Ігор Лікарчук: класне керівництво треба поховати

Цапство-відбувайлівство (класне керівництво) має бути ліквідоване разом із совковою виховною роботою

Ігор Лікарчук: класне керівництво треба поховати

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

Оце собі думаю над словами однієї вчительки, котрі почув від неї упродовж кількахвилинної зустрічі. Ким є класний керівник у сучасній школі?

За моїм переконанням - це найбільший цап-відбувайло, від якого вимагається страшенно багато.

І 98% того, що вимагається, - не потрібна і беззмістовна робота. Починаючи від так званих «виховних годин» і закінчуючи стеженням за учнями в соцмережах.

А у деяких міських школах навіть пробували класкерів командирувати до нічних клубів, щоб глянули одним оком - чи немає там їхніх вихованців. Але не дали грошей на те, щоб туди зайти... Й чоловіки своїх дружин-учительок туди не пустили.

Ото чомусь мені здається, що оце цапство-відбувайлівство (класне керівництво) має бути ліквідоване назавжди. Разом із отією совково-комуністичною виховною роботою. Спробуйте довести протилежне.

Думаю, не вдасться. Бо маю в дипломі другу спеціальність: «виховна робота». Тож про «виховну роботу» знаю майже все.

І якби (не дай Бог) був міністром, то одним із перших наказів класне керівництво поховав би назавжди...

Оригінал

Освіта.ua
09.02.2017

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
tanko
Мене більше нервує рудимент совковості, який називається "педрада". Скажіть, для чого слухати те, що можна знайти в інтернеті
Natalya Buznyakova
Шановний Бадя!Ти не вчитель!На то вказує твій хамський коментар!!!!
Natalya Buznyakova
А во Франции вообще нет утренников и т.п. меропррррриятий!И всеми пропусками ,дисциплиной и т.п. занимается 1человек на все учебное заведение!!!!
Элла
Я классный руководитель. в этом качестве я: веду документацию (классный журнал, ТБ, планы воспитательной работы, контролирую питание, собираю деньги на него, ежедневно контролирую пропуски, поведение, учебу, разбираю конфликты, утешаю, подбадриваю, выслушиваю, отчитываю, звоню родителям, выслушиваю утешаю и подбадриваю родителей), организовываю, совместно с активом класса, выступления, праздники, выездки на природу, походы, экскурсии, акции, флешмобы, провожу родительские собрания и т.д.. это моя работа. вы уверены, что от нее нужно отказаться? Идеальный вариант, если всем этим будет заниматься 1 человек, без часовой нагрузки преподавателя, а курировать только класс, заниматься только детьми. но это где-то в параллельной вселенной)
Бадя
Не підтримую думку про начальника-дурака. Може й сволота, але не дурак. Начальник у нашій системі - тимчасова фігура, та багато хто з цих фігур поводить себе як удільний князьок, користуючись не стільки можливостями служби, скільки невіглаством і тюхтійством підлеглих. У ВЧИТЕЛЬСТВА ДВІ ХВОРОБИ : ІНФАНТИЛІЗМ І ПАТЕРНАЛІЗМ, отож і дозволяє наш брат усякому ге вилазити собі на шию. А начальству таке - тільки дай, воно придумуватиме і далі всяку неоплачувану погань і навалюватиме вчителям. Дівчата! Хлопці! Ви хочете навіть на ті гроші і умови, що маєте, жити спокійно і працювати з піснею? То випростовуйтеся у повен зріст і кажіть собі : Я -ЛЮДИНА , причому далеко не остання. Я - Вчитель, ви всі - гівнюки! Ідіть під три чорти із своїми "ето нада здєлать обізатільно і німєдлєнно", проваліться разом з позакласною культмасовою профспілково-громадською хернею. Бо Є ЗАКОН, Є ПЛАН, Є УРОК Є ДІТИ і їх родини. Все інше - до біса. Спробуйте! Це - працює. Я спробував і - норм. Щиро ваш Бадя
pasufik
Для Бадя: Нарешті у нашому темному царстві прорізався промінь світла і надії. Ви Бадя-молодець, розігнали хандру і зневіру. Коли вчителі зрозуміють, що їм немає що втрачати, крім своїх педагогічних кайданків, розпрямлять плечі і почнуть робити по-вашому -відчують себе людьми, а не рабами придуманої чиновниками системи. Закон, урок, діти, а все решта під чорти!
Коментувати
Бадя
Привіт усім! Бадя на дроті. Бачу,вже й поодписувалися люди. Чим вони зайняті, цікаво? Бо у мене шість уроків + 2 пачки тематичних - хоч трісни, а раніше шостої не той... Ну, та то... Хлопці! Дівчата! Радий вітати усіх. Перше ; я маю ясне бачення причин приниженого стану школи. Просто зараз - не про те мова, тим більше, що то причини системні, політичні. А я хотів би - про статус, про самоусвідомлення, про гідність вительську... Дехто тут пише про якісь години, скільки їх треба, якісь педагоги-вихователі, Європа... крос-дискурсивні думки, дискусії - словом, разброд і шатаніє! Отож, раз отаке робиться, що в житті, що на форумах, значить наше начальство досягає мети. Люди, мовляв, розбрелися, як вівці, а ми їх ще зверху різними бомажками, та інструкціями , та хєрукціями придовбемо, придовбемо. Шоб вони, падли, задихалися і нічорта не вспівали, а ми їх потім - на пєдсовєт і будем дрючить. - А чого це ви не провели урочисті заходи, а чого це ви сіли чай п’єте, а де звіт і т д (Далі буде)
реальність
Таке щось... А хто ж тоді класні кімнати за свої гроші буде ремонтувати?
а вот ввести
СТАВКУ классного руководителя на ОДИН класс, то есть платить человеку, который будет организовывать работу ОДНОГО класса и вести в этом классе свои уроки, с оплатой и этой работы, ДА, было бы ... (но не сделают, поскольку суетятся слишком много, а работы, ой, реальной работы, которая даёт РЕЗУЛЬТАТ - НУЛЬ)
необходимо ли хоронить классное
руководство? А зачем его хоронить? Когда дети приходят в школу, им чрезвычайно интересно КТО будет их классным руководителем. Набрать полную школу детей и ?Пана автора цитируют. А следует ли? Говорить о том, необходим ли в школе человек, который занимается организационной работой с небольшими группами детей способен лишь тот, кто так работал. НО не тот, кто ездил проверять тех, кто работал не так
СВЕРХУ лишь
Следущее. !Понимают ли учителя в массе своей?" Когда взрослым людям необходимо пояснение к чему бы то ни было, вопрос о понимании нивелируется...
спасибо,работает.
Бадя (интереснейший стиль у человека) спрашивает о том, "зачем" учителя держат в чёрном теле. Я же считаю, что вопрос следует ставить иначе - ПОЧЕМУ? учителя держат в чёрном теле. На вопрос Бади "зачем" ясного ответа не может быть, поскольку множество групп физлиц пытаются влиять на образовательную политику исходя из собственных соображений.А вот вопрос "ПОЧЕМУ?", на который учителя ответили бы самостоятельно,значительно полезнее.
pasufik
Для Левко: А це означає, що педагог, окрім своїх годин ще має витрачати свій вільний час на усю цю роботу, тобто йому потрібно бути в школі не менше 12 годин, щоб усе це зробити і за нещасних 20% від ставки. Хотів би, щоб той, хто це усе визначив усе життя гарував за ці копійки, а я би подивися на його настрій. Не забуваймо, що 90% педагогів жінки, їм що, монахинями усім стати? В ПТУ взагалі доплату за кл.керівництво не здійснюють і МОН цього не бачить.Погоджуюся з тими, хто пропонує запровадити в школі посади педагогів - вихователів, які і мають здійснювати усе те, що понаписувало МОН для кл.керівника. Але ми ті скупердяї, які два рази тратять, хоча в Європі така практика вже давно існує. А Бадя таки правий, перестаньмо дозволяти, щоб на нас їздили і чиновники перестануть нас визискувати.
Іван
Пане Ігор. Ви можливо і праві в певній мірі, але чому Ви не піднімали проблеми такого типу, коли працювали керівником центру оцінювання якості освіти?
Левко
Читаємо... "Класний керівник – це педагогічний працівник, який здійснює педагогічну діяльність з колективом учнів класу, їх батьками, організацію і проведення позаурочної та культурно-масової роботи, сприяє взає­модії учасників навчально-виховного процесу в створенні належних умов для виконання завдань навчання і виховання, самореалізації та розвитку учнів (вихованців), їх соціального захисту". [Інформ. збірник МО України. - 2000. - № 22, листопад. - С. З - 4]. *************** Хто замінить?
Бадя
Бадя для сільського учителя і персонально і взагалі. Респект за респект. Триматися серед усієї цієї школоти незалежно і невимушено - не так і важко. Навіть одному, як той Дант у пеклі... Просто треба знати предмет, розуміти, що діти - найвища цінність, а єдина критеріальна одиниця в оцінці роботи - гарний урок. Ну і ще, звичайно, яйця треба. Це щоб відгавкуватися від директорозавучеметодистів і старших колєг з їх порадами "не висовуйся, шо ми можем здєлать, така система" і подібне лайно. МЕНІ ІНШЕ ЦІКАВО - ЧИ РОЗУМІЄ УЧИТЕЛЬСТВО У МАСІ СВОЇЙ, НАВІЩО ДЕРЖАВІ ШКОЛА І ЧОМУ ДЕРЖАВА ТРИМАЄ УЧИТЕЛІВ У ЧОРНІМ ТІЛІ? У мене є своя версія, цікаво послухати людей.
сельский учитель
Для Бадя: "ЧОМУ ДЕРЖАВА ТРИМАЄ УЧИТЕЛІВ У ЧОРНІМ ТІЛІ?" - да всё просто на самом деле. Подумайте, кто нами руководит, кто выбивается в инспекторы, заведующие, начальники? Не все, конечно, но как правило. Те, у кого в школе не сложилось. Кто не смог работать с детьми. Дорвавшись до заветного кресла, они действуют по принципу "Я начальник - ты дурак". Есть, правда, и иная сторона. Учителя, увы, сами позволят такое отношение к себе. НО это уже другая история.
Коментувати
василь
шановні!!!!!!! читаю ваші коментарі і розумію немає держава майбутнього з такими злими зависливими людьми. та вбийте в собі хохла, перестаньте читать і підтримувать старих маразматиків які нічого не зробили в освіті і все вас відпустить. а вчителі як і ви живуть в системі, якщо вигнать їх, то мабуть треба і вас може тоді економіка країни підніметься . не думали про такий варіант????? шановні судді!
Kostya Karaban
А класних керівників слід так само замінити, як і багатьох-багатьох вчителів. Крім того, що викладач має бездоганно знати свій предмет, то ще й має повністю позитивно взаємодіяти із дітьми... І обов’язково нових керівників перейменувати в "менторів". Дітям сподобається :D
Бадя
Для Kostya Karaban: Потрібно, треба, слід, необхідно, бажано, добре б якби і те де... Гарні слова говориш, друже, але на всі ці заміни, зміни, реформи, позитивну взаємодію, тощо треба КУЧУ БАБЛА! Поки ми не зрозуміємо з яких джерел фінансувати цей празник життя, усі наші гарні думки - ефемерії, пуста балаканина. Грошей де взять, Костя Карабан? Га? Відомство більше, ніж дає, не дасть. Може вже вчительству пора вийти з анабіозу, прийти до тями, струснути із себе дитячі страхи та братися до діла? Бо, поки ми ждатимемо, що нам хтось якісь реформи там, чи шо, то й рак свисне. Основне завдання "реформаторів" від влади - щоб нічого, не дай бог, не помінялося. Хіба не видно?
Коментувати
Kostya Karaban
Був повністю згоден, до останніх слів=) З ними я зовсім не згоден. А от що дійсно потрібно зробити - то це повністю замінити вчителів. І бажано, щоб було побільше молодих.Тому що молоді викладачі не просто подають вірну інформацію. На уроці в них ніколи не буде сумно. Бо: - такий викладач до дітей ставиться так, як до однолітків, як до подібних собі; - викладач до теми розповість безліч прикладів із життя, бо молода людина завжди все хоче пов’язати із життям. Тому, часто викладачі проводять уроки на природі - такий викладач пояснить, як можна використати знання, які він подає, у реальному житті; - взагалі, із таким викладачем цікаво проводити час - молоді викладачі, наприклад, можуть без проблем організувати свято, вечір і т.п. - такий викладач найбільше пов’язує себе із дітьми. Існує ще безліч всіляких тез на користь нового, молодого викладача. А взагалі, важливо, як викладач ставиться до дітей, і наскільки він є незалежним від нинішнього начальства...
сельский учитель
Для Kostya Karaban: Заменить учителей особо некем. "Старая гвардия" постепенно уходит, а новых-то и нет. Нынешние молодые педагоги - это выпускники девяностых-нулевых, когда ценность и престижность учительской профессии стремилась к нулю. Поэтому в педвузы поступали те, кто никуда более пробиться не мог. Как в той поговорке "ума нет - иди в пед". И вот они в школе, и их уровень такой, что зачастую приходится умолять "старую гвардию" не уходить на пенсию. Хотя их методы и подходы давно уже устарели. К тому же (здесь я соглашусь с Игорем Леонидовичем) действительно от учителя сегодня требуют не реальную творческую продуктивную работу, а массу никому не нужной, глупой и показушной псеводеятельности. Кто придет работать в таких условиях?
Алена
На счет того , что шли в Пед потому что не могли поступить в другой ВУЗ соглашусь, но не потому, что тупые а потому ,что в Пед дешевле ( так как не пристижно). А многие ли работают по специальности?)) Нет.... Уже после прохождения практики большинство понимает , что в школу ни ногой!!! Учитель с первых дней своей работы должен быть фанатиком своего дела ( коэфициент работы не соответствует зарплате) и иметь стальные "яйца" и поверьте большинство такими и являются, в независимости от возраста.... поэтому большинство не имеющих таких качеств отсеивается уже в самом начале педагогического пути.
Роман
Для Kostya Karaban: Рідненький! Ви, мабуть, їз когорти молодих викладачів. З пенсійною реформою ознайомились? Поцікавтеся, коли люди будуть на заслужений відпочинок виходити. І друге - Ви думаєте, що будете вічно молодим? А через 10 років куди Вас подіти?
Коментувати
Kostya
Був повністю згоден, до останніх слів=) З ними я зовсім не згоден. А от що дійсно потрібно зробити - то це повністю замінити вчителів. І бажано, щоб було побільше молодих. Так, можливо у них не буде багато досвіду, так, можливо не будуть такі розумні, як нинішні викладачі (у них один беззаперечний плюс - вони просто подають правильну інформацію). Але молоді викаладачі не просто подають інформацію. На уроці в них ніколи не буде сумно. Бо: - такий викладач до дітей ставиться так, як до однолітків, як до подібних собі; - викладач до теми розповість безліч прикладів із життя, бо молода людина завжди все хоче пов’язати із життям. Тому, часто викладачі проводять уроки на природі - із таким викладачем можна побалакати на будь-які теми) - такий викладач пояснить, як можна використати знання, які він подає, у реальному житті; - взагалі, із таким викладачем цікаво проводити час - молоді викладачі, наприклад, можуть без проблем організувати свято, вечір і т.п. Важливо, як викладач ставиться до д
Класний класний кекрівник
...продовження Школа без класного керівника - анархія. Адже любий дитячий колектив потрібно направляти, формувати згуртовувати. Найелементарніше візьмемо, хто у класі з ким і як сидить. Є діти-лідери, які зайняли найкращі місця, а є ті, хто недобачає, і вони сидять за останньою партою. Зв"язок батьків зі школою через кого буде? Дитина буде днями і тижнями прогулювати школу, і хто буде знати, що з дитиною, і де вонв. Я навела лише кілька прикладів. Була класним керівником не один рік. Знаєте, добре, якщо діти та батьки адекватні (не такі, як у Черкасах, коли вчительку на диктофон три місяці писали), мені з цим везло, батькі якось нормальні попадалися, всі проблеми ( а їх було багатенько) разом вирішували. А може мені везе ще й через те, що я просто люблю свою роботу, люблю свій 8-Б, відчуваю їх любов, і нам класно - класно спілкуватися, проводити вечори відпочинку, їздити разом на екскурсії і ходити на виставки. Я просто люблю. Так теж буває.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!