Osvita.ua Блоги Ігор Лікарчук: на сайтах шкіл мало важливої інформації
Ігор Лікарчук: на сайтах шкіл мало важливої інформації

Загальною оцінкою важливості та актуальності наповнення сайтів шкіл є 2 бали за 5-бальною шкалою

Ігор Лікарчук: на сайтах шкіл мало важливої інформації

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

Упродовж минулих святкових днів, не даючи мучити свій мозок телевізору, гарненько переглянув сайти майже двох сотень загальноосвітніх навчальних закладів.

І зробив такі висновки.

1. 90 % інформації, розміщеної на сайтах, - про пляски, конкурси, змагання, шаровари, олімпіади, виховні години в школах. Суцільні розваги.

2. Близько чверті інформаційного наповнення сайтів - повідомлення про дні народження, «славні» діяння директорів та їхніх заступників, відкриті уроки, усілякий методичний хлам.

3. Інформації про зміст освітніх програм, котрі реалізуються в закладах, про якість їхньої освітньої діяльності, про умови навчання, про «плюси» й «мінуси» освітнього процесу - такий мізер, що про нього можна не говорити.

4. Важливої інформації для батьків, суспільства та інших зацікавлених осіб на сайтах майже немає.

5. 40% інформації - різноманітні оголошення, місце яким на дошці оголошень у шкільному вестибюлі.

Загальна оцінка важливості та актуальності інформаційного наповнення цих ресурсів - 2 бали (за п'ятибальною шкалою). І як ми за таких умов можемо говорити про «відкритість» нашої системи загальної середньої освіти? Та вона сидить в такому глибокому чулані, що жоден промінчик не здатний розігнати той вічний морок, котрий там панує.

Оригінал

Освіта.ua
05.01.2017

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Любов
Сайт ШКІЛЬНИЙ, і він повинен бути цікавим саме для "мешканців" (учнів, вчителів, батьків) конкретної школи, а не сторонніх "зацікавлених осіб". Фактично він повинен замінити і дошку оголошень у вестибюлі, і різні стенди на зразок "Шкільне життя", "Кращі учні", "Батькам" і т.п. спадщину з радянських часів. Тому "пляски, конкурси, змагання" - це звичайне шкільне життя, яке вчителю дається ой як не просто. Нічого собі "суцільні розваги"!!!
Людина
Всі сайти ведуться безкоштовно: або вчителем, або учнями. Передбачте в штатному розкладі людину, головне - щоб місцева влада фінансувала, а потім критикуйте!!!!!!
директорка
хто повинен вести сайти? чому все повинні робити безкоштовно? коли ж це все закінчиться? виділіть кошти і сайти будуть працювати...
Проходя мимо …
Вспомнилось, как недавно ВР принимала бюджет на этот год. Про себя, любимых хорошо позаботились: даже про такую мелочь, как канцтовары, вписали для депутатов: если не ошибаюсь, 500 гр на каждого. Что уж тут говорить про обслуживание сайта ВР. Я, как учитель, всю жизнь покупаю канцтовары за свою зарплату. У меня есть сайт, действующий не один год. Ученики занимаются там каждый день по плану. Родители имеют доступ к успеваемости своих детей в любое время суток. Все это за свой счет. НИ разу чиновники не предложили пути государственного финансирования, хотя часто просили рассказать «про инновационную деятельность», (для своей галочки). Вывод: пока в бюджете каждой школы не будет заложена должность «администратора ИТ», пока не будут разработаны нормативы и соответствующие «сайты-трафареты» легкие в заполнении, до тех пор использование учителем информационных технологий будет просто хобби и требовать что-либо бессмысленно: нет законных оснований.
Алла
Для Проходя мимо …: Ви знаєте, часто на таких інтузіастах, як Ви, і тримається школа. Звісно, Ви - молодець. Піклуєтесь про учнів і школу. Але є одне але... Зазвичай, ми, вчителі, забуваємо про себе. Для роботи в школі я теж купила вдома принтер, купувала папір, замінювала картриджі (все - за свій кошт)... Аж доки мені не стукнуло в голові: "ЧОМУ Я ПОВИННА НА ЦЕ ВИТРАЧАТИ СВОЇ ГРОШІ?!!". З того моменту друкую все або лише в школі, або (якщо шкільна техніка не дозволяє) - беру шкільні гроші і йду в копі-центри і т.д. В крайньому випадку, якщо щось і треба вдома додрукувати - обов’язково з шкільного собі повертаю. І вважаю, що так повинні до справи підійти всі - щоб не було претензій: "От йому теж не платять, але ж він робить - то чому не можете і ви".
Коментувати
kvp1248
На http://shodennik.ua/ є все необхідне: розклад, оцінки, відвідування уроків учнями, бібліотека, робота з батьками...
123
Для kvp1248: Займаєтесь рекламою? "розклад, оцінки, відвідування уроків учнями,... робота з батьками..." - це все само у shodennik.ua заноситься? Про бібліотеку: там немає багатьох творів, що вивчаються за сучасними програмами. Окремо про доступність сайту: дуже часто він недоступний по декількі діб, до технічної підтримки не достукатись ніякими способами. Ще й браузери не хочуть з ним працювати, оскільки його сертифікат закінчився ще 28.12.2015.
Ego
Для kvp1248: Гарно у них усе розписано. Тільки на ділі - пшик виходить. Двічі (!!!) надсилали їм заявку на підключення. Реакції - 0! То на тому й припинили до них достукуватися. Якщо вони нових клієнтів так "обслуговують", то можна уявити, як вони до вже наявних клієнтів ставляться1
kvp1248
Працюю з сервісом з 2010 року. Претензій не маю. Велика економія часу при індивідуальній роботі з учнями та батьками.
Коментувати
ю
Краще мучте саій мозок телевізорои. І досить ваших порад
Любов
Для ю: Так а де ж ті поради? Покритикував, а не порадив!
Коментувати
Володимир Фаринич
Невиправний критикан... Всі РОЗУМНІ - у критиці! А дати пропозицію?! Ці шкільні сайти якраз - блукання у мороці. Люди відчувають їх потрібність, але не розуміють, як це зробити ПРАВИЛЬНО. Як правило, "мавпують" один від одного. Концепцій у безкоштовних починаннях дуже мало. Дивляться на комерційні сайти і намагаються щось подібне відтворити у себе. % власного бачення, власної концепції - мізерно малий. А тому, вельмишановний, п.Ігоре, якщо Ви такий дока у веб-дизайні, і "сайтотворчості", то дайте краще пораду, на худий випадок - висвітліть своє бачення.
Заступник директора з НВР
Вчитель-адміністратор сайту. Це хто ? Техніка понад 15 років використання, ледве дихає, обслуговування немає.
завуч
Для Заступник директора з НВР: Я вас розчарую. Вчитель-адміністратор сайту - заступник директора по навчальній роботі на пів ставки і майже ставкою уроків.
Коментувати
Підтримую
Те, про що пише автор, свідчить про відсутність в школі розуміння змісту інформації, яка виставляється на сайт. Така інформація нікому не потрібна. Отже не потрібний і сайт. Він перетворюється в пусту забаву. На жаль, педагоги навіть не розуміють, що від них очікується, вони не можуть вказати, кому адресують інформацію, кому вона буде цікавою чи потрібною. Однозначно, хороводи і конкурси вже сьогодні нікому не цікаві. Автор прямо вказує на нагальну інформацію, яка має бути на сайті. Але, але... Вчителі так далекі від неї. І тут ніяка оплата не допоможе, тут думати треба.
123
Для Підтримую: Пропоную усім тим, хто знає, що і як має бути розміщено на шкільному сайті, зайти до найближчої школи і на безкоштовній основі надати допомогу щодо організації роботи і наповнення шкільного сайту, залучення дітей до цієї справи. А потім поділитись власним цінним досвідом і продемонструвати результат.
Підтримую
Лікарчук говорить проо значно складніші питання, ніж просто потребу змінити інформацію на сайті. Тут йдеться про повний занепад освітянського процесу, де втрачено навіть орієнтири його призначення. Автор вживає для цього вираз " ...середня освіта перебуває...в такому глибокому чулані, що жодний промінчик не здатний розігнати той вічний морок...". На прикладі наповнення сайтів демонструється повна "деформація" освітнього процесу, розуміння вчителями пріоритетів і призначення. Тут вже і не йдеться про освітні інтереси дітей. Натомість ми все більше танцюємо і в чомусь змагаємося. Величезна "машина" чиновницької імітації дійшла вже і до вчителів, як останнього бастіону в захисті інтересів і потреб дітей. Ми завжди і в усьому маємо ставити останні на перше місце і діяти виключно з цих позицій. Так, як це робив В. Сухомлинський. З цього і потрібно починати.
123
Якщо Лікарчук "говорить про значно складніші питання", то свій монолог мав би адресувати не вчителям.
Коментувати
Елена
Сайт кабінету англ. мови classroom45.net (Ізмаїльський технікум механізації і електрифікації сільського господарства) створений викладачами і має матеріал для домашнього опрацювання, самостійного вивчення, підсумків online олімпіад, конкурсів. робота сайта високо оцінена ( дивіться http://classroom45.net/viewtopic.php?f=45&t=958)
Адмін сайту
Як же дістав цей базікало-пенсіонер. І те не так, і те не так. Коли він працював все було в ажурі. Як вигнали - все пропало, освіта без нього впала нижче плінтуса. Сам стояв на чолі розвалу освіти, а зараз відгавкується... адміністрування сайтів у більшості випадків справа добровільно-примусова, багато він на громадських засадах напрацював? Чому ж вчитель повинен і уроки вести, і зачасту "найважливіші" конкурси тягти, виховні заходи, ще й сайтом попрікають. Введіть штатну одиницю інженера по обслуговуванню ПК і вимагайте якісного наповнення сайтів контентом і т.д. А в селах який інтернет?. Доводиться годинами завантажувати інформацію на сайт і то не завжди вийде, бо як дощ чи сніг рівень сигналу на грані фантастики... Сидіти і підгавкувати найлегше...
адміністратор сайту
Сайтами займаюся виключно тому, що це мені подобається. Хороший сайт -це весь вільний час вчителя-адміністратора,це дуже важка робота,яка залишиться неоціненою.В освіті звикли поганяти того,хто працює,їхати виключно на ентузіазмі інших.Щоб хоч вижити приходиться напаковувати сайти рекламою ,шукати загрузчики. Тому вибачте, колеги, за створені незручності. І якщо ви завантажили те, що потрібно,скажіть "спасибі" клікнувши по рекламі. Шановний, пане Лікарчук, ви не маєте ніякого морального права судити шкільні сайти. Краще проаналізуйте сайти методичних кабінетів,інститутів вдосконалення , що там може взяти вчитель для роботи? І чи вони взагалі у них є?Чи вони так як і ви ,тільки моніторите нас.
Наталя
А якою інформацією наповнювати? На практиці знаю, як справа йде. Маю свій блог, навіть кілька. Школа має сайт, проплата здійснюється за кошти колективу. Методисти та управлінці вимагають письмових+ фото- чи відео- звітів про все, що проводиться в школі. МЦ має свій сайт. Управління освіти має свій сайт. Інформація дублюються по всіх цих сторінках((( Така ситуація не корисна, не потрібна і шкідлива.
Skeleton
Да у некоторых школ вообще нет своих сайтов. О чём вообще речь?
Евгений Илюстраторов
Школьный сайт - не входит в перечень обязательных документов, поэтому не требуйте что бы он вообще был. Если он есть, то школе значит так надо, им так удобно. А критиковать, что неправильно наполняется... Есть города и районы, где отделы образования не имеют собственных сайтов, начните с себя и покажите чем надо наполнять сайт. Об оплате отдельный разговор, привыкли всё на халяву. Напомню свою мысль, высказанную раньше: "Вы с*ки за 25 лет, что-то дали, чтобы требовать, чтобы закрывать школы"?
Аркадій Петрович
Хотів би побачити персональний сайт пана Лікарчука.
Тетяна
Для Аркадій Петрович: Для Адмін сайту: Дійсно, дуже цікаво. Працю вчителя взагалі не цінує. Все йому не так...
юля
Так мені теж ,пане Лікарчук не зрозуміло, що ви кругом пхаете свого носа ’уже на пенсії то відпочивайте
Коментувати
как платят, так и делаем
И ещё. Перестаньте засорять Интернет!) Это же не информация, а шум! Сайты школ, учителей, блоги... Раньше, да и теперь иногда, повальные "презинтации", а сейчас номинклатура поймала новые слова "сайт" и "блог"))) И всем надо "завести") А для чего и про что - дело не важное. Но НАДО
Ольга Бузницкая
Не передбачено оплату за ведення сайту, а його наповнення займає купу часу, як правило у заступника директора...Проте, саме шкільні новини цікавлять дітей та їх батьків, а також і вчителів...про програми можна почитати на спеціальних сайтах...Тому й пишуть саме про події в школі
петро тополя
Все це начебто правильно. Звісно, хочеться, аби в школах розроблялися освітні програми, проте це будуть такі собі "саморобки". Добре було б, якби шкільні учителі, адміністратори разом з науковцями розробили, наприклад, програми з подолання труднощів у навчанні, алгоритми дій з підвищення мотивації школярів до навчання. Так цього майже немає. Тільки критиків вистачає, вони на кожному кроці. Проте ж наступний крок після аналізу ситуації - пропонувати те, з чим конкретний вчитель, директор зможе будувати успішний навчальний процес. Сам учитель чи директор в окремій школі навряд чи справиться...
Тетяна
Сайти мають свою цільову аудиторію. Цікаво скільки методистів зазирнули на сайт нашої гімназії? А от діти відвідують її щодня. І з задоаволенням коментують всі новини, і оголошення читають активніше саме на сайті. На те він і "шкільний сайт". І батькам цікаво у першу чергу чим живе у школі їх дитина, а не за якими програмами її навчають. Для цього є спеціалізовані сайти, форуми, збори врешті-решт. А про адміністрування окреме слово: сайти ведуть не науковці , а завучу і без сайту роботи вистачає. Впроваджувати ті самі реформи. Сайт - це живий організм, а не методичний бюлетень.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!