В. Бахрушин: найбільш дискусійні пропозиції по ЗНО

Важливо врегулювати основні засади зовнішнього незалежного оцінювання в рамковому законі

В. Бахрушин: найбільш дискусійні пропозиції по ЗНО

Автор: Володимир Бахрушин, головний експерт групи «Освіта» Реанімаційного пакету реформ.

Вчора робоча група з доопрацювання законопроекту про освіту обговорювала пропозиції до статті про зовнішнє незалежне оцінювання.

Сьогодні, крім звичного ЗНО, ми маємо тести Крок, які складають студенти та випускники медичних ВНЗ, а також вступне випробування для осіб, які вступають на спеціальність Право.

У проекті передбачаються інші варіанти застосування ЗНО. Тому важливим є врегулювання основних засад зовнішнього незалежного оцінювання в рамковому законі.

Найбільш дискусійними виявилися дві пропозиції народних депутатів. Перша з них полягала у тому, що державні органи та посадові особи не можуть використовувати результати ЗНО для обмеження доступу до освіти.

У багатьох учасників обговорення відразу виникло запитання, чи не випливатиме з пропонованої норми неможливість для вищого навчального закладу відмовити у прийомі недостатньо підготовленому абітурієнту.

Під час обговорення виявилася ще одна загроза від реалізації цієї пропозиції. За відсутності обмежень, які авторами не пропонуються, вона може призвести до того, що реальний конкурс буде відбуватися не за оцінками (можливо недосконалими) здатності абітурієнтів до навчання. А за їх спроможністю більше заплатити за навчання.

Друга пропозиція полягала у тому, щоб надати право проводити зовнішнє оцінювання необмеженій кількості незалежних установ. Така пропозиція мала б право на існування, якби вона стосувалася нових видів оцінювання, які можуть колись з'явитися в нас.

Але дискусія показала, що автори мали на увазі саме звичне ЗНО. На жаль, жодних ідей стосовно механізмів використання результатів такого оцінювання робоча група не почула. Тому обидві пропозиції були відхилені.

Оригінал

Освіта.ua
13.03.2017

Популярні блоги
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Tet-a-tet
Утворилося замкнене коло: відмовитися від ЗНО не можна, а так як воно є не вигідно ВУЗам. Правда у тому, що ВУЗів просто забагато. ЗНО фільтрує слабо підготовлених учнів, а отже зменшує набір, що має привести до закриття не потрібних ВНЗ. Саме цього бояться ділки від освіти і придумують усілякі"варіанти", щоб ЗНО обійти, а свої кормушки врятувати від закриття. Пропозиція: ліквідуйте в адміністративному порядку придумані ВНЗ і все стане на свої місця!