В. Мисан: ви справді вірите, що школа реформується?

В освіті зараз дві реальності: одна із слів чиновників і одобрямсів, а інша та, яка є насправді

В. Мисан: ви справді вірите, що школа реформується?

Автор: Віктор Мисан, кандидат педагогічних наук, доцент, заслужений учитель України.

Ви насправді вірите у те, що наша школа реформується? Народ, просніться.

Може, ви живете в іншій реальності? Може, вам потрібно відірватися від своїх крісел і на тиждень прийти до школи та попрацювати в умовах «реформованої» школи?

Чому б вам не прийти у звичайну сільську або міську початкову школи і побачити «плоди» семестрового реформування нижчої ланки школи?

А може б, вам завітати в основну школу і попрацювати у 8 класі, де учні ще до сьогодні не мають «нових» підручників?

А може б, вам попрацювати у 11 класі, де щоденно школярі мають 7-8 уроків, і як у того Шевченка «... німі на панщину ідуть...»?

Дві реальності - одна із слів чиновників і одобрямсів, а інша - та, яка є насправді, але яку важко побачити в кріслі і за тонованим склом сучасного авто…

Оригінал

Освіта.ua
10.12.2016

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Олена
Перш ніж змінювати щось в освіті, треба змінити життя в країні. Діти не хочуть вчитися, тому що не має мотивації. Вони не розуміють куди застосувати свої знання, які перспективи. Після навчання (будь-де:в школі, ВузІ) більшість становиться безробітними.
для kvp1248
Лучшие учителя всего за 30 гривен.Это как?Обучение, реальное обучение детей возможно лишь в личном контакте.Всё остальное не работает и работать не будет-человек не робот. Следущее. "Судьба ребёнка зависит"- мне думается,что это желание познавать окружающий мир напрямую связано с общественными отношениями и системой образования в конкретном обществе.И у нас это находится на очень примитивном уровне.И никакие технологии на подобное не влияют,и влиять не способны.А тот небольшой процент детей,родители которых стимулируют познавательные процессы,он будет всегда.Конечно в разном соотношении.И именно эти дети будут учиться,но...Далее.Ребёнок не будет "иметь доступ к лучшим учителям"-это словоблудие.В лучшем случае он будет иметь доступ в видеозаписям этих учителей,что,согласитесь,абсолютно неравноценно.Да и-а КТО ребёнку пояснит,что именно ЭТОТ учитель-лучший?Его школьный учитель?Нонсенс.Родители?А как они узнают,что именно этот лучший?ОБС в виде сми?Ерунда,поскольку кто громче орёт,
продолжу
тот и лучший.А,скажу по большому секрету,лучший тот,о ком не слышно.Или не особо слышно, поскольку ему НЕКОГДА орать о себе-он дело делает.В смысле - из-зи занятости в общении с детьми ему и подумать некогда о том,чтобы пиариться.Пиарятся как-раз те, к кому особо детей вести не следует.Практика, а отсюда и убеждение.Да, каждое Ваше утверждение вызывает кучу мыслей).А какой выбор ПРАВИЛЬНЫЙ для конкретного ребёнка?
kvp1248
Везде, где есть покрытие Киевстар, можно за 30 гривен в месяц получить 10 гигабайт быстрого интернета с 00 до 8 утра. Этого достаточно для доступа к множеству сетевых ресурсов, начиная от обыкновенных школьных уроков и до Кембриджа. Например, interneturok.ru. представляет прекрасные интерактивные уроки, где и любой желающий может разместить собственные уроки, получив доступ к аудитории с миллионами учеников. Настоящие знания в любой области – огромная сила, которую нельзя давать независимо от морали. Есть вещи, которые ребенок должен сделать сам, в том числе принять решение самосовершенствоваться, чтобы познать истину бытия, или стать серой массой имеющей только ценность генетического разнообразия.
читая Вас утверждаюсь
в уверенности, что Вашими детьми занималась исключительно жена до возраста примерно лет 13. Не так? Остальное - после
Коментувати
kvp1248
Я проти песимізму. Світ змінюється в кращу сторону. Все залежить в першу чергу від взаємовідношень сучасного вчителя та учня. Всі надбудови, починаючи з адміністрації школи і до самого міністерства – мають другорядне значення. Доля дитини залежить від наявності в неї бажання пізнавати навколишній світ. Сучасні технології дають можливість учню, який прагне знань, мати доступ до найкращих вчителів всього за 30 гривень в місяць через мобільний Інтернет. Раніше про таке ми не могли навіть мріяти. Тому на перше місце виходить моральне питання, учень має сам зробити вибір в лабіринті життя. Місія вчителя полягає в тому, щоб допомогти зробити правильний вибір.
Копілевич
А може звернути увагу на те, що випускники школи, навіть після успішного складання ЗНО , демонструють майже повну відсутність знань з хімії , фізики, математики, а у Вишах природничо-Наукову підготовку продовжують скорочувати на користь "професійної " підготовки на рівні мало розвинутих технологій, бо на сучасні знань з природничих наук не вистачає.
Марія
Діти пів дня в школі " гризуть граніт науки", а потім бігають по репетиторах щоб мати можливість поступити. Єдине що наша школа робить на відмінно, то це ламає мислячих і активних дітей! Наші шкільні " відмінники" у своїй більшості ні на що не здатні після закінчення вузів. Бо вони підлаштувалися під систему. Мислячих мало, а тих хто пробиваєтьсят "в люди" одиниці. Нашим можновладцям не потрібна реформа освіти. Навіщо їм люди, які можуть щось змінити? Освідчені мислячі діти вивчаться і зможуть змінити країну! В молодшій школі моя дитина через день приходила ображеною на вчителя за те, що вчитель ігнорував підняту руку моєї дитини. А коли син почав відповідати попри ігнор викладача, то ще й отримав прочуханки від вчителя, щоб не викрикав з місця. А потім почалися занижування оцінок, лицемірство, зверхність. Тягу до знань вбили до 5- го класу... І хто повірить, що той вчитель різко змінить свої погляди? Переконайте мене, що той вчитель, який не озадачував себе зацікавленням дітей своїм...
З приводу методики
Для Марія: Діти дійсно не повинні викрикувати з місця, коли їм заманеться. Самі подумайте, якщо всі 30 учнів почнуть кричати, що з того вийде. Потрібна інша методика викладання, яка дасть можливість кожній дитині проявити себе, а вчителю побачити результат навчання кожного учня. Такі нові методики є. За традиційної методики це неможливо. А батькам в такій ситуації потрібно підходити до вчителя, щоб порозумітися.
Коментувати
pasufik
Наші думки розділилися: одні надіються на чарівну реформу, інші кажуть, що учні ліниві, або у полоні жалісливості. Насправді справа у меті, вона або є, або її немає. Для батьків головна мета життя - щастя їх дітей. Хто це розуміє - думає як її досягти, хто живе більше для себе - перекладає відповідальність за їх виховання( і навчання також) на інших( МОН, школу, вчителів, директора). На жаль, 70% батьків сприймають наявність своїх дітей як досадну випадковість, яка сталася з ними у житті. Тільки здорова сім’я та релігійне високоморальне виховання можуть поставити усе на свої місця. І тоді не буде учень посилати вчителя кудись, і екзальтована мама не кричатиме до директора"Я тебе зарию", і навчання буде сприйматися як екскурсія у світ цікавого і прекрасного, а не як каторга. Мудреці передали нам знання, а ми їх приймаємо, або відкидаємо через глупоту та лінощі. Виховувати значно важче, ніж відтарабанити урок за готовою методикою, тому критиків повно, а виконавців чомусь мало!
віра
Для pasufik: Все правильно і чесно!
Коментувати
pasufik
Для О.Позняк. Дуже хочу Вас підтримати щодо бажання людини самостійно вчитися.
профсоюз
А за какие заслуги у сотрудников ОНО и работников министерства пенсии гослужащих?
Евгений Илюстраторов
Когда говорят о реформах, я чувствую, либо школы позакрывают, либо учителей посокращают. А может быть всё вместе и всё сразу. Смысл реформ.... я бы сказал "душа" реформ должна быть другая, вообще она должна быть, а не делать из детей "винтиков и шестерёнок" в механизме неспособном производить полезную работу, вообще никакую работу.
Олекса Позняк
Для Евгений Илюстраторов: да кто из детей винтиков делает? Они уже так развинтились что кого хошь на болт пошлют
Вероніка
Для Олекса Позняк: +++
Коментувати
Татьяна
Ломать - не строить! Не троньте то, что пока работает в основном благодаря учителям со стажем! Почему обязательно равняться на кого-то? У нас была хорошая система образования, пока не начали ломать. Все эти новые течения, красивые слова в школе не нужны. Готовьте хороших учителей, дайте нам хорошую зарплату и меньше напрягайте бумагами!
ГолосzнародаГолосzнарода
Для Татьяна: то що Вас і Ваших учнів обминати увагою, поки дах в школі на вас не впаде, від того що прогниє, бо у Вас ностальгія за молодістю і Ви хочете законсервувати наявну ситуацію?
арго
Для Татьяна: +++++++++++++++
Коментувати
Про головне
Школа тримається на вчителі. Це було і буде, доки буде існувати школа. Хто-небудь із вас, коли сам вчився в школі, пам’ятає, хто був тоді міністром освіти? Напевне, що ні. А от своїх вчителів ви пам’ятаєте: і гарних і поганих. То ж реформи залежать від вчителя – від його бажання щось змінити.
Олекса Позняк
Для Про головне: Никакой учитель не поможет если система не поменяется
Коментувати
Юрій
Ми живемо в епоху перемін, яка почалася з "перестройки" і ніяк не може закінчитися! І чергова реформа має доказати світові, що ми самі, самі передові, а все виходить навпаки. Навіщо придумувати велосипед, якщо він давно придуманий! Є світовий досвід, переймайте його... Чи варто запихувати в дітей стільки знань і таким насильним способом. Я проводив експеримент, який показав, що 70-80% випускників технічних вузів не розуміють суті визначення потужності)))) Хоча формулу напишуть майже 100%. Або, хто з нас володіє іноземною, хоча всі учили її не менше семи років і тд... Але мені здається, що після "реформи" навантаження виросте ще. Чи досвід підсказує)))))
Сам себе реформатор
Работаю учителем всю жизнь. По началу, очень хотелось поменять профессию. Но пришлось остаться. Профессиональное кредо: «Работай так, чтобы потом не было стыдно смотреть в глаза бывшим ученикам». И мне не стыдно. Работаю на результат, не обращая внимания ни на какие реформы и реформаторов. Работаю по своей методике, проверенной жизнью. Ученики после окончания школы могут применить знания на практике и в вузе и в жизни. Приходят поздравить с днем учителя и поблагодарить за знания. Это особенно приятно потому, что приходят уже взрослыми и независимыми.
Освітянин
Скажіть, будь ласка, хто буде реформувати? Директор-мамодур, який бачить лише свою вигоду в управлінні ш коли і якого калачом не винамеш з крісла? Методист, який 25 років пропрацював при безладі і який привик до цього бардаку, методист який не вміє поважати вчителя, методист який знає, що все повинно опиратися на стасі? Профспілка, яка давно забула свої повноваження, а її голова боїться як би не втратити милість начальства? До влади не допускають молодих талановитих людей, які дійсно можуть працювати на благо держави. Натомість куди не сунешся весь простір заполонили старі заіржавілі "машини соціалізму", які деколи перефарбовуються в колір прийдешньої влади. Сподіваюся ще застати, коли прийде молода амбітна людина і викине весь цей старий непотріб, а на його зміну прийдуть дійсно молоді реформатори, адже у нас є золота молодь, яка зможе все змінити. Слава Україні!
Ivan
Для Освітянин: героям слава!
Воно то так
Для Освітянин: Воно то добре сказано, але покажіть мені золоту молодь, яка піде у школу на таку зарплату
Простий вчитель
Для Воно то так: Молодь звичайно піде, але через півроку-рік марних спроб зламати систему (читайте, спроб пробити головою стінку), або плюне на все і навіки забуде про школу як про найбільший жах свого життя, або ж, більш імовірно, стане частиною системи і еж почне жити з хабарів та відкатів.
Коментувати
ГолосzнародаГолосzнарода
да ефективних реформ в школі бути не може, поки не розвантажать всі програми та зменшать на половину кількість годин із всіх дисциплін, можна із фізкультури добавити, та з трудового, бо країні потрібні здорові люди. Дітям треба зменшити вдвоє кількість уроків.
Олекса Позняк
Для ГолосzнародаГолосzнарода: нету заинтересованности ученика в учёбе -вот основная беда
ГолосzнародаГолосzнарода
Для Олекса Позняк: так вона і не зявиться від того, що діти півдня в школі просиджують, інші півдня та півночі уроки учать, швидко набридає, розчаровуються та припиняють вчитися; дитина в 4 класі мені каже, що школа надоїла, бо нема коли жити, а в середній школі уроків значно більше і дз значно більше задають. Сучасний середньостатистичний вчитель не може конкурувати із компютером, бо компютер значно більше за нього знає, дитина, яка хоче вчитися, сьогодні буде вчитися тільки у компютера. Тим паче, що шкільні вчителі себе за останні роки дуже дискредитували тим, що не готують дітей до ЗНО, до навчання у вузі, складається таке враження, що та куча фактичних знань, яких учать вчителі, немає ніякого відношення до повсякденного та професійного життя сьогодення.
Олекса Позняк
Для ГолосzнародаГолосzнарода: почему моя мама после войны после тяжёлого труда на огороде ночью при керосинке делала уроки? Почему я решал все задачи журнала Квант и ждал следующего номера?Тяжело деткам? Да нам в 3 раза больше задавали.Пришёл со школы и до 12 делаешь уроки.Плохой учитель? - открой интернет и выбери любую лекцию под себя.И не повторяйте эту лилькину кучу фактических знань.Достало.А как без этой кучи физику знать?Как без законов, формул,правил?Подготовка детей к ЗНО?????А как если при ссср у меня было в 11 том 4 часа физики а сечас 2?Мне задачи некогда решать не то что к ЗНО готовить.Но главная беда - не хочет ученик учиться.Я в свободное время записываю им практикумы по решению задач - 1 или 2 заходят в группу почитать и то я не уверен что они читают а просто лайкают от вежливости.
Коментувати
Ol Pozn
Да плевать на учебники и программы, аттестации, лицензирование.Моя мать училась без учебников, писала между строчек и на полях газеты чернилами из бузины.Выучилась с красным дипломом университета, не буду говорить какого потому что в Украине он был один.Сейчас на школу реально учатся 2-3 человека, чуть чуть стараются ещё человек 20, остальные ничего не делают и плывут по течению к аттестату который получат даже неграмотные (был у меня такой случай).Человек получил аттестат и не смог его прочитать!!!!!Ничего не будет пока ученик получает свидетельство - аттестат "за так".Как говорил Креминь - у нас отрицательных оценок нет- все положительные, Ученик -солнце а учитель вокруг него крутится.Долой Кремыня и халявные аттестаты - свидетельства
Світлана Бондарчук
Я живу в невеликому містечку із 5 тисячами дітей і 4 великими школами(в одну з них ходить моя донька) , і працюю в сусідньому селі у школі (з 142 дітьми). Бачу "реформи" і відчуваю їх, повірте, з середини. Нічого не міняється. Одиниці справді оновили свої програми молодшої школи, а інші працюють так, як і працювали в минулому, позаминулому, позапозаминулому: "раболєпствіє" перед начальством (районним), кулуарні розборки премій , семінари, які проходять за кошт самих педколективів, і всі бояться сказати щось проти. У міських школах(там, де навчається моя донька) єдине позитивне зрушення - вивчення польської як мовим нацменшин(оскільки багато поляків серед мешканців і активна співпраця із польським освітянським середовищем). Ось власне те, що за півроку побачила я. А ви бачите зміни у свідомості ваших колег?
shesan
Раньше тоже любили новое внедрять, называли только это -"новаторство". Роно, как-то, проверяло внедрение учителя-новатора Аманашвили в начальной школе. К директору школы подошла опытная, скромная учительница и попросила разрешить ей добиваться тех же результатов, но по своей методике. Он сказал, чтоб не оглашала только. Вот таких разумных директоров не хватает. Как "облака" передвигаются по школе, лестнице...и подают пример.
Юрий
Когда заканчиваются деньги, тогда начинаются реформы и методики
Ruslan Kuznetsov
До тих пір, поки в освіту не будуть вкладатися реальні кошти, ніякі реформи неможливі в принципі.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!