500 – 4 000 гривень на місяць – проблем немає. Для всіх інших – немає навчання дітей.

Міністерство освіти, звичайно, робить здивоване обличчя. А що такого? Це ж не їхня парафія!. Це ж сфера Міністерства культури. А вони тут ні до чого. Яка, зрештою, різниця чи будуть діти вчитись грати на скрипці чи малювати? Яке це до школи має відношення?

Для повного розуміння. «Видатний» міністр культури Євген Нищук нареформував в мистецтві вже такого, що доведеться мінімум років десять ліквідовувати наслідки «реформ». І ось його руки дійшли до музичних та художніх шкіл. Тепер це вже будуть не школи, а мистецькі клуби на повній самоокупності.

Не мрійте про якісь там навчальні плани та дипломи після закінчення. Навіть про повноцінне навчання не мрійте. Лише за наявності фінансової можливості у вас є бодай якийсь шанс навчити дитину прекрасному.

Річ не в тому, щоб робити з дітей музикантів та художників. Мистецькі дитячі школи, перш за все, були продовженням шкільної освіти, можливістю щось змінити на краще в дитячій душі. Але боротьба за душі та серця переросла в боротьбу за батьківські гаманці.

Чи можемо обійтись без цих шкіл? Звичайно. Якщо хочемо жити в країні тотального жлобства. Ми про таке майбутнє мріємо?Скажете, що є важливіші теми? Можливо. Хоча не впевнений в цьому.

Є ще маленький шанс, що і батьки, і Міністерство освіти скажуть своє слово. Є шанс зупинити все це. Маленький – але є.

Чи промовчимо? Підемо вирішувати глобальніші проблеми?...

Оригінал

Освіта.ua
13.03.2017

Популярні блоги
Сергій Колебошин: PISA як точка відліку, а не паніки Результати PISA для багатьох виявилися шоком і «зрадою», хтось насміхався, комусь взагалі нецікаво
Семен Єсилевський: скільки вкладати в освіту? Україна належить до країн, де не простежується залежність якості освіти від витрат на неї
Ігор Лікарчук: конкурсна машина працює Чи потрібний державний конкурс «Учитель року» взагалі? А якщо потрібний, то для чого?
Микита Андрєєв: про проєкти двох цікавих документів Наївно було думати, що зі зміною влади зміниться спосіб мислення менеджменту середнього рівня
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Сілянка
ГРОМАДА?! Три села - ось наша громада. На три села один фермер, два магазина та декілька часних підприємців. З якого гаманця буде громада утримувати гуртки та секції? На школу не вистачає! Так хоч з обласних центрів приїзжають, проводять заняття з дітьми, а тепер що? Так і бачу картину: великі міста у розкоші, а навколо - занедбані сіла. Чи то тільки у місті повинно щось бути? А як же рівний доступ до освіти?
Tet-a-tet
Для Сілянка: Сара сказала:немає грошей_не потрібно будувати". Сара була мудра жінка. От і уся проблема. Доречі, а чого це я маю працювати на Вашу громаду?, Ви що, там усі інваліди? Сметанка по 60 гр., яця по 3-50 і т.д. Може трохи відстібнете на гуртки?
Коментувати
для Тет-а тет
но какого чёрта мы КОРМИМ этот центр, если громада что-то там будет решать. Вы вообще сам(а) понял(а) ЧТО сказанул(а). ГРОМАДА будет решать. НУ так пусть громада и программы принимает для каждого кружка, программы развития образования в своём округе... Какого чёрта мы кормим центр?Хотят кушать - пусть РАБОТАЮТ. Не хотят работать - пусть освобождают финансы... Их есть куда направить
тю,
она ПРОИЗОШЛА уже. Детский сад. У нас КАТАСТРОФА всего - школы, образования, общества. Там так классно пиарили теорию маятника. Мы как раз подходим к одному из . . . НО мы ещё даже не начали двигаться в обратном порядке к умиротворению, то бишь - к центру и спокойствию...
Голосzнарода
тут катастрофа "шкілля" панує багато років, здається, що і все є в школах: і сучасне обладнання, і професіональні вчителі, і талановиті директори, а діти в кращому випадку відсотків 10 шкільного матеріалу засвоюють та виходять із школи із поганим фізичним здоровям, - але всім все добре. А позашкільна освіта є вже розкішшю, коли не виконується програма мінімум шкільної освіти.
Tet-a-tet
Не можна вішати усіх собак на МОН. Правильно пише Родіон, нехай сама громада вирішує як їм організувати позашкільну освіту своїх дітей, адже на місці краще видно, які гуртки повинні бути. Школа повинна сприяти у цьому, допомагати і пропагувати серед дітей. А то ми звикли, що з Центру хтось має прийти і усе нам готовеньке піднести на блюдечку.
Олексій
Уже реформували станції ЮТ, юних натуралістів, туристичні... Діти після школи в битоних коробках сидять...
Родион
А що заважає об"єднаним тереторіальним громадам спрямовувати кошти на функціонування мистецьких шкіл для своїх же дітей? Звичайно, якщо є в цьому потреба. А з марнотратством і центрами позашкільної роботи потрібно кінчати. Ці філіали відділів освіти більш на перевірки шкіл здатні, що і роблять, ніж на організацію позашкільної роботи.
Олексій
Для Родион: Податки Державі яка ні за що не відповіда. З місцевих громад останню сорочку знімають...
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!