Іван Примаченко: книжки удома мають позитивний ефект

Що рідше батьки перевіряють домашнє завдання, то кращими є результати дитини під час ЗНО

Іван Примаченко: книжки удома мають позитивний ефект

Автор: Іван Примаченко, засновник платформи Prometheus.

CEDOS проаналізував вплив соціально-економічних чинників на навчальні досягнення школярів на базі їх опитування після ЗНО-2016. В опитуванні взяли участь десятки тисяч випускників, тому цей аналіз є одним з перших повномасштабних досліджень на цю тему в українській освіті, де традиційно велика проблема з даними та їх серйозним аналізом. Найбільш цікаві цифри:

  • Наявність удома книжок має однозначно позитивний ефект. Із урахуванням додаткових змінних, домашня бібліотека покращує результат ЗНО на 2.7 балів із української та 2.6 балів з математики. Особисті книжки (окрім підручників) додають 5.4 до української та 3.4 до математики.
  • У тесті з математики міська школа додає 3.9 балів, «елітність» школи іще 7.2 балів.
  • Кожен наступний освітній рівень батьків підвищує результат дитини. Учасники опитування з 1 «освітньої групи» (ті, в кого обоє батьків мають вищу освіту) мають перевагу над учасниками 5 групи (ті, в кого обоє батьків мають максимум середню освіту), яка становить 11.2 бали з української та 12.7 з математики. Збільшення освітнього рівня батьків послідовно збільшує бал ЗНО - навіть коли тільки один із батьків має більш ніж середню освіту, це вже додає 4.6 бали з української та 3.8 з математики порівняно з тими, чиї батьки мають лише середню освіту.
  • І що рідше батьки перевіряють домашнє, то кращими є результати дитини: навіть з урахуванням додаткових змінних, відсутність перевірки домашнього додає близько 13 (!) балів і з української, і з математики, порівняно з тими учасниками, чиї «домашки» батьки постійно перевіряли.
  • Репетитор додає в регресійному аналізі 5.3 балів з української, але лише 1 бал з математики.
  • У регресійному аналізі показник багатства родини не має тенденції до збільшення балу для багатших родин.

Дослідження надзвичайно цікаве, рекомендую прочитати його повністю.

Оригінал

Освіта.ua
26.01.2017

Популярні блоги
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів