Osvita.ua Блоги Віктор Громовий: МАРАЗМ №19. Усі на боротьбу з ГДЗ!
Віктор Громовий: МАРАЗМ №19. Усі на боротьбу з ГДЗ!

ГДЗ – це багатомільйонний бізнес, який базується на обмані та самообмані і вчить плагіату з дитинства

Віктор Громовий: МАРАЗМ №19. Усі на боротьбу з ГДЗ!

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

"А хто-небудь з організаторів нашої системи освіти та авторів підручників у курсі (чи в долі?!), що майже в кожному книжковому магазині на видному місці лежить ганьба нашої системи освіти - ГДЗ для всіх класів? Так, з мовчазної згоди всіх і кожного, триває відвертий саботаж освіти з цими ГДЗ" (з коментарів у Facebook).

На запит «ГДЗ» Google дає 11 600 000 посилань, а на запит «Міністерство освіти і науки України» лише 1 040 000 (в 11 разів менше).

ГДЗ – це багатомільйонний бізнес, який базується на обмані та самообмані.

Як показав моніторинг ринку, ціна цих «посібників» від 62 грн (для 3 класу) до 154,40 грн (для 11 класу). У нас 3 783 150 учнів. Навіть, якщо їх придбали лише 2 млн учнів (кожен другий), витративши в середньому 100 грн., цьогорічний гешефт складе 200 млн грн.

Чи знаєте ви те, що чи не найпопулярнішими у наших учнів є портали на кшталт http://vshkole.com/ чи http://gdz4you.com?

Цитую їх саморекламу:

Это портал, на котором ты сможешь найти учебники и решебники (ГДЗ) по всем предметам школьной программы для разных классов. Портал адаптирован под твой смартфон http://vshkole.com/.

Готові домашні завдання звільнять Вам час, тож замість виснажливої праці над десятками формул, Ви зможете займатися справою, що буде вам до смаку, а наш сайт попіклується про якість ваших знань http://gdz4you.com.

 

Супер гдз - готові домашні завдання в 2 томах. 8 клас за новою програмою.

Розничная цена - 130,70 грн.

Як вчитель молодших класів скажу, що деякі батьки вже у другому класі думають над задачами і вправами, тому і купують, тим більше, що в ті д/з повпихувано авторами стільки зайвого, що справді часом «домашка» більша за класну, це якщо сліпо давати дітям додому визначені вправи, і ще таке, якщо гдз друкують, значить, є попит.

Kseniya Ozerna

Плагіату і брехні цілеспрямовано вчать в школі з благословіння МОН та уряду. Чому з благословіння? Ніхто з них навіть не задумується про цю проблему, не кажучи вже про відкриту підтримку плагіату та імітацію боротьби. Я багато разів критикувала родичів та знайомих за використання цих книжок. Відповіді примушують задуматись - в багатьох завданнях в підручниках тупо незрозуміло, чого саме від дитини хочуть. Або я розумію, але дитина і звичайний вчитель після педуну не зрозуміють. Потім - вимоги виконувати завдання якимось певним конкретним, часто ідіотським способом - а як саме без ГДЗ незрозуміло. Діти - люди, хворіють, можуть щось тривіально прослухати, а як потім виконувати завдання не знають - завдання не логічні, вимагається саме так, як хоче вчитель (тобто як примушують вчителя хотіти методисти та інші діячі). Приклад - методи вивчення математики за якими 3х5 правильно, а 5х3 неправильно - людина зі здоровою головою ніколи не здогадається як, тим більше кажуть, що в деяких країнах, де поширений цей маразм, правильно з точністю до навпаки. Фактично українська система навчання стимулює використання ГДЗ.

Ірина Єгорченко

Я шкодую, що такого не було в мої шкільні роки. А якщо серйозно, це свідчення відсталості школи від життя, і того, що потрібні такі домашні завдання, які не можна скопіювати.

Iryna Levynska

Масове використання ГДЗ ставить питання про доцільність стандартних домашніх завдань у школі взагалі.

ГДЗ на просторах страны живут уж лет 15 как. Неужели только заметно стало? Плохо другое. Заданиями из любого учебника на уроках пользоваться нецелесообразно ни в какой ипостаси. Ни для проверки чего бы то ни было, ни для тренировки, поскольку дети стремятся залезть в телефон, чтобы найти гдз в инете и оттуда списать. Ведь это не просто ГДЗ, это шпоры по ВСЕМ заданиям, которые есть в учебнике. ТО есть из учебника детям необходима лишь теория. Всё остальное учитель сочиняет сам. Если стремится, чтобы дети научились чему-то.

Татьяна Сердечная

У багатьох освітян є вагомі підстави для підозри про існування «картельної змови» між авторами підручників чи людьми, які мають доступ до усіх цифрових версій майбутніх підручників та видавцями ГДЗ, які можуть друкуватись раніше підручників.

Так, ніхто ж авторів підручників не подав у суд на видавництво, яке своїми ГДЗ по суті, нівелює його працю... У мене таке враження, що відбувається все з точністю до навпаки, автори продають їм ці відповіді.

Еще интересный аспект. Решебники появляются практически одновременно с учебниками, а то и раньше. Значит, издательства выпускают их параллельно. Напрашивается вывод: авторы учебников и сборников принимают в этом активное участие.

Ирина Секрет

МОН і місцеві управління освіти вдають, що нічого не бачать, батьки самі інвестують власні кошти у знищення освіти, учні раді не перенапружуватись, а вчителі удають, що цього немає...

Як бачимо, діє принцип взаємної амністії по всім напрямкам взаємодії учасників освітнього процесу. Наприклад, по лінії взаємин учні – вчителі діє наступна логіка взаємної амністії: ми вибачаємо вчителеві імітацію навчального процесу на уроці, а він нам переписування готових домашніх завдань.

Як наслідок, «культурі» плагіату і брехні наших дітей цілеспрямовано вчать в школі, починаючи з молодших класів.

Батьки ж, як правило, виправдовують використання ГДЗ їхніми дітьми тим, що в «школі не вчать аналізувати та вирішувати», тому їх використання є чи не єдиним шляхом вирішення проблеми: як зробити домашні завдання.

Є й інші аргументи на користь використання ГДЗ:

  • «Спасибо создателям этих решебников. Вместо того, что бы тратить время на решения д/з по химии-физике, мой ребёнок потратит это время на курсы английского, на профильные предметы для поступления в институт. А общие представления о предмете можно получить на уроке»;
  • «Учителя должны лучше и доступнее объяснять предметы. Детям должно быть интересно на уроках и дома делать д/з. Тогда и потребности не будет в таких сайтах и книжках»;
  • «І що паганого? Невже ніхто у відмінників на перервах не списував? Навіть переписуючи, дитина вчиться»;
  • «Це був мій рятувальний круг при незрозумілих домашніх завданнях у моїх синів»;
  • «К сожалению, некоторые задания не поддаются никакой логике и никаких знаний не хватит их сделать. И такие книги - единственное спасение. Ганьба - это наше образование, а не эти книги»;
  • «В том и проблема - кто списал, тот получает хорошую оценку. Кто думал сам - низкую, потому что ответ не соответствует готовому решению к друкованому зошиту».

На жаль, ось такі поодинокі голоси критично налаштованих до використання батьків ГДЗ, тонуть у загальній масі тих, кому «так зручно»:

Я не понимаю - вот это «такие задания, что не поймешь, как не пользоваться, эта школа вынуждает». Что в 5 классе родителям непонятно? Но даже не в пятом классе домашнее задание для закрепления, так зачем списывать? Не закрепилось? Или задание с ошибками? Но это же круто, если ребенок найдет ошибку в задании. Непонятно сформулировано? Но это головная боль учителя, его непосредственная работа - пусть правильно формулирует. Получается, что вместо поговорить с учителем родители выбирают купить ГДЗ и научить ребенка притворяться и обманывать? Я, как родитель, считаю, что мой долг донести до учителя абсурдность и непонятность задания, если учитель сам этого не понял. Не вижу смысла мурыжить ребенка выполнением таких заданий.

Olga Kolendovska

Про наслідки ГДЗізації шкільної освіти давно говорять викладачі ВНЗ.

Найстрашніше, що потім студентів важко навчити аналізувати інформацію, розв'язувати найпростіші задачі, бо для цього їх треба відучити від списування. 10 років навчання у школі формують стійкі навички списування.

Систематичне користування ГДЗ, як і вживання алкоголю, призводить до дебілізації. Хоча деякі вважають, що невеликі дози - корисні.

Viktor Bukhtiyarov

Підсумовуючи сказане, мушу сформулювати п'ять невтішних висновків:

1. Існування цілої «індустрії» ГДЗ (готових домашніх завдань) є одним із показників дна української системи освіти, яка побудована на суцільному імітаторстві, обмані та самообмані.

2. ГДЗ (готові домашні завдання) є індикатором нереформованості системи шкільної освіти, адже найпоширенішим мотивом для їх придбання є бажання батьків допомогти дитині спекатись непотрібних їй, але обов'язкових для вивчення навчальних предметів з тим, щоб вона могла приділити більше уваги на опанування «потрібних предметів».

Мы в 8-ом классе уже определились с колледжом, и нам нужны реально математика, языки и украинский язык. Для того чтоб ребёнок уделял больше внимания нужным предметам, я приобрету эту книжечку…

Екатерина Стремилова

3. Масовий попит, який і породжує пропозицію на ГДЗ, є і показником невігластва та байдужості переважної більшості батьків, яких більше хвилює можливість отримати їх дитиною хорошої оцінки, ніж якість освіти й повага до дитини.

Судя по тому, что такое количество образованных людей не может понять, почему ГДЗ зло - это уже не дно, а пробитое дно системы образования.

Olga Kolendovska

Это как лечение по Жванецкому: если вас не интересует результат, лечитесь в бесплатной клинике. Нужно объяснить своему ребёнку, что лучше получить заслуженную и заработанную 8, чем шаровую 12. Ведь в скоро времени все станет на свои места.

Леся Данилова

4. ГДЗ є і показником низької якості та корумпованості системи навчального книговидання, адже саме недоліки наших навчальних посібників вимушують користуватися ГДЗ.

5. ГДЗ - ганьба вітчизняної освіти є й ознакою глибокої моральної кризи учительства, адже саме завдяки потуранню використанню ГДЗ (а іноді й особистій участі в поширенні) абсолютної більшості вчителів-предметників цей бізнес процвітає, а імітація освітнього процесу продовжується.

Що робити?

З огляду на те, що на законодавчому рівні не передбачено і навряд чи буде передбачене хоч якесь покарання за «знищення інтелектуального потенціалу» країни шляхом масового поширення ГДЗ, єдиний вихід: консолідувати усі здорові сили нашого суспільства заради побудови нової освіти України.

Усі на боротьбу з ГДЗ!

Оригінал на сайті Освітня політика

Освіта.ua
27.12.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
школа
Дивно, що такі ГДЗ складають самі автори шкільних підручників. ТО може будемо боротись з авторами?
pasufik
Які батьки, такі і діти. Якщо звикли махлювати усе життя - так і вчать своїх дітей. Звикли чесно і багато працювати - пояснюють дітям щодня, чому це так важливо. І ніяка школа, ніякі педагоги, навіть найкращі програми не замінять авторитету і впливу батьків. Риба псується з голови, з неї і потрібно починати реформи в освіті. Ми продовжуємо дивитися на державу як на якогось височайшего батечка, а насправді держава - це ми. Якими виховаємо дітей - таке у неї буде майбутнє. ГДЗ придумали такі ж батьки як Ви, просто вони забули про моральність, гроші ж не пахнуть. На кожному кроці можна бачити боротьбу добра зі злом, поки що зло перемагає, бо його творити легше і воно швидше приносить матеріальні блага, нехай за рахунок інших. Я читаю уважно усі Ваші дописи і бачу, що вони знаходяться у моральній площині,усе решта вторинне. Людину змінити найважче, тому так мало охочих цим займатися!
охох
Уважаемый Виктор! С "высшими" категориями вчители на это не согласятся. Почему? Так знания не дают, а успеваемость повысить как, только ЗАВЫШЕНИЕМ балла-списанием правильного ответа. Для таких шустрых учителей и "реформа", когда в 10-11 классе должны вести уроки, только ОНИ!!! Кто такое придумал, чем думал - хотелось бы знать. Комменты они , вообще-то хотя бы читают и думают...
о СТИМУЛЕ учиться.
Если нет стимула учиться в государстве, то стимул работать способен создать САМ УЧИТЕЛЬ. Только учитель. И это намного быстрее,чем ожидать от госчиновников,занятых обеспечением собственных семей на века вперёд (распиливанием бюджетных стредств в то время,пока неразвитые родители НЕСУТ деньгу в школы).Да,это несколько напряжно,если все остальные коллеги работают по принципу "жизнь научит и накажет". Накажет,но кого... Но это наиболее действенный способ. А кричать:"ой, они не хотят учиться, ой, они в телефонах,ой,сделайте что-нибудь" легче лёгкого.А вто время заставлятьь детей оставаться на ПЛАТНЫЕ дополнительные занятия, вметсо того, чтобы ТРЕБОВТАТЬ от министерства грамотных составителей программ. Реально грамотных. а не купивших дипломы за...
Ego
Про те, що ГДЗ - зло, ми і без п.Громового знаємо. Тому нічого нового для вчителі у цій статті нема. То може б пан Громовий не тільки критикував, а й пропонував щось конкретніше за "Усі на боротьбу з ГДЗ!" Пане Громовий, ви ж експерт, то й запропонуйте вирішення проблеми! А просто критикувати і описувати проблеми ми й самі вміємо!
гість
Не викорирстовуйте друковані зошити, не давайте задачі з підручника, а підбирайте самі і т. д. і т. п. І які ГДЗ тоді допоможуть А то в автора ЧТО ДЕЛАТЬ прямо по ЧЕРНИШЕВСЬКОМУ 2/3 учнів навіть з ГДЗ нездатні списати
Олекса Позняк
Для гість: Пока не будет стимула ученику учиться - ничего не будет.Выросло поколение игроков на мобильных телефонах а рехворматоры в упор не видят проблему.То ГДЗ запретить, то учителя сертифицировать.Если ученик будет играть мобильным на уроке сертифицированного учителя то сразу у него знания возростут?????? "Каждый имеет свой ум голова" - это не о наших экспертах
Вы АБСОЛЮТНО прав
Для гість: но для того, чтобы это делать, необходимо мыслить. А это уже проблема общества потребления... Они ПРИУЧЕНЫ есть всё, что подают
Коментувати
Родион
ГДЗ і різні розв"язники скоро стануть необхідністю для багатьох вчителів. В школи приходять педагоги, які вступили в педвузи при катастрофічному недоборі. Випускник який отримав з фізики чи математики бали на рівні вгадування легко стає вчителем цього предмету. Добре, коли є зв"язки і візьмуть у відділ освіти чи методкабінет. Там розв"язувати задачі не потрібно - достатньо диплома, хоч і липового. А якщо доведеться в клас іти? Тих, хто відважиться - виручать ГДЗ і розв"язники.
Ol Pozn
Виктор, вот Вам тема для следующего Маразма: медосмотр учителей.Почему проституток с окружной без медосмотра Аваков к работе допускает, а учителя в 80 лет сдают кровь в вендиспансер? Почему учителя платят платят за бактпосев? Ведь оплачивать должен работодатель. Умножаем 500 000 * 36 грн=??? кто зарабатывает миллионы на учительском ...?
Ol Pozn
Интернет не запретишь - бороться с ним бессмысленно.Как победить гдз если не могут победить порно и наркоту в интернете. СИСТЕМУ НАДО МЕНЯТЬ ГОСПОДА РЕХВОРМАТОРЫ А НЕ ИННЕТ ЗАПРЕЩАТЬ.Ученик должен бороться не за оценку -которую ввоще можно отменить - а за знания.Закройте огромное количество районо иппо и за эти деньги сделайте независимое тестирование в конце каждого года - 1 компклесный экзамен по основным предметам.Вот пробное теститрование стоит 120 грн с носа раз в год .Лодырям районо платят ежемесячно намного больше
Родион
Наберіть в неті "Кандидатська, докторська під ключ. Ціна в Києві" Про що тоді можна говорити в цій державі? А Ви про якесь ГДЗ.
Віктор Громовий
Для Родион: Так, це ще один маразм і великий бізнес. Ніхто ні від кого не ховається. У них "все схвачено". Прейскурант теж виставляється на сайтах. Кандидатська дисертація від 6000 $. Виконання докторських дисертацій ВАК від 20 000 $
Коментувати
тю
"борьба з ГДЗ". Смішно. Спершу варто навчитись виставляти діткам "не атестовано", а вже потім чекати, що вЧИТЕЛЬ не схоче "допомогти" дитинці на контрольній роботі, а батьки не стануть купувати ГДЗ, щоби "ота вчителька відчепилася із тою домашкою"
Романюк Євген
Я уже давно, де тільки можу, порушую цю проблему. Ви не згадали ще про готові відповіді на питання ДПА, про готові учнівські твори з літератури. На одному з "круглих столів" на моє зауваження щодо випуску отих "ГДЗ" одна солідна дама відреагувала :"Ви забуваєте, що живете в ринкових умовах!" Це мало означати: якщо є попит на таку продукцію, то вона комусь потрібна. А що це злочин проти молодого покоління, над цим не хочуть задумуватися. Пригадую, кілька років тому запровадили контрольні зрізи в усіх класах. Приходжу в магазин, щоб придбати зошити для цих контрольних робіт, а продавець мені повідомляє:"Поки що не надходили, але у продажу є відповіді на завдання". Вдумайтесь: самих завдань ще немає, а відповіді на них уже продають. Ось тоді (хочеш цього чи не хочеш) спало на думку: деякі працівники МОНу не тільки підтримують горе-укладачів таких посібників для учнів, але й, можливо, співпрацюють з ними. ЯК ТЕПЕР МОН ВІДРЕАГУЄ НА ТАКЕ ГАНЕБНЕ ЯВИЩЕ, ПОБАЧИМО.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!