Osvita.ua Блоги В. Бєлий: принципово нові можливості вищої якості освіти
В. Бєлий: принципово нові можливості вищої якості освіти

Проект навчального плану має принципово нові можливості до вищої якості результатів навчання

В. Бєлий: принципово нові можливості вищої якості освіти

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

Дещо про ефективність існуючої моделі спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням окремих предметів

Погляньмо під кутом зору оцінки рівня ефективності як використання бюджетних коштів, так і реалізації особистісних освітніх пріоритетів здобувачів освіти, приміром, на результати однієї гарної столичної спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 23 Деснянського району з поглибленим вивченням англійської мови:

2016 рік – ЗНО – 41 випускник.

Українську мову на ЗНО здають всі випускники – 41 учень (це, мабуть, два класи).

До речі, приміром, у Франції не буває класів старшої школи менше ніж на 30 учнів. У нашому ліцеї колись було й 40 учнів у класі, коли університет ще займав ліцейські аудиторії, але ніколи не була наповнюваність класів нижче, ніж 30 учнів/клас.

З 41-го 7-м учнів виконують завдання ЗНО на рівні 180 – 200 балів, 15-ть на рівні 160 – 180 балів.

Англійську мову (спеціалізація школи) на ЗНО здають лише 14-ть (третина від усіх) випускників.

З них на рівні 180 – 200 балів лише один (1), а на рівні 160 – 180 три (3) випускники.

Натомість історія виявляється у пріоритеті вже 36-ти учнів, щоправда, з них лише два (2) виконують завдання на рівні 180 – 200 балів і стільки ж на рівні 160 – 180 балів.

Звісно, що якби на історію учні мали значно більше годин та вів її вчитель, котрий звик та має можливість працювати нанайвищому рівні вимог, то результати були значно кращими, а випускники школи щодо свого пріоритетно-природного освітнього спрямування отримали б оптимальну тому підтримку.

Не треба бути «семи пядей во лбу», щоб побачити принципово нові можливості до вищої якості результатів навчальної діяльності здобувачів освіти на базі проектного навчального плану профільного навчання 10 – 11-х класів з 2018-2019 навчального року, як-то:

  • автономія навчального закладу у розподілі 50% годин;
  • зменшення кількості обов’язкових предметів;
  • можливості формування декількох профілів в одному класі й інші моменти.

Результатом діяльності закладу є НЕ наявність у ньому процесів як таких, а РІВЕНЬ освіченості його випускників як похідне від процесів. Для цього існують хороші навчальні плани і погані. Ті, що країна має для старшої ланки, є більш ніж поганими, і тому тисячі конкретних локальних прикладів по всій країні.

Головне, щоб органи управління освітою змогли стати на позицію підтримки моделі освіти орієнтованої на реалізацію «особистісної освітньої траєкторії учня» (Тетяна Засєкіна), а не тих «надавачів» освіти, яким поки що складно побачити всю недолугість підтримки політики предметного шовінізму. Через призму долі нації.

Оригінал

Освіта.ua
30.12.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
)))ім’я соромно написати?
Злостно. А с другой стороны -ратующие за разрыв шаблонов стремятся,чтобы разрывали чужие шаблоны. А те, что они придумали, чтобы ни в коем рази ни-ни
для Любови
ЗАЧЕМ ЗНО для дворников-уборщиц...? А може им и учиться не надо?ЗАЧЕМ?Вам ведь нужна обслуга.ЗАчем её учить в школе?Когда образованием рулят и стремятся рулить люди с Вашим мышлением,то и территория государством НЕ будет
Любов
Для для Любови: знайомий тип людей: усе перекрутити і звинуватити. Обслуга (економки, гувернантки, особисті кухарі і т.п. заможної частини жителів і нашоі країни також) та обслуговуючий персонал в державному секторі - різні речі. Чи Ваш будинок двірники не обслуговують? Та й не всяка територія може бути державою))))))
Любов
Для для Любови: Ой, до речі, вимоги саме до обслуги завжди доволі високі: професійні навики, знання іноземної ...
Коментувати
Любов
Питання до автора попереднього коментаря (ім’я соромно написати?): щоб далеко не ходити, у школі (як і КОЖНІЙ установі) є обслуговуючий персонал. Двірник, прибиральниця, вахтер ... Хто йде на ці посади (хоча користь суспільству від них іноді більша, ніж від сотні професорів)? То навіщо витрачати кошти на проведення ЗНО для такої частини випускників? Мова як у статті, так і в коментарях, ішла про ЗНО 2016 року. Звичайно, після відокремлення старшої шкільної ланки такого питання вже не виникатиме
вопрос Вам.
Для Любов: ЗАЧЕМ освещать ЗНО 16 года?
Любов
Щоб ті, хто ніяк не визначиться з іменем, а любить писати, задавали питання)))))) Як говорили в одному фільмі: "Многоликий Вы наш!")))))
Коментувати
Позняк, ЗНО необходимо для
ВСЕХ выпускников старшей школы. Да и для 9 классников тоже для того, чтобы выпускники,которые НЕ сдали ЗНО НЕ получили аттестат о полном среднем образовании,а те,кто НЕ справился с ЗНО после 9 класса, ни в коем разе не попадали учиться вместе с теми детьми,которые учиться научены в младшей школе и закрепили собственное умение учиться в средней.А те,кто утверждает,что "ЗНО всем не надо" очень БОЯТЬСЯ за собственно поставленные баллы,поскольку ЗНАЮТ,что махлюют.Дети,они моментально просчитывают махлюющего учителя.И уже к нему на урок НЕ готовятся-они СПИСЫВАЮТ(но НЕ у соседа, а из других источников)
ответ Позняку
на его реплику от 3 января
Олекса Позняк
Для Позняк, ЗНО необходимо для: Зно каждого ученика денег стоит и немалых.Я понимаю Лилю ей чем больше сдают тем больше откат, атестат все получают.А вот когда не все будут получать атестат тогда и надо будет всем ЗНО, но это не очень скоро будет
Коментувати
А-avtor-hto
Так автор же просто зауч ліцею. Коли ж він займається своєю роботою коли тільки статті строчить?
Владимир Белый
Головне нам у ході імпульсного обміну думками надіслати до 30 січня 2017 року на електронну пошту: n_beskova@mon.gov.ua або zasekina@ukr.net (пані Бєскова Наталя Володимирівна – МОН та Тетяна Засєкіна – НАПНУ) наші конструктивно оформлені бачення кращого. Звісно, що пропозиції зберегти наявне не варті якогось додаткового захисту, бо у нас з прихильниками "традицій" дефіциту ніколи не було й не має досі.
Родион
Результат діяльності навчального закладу в провінції на сьогодні визначається статусом керівника в тотально корумпованій загальнодержавній управлінській вертикалі. Все інше - похідне. Можна уявити до чого призведе автономія в розподілі 50% годин в вотчинах освітянських феодалів. Надії на роль громад практично нульові.
Олекса Позняк
Для Родион: Если дочка директора умеет танцевать половецкие танцы то вся школа будет их танцевать, если кума директора вяжет макраме то все кружки будут макраме. Директор царь и бог школы.
Коментувати
гість
До тих пір поки такі .... будуть вішати лапшу на вуха у нас ..... Молодша школа в закордонній країні 24 учні у класі, але ж там є помічник вчителя. 24:2=12. Про старшу не скажу, бо оперую інформацією з перших рук. Замість кинути гроші за учнем в конкретну, кинули гроші на райони, на відкуп начальничкам які тільки і знають що розділяти і властвувати. Будуть і профілі і все інше, коли з одної забируть і кинуть іншим. Школи в яких наповненість класів під 30, повинні утримувати де по 5 учнів у класі.
Олекса Позняк
Для гість: Белый надоел своими псевдореформами. Разгон районо -иппппппппо дебильных институтов при моне.На вырученные средства разделить классы хотя бы по 20 человек...
Коментувати
ТАРАС
ШИЗОФРЕНІЯ.... Та і в МОНі таких багато... А ми чогось хочемо...
подниму
В образовании делать за кого-то то,что он сам не делает-это находить финансирование школы вместо того,кто ОБЯЗАН это делать в силу своих служебных обязанностей, в смысле-вместо чиновников от образования.Или выкручиваться с проведением тех уроков, где,опять-таки чиновниками от образования, в первую очередь,НЕ созданы УСЛОВИЯ для качественной работы учителя(химия-физика-музыка-физкультура).Советская модель НЕ позволяла человеку быть и ректором,и купцом. А вот система новой Украины это позволяет.
Владимир Белый
... у продовження лінії думки про нашу правду життя: Відтак, реакція на нові проектні лінії розвитку системи у бік її прозорості, демократичності, звільнення від кастовості, кумівства та "партійної" (справжніх партій у нас досі не має) доцільності викликає спротив самим лише публікаціям про це і ніяк не спрямована на збереження доброту нашого вчительства. Як матеріального, так і професійного за змістом наповнення, бо знамо як у нас вчителі ощасливлені владою! Хіба окрім дня вчителя та свята "Останнього дзвоника".
Учитель не должен быть
"осчастливлен властью". Учителю следует требовать от рулевых того,что они ОБЯЗАНЫ в силу закона,организовать для успешной работы учителя. Когда учителя начнут требовать, лишь тогда ребята у корыта начнут БОЯТЬСЯ отступать от буквы закона.Будут это делать учителя, будут делать и остальные. Если пойдёт от обратного, если требовать своего начнут неразвитые выпускники школ, то будет значительно страшнее, поскольку чем менее развит человек, тем он более агрессивен (это практика работы). И как предотвратить агрессивные выступления, или как организовать выступления учителей (медиков...) - вероятно не знает никто
Коментувати
Владимир Белый
Дякую за коментарі та підказки. Я точно нікого не ображаю, а що на мене ображаються, то знаю. Як правило з однією за сутністю причини: або тому, що не збираюся підтримувати/погоджуватися з думками, що не співпадають з моїми власними, або ще гірше - не збираюся/не роблю робити за інших того, що вони самі не роблять, а шукають для того когось іншого, зокрема мене. Скажу, вам колеги, якби не випало попрацювати в інших системах освіти та не бути співвавтором дещо принципового іншого ніж традиційний пострадянський ЗНЗ закладу (ФТЛ), то нічого цього й не писав. Просто зустрівши щось нове і дійсно краще ніж радянська школа хочеться, щоб і люди що поруч того пізнали. А тому, як кажуть, нічого особисто для себе. Зрозуміло, що декому з тієї радянської моделі є ЩО втрачати, бо мало хто, наприклад, з ректорів закордонних ВНЗ має такі статки як деякі наші. І не тільки вони, бо ж там не є можливим бути одночасно і посадовцем з повним робочим днем і "бізнесменом" водночас.
Принцип понятен.Спасибо.
Для Владимир Белый: В образовании делать за кого-то то,что он сам не делает-это находить финансирование школы вместо того,кто ОБЯЗАН это делать в силу своих служебных обязанностей, в смысле-вместо чиновников от образования.Или выкручиваться с проведением тех уроков, где,опять-таки чиновниками от образования, в первую очередь,НЕ созданы УСЛОВИЯ для качественной работы учителя(химия-физика-музыка-физкультура).Советская модель НЕ позволяла человеку быть и ректором,и купцом. А вот система новой Украины это позволяет.
ххх
Для Владимир Белый: Vova de Bil! Коли ти, нарешті, навчишся грамотно писати і перестанеш займатися пустомельством? Дивився на результати ЗНО учнів твого ліцею. Вони нічим не кращі. То ж чому твій ФТЛ є "принципового" (цитую чергову твою дурість) іншим?
Коментувати
ТАРАС
ПРОАНАЛІЗУЙ ЗНО В СВОЄМУ ЛІЦЕЇ, замполіт КГБістський! Писака....
Олекса Позняк
Для ТАРАС: Як казав мій товариш: я сам на гітарі грати не вмію але вас навчу...
Коментувати
для Любов
А мы с коллегами спокойно читаем. Бывает обсуждаем что нам подходит, а что нет, с чем соглашаемся, а что не принимаем. Да, знаки препинания хромают и приходится иногда расставлять их самостоятельно, чтобы суть увидеть... ЗНО универсальный вариант для всех. И,хотелось бы,по всем ключевым предметам,как это есть у людей, и как это было в советской школе. А вот тот,кто начинает учиться в 17 лет, пусть и учится в 17, прежде ПОКАЗАВ свою ненаученность. Заочное обучение есть везде у нас.А хороший ученик, с моей колокольни,не всегда тот,кто имеет выше среднего. Это может быть и ученик и низкими баллами
Анна
для Любов. А далі що? Порахувати витрати на вивчення англійської мови в даній школі та рядовій звичайній школі! І тоді виникає інше питання: Де рівний доступ до якісної освіти? Чи вам не відомо, що в спеціалізованих школах 5 уроків англійської на тиждень (без спецкурсів) з поділом класу на три групи, а в звичайній школі потрібно 28 учнів для поділу. А результату, як бачимо, нема.
Любов
Для Анна: Стосовно витрат, можливо, маєте рацію. Але така ж ситуація у багатьох спеціалізованих школах різних профілів при здачі профільних предметів (вибачте за тавтологію). Ну не здатні ще діти у 14-15 років визначитись остаточно з майбутнім профілем!!! Ось що хотілось сказати в першу чергу. І до часу вибору предметів ЗНО, необхідних для вступу, все змінюється! Працювала певний час у приватній гуманітарній гімназії: переможців олімпіад з математики по кілька в кожному класі, а з гуманітарними ...не складалось. Але то приватний заклад. У спецшколу ж хтось пішов (а точніше - батьки ще в цьому віці віддають!), бо мікрорайон, хтось орієнтувався на вчителя, хтось просто з сусідським хлопчиком... І взяли, бо де ж у наш час демографічної кризи взяти інших учнів? І не той результат головний, що цифри звітів показують! З людьми нам потім жити, а не з показниками!
Коментувати
Любов
Для В.Бєлого. Продовження. А якщо хтось не вписується у чіткі цифрові відрізки балів по ЗНО, це нічого не говорить про його характеристику ні як учня, ні тим більше як людини. Поняття хороший учень і хороша людина, на жаль, часто не співпадають. А дехто, в силу своїх фізиологічних особливостей, і вчитись по-справжньому саме лише починає років у 17...
Олекса Позняк
Для Любов: Самое интересное что категория и хорший учитель тоже не совпадают.Знаю районовских звёзд которых ученики даже на выпускной не приглашют, и знавал Учителей неприметных, и невысоких категорий которым даже после смерти выпускники цветы на могилу несут. Тонкая это материя быть настоящим Учителем
Коментувати
Любов
Для В.Бєлого. Завжди було важко читати Ваші статті. Наче й думки цікаві, а читати не можу: якось тезисно, сухо, терміни, терміни... Життя (а особливо шкільного гамірного, зі сміхом та жартами) за такими беземоційними словами не видно. І ось щось схоже на емоції: в столичній школі не так здали ЗНО! "Результатом діяльності закладу є НЕ наявність у ньому процесів як таких, а РІВЕНЬ освіченості його випускників як похідне від процесів." Та коли вже Ви перестанете зводити ці рівні лише до цифрових показників! Ну здали б усі випускники ЗНО на високі бали, усі б поступили. І так в усіх навчальних закладах (просто уявимо). Далі що? Асфальт біля Вашого будинку випускники з якого вузу клали? Чи в кабінетах міністерств святий дух пил протирає? Навіщо було робити ЗНО обов’язковим для всіх? Ідельних планів ніколи не буде, бо люди всі індивідуальні! А в 23 школі є шикарний театр, їхні вистави весь район дивиться...
Олекса Позняк
Для Любов: отаких унтерпришибеевих і потребує МОН. Оце вони вимагають ЗНО для усіх щоб циферька була справна.Ну зробили для усіх, і що? Вгатили мільйони народних грошей в пустоту.І ще вгатять, бо їхні діти на фронті не мерзнуть.Післязавтра веземо буржуйки зварені нами з газових балонів, бо ці клоуни гроші на відкати кидають...
Позняк,ты меня
Для Олекса Позняк: огорчил. Ты либо не соображаешь,что ЗНО это выход,либо ты в цепочке получателей откатов за экзамены был когда-то... И теперь тебе этих денег очень не хватает...
Олекса Позняк
Для Позняк,ты меня: Да я не против ЗНО, читай внимательно. НО если человек не поступает вообще - зачем ему ЗНО.Я за ЗНО для тех кто поступает!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!