К. Спітковська: в нашій та фінській освіті багато спільного

Якщо наша освіта стане державним пріоритетом України, вона може стати кращою в світі

К. Спітковська: в нашій та фінській освіті багато спільного

Автор: Катерина Спітковська, директор гімназії № 107 «Введенська».

Слухала свого колегу Арі Покка та подумала, як багато спільного у наших освітніх просторах - українському та фінському! На своє величезне здивування, до речі! Бо ми багато чули про відмінності , а нічого не говорили про подібності.

Перед нами виступав директор фінської школи, яка налічує 1200 дітей. Викладацький склад -80 вчителів, 85% з яких - жінки. Директори шкіл віддають перевагу жінкам-педагогам, тому що вони креативніші, працьовитіші, відданіші справі. Все, майже, як у нас, за винятком того, що в нас і чоловіки - освітяни люблять по-справжньому свою справу, і діти до них тягнуться.

До того ж, ніхто, впевнена, не буде сперечатися,що і наші учні, студенти, молоді науковці мають надзвичайні результати в світових олімпіадах, інтелектуальних конкурсах тощо.

Але є і відмінності, що впливають на успіх дітей-фінів.

Для себе виділила такі важливі моменти:

  • Повна автономія школи. Директор - це самостійна одиниця, не залежна від інститутів інспекцій, із власним бюджетом , який може розподіляти сам, в тому ж числі і на форми навчання вчителів.
  • Директор САМ вибирає вчителів, які прагнуть пройти КОНКУРС і отримати посаду ВЧИТЕЛЯ! Тобто є відбір вчителів і бажання молоді обрати вчительську професію . Арі Покка сказав, що 30% випускників шкіл хочуть стати вчителями! А в нас?
  • Співпраця з бізнесом, громадським організаціями, що мають за честь (і думаю, пільгу) фінансувати освіту. Тобто вчитель повністю забезпечений МОЖЛИВОСТЯМИ, інструментами, які необхідні йому для втілення власних педагогічних ідей.
  • Повна довіра і повага до вчителя збоку батьків, дітей - суспільства!

Я переконана, що українська освіта може стати кращою в світі! Справа за одним: освіта має стати державним пріоритетом держави! Тоді і вона стане державним брендом України!

Оригінал

Освіта.ua
02.03.2017

Популярні блоги
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Тетяна Сердечна: зарплати у вчителів мають бути різні Є шанс, що колись держава буде в змозі оплачувати роботу людей, які працюють із її майбутнім
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Grigory Kravchenko
Шановна пані Світковська. Що коротко написано, це добре. Але що майже беззмістовно це вже інша справа....Доводилось чути ствердження що в школах і ВУЗах Фінляндіїї , існує система підготовки випускників до реальних житьевих ситуацій, які на них чекають по закінченні навчання. Ви не згадали про такий підхід. Також надати загальні рекомендації учням які людські якості виробляти в собі для успішних кроків в українських реаліях. Не завадило б також нагадати читачам, що Фіни як нація, у 1918 році проявили мужність і єдність, змогли вискочити із змивного бачка азіопського руськага мира, і на північних болотах непогано облаштувати своє буття.
Tet-a-tet
Для Grigory Kravchenko: А ми на чорноземах, якими можна хліб як маслом мастити продовжуємо животіти і заздрити іншим. Бо забули, що таке гідність і не перестаємо обкрадати власну державу. Подивіться на маєтки навколо великих і не дуже міст. Парад марнославства і безчесної споживацької психології. Такі маєтки колись пан не міг собі збудувати. Як нам МВФ ще дає якісь кредити, того, що накрали наші нувориші вистачить щоб саме МВФ фінансувати.
Коментувати
Pasufik
Ви п. Спітковська не помітили однієї важливої особливості, яка відрізняє нас від фінів. Вони на відміну від нас позбавлені злодійкуватості, тому у них директор особистість, а у нас звичайнісінський бізнсмен-освітянин. Зміними пріоритети і все стане на свої місця. Коли?
Skjeld
Як ви можете рівняти Україну до євродержави Фінляндії? Директор залежний від міського чи районного відділу освіти, всі накази які йдуть він смиренно виконує. Там діти мало сидять на уроках, в основному це самоосвіта. А те що ви там якісь жалюгідні 3 аспекти спільного винайшли це нічого не говорить про сказане "аж дуже багато спільного". Пріоритетом держави на даний момент є матеріальне збагачення, бізнес чиновників. Освіта "загниває", покоління ще більше деградує...
Бадя
У Києві не всім, думаю, пре, окрімо собливо наближени[... Знаєте, як маматабачника , абощо. Але оці нафуфирені дамочки і наодеколонені мужчинки (від директора й вище), на превеликий жаль формують інформаційний простір. Створюють картинку якогось майже благоденствія - от іще трішечки, от сюди б капельку, туди тютільку - і все буде у нас хай-фай, усе буде Європа, усе буде, як у людей... НЕ буде, хлопці, дівчата. НЕ БУДЕ! Держави ще толком нема. І освіти нема. Є феодально-кланова шарпанина і дрібнота, що її обслуговує. Звісно ж - не без вчителів. Бо княжат недорослих треба ж навчити читать-писать-гроші щитать. Плюс - створити картинку мажорного шоу, бо інакше бабла ніхто не дасть. Ото й з’являються такі статєйки, що ми, мовляв, можемо... найкращі у світі і те пе. Це із серії, що у нас ракети-самольоти-літаки-кораблі, а наші інженери-програмісти-медики-фізики та інші фахівці - на вагу золота на Заході. Мені от чисто тупо цікаво - казкарям самим легше стає від цих казок, чи як?
І як це Бадя
на 200% правий? А столичні не здатні усвідомити, що поза столицею життя абсолютно не столичне...
Бадя
Хоч і ніколи страшенно, але Бадя не пропустить нагоду встромити п’ятака! Оце ще одна гарнюня дєвочка пише про школу... Дитинко! Яка Фінляндія! Що ви носитесь із якимись там зовнішніми косметичними подібностями? Де логіка? Де фіни, а де ми! Феодальна Україна зразка 19 ст. І посткапіталістична Фінляндія 21ст. Зовні ми може й подібні, але у глибинному переосмисленні - як свиня на коня. Невже ви, столичні, сучасні, продвинуті, красиві, освічені і теде, та й всерйоз сприймаєте українську школу? Нє, якшо так, то ви - чи сліпі (можна й інше яке слівце), чи у змові з владними коридорами. Бо наша школа нашій державі потрібна виключно для проведення виборів - дільниці-бо переважно по школах, а кишенькові педпрацівники сумлінно і майже за беспла виконують установки партії-правітєльства. Освіта - побічний продукт. Така йому й шана. Така й ціна усім, хто ним торгує. Гірко? - А шо ж поробиш. Доводиться якось крутитися ... Щиро ваш.
Grigory Kravchenko
Для Бадя: Частково ви праві. Але буває ще гірше. Шкільні вчителі за переконаннями сепаратисти розповсюджують в школах заразу, прищеплюють дітям бледную спірохету духовного сіфілісу, у намаганнях втягнути Україну в азіопську вигрібну яму, переповнену імперською нечистю, антихристов бесов. (86% от обитателей клоаки)
Коментувати