В. Співаковський: що за безглуздість охопила світ?

Зараз світ стоїть на порозі повного перегляду змісту знань, цілей і форматів навчання

В. Співаковський: що за безглуздість охопила світ?

Автор: Володимир Співаковський, президент корпорації «Гранд».

Через 50 лет образование, таким, каким оно есть, точно не останется. Все уже устали от его малополезности, консервативности и нищеты.

Даже в богатых странах правительства стонут, а студенты и профессора бастуют. Работодатели - так те вообще не хотят брать на работу недавно выучившихся. Тогда что же это за всеобщая бестолковость охватила мир?

Затрат денег и нервов много, а толку мало.

Вот все требуют научить детей учиться… Причем требуют это веками, исписали уже миллионы тонн бумаги, защитили тысячи диссертаций…

Но всё тщетно. Не хотят дети учиться. Для большинства вместо радости – повинность. Вместо знаний – плацебо. Вместо уверенности – бесперспективность.

А ведь все понимают, что учиться надо. Но чему учиться, как учиться, у кого и, главное, зачем – вот в чем вопрос.

Именно поэтому мир стоит на пороге полного пересмотра содержания знаний, целей и форматов учебы. Не может же эта плачевная ситуация продолжаться вечно.

Оригінал

Освіта.ua
13.02.2017

Популярні блоги
Д. Коптило: реформатори не винні, що змін не відбувається Далеко не Клопотенко, Супрун чи Гриневич винні в тому, що змін на краще не відбувається
В. Онацький: репетиторство як альтернатива школі Боротися з репетиторством не варто, але треба покращувати освітній процес у школах
Олег Фасоля: на скільки ж зросла зарплата вчителя? Держава не може забезпечити рівень зарплати, який має відповідати статусу педагога в суспільстві
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Роман
На мою скромну думку, автор трохи лукавить. Адже ми часто чуємо, що передові економіки світу вже вийшли з т.з. "індустріальної" економіки і майже увійшли в інформаційну (або інакше "економіку знань"). Ми ж плентаємося десь у хвості і ніяк не вирішимо, куди ж нам, бідним, в індустріальну, чи, може, спробувати перестрибнути відразу в інформаційну? Питання, загалом, досить непросте. Але цілком зрозуміло, що нікуди від економіки знань ми (я і інші країни, власне) не дінемося - так чи інакше доведеться переходити до постійного навчання протягом усього життя. І тут величезне значення має освіта. Не як "галузь знань", не як будівлі шкіл, інститутів, університетів, підручники тощо, а як процес. І світ стоїть на порозі перегляду основ наявної системи освіти якраз із цієї причини - щоб гармонізувати систему освіти із тими змінами, які відбуваються у суспільних відносинах, а не тому, що "всеобщая бестолковость охватила мир", "Затрат денег и нервов много, а толку мало".
Роман
У світовій економіці змінюються форми організації праці, все більше галузей рутинної діяльності автоматизується і роботизується. Відповідно змінюється роль і місце людської праці в економіці - переважаючою стає творча, інтелектуальна праця. Відповідно система освіти повинна змінюватися. Крім того, якщо подивитися на обсяг накопичених людством знань, то він росте досить швидко, і якщо, скажімо, на початку минулого століття можна було вивчити основи фізики чи хімії у тодішній школі і ці знання залишалися актуальними на ціле покоління, то сьогодні цього може вистачити хіба років на 5-10, після чого знання вже будуть застарілими. Я вже не кажу про галузі, які бурхливо розвиваються - інформаційно-комунікаційні технології, наприклад. Отже, для того, щоб забезпечити безперервний процес освіти протягом всього життя, система освіти повинна змінитися. Але процес зміни системи освіти не можна розглядати окремо від інших процесів у економіці і у суспільстві.
Коментувати
Оксана
Не було і не буде такого ніколи, щоб усі хотіли вчитися. А тим більше вчитися однакового (як у наших школах). Це називається товкти воду в ступі. Ну і отримувати за це гроші. І про яку таку плачевну ситуацію йде мова? Кожен навчиться чогось. Усьому свій час і місце, не панікуйте - і без Вас панікерів удосталь.
teren
Конечно, Вы правы. Люди не прочь переложить на машины и обязанность учиться. Мне кажется, что нежелание учиться лежить в плоскости информационной перегруженности. На человека со всех сторон столько валится информации, что на учебу просто не хватает интереса. На фоне второстепенной, но более интересной информация физика, химия, математика кажутся скучными и не нужными совершенно. В век автоматизации люди потеряли интерес к процесу обучения, ведь в айфоне все есть и им кажется, что они успешно и так проживут. Наступает эпоха хитроумных и изворотливых людей, ибо за счет честного труда много не достигнешь.
Grigory Kravchenko
Для teren: Здравые размышления...В современных пост. совковых гнойниках образования для 90% достаточно в пределах ЦПШ ( 4--5) классов, включая минимальное владение компом, затем купить диплом в подземном переходе. Гораздо важнее найти лазейку и приткнуться в гос. службу на хлебное место. И всегда помнить что "сын майора не может быть полковником, т. к. у полковника есть свой сын."
Коментувати