Ігор Лікарчук: вищу освіту добивають МОН та ректори

В Україні працюють максимум 20-25 університетів, а решта давно стала супермаркетами з видачі дипломів

Ігор Лікарчук: вищу освіту добивають МОН та ректори

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

Вищу освіту добивають МОН та ректори більшості університетів.

Я думаю, що в Україні адекватно працюють максимум 20-25 університетів. Але решта ВНЗ - давно перетворилися в супермаркети з видачі дипломів.

Лише вчора розмовляв з директором одного справжнього (не намальованого) ліцею. Кадровий голод у закладі, директор має можливість робити доплати вчителям, але НЕ МОЖЕ знайти у десятку найближчих педуніверситетів кількох випускників, яких би хотів узяти на роботу в свій заклад.

Більше того, бажаючі там працювати відразу зникають, почувши вимоги до них.

Якщо до університетів будемо приймати практично всіх випускників шкіл, збережемо пільги та квоти (а воно так є), ми вищу освіту загубимо повністю та безповоротно.

У 2014 році, запроваджуючи поріг «склав/не склав», я пропонував п. Квіту, п. Гриневич визначати його так, щоб до університетів потрапляли не ті, хто під час ЗНО ледь перейшов поріг угадування, а ті, хто має добротні результати.

Мені це заборонили робити: бо університети доведеться закривати. На засіданні комісії з визначення порогового балу представники університетів фактично заблокували прийняття рішень щодо його невеличкого підвищення.

У 2016 році МОН та УЦОЯО відмовилися від запровадження тестів двох рівнів складності, а поріг «склав/не склав» опустили до принизливої для нормальних освітян межі.

Й нічого не зробили для того, щоб заборонити університетам на технічні спеціальності замість результатів ЗНО з фізики та математики приносити історію чи біологію... То про що мовимо?

Оригінал

Освіта.ua
23.12.2016

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Вчитель
До речі, Пане Ігоре, я абсолютно серйозно чекаю Вашої відповіді з приводу вакансії. Вашу конкретну відповідь побачу.
Вчитель
Пане Лікарчук! По-перше, я прихильник жорстих ЗНО у 4, особливо 9 і однозначно 11 класів. Вважаю, що іншим фактором, ніж скоротити наші "ВИШі", а має бути наказ про скорочення 88 відсотків (може 78, або 95) наших дуже "шанованих вищих навчальних закладів," ми освіту не виправемо. Ви зараз повідомляєте, що є місце у якогось ненамальованого директора ліцею, я так зрозумів з думками є проблема з кадрами. Чому Ви не запитали всю громадкість, можливо і я захотів би перейти до цього "унікального" ліцею. Поясніть мені, і всім нам, потребу перейти на роботу до знайомого Вам директора. І, взагалі, до тих пір, поки наша освіта не почне працювати за нормальними стандартами і вимогами (довге питання) нічого не буде. 12 балів на уроці за відповідь не може отримати будь-хто. (це те - про ви (ми) повинні розмовляти, в першу чергу)
Nedolya
Для Вчитель: Ви з якого середньовіччя висловлюєте свої думки? Хто буде вирішувати, кого скорочувати? До чого тут вища освіта? Система ЗНО - це лише метод відбору до внз і більше нічого. Тоді про що Ви говорите - про освіту у школі чи про освіту в внз. Це Ви будете розробляти псевдометодики скорочення? Ви що маєте до цього хист? Наведіть лад у своїй школі, з якої діти тікають і повертатися не хочуть ні за які нагороди. Пан автор поговорив зі знайомим директором ліцею і вже зробив висновки. А чи вистачає у нього кваліфікації та знань такі висновки робити? Можливо потрібно було розмовляти з цим директором, коли вводили ЗНО? Краще займатися своїми справами. А автор взагалі не має права щось коментувати, крім свого звільнення, бо не має морального авторитету? Чому йому надають слово - мені не зрозуміло. Така у нас журналістика.
Коментувати
Олег Кривенко
На превеликий жаль вища освіта подібна крутому смартфону. Дипломом магістра чи спеціаліста нікого не здивуєш, але фахівців більше не стає. Невідомо, за яким принципом проводиться акредитація та ліцензування ВНЗ. МОН нікого не бажає реально скорочувати та мониторити якість вищої освіти. Тому забудьте про фаховий рівень випускників ВНЗ. Дійсно в державі зараз не більше 30 ВНЗ, що відпрацьовують державні кошти. Решта, шахраї з великої букви.
Anna
абсолютно согласна с тем что порог сдал не сдал надо поднимать. Максимум 50% выпускников должны иметь возможность поступать в вузы.
Nedolya
Для Anna: Для чого цей "порог" - зробіть оцінку тесту абсолютною, а не відносною, і тоді буде одразу зрозумілий рівень знань, який надає середня школа. В "пороги" граються, щоб не показати, що рівень знань у школі трешовий. А якщо він такий, тоді "порог" не допоможе - знань немає. Тоді потрібно здійснювати підготовку поза межами школи. Таку підготовку МОНУ не заохочує, бо тоді навіщо потрібна школа, тим паче 12 річна. Більшість шкіл не можуть (або не хочуть) підготувати учнів до високого рівня ЗНО, тому вчителі роблять це поза межами школи, як репетитори - тут можна заробити гроші. Можливо тому й не хочуть готувати учнів, як це вимагає міністерство, бо заробляють. Міністерство не може навести лад, бо перекинуло ці функції на корумповані управління освіти та інститути підвищення кваліфікації вчителів (у них нова назва, яка не змінює сутності). Цю ланку потрібно реформувати повністю, бо ладу в середній освіті не буде. Але МОНУ не реагує і в планах таких намірів не має.
Іванна
Для Nedolya: А чому рівень знань в школі трешовий? Тому що всі учні знають, що вчитись не обов’язково, що в інтитути всі і так вступлять. Для чого потуги? Краще - відпочивать і насолоджуватись. А от якби реально вступити до вишу було важко (як років 30 тому), то інтерес до навчання з’явився б. Та ще б трохи зменшили навантаження учнів старших класів, які вивчають більше 15 предметів на рік. Які там можуть бути знання? Старанні діти всі з ніг валяться! Я сама вчитель, і знаю, що пишу.
Олекса Позняк
и снова оба правы
Коментувати
совесть
Нарешті визнав свою вину щодо недолугості "нової" методики визначення порогів в ЗНО?! Ні... Міністри винуваті!? Та хіба ж вони голосували в комісії? Дивина... Чому не продумали усі ризики, формуючи комісію? Чому ця методика консервує ситуацію із вступом майже всіх до внз? Чому найкращі світові тестові кампанії світу НЕ ВИКОРИСТОВУЮТЬ таку "прогресивну" методику? І таких "чому?" повно! І головне - ніхто не наважиться і тепер на зміни!
Олекса Позняк
Для совесть: у коммисию берут только тех кто голосует "как надо"
Коментувати
Вадим Мендерецкий
І навіщо тоді банді лікарчука було втручатися в мудру систему ЗНО.... мабуть щоб сприяти вступу в університети розумним дітям з бідних сімей ???!!!!
Вчителька зі стажем
Раніше, коли в інститути йшли по знаннях, був приблизно такий розподіл в звичайному середньому класі - десь 30% вступали до вузів (мали гарні знання), десь 30% вступали до технікумів (їм трішки не вистачало знань для вузу, але вони могли після технікуму здобути вищу освіту), і процентів 30 йшли в ПТУ або відразу працювати (бо вчилися слабенько, або їхм просто ставили 3, щоб атестат видати). Працюючи вже дуже давно у школі бачу, що процентне співвідношення "відмінник-двієчник" десь таке і лишилося. 20% учнів мають знання вчитися у вузах, але беруть всіх, і навчаються 95%.
Іванна
Для Вчителька зі стажем: процентне співвідношення дуже навіть змінилось! Балбесів та ледачів стало десь відсотків 50. Я теж довго працюю в школі і є з чим порівняти. Математику немає з ким вивчати. Всі - "гуманітарії"!
Вчителька зі стажем
Для Іванна: А скільки годин дається на математику? На кожну тему? Так, як і було раніше? Чи "галопом по Європам", на кожному уроці нова тема, немає часу закріпити? І дитина, яка в принципі б змогла вчитися якби ритм був інший) , вже десь у 7 класі "забиває" на матемавтику, бо не може працювати в такому ритмі, а грошей на репетитора немає.
Владимир Белый
Для правдолюбів - математика десь на відрізку у 1година запису - https://www.youtube.com/watch?v=BDbFlLw5lWc
Коментувати
Вадим Мендерецкий
А за які ж тоді корупційні дії звільнили директора центру ЗНО лікарчука і розпочали проти нього слідство, якщо корупція при вступі у ВНЗ зникла при запровадженні ЗНО і в університети поступають лише розумні діти з бідних сімей?
Владимир Смирнов
Абсолютно верно. А если кто осмеливается работать, как положено, то с ними поступают так: 1. Хроника деградации качества высшего образования на кафедре ПЗИ КНТУ http://blogs.korrespondent.net/blog/events/3628914/ 2. Часть 2. Шельмование преподавателей на кафедре ПЗИ КНТУ в условиях деградации качества высшего образования. Фальсификация и профанация учебного процесса. http://blogs.korrespondent.net/blog/science/3778768/ 3. "Вешайся, сука!" Или моральный урод в должности заведующего кафедрой ЦНТУ http://blogs.korrespondent.net/blog/science/3791108/
Местный
Для Владимир Смирнов: взяткой не поделились что ли?
Коментувати
Владимир Белый
З проблеми низької якості вищої освітине вийти, якщо продовжувати "затягувати" до ВНЗ чи не кожного випускника року, бо ті, хто навчає можуть лише сприяти гарній освіті, а зробити її реально такою природно можуть лише здобувачі освіти. Якщо те, що у нас молодь "може мати диплом, а не мати знань..." не розглядається вищим рівнем влади як ВЕЛИКА національна проблема (Ви, молодь у тому числі, вдумайтесь: ЯК можна мати диплом не маючи знань?), то таке є перший індикатором того, що наша владна еліта є пшиковою, бо ж неспроможна до формування чистих від профанації умов освітньої діяльності.
Чиє би нявчало
Для Владимир Белый: а чиє би мовчало. Невже не Ви разом з теперішнім заступником міністра Ковтунцем встановлювали у цьому році пороговий бал з математики на рівні менше 15%? А ще, чи має право член такої поважної комісії, заступник директора ліцею так неграмотно писати?
ТАРАС
100 %!!!! Це ще той старий КГБіст, якого по Африці возили, бо навчили його французької. А тепер прилаштувався замполітом в ліцеї. І теперішня агентура ФСБ пхає його в різні комісії. А ми, дураки, споглядаємо, читаємо, що він тут тарабанить.
Вчитель
"Вельми шановні", ще раз наголошую про необхідність скасування діяльності наших ВИШів, де опанували собі місця третя когорта студеїв, вони вжи кандидати і доктори "педнаук". Поясніть, будь ласка, як може доктор педнауки (із педуніверу) курувати чотирма кандидатськими (із медакадемії)???
Коментувати
Вадим Мендерецкий
А не задумувася "мудрий лікарчук", чому рівень вищої освіти обвалився відразу після початку діяльності горе-реформаторів разом з лікарчуком (коли вони запровадили своє недолуге ЗНО)? Якось без шкідницької діяльності лікарчуковців освіта в Україні трималась. Можливо вони виконували чиєсь замовлення?
Ігор Дєдов
Для Вадим Мендерецкий: недолугі це ті хто виступає проти ЗНО, тому що ЗНО це справедливість по вступу, а раніше коли його не було вступ до вузів за доляри купляли різноманітні телепні у кого батьки грошовиті мішки. І тоді під час вступу підходить декан на екзамені до такого телепня і ставить йому на стіл готові розвязки вступного екзамену бо отримав хабар в долярах. А зараз вступити можна без долярів за допомогою ЗНО чесно.
Лера
Для Вадим Мендерецкий: ЗНО якраз дає можливість розумним дітям із бідних сімей вступити на бюджет! ВСТУП ТІЛЬКИ ЧЕРЕЗ ЗНО!
Вадим Мендерецкий
І навіщо тоді банді лікарчука було втручатися в мудру систему ЗНО.... мабуть щоб сприяти вступу в університети розумним дітям з бідних сімей ???!!!!
Коментувати
Андрей Козак
Пчелы против меда, ликарчук против разрушения образования.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!