В. Громовий: важко робити зміни без змін, але ми будемо

Треба відважитися поставити собі деякі незручні питання й отримати на них чесні відповіді

В. Громовий: важко робити зміни без змін, але ми будемо

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Важко робити зміни нічого не змінюючи, але ми будемо…

Якщо не відважимось самі собі поставити наступні запитання:

1. Як зміниться управлінська культура в освітній сфері, якщо:

  • Наші управлінські контори будуть позбавлені функції контролю і стануть центрами сервісного обслуговування навчальних закладів, а вся система адміністрування освіти буде лише інструментом підтримки школи?
  • У всіх наших міських і районних управліннях приберуть стіни та відчинять двері? Якщо там не буде кабінетів начальників, а буде відкритий простір і горизонтальне спілкування? (Читайте, як це роблять в Дубаї).
  • Люди в принципово іншій системі адміністрування освіти замість реалізації принципу «начальник для начальника», перш за все перейматимуться ідеєю забезпечення «щасливого вчителювання»?

2. Як зміниться наша школа, якщо:

  • Її головним завданням стане: «підсилювати у дитини смак до життя»?
  • До ВНЗ будуть приймати лише за рекомендацією школи?
  • Вона стане «територією свободи» і зосередиться виключно на виконанні своїх прямих функцій.

3. Як зміняться директори шкіл, якщо:

  • Їх призначатиме, після відкритого конкурсу, максимум на два терміни шкільна рада ?
  • Вони матимуть фінансово-господарчу самостійність?
  • У їх професіограмі буде обов'язкове володіння англійською мовою на рівні B2.

4. Як зміняться вчителі, якщо:

  • У них не буде таких інструментів репресивної педагогіки як оцінка, класний журнал, щоденник?
  • Гроші на професійний розвиток ходитимуть за вчителем, і у них буде право самостійно визначати, де і коли їм зручно «пройти перепідготовку».
  • Вони матимуть право самостійно складати навчальну програму зі свого предмету?

5. Як зміняться учні, якщо:

  • У них, як у їх фінських ровесників, не буде домашніх завдань і вони матимуть вдосталь часу, щоб насолоджуватись дитинством?
  • Вони матимуть право на вільне відвідування уроків, вільний вибір вчителя та навчального предмета, індивідуальний темп руху за власною освітньою траєкторією?
  • У них буде реальна можливість ходити до школи не скільки за знаннями, стільки за позитивними емоціями, свіжими ідеями, мотивацією, лідерським досвідом?

6. Як зміняться батьки учнів, якщо:

  • Учителі керуватимуться правилом «ми ніколи нічого поганого не говоримо батькам про їхніх дітей»?
  • Їх сприйматимуть як повноцінних партнерів в організації освітнього процесу та управлінні школою.
  • Зникне конфронтаційна тема «грошових поборів».

7. Як зміниться українське суспільство, якщо:

  • У нас буде прогресивна система освіти, яка плекатиме самодостатніх, впевнених в собі, критично мислячих громадян.
  • Школа стане мікромоделлю майбутньої модернової країни-лідера нового тисячоліття.
  • Ефективне ціннісне орієнтування в школі дозволить здолати морально-психологічну кризу хворого соціуму.

Оригінал

Освіта.ua
06.03.2017

Популярні блоги
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Tet-a-tet
У нас з*явилася нова хвороба-" педагогічна шизофренія". Якщо я не хочу щось робити конкретне, я постійно теревеню про це з іншими. Самі собі ставимо питання, і самі на них відповідаємо, знаючи, що усім решта ці питання до лампочки!
василь
неможливо створити нормальну здорову школу в хворому соціумі, який постійно впадає в крайнощі, робить вигляд реформ . що заважає міністрові упразднить райво?. навіщо якісь не зрозумілі сервісні центри? і ін. Пане Вікторе чим простіше тим світліше. є опорна школа в якій адміністрація, методична служба і вони перед громадою відповідають за стан освіти, працюють з облуправлінням якщо воно потрібне.навіщо знову купа непотрібних кабінетів???
Наталія
Мені шкода, але у найближчі 50 років цього не буде. Надто закостеніла наша система освіти та начальницька вертикаль. Та і вчителі мають прийти нові, які не будуть боятись начальства, відповідальності, креативні люди. Бо зараз у школі між учительством ота рабська психологія занадто сильна. Мусить змінитися покоління. Недаремно ж Мойсей водив євреїв пустелею 40 років - "відсіював" покоління рабів.