Osvita.ua Блоги Олександр Співаковський: освіта стає привілеєм обраних
Олександр Співаковський: освіта стає привілеєм обраних

Концепція НУШ, як презентувало її МОН, - шлях до інтелектуального роззброєння нації

Олександр Співаковський: освіта стає привілеєм обраних

Автор: Олександр Співаковський, народний депутат, перший заступник голови Комітету ВР з питань науки і освіти, член фракції БПП.

Усе в цьому світі має свій початок, свою конкретну точку відліку. Коли 20 квітня 2000 року під час невдалих військових навчань бойова ракета класу «земля — земля» втрапила в житловий будинок у Броварах, ще ніхто не здогадувався, що ця подія покладе початок нищівному розвалу нашої армії.

Було це давно, та наслідки взятого тоді курсу на скорочення і роззброєння Збройних Сил ми в повній мірі відчули лише зараз...

Минулого тижня уряд підтримав презентовану профільним міністерством політичну пропозицію до проекту Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», яка, на моє глибоке переконання, здатна стати для всієї української освіти тією злощасною «броварською ракетою».

Початком її роззброєння, тільки вже інтелектуального.

Починаючи з 14 грудня, освітянська спільнота просто гуде (почитайте сторінки в соцмережах!) Вчителі не можуть зрозуміти, як могли урядовці не розгледіти тих пасток і підводних каменів, які є в проекті концепції.

Та в тому то і полягає вся підступність «гібридних» технологій, що 98 відсотків тексту — це правильні, гарні слова, які зачіпають наші душу і серце, а справжні цілі містяться в тих 2 відсотках, що залишилися. Але розгледіти їх здатен лише практик і професіонал у тій сфері, про яку йдеться.

Тому я не дивуюся, що наші урядовці, які є фахівцями зовсім в інших сферах, підтримали презентований їм концептуальний проект нової української школи. Вони просто, вибачте, «повелися» на красиву обгортку, в яку упакували недоброякісний товар...

«Європейський досвід», «принципово нові стандарти», «задоволення освітніх потреб дитини відповідно до її інтересів, здібностей і життєвих намірів», «компетентнісний та антидискримінаційний підхід», «цілісне сприймання і пізнання навколишньої дійсності» - словесних бантиків та рюшів автори документу, дійсно, не пожаліли.

Та й мета нібито окреслена шляхетна: вирішити проблему суттєвого поліпшення якості середньої освіти в розумні строки в умовах наявного людського і матеріального ресурсу; усунути територіальні відмінності у якості середньої освіти, перш за все між містом і селом та окремими регіонами (за результатами ЗНО); досягти суттєвого підвищення показника конкурентоспроможності держави...

Із цим просто неможливо не погодитися, як і з наведеними у преамбулі проекту соціологією та аналітикою - про необхідність докорінної реформи шкільної освіти говорилося вже дуже давно. А от щодо запропонованих шляхів і способів вирішення окреслених проблем виникли сумніви.

І, здається, не лише в освітян. Під час презентації проекту «нової української школи» прем’єр-міністр України Володимир Гройсман кілька разів наголошував на необхідності підвищення якості шкільної освіти, наповнення її сучасним змістом. Ніби відчував якийсь підступ...

«Ми не маємо жодного морального права обмежити дітей у доступності до школи, дитячого садочка, і найголовніше – в якості освіти. Маємо створити умови щодо належної якості освіти, - підкреслив він. - Діти – це не просто наше майбутнє, це наше сьогодення. Якщо хочемо, щоб наша країна мала перспективне майбутнє, наші діти не мають бути обділені якісною освітою».

І в цьому голова уряду абсолютно правий. Дійсно, саме якість освіти сьогодні визначає майбутнє держави. Нові технології та інновації настільки змінили життя людства, що навчати сучасну дитину, націлену в 21 сторіччя, за старими канонами стало просто безглуздим. Це, власне, і було однією з основних передумов для перегляду системи освіти в усьому світі.

Освітні реформи в різних країнах тривають протягом усього останнього десятиліття. Та успішними виявилися не всі. А лише ті, де осучаснення системи освіти базувалося на найкращих національних традиціях. Як це відбувалося, приміром, у тій же Польщі, Фінляндії.

Українська освіта ніколи не пасла задніх. До речі, нещодавно надзвичайно високу оцінку нашій системі освіти довелося почути від дoктopа Eнтoні Teтepа, eкc-кepівника Aгeнтcтвa пepeдoвиx oбopoнниx дocлідницькиx пpoeктів (DARPA) Пeнтaгoну CШA. Компліментарні вислови на адресу нашої національної освіти неодноразово чув і від поляків, і від німців, і від американських колег.

Так, наша школа трохи застаріла, вже не зовсім відповідає вимогам часу. Вона авторитарна і перевантажує зайвими знаннями. Та навіть попри це, попри чималу кількість проведених «недореформ», українська школа залишається гарною. Ну недарма ж наших випускників навперебій закликають на навчання закордонні виші!

Тому реформувати, на моє переконання, потрібно не систему, а лише зміст, наповнення. Автори ж концептуального проекту під назвою «Нова українська школа» пропонують «разрушить все до основания», навіть — фундамент, і почати будувати все заново.

Згоден, компетентнісний підхід — це правильно. Але не можна забувати і про фундаментальні знання. Сучасна дитина має добре володіти базовими навичками - читанням, письмом, математикою. Це те, що завжди буде в ціні.

А що ми бачимо в проекті? Термін навчання пропонується збільшити до 12 років, а таблицю множення діти почнуть вивчати чомусь лише з четвертого класу.

Перший-другий класи в «новій українській школі» взагалі визначені як адаптаційно-ігрові, тобто фактично стануть продовженням дитячого садочка: «навчання буде організовано ігровими методами», «традиційних оцінок не буде». І, знаєте, мене чомусь зовсім не дивує, що саме зараз суспільству нав’язують дискусію про те: а чи потрібна взагалі вчителю початкових класів вища освіта.

Дійсно, навіщо? Адже щось схоже на предметне навчання, за проектом, почнеться лише з третього-четвертого року навчання.

Власне базова школа стартує з п’ятого-шостого класу. Але перші два роки навчання (5-6 класи) також будуть адаптаційними - в цей період планується «пробуджувати і підтримувати інтерес до сфер знань і діяльності, передбачених навчальною програмою»...

Тобто, в початковій школі, коли дитина всотує знання легко, наче губка, коли у неї формується почуття відповідальності і самодисципліни, з нею будуть бавитися в ігри і не ставитимуть оцінок. А в 5-6 класі, коли інтерес до знань вже починає згасати (це знає будь-який дитячий психолог), для підлітка нарешті відкриють дорогу до предметного навчання...

Чесно кажучи, так можна навчатися і 15 років. Але в тому випадку, коли базові фундаментальні знання все-таки хочуть дати. Та, судячи з усього, нова концепція на цьому не дуже наполягає.

Автори проекту відсилають нас до досвіду американської public school. Але там і не приховують, що головне не знання, а соціалізація. Тобто, людині дають певний набір вмінь і компетенцій, який дозволяє потім якось влаштуватися у житті. Стати, наприклад, автослюсарем, перукарем тощо. Бо гарних менеджерів, програмістів там вчать зовсім в інших школах. А не вистачить своїх — американський уряд запросить висококласних фахівців із інших країн. В тому числі — і з України.

... Концепція нової української школи, в тому вигляді, в якому презентувало її МОН, є прямим шляхом до інтелектуального роззброєння нації. У яку б гарну обгортку її не загортали.

Бо при таких підходах якісна фундаментальна освіта стає привілеєм для обраних. А це фактично прирікає Україну завжди бути лише територією дешевої робочої сили.

Та чи такої долі ми прагнемо для своїх дітей і країни?

Оригінал

Освіта.ua
19.12.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Роману.
Да,кстати,Вы заметил, как мамочки обычно общаются сосвоими домашними?Заметить можно в магазине, в парке, на пляже, на аттракционах, в автобусе, в поликлинике... Понаблюдайте. Вот возьмите и специально настройте себя на это. А тогда,вероятно. поймёте, почему в школе лучшим учителей считается та, которая "умеет держать класс", и КААААК она это делает. (Я не имею ввиду нормальные школы, где вся политика построена на уважительном отношении к детям и коллегам).Я не люблю пояснять -это скучно и неинтересно-в смысле - я не лектор, не актёр, не нянька, не расказчик... Поэтому если запомните -попробуйте сделать. Вывод сам появится...
Роману.
"Никто из учителей не заинтересовывает ребёнка"-Вы НЕ учитель.Чиновник? да, поверю. Чиновник от образования?Да.Поверю. Но Вы не учитель и не работаете с детьми.А если и работал,то год-два.Как та методистка,которая, поработав ГОД рассказывала Учительнице, что у той, понимаешь ли,стенд наклонился на 15 градусов. И ЭТО завоно взял в методистки...
Роман
Для Роману.: Це Ви не вчитель, а московський троль.Не треба виривати слова із контексту, ніхто із совкових вчителів не зацікавлює дітей, із таких як ви.Українське розуміння історії не подобається-продовжуйте читати московських лжеісториків, якщо так важко відкрити підручник з історії для 11 класу.Вже 15 років працюю в звичайній сільській школі і не треба тут розказувати який союз був хороший і як там " вільно дихала людина".
Коментувати
Роману.
Вы либо недалёк, либо врёте. Выбирайте сам. Это экономика союза была на грани?Это та экономика,которая позволила нашимворам стать самыми крутыми ворами мира? Да что Вы говорите? Именно поэтому мы там, где мы есть-повторяют как попугаи за теми, кому это надо в своих целях, об экономике самой БОГАТОЙ страны послесоюзья, и ни единая мозговая линия не искривится...(((
Роман, а что такое
"совковые методы"? Это научение детей в самый лучший для этого период? Или это хоровое пение гимна? Если не трудно по пунктам, будьте так добр. А то вопят все "совковые методы, совковые методы", забывая о том, что не следует по стороноам пялиться, когда собственную семью создают
Роман
Для Роман, а что такое: Совкові методи це найперше авторитарні підходи, коли в школі не повинно нічого мінятися, перший дзвоник, останній дзвоник, звіти, на першому місці зубріння.По друге ніхто з вчителів не зацікавлює дітей, немає значення чи цікавий предмет для дитини чи ні чи потрібно змінити підходи, вчитель тупо мусить по шаблону вчити дітей, як і 50 років тому. Особливо люблять це старі директори передпенсійного віку.Крок вправо чи вліво від вчителя - розстріл. Дитина не повинна боятися, особливо в початкових класах, що зробить якусь помилку і почувати себе в школі затишно.Немає розвиваючого навчання, розвитку критичного мислення, особистості учня, своєї думки.Все тупо і по шаблону - дитина просто гвинтик в системі.Нікого не цікавить чи хоче і чи може дитина вчитися - сказали психологи, що сензитивний період 2-3 клас дитина мусить зубрити, хоч вмри, але вивчи.Основний метод серед вчителів крик, як я бачу в більшості шкіл де працював.І це тільки частина совкових підходів.
kvtamber
Цікаво, а де взялися досягнення тих, кого вчили совковими методами? Знання не бувають лишніми. Та і вчили нормально. Перегляньте підручники тих років і сучасні. Да, в дизайні сучасні кращі за минулі, і на цьому все. А ці рівні? Хіба це повноцінна освіта з однаковими правами доступу? Вічні перебудови не дадуть очікуваного результату.
Роман
Які досягнення? Економіка Союзу в багато разів відставала від західних країн і була в постійному занепаді, а освіта це зеркало економіки.Вчили нормально? Вчили щоб людина виросла рабом.Половину брехні, половину напівправди.Переслідування генетики, культури, дисидентів.Підручники простіші і доступні, це правда, але наскільки спотворена в них історія, література, наприклад, читати неможливо.
Коментувати
Костянтин
Підтримуємо думку автора про те, що нові підходи до початкової освіти здатні значно погіршити пропедевтичну підготовку учнів щодо отримання фундаментальних знань. Численні наукові спостереження за віковими показниками розвитку дітей ( порівняно з дослідженнями Л. Занкова, Д. Ельконіна, В. Рєпкіна, О. Скрипченка та ін.) дозволяють стверджувати, що у молодшому шкільному віці провідною є навчальна діяльність. Це підтверджено роками успішного навчання учнів навіть шестирічного віку. Початкова освіта має зберігатись як система, як особливий відносно завершений етап навчально-виховного процесу, пов’язаний із попереднім і наступними етапами виховання та освіти. Ми маємо зберігати унікальність початкової школи й успішно використовувати природну готовність молодших школярів до сприйняття основ наук. Саме навчальною діяльністю (спочатку – з домінуючою ігровою мотивацією, але не грою замість навчання) має оволодіти дитина у початковій школі. Це та велика відстань, що відокремлює дошкільний...
Роман
Для Костянтин: А у Фінляндії до 6 класу навчання це гра, дітям намагаються створити найкомфортніщі умови щоб діти побували себе вільно і розкуто. Де Фінляндія і де Україна перша в Європі за корупцією, остання за рівнем життя населення і зарплатою.Україна стала придатком європейських країн, який забезпечує некваліфікованими працівниками.Польша 1 млн українців.Тому вважаю що треба застосовувати напрацювання сучасної педагогіки провідних країн світу,а не совкові методи.
Оксана
У тій самій Фінляндії до батьків застосовують серйозні покарання, якщо вони не займаються вихованням власної дитини. Якщо дитина заважає вчитися іншим, її вилучають зі школи. Бо в нас слова "вільно і розкуто" багатьма мамами і татами сприймаються як повний "безпрєдєл", сидіння на голові у вчителя, ще й керування цим процесом(нагніться, вчителю, нижче - моєму чаду так зручніше). Зазвичай, якщо батьки занадто піклуються про створення найкомфортніших умов для дитини(особливо, за рахунок дискомфорту інших), тим самим вони хочуть щось компенсувати - брак уваги, любові, часу, бажання бути з дитиною. Розширюйте кругозір - почитайте про японські школи. Де ми - і де Nihoɴ?
Роман
Не тільки в Фінляндії, а і у Голландії, Польщі батьків карають за погану поведінку дітей.Ніхто і не заперечує, що потрібен не тільки комфорт і стимулювання бажання вчитися, а відповідальність батьків і дітей.У нас останнім часом відповідальний за все і завжди вчитель.
Коментувати
Ирина
У Концепції читаємо лише гасла, і жодних засобів їх реалізації! Нова українська школа починає реалізовуватись з 2018 року, але ми маємо лише Концепцію і Основи Стандарту. З цих документів зовсім незрозумілий зміст і результати освіти. Основи стандарту не дають, навіть, уявлення про структуру цього документу. Кому потрібні такі документи "ні про що"? Навіщо так поспішати?
Sherry
Для Ирина: По поводу содержания обучения рассуждает Владимир Спиваковский: Вы задаете сейчас вопрос «чему учить?». Но реформа не предполагает ответа на этот вопрос, значит мировоззренческой базы не будет. Есть еще один вопрос, о котором никто не задумывается — «а зачем вообще учить?». Источник: https://hromadskeradio.org/programs/kyiv-donbas/otvechaet-ly-reforma-obrazovanyya-na-glavnyy-vopros-chemu-uchyt
Коментувати
Наталия
Нова українська школа - нові підручники. За які гроші? Що гроші, зароблені на підручниках Табачником не дають спокою?
Sherry
Для Наталия: Вже випустили нові підручники - хрестоматію з літературного читання для 1 - 4 класів, бурхливе обговорення якої йде на сторінці Ігоря Лікарчука: "Не можу зрозуміти, які цілі намагалися реалізувати укладачі, включивши до Хрестоматій віршики про мавпячо-бабуїнові сімейства, про пацюкування пацюків і бурундукування бурундуків, про нещасних поросят, які потрапили до тюрми й мають грати там у шахи... Але апофеозом "мудрості" редколегії стало включення до Хрестоматії твору-пародії на вчителів та науковців. Саме те, чого, очевидно, так дуже не вистачає учням початкової школи: прочитати про недотепкувату вчительку, яка відмовившись від звання "кандидат педагогічних наук", відразу стає не "страшидлом і не родичкою Бабая" https://www.facebook.com/igor.likarchuk.9?fref=ts
Коментувати
Янчик Миняйлик
Школу треба змінювати! Треба змінювати відносини вчителя та учнів, створювати освітнє середовище. Але, навіщо так круто змінювати вектор? Навіщо міняти структуру школи? Спробували б спочатку створити умови для комфортного навчання в контексті взаємовідносин вчителя та учнів, вчителя і батьків. А зараз це все рухається не в тому напрямі.
Яна Малина
Щоб реалізувати інтегроване навчання в першому циклі початкової школи потрібні умови: оснащені класні кімнати, технічне й методичне забезпечення, нові підручники. Передбачено уроки поза межами класу, але виникає питання чи в усіх школах все це можна реалізувати? Якщо школа у спальному районі міста, де поблизу немає парку, музею тощо, то де учитель може проводити такі уроки поза межами класу? Технічно неможливо часто вивозити дітей по музеях та парках!
Роману
этика, как предмет-МАРАЗМ, поскольку этика, как знания, осваивается в процессе жизнедеятельности ребёнка с окружающими. И именно ЭТО способен дать учитель-предметник.А то,что математику следует давать в полнейшем объёме настолько,чтобы дети,как это произошло у Вас, её не боялись вдальнейшем (в классах от 5), и имели возможность применять на других уроках, поскольку именно математика позволяет ребёнку научиться как логически мыслить(всё остальное-от лукавого,то есть от...),так и приучить себя работать(конечно,если мамочки не заставят учителя за грязь в тетради ставить высокие баллы).Ваше утверждения о том, тчо родители не имеют времени заниматься детьмиговорит о полнейшем непонимании такого действия,как воспитания. Мой Вам совет-почитайте книги. Просто почитайте ради удовольствия.Возможно что-о поймёте.Со временем.
Роман
Для Роману: А хто по професїї - сантехнік?Тут сайт для вчителів.Факт, що рівень вихованості серед дітей з кожним роком падає, батьки не займаються дітьми також всім відомий факт.Зайдіть в звичайний клас любої школи і запитайте дітей чи розуміють вони математику чи не заскладна вона для них і чи доступно учителі пояснюють?Більшість відповість, навіть у 6-7 класах, що заскладна і не розуміють.Етику або мораль також, як і ви, не любили такі " мислителі" як Сталін і Гітлер.Хоча дуже поважали логіку.
Роман, я Вам о воспитании,
Для Роман: о влиянии родителей, ОДНОГО родительского слова, всего лишь интонации, а Вы мне о том, что Я знаю намного РАНЬШЕ Вас, поскольку это МОИ ученики... Понимание математики (физики, кстати, тоже, равно как и причинно-следственных связей в истории) будет лишь тогда, когда дети будут иметь ВРЕМЯ на изучение каждого НОВОГО понятия.Вы имеете отношение к МОНу? Если да, тогда понятно, ПОЧЕМУ мы там, куда пришли.И почему В говорите о моей любви или нелюбви?ЭТА фраза, опять-таки мне показывает Ваше НЕпонимание сути процесса воспитания. Да и обучения тоже. А пояснять ВЗРОСЛОМУ человеку прописные истины - тратить МОЁ время. Читайте, Роман. Читайте. Того же Алексея Толстого, Белых - Пантелеева, да и Макаренко можна. О, ещё Зою Воскресенскую и Сергея Михалкова)
Дети, Роман,
Для Роман: всегда будут такими, какими их СДЕЛАЮТ взрослые. Дадут взрослые право не учиться- они учиться НЕ будут, дадут взрослые им в головы сраки-игры, это и станет составляющей мышление детей. Да, вероятно Вам читать уже поздно - это следует делать в детстве - юности, чтобы, попав в школу ЗНАТЬ уже что и как происходит
Коментувати
Олекса Позняк
та я жартую, я не переживаю, я проти спрощення програми до рівня недоумка, вибачаюсь за некоректність, потрібно говорити до ппрацівника МОНу з особливими потребами
Голосzнарода
Для Олекса Позняк: та це в монівських всі діти такі, і вони бояться, що ті не зможуть конкурувати на ринку праці...
Коментувати
В
НУШ - це руйнація ЗШ. Загальноосвітня школа школа має надавати повну середню освіту. Старша школа профільна. Не поглиблене вивчення певних предметів, а галузева профілізація - підготовка до свідомого вибору пофесіної траєкторії. ПТНЗ, коледжі, технікуми та ін. мають надавати лише професійну освіту.
Катрина
С. 16 Концепції "Учитель зможе готувати власні авторські навчальні програми, власноруч обирати підручники, методи, стратегії, способи і засоби навчання; активно виражати власну фахову думку. " Дуже добре!!! Але, чи готовий учитель створювати навчальні програми? Це по-перше. А по-друге, вчитель, нібито, вільний у виборі форм і методів навчання... Тоді, чому на с. 21 щодо 1 - 2 класів читаємо "навчання буде організовано через діяльність, ігровими методами як у класі, так і поза його межами". Так вчитель може сам, відповідно до особливостей класу вибирати форми й методи роботи! Чому вчителю диктують інтегрування навчальних предметів, ігрові методи... Вчитель сам розбереться з цим - якщо виявиться доцільним буде інтегрувати предмети, ні - здійснюватиме предметне навчання ... А зі створенням освітніх програм - сумнівно... Коли вчитель має розробляти ці програми? Чи є в нього на це час? Чи належить розробка освітніх програм до функцій вчителя?
Sherry
Для Катрина: Не готовий вчитель створювати програми! Для того щоб розробити навчальну програму потрібне системне бачення предмету, його змістових ліній, і не лише, у певній ланці освіти, а й у суміжних!
Коментувати
Олекса Позняк
Річ у тому що будь яка українська дитина здатна засвоїти табличку множення на протязі 1 максимум 2 класу.Але якщо замість навчання влаштувати хороводи - ігри то вона і в 10-му не засвоїть.Необхідно спрощувати програму але не до абсурду! Приберіть третину непотрібних предметів -різні ОБЖ -вальси -етики, дайте учителю розвернутись на більшій кількості годин, щоб він не гнав галопом мо європах.Хочете щоб дитина отримувала життєві компетенції - це години + гроші на деталі, паяльна станція+відповідне обладнання сучасне.Хочете з ітей малих науковців створити - створіть нам умови.Зараз у мене 35 учнів у класі. 45 хвилин / 35 учнів = 1,29.За хвилину я вам науковця вирощу?????
Роман
Для Олекса Позняк: Звичайно етики не треба.Потрібна тільки нещасна математика.Завжди вважав, що основне завдання вчителя - виховати справжню людину. Етика вчить бути хорошим другом, шанувати батьків і старших, вміти розрізняти зло під виглядом добра, критичному мисленню і багато чому іншому, чого ніколи не навчить математика. Батьки не мають часу виховувати дітей, не займаються ними, діти припадають в нікчемних іграх, пияцтві і шкідливих звичка, не бачать для чого жити. Тому з математики потрібно давати тільки основи знань, а решту в спеціалізованих школах, або старших класах по вибору учнів.
этика, как предмет-МАРАЗМ
Для Роман: поскольку этика, как знания, осваивается в процессе жизнедеятельности ребёнка с окружающими. И именно ЭТО способен дать учитель-предметник.А то,что математику следует давать в полнейшем объёме настолько,чтобы дети,как это произошло у Вас, её не боялись вдальнейшем (в классах от 5), и имели возможность применять на других уроках, поскольку именно математика позволяет ребёнку научиться как логически мыслить(всё остальное-от лукавого,то есть от...),так и приучить себя работать(конечно,если мамочки не заставят учителя за грязь в тетради ставить высокие баллы).Ваше утверждения о том, тчо родители не имеют времени заниматься детьмиговорит о полнейшем непонимании такого действия,как воспитания. Мой Вам совет-почитайте книги. Просто почитайте ради удовольствия.Возможно что-о поймёте.Со временем.
Роман
Для маразматиків все маразм крім власного самодурства.
Коментувати
prona
Родители перестали проверять " домашние задания" по предметам, начиная с 5 класса. В "началке" еще как-то помогают делать уроки своим детям, даже учителей дети обделены вниманием. Знаний нет. Диплом то есть и даже 2-3, но знаний и школьных то - нет. "Заушно-дипломированное" образование принесло такой результат. И тут как ни упрощай Программы по предметам, а знаний не будет. Посмотрим там...
2 2=?
Ну да, надо теорию вероятности в 3 классе изучать и тогда будет счастье для всех. Если реально подойти к количеству знаний используемых современным человеком в жизни, то уровень большинства закончится 5 классом. Так смысл изучать не пойми что и не пойми зачем?
Роман
Для 2 2=?: Згоден. Правда так і є.Якщо подивитися на англійську школу то там предмети які вивчають в старших класах, вибирають самі учні і це часто такі "несерйозні" як музика чи образотворче мистецтво.
Коментувати
думка
Гриневич енд компані руйнують освіту ! Вона намагається насадити варіант польської освіти , від якого у Польщі зараз відмовляються ! До цього часу в Україні була не найгірша освіта , у тупик її заганяли тільки безглузді ,немудрі , важкі програми та перевантаженість учнів ! Новому міністру необхідно було усунути існуючі недоліки , а не знищувати все напрацьоване роками ! А тепер буде як завжди , горе-реформу оголосили , підручників знову не встигнуть надрукувати ! А , ви дітки , йдіть до школи та бавтеся , мудрих людей країні непотрібно !
Роман
Для думка: Освіта давно в глибокій ямі і зруйнована.Нарешті якісь зміни і чим радикальні вони будуть тим краще.
Коментувати
мама
Невже люди не розуміють , що йде тотальне знищення освіти ! Навіщо дитину посилати до школи лише для того , щоб вона там 2 роки бавилась? Так ось для чого потрібно 12 років навчання!
Олекса Позняк
У 2 класі де вчиться моя внучка усі знають табличку множення.Що робити? Рятуйте !!! Потрібно забути до 4 класу...
Володимир Глущук
Для Олекса Позняк: Пан Олекса, так це ж чудово. Збирайте педраду і екстерном в наступний клас, якщо дитина така розвинута. Скільки випадків коли і в 13- 14 років в університети вступають. В чому проблема не розумію? Ви маєте уявлення про таке поняття як індивідуальна траєкторія?
Олекса Позняк
Для Володимир Глущук: Річ у тому що будь яка українська дитина здатна засвоїти табличку множення на протязі 1 максимум 2 класу.Але якщо замість навчання влаштувати хороводи - ігри то вона і в 10-му не засвоїть.Необхідно спрощувати програму але не до абсурду! Приберіть третину непотрібних предметів -різні ОБЖ -вальси -етики, дайте учителю розвернутись на більшій кількості годин, щоб він не гнав галопом мо європах.Хочете щоб дитина отримувала життєві компетенції - це години + гроші на деталі, паяльна станція+відповідне обладнання сучасне.Найбільше мене вразило " Ви маєте уявлення про таке поняття як індивідуальна траєкторія?".Нагадує папуаса з палицею біля космонавта і вигуком: ати знаєш що таке палка? Знаю шановний.Знаю навіть як рухаються гіперплощини в квазіпружному середовищі.І ще багато того що ти не знаєш.
******
Крім таблички множення, дитина ще повинна багато чого знати. А якщо вчитель на своєму місці, то не дозволить забути табличку до 4 класу, не переживайте. Це все забуде вже з 5 по 10 класи. Мій син у школі був відмінником, а перед ЗНО просить :"Мамо, нагадай, як виконується ділення у стовпчик?" Як виконують обчислення у середній школі?? ( напевно тільки з калькулятором яка вже тут табличка і письмові обчислення?)
Коментувати
Володимир Глущук
Тому реформувати, на моє переконання, потрібно не систему, а лише зміст, наповнення. - ось і вся суть. Пане Олександр - Ви що, дійсно думаєте, що ті десятки тисяч молодих українів, які ідуть за кордон на навчання шукають там "наповнення"? - Так, в умовах інформаційної ери, можна одним кліком мишки "наповнити" любий український Вуз з "голопупівки" програмами Гарвардського університету, але від того Гарвардом він не стане - там же зовсім інші координати існування, зовсім інша система. Я здивований.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!