Osvita.ua Блоги Ю. Федорченко: рішення потребують відповідальності
Ю. Федорченко: рішення потребують відповідальності

Керівники МОН, від яких залежить ухвалення рішень щодо освіти, повинні не загравати з громадськістю

Ю. Федорченко: рішення потребують відповідальності

Автор: Юрій Федорченко, кандидат філософських наук, незалежний освітній аналітик-консультант.

У прагненні популярності немає нічого дивного; людське марнославство та страх перед остракізмом живлять ту схильність. Дорікати людині за подібну схильність позбавлено сенсу.

Однак спроба керуватися при ухваленні суспільно значимих рішень міркуваннями популярності все ж заслуговує на осуд. Суспільно значимі рішення мають бути не стільки популярними, скільки правильними.

Керівники МОН та інші високоповажні особи, від яких залежить ухвалення рішень щодо майбутнього української освіти, повинні не загравати з громадськістю, а лише роз’яснювати свою позицію останній. Звісно, якщо така позиція має місце!

Стратегічно важливі реформи в сфері освіти сьогодні не можуть бути популярними! Не варто марнувати час на пошук популярних і водночас раціональних пропозицій, достатньо лише останнього.

Так, має постійно тривати робота по роз’ясненню відповідних пропозицій влади, однак таке роз’яснення не має бути направлено неодмінно на їх популяризацію.

Таке роз’яснення має бути лише спробою ведення конструктивного діалогу з можливими опонентами,що може слугувати справі прояснення відповідних пропозицій та виявлення їх слабких місць.

Правильні рішення потребують не популярності, а відповідальності.

Оригінал

Освіта.ua
27.12.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
викладач
Вельмишановний Авторе! Не ображайтесь, будь ласка, але цей Ваш допис майже ні про що. Самі лише декларації. Але ось, наприклад, "Тактична доцільність фінансування вищої освіти" та "Про оптимізацію мережі ВНЗ в Україні" - дуже потужні статті! Навіть трохи заздрісно (по-білому, звичайно), що не я їх написав! Рекомендую їх (та деякі інші) своїм друзям і колегам - переважно доцентам і професорам технічного, аграрного та медичного напрямку. Тому так тримати! Бажаю творчих успіхів!
2017
Консультант у школі працює ? Скільки років не був вчителем?
Родион
Та ні - популярність не головне для наших реформаторів. Поки популісти-ідеалісти-утопісти літають зі своїми ідеями десь в хмарах, їх більш практичні колеги реформують освіту за принципом "А що Я з цього матиму?" Можна горланити про турботу над обдарованими дітьми і здирати з них гроші в "звіриних" конкурсах. Можна плакати про голодних діток і накручувати мільйони на тендерах в "безкоштовному " харчуванні. Можна "оздоровлювати" дітей на асфальті в пришкільних таборах (знову тендери), в той час коли сотні дітей помирають - батьки не встигли зібрати кошти на лікування (тут тендерів нема і чиновнику дуля). А підручники? Для чого робити досконалий підручник - ще приживеться років на 20, а за що жити реформаторам? Продовжувати можна довго. Автор пише про популістів? Вони не так страшні для освіти, бо вони з крилами. Страшніші ті що з загребущими волохатими лапами і сумками на жирному пузі.
Ol Pozn
Для Родион: Работа МОНа: выдали учебник - на следующий год темы из класса в класс переставили - сдали в макулатуру - выдали ещё хуже предыдущего...Кругооборот учебников в образовании
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!