О. Панич: при творчому підході плагіату стане менше

Про плагіат не буде підстав так часто говорити, коли те, що досліджуватиметься, буде цікавим досліднику

О. Панич: при творчому підході плагіату стане менше

Автор: Олена Панич, кандидат історичних наук, експерт Реанімаційного пакету реформ, група "Освіта-наука".

Розмови про плагіат насправді не нові. Колись вони ходили також, тільки не мали такого політичного звучання. Пам'ятаю, як років десять тому викладачка одного поважного університету скаржилася мені на системне списування рефератів її студентами. Виходило так, що кожного наступного року їй давали один і той же текст реферату, який вона майже вивчила на пам'ять. Студенти списували чи то одне в одного, чи скачували з інтернету. Вона гордо заявляла, що викидає це все на сміття.

Тоді я намагалася запитати в неї: як часто ви змінюєте теми рефератів, а також контрольних, курсових робіт? Який елемент творчості в них допускаєте і заохочуєте? Чи не дати студентам замість реферату інше завдання? Наприклад, висловити свої міркування щодо прочитаної книжки? При розумному і творчому підході плагіату в студентських роботах могло б бути набагато менше. Але ж це треба мати натхнення впроваджувати цей підхід.

По правді, я була дуже здивована, коли дізналася, як моя донька «отримала» тему для курсової. Теми розподіляли зі стандартного, затвердженого на кафедрі переліку, який, вочевидь, давно не змінювався. У результаті вона була впевнена, що не має права писати в тексті курсової роботи свої власні думки, а повинна лише переписати розділ підручника, назва якого приблизно збігалася з назвою курсової. Мені довелося докласти зусиль, щоб переконати її в іншому. Коли я вчилася в університеті, студенти самі формулювали свої теми курсових і дипломних, обирали цікаві для себе проблеми і досліджували їх. Про плагіат не було підстав так часто говорити. Те, що тобі цікаво, ти досліджуєш самостійно.

Оригінал

Освіта.ua
25.11.2016

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
kapa
Нам тоже, в былые времена, давали тему, но ... мы все знали, понимали(!), что помимо теоретических сведений "маємо права писати в тексті роботи свої власні думки також"!!! Складывается впечатление, что деградация умств. развития, мышления нет у многих молодых. Незря "трампы" набирают в команду себе людей преклонного возраста и находят, как говорится " в куче жемчужное зерно", но для этого поиска нужно иметь также развитое мышление.
Капаліка
Цілком слушно. Коли курсова - 35 аркушів формалізованої форми (зміст, вступ, 3 частини, висновки, література та додатки), то це провокує до плагіату або компіляції матеріалу з першоджерел. Є інша, більш корисна форма самостійної роботи студента. Приклад для юридичної освіти - групі дається практичне завдання з певної теми, наприклад провести серію судових розглядів справи з певними початковими умовами. Група ділиться на 3 частини - одна представляє сторону звинувачення, друга здійснює захист звинувачених, третя - виконує функцію суддів. Це сприятиме і колективній роботі студентів, і вивченню існуючих судових прецедентів, і вмінню знаходити контраргументи і даватиме практичні навички майбутньої роботи. Студенти також навчатимуть одне одного, а викладачі спрямовуватимуть цей процес. Є лише 2 проблеми - це суттєво підвищує вимоги до майстерності викладача і нічого буде здати до архіву по завершенні курсу. Але плагіату не буде у принципі, бо ніде буде списати.
Капаліка
Такий самий підхід можна застосувати у будь-якій галузі. Спортсменів можна розбити на пари і поставити вчити один одного, при цьому той хто навчає сам чомусь навчається у того хто навчається (один підкаже взяти биту інакше, а другий - змінити стійку, в результаті обидва покращать свої результати без писанини, але з роботою з першоджерелами при правильній роботі викладача-тренера). Для економістів можна влаштувати бізнес-ігри та краш-тести студентських проектів. Для технічних спеціальностей в якості курсової роботи можна і потрібно пропонувати реальні практичні завдання (наукові теми кафедри, замовлення підприємств і т.п.), замість візьміть першу цифру номеру групи, останню цифру номеру залікової та порядковий номер студента у групі, підставте їх до початкових завдань курсової в клітинки 1, 8 та 12. Далі шкварте розрахунки по методичці, доки не набридне. А як набридне, то підгоніть результат та оформлюйте папери (теоретичну пояснювальну з підручника радянських часів та креслення).
Коментувати
Студент
Для Ollia: Вимоги до написання курсових робіт розробляє не викладач, а є Положення про курсові, дипломні та магістерські роботи. Студенти просто лінуються працювати, найлегше звинуватити викладача. Особисто мені ні курсової, ні дипломної ніхто не пропонував продати, навпаки, моя курсова робота була представлена на конкурс творчих робіт. Призове місце не зайняла робота, але високу оцінку отримала. Так що не треба "лапшу" вішати на вуха.
Ollia
Проблема в тому, що викладачі дають теми на курсові і дипломні дисертаційного характеру, тому і є плагіат серед студентів. А дисертаційного- щоб заробити гроші. Не виніть після цього студентів- в них фактично не має шансів написати при таких умовах самостійно роботу-викладачі спеціально дають такі вимоги щоб студент не мав змогу написати, а купував за гроші.
pasufik
Для Ollia: Чисту правду глаголите. Додам, що потім студентські роботи самі викладачі використовують у свої посібниках та дисертаціях. І не червоніють від сорому при цьому!
пані тетяна
що ви городите, прости господи! списувати зі студентських робіт?(( для чого ви принижуєте викладачів постійно? краще б подумали, як позбавити їх бюрократичного ярма, аби справжні педагоги, ритори й науковці мали змогу оживити загниле болото постпропагандистського совка
pasufik
П*ять років довелось спостерігати за "буднями" викладачів кафедри і нашого преподобного 78 річного завідуючого( працював по сумісництву). П*ять тисяч знаків не вистачить аби описати, як може деградувати наука і ті, хто би мав її достойно представляти. А принижувати викладачів мені не потрібно, вони самі себе принижують, потакаючи нуворишам від науки. Коли я запитав колегу, як він може писати кандидату наук розділ до підручника той мені відповів:" Я куди я подінуся, мушу терпіти? Доки ми всі так будемо думати ніхто нас не звільнить від загнилого болота постпропагандистського совка. З повагою до Вас!
Коментувати
Викладач
А ще до кожної теми курсової роботи обов’язково подати рекомендований список літературних джерел, щоб студент успішно міг списати, а то, не дай Бог, не зможе самостійно розібратися що до чого...
Голосzнарода
Для Викладач: проблеми швидше не в плагіаті в курсових роботах студентів, бо вони рідко мають відношення до практичної реалізації будь-яких проектів, а в плагіаті в роботах професійних науковців, довічних кандидатів різноманітних наук, які фальсифікують таким чином дані про наукову діяльність та тормозять дійсний розвиток галузі, в якій працюють, недостовірною інформацію про власні дослідження, або взагалі відсутністю цієї інформації, та відповідно сприяють лише замороженню розвитку галузі. Зайняв псевдонауковець важливу посаду, сів на потік ресурсів в галузі і нічого не робить, просто просиджує час, а галузь тим часом занепадає.
Викладач
На городі бузина, а в Києві дядько... Мова йде про курсові роботи і дурнуваті вимоги щодо обов’язковості затвердження тем на кафедрі та списку рекомендованої літератури до кожної теми.
Голосzнарода
Для Викладач: так запозичення ідеї дослідження не вважається плагіатом, а копіювання елементів чи частини чужого дослідження - таки да. І проблема зовсім не в плагіаті в студентських роботах, тому що вони їх роблять під час навчального процесу, і у кожного з них є кваліфікований науковий керівник, який має слідкувати за тим, як студент проводить дослідження, а він натомість продає студенту вже готову і часто заплагіачену, та ще й чужу роботу. У плагіаті в студентський курсових роботах винні не студенти, а викладачі, які їм ці роботи продають.
Коментувати
Викладач
Давно уже практикуем на своей кафедре такой же подход, когда студент самостоятельно формулирует тему курсовой работы и обосновывает её перед руководителем. При этом если такая же тема была в предыдущие 2-3 года - её не пропускают. Одна проблема: список утвержденных тем является ОБЯЗАТЕЛЬНЫМ документом кафедры, который требуют все проверяющие. Вот и приходится выкручиваться :)
Голосzнарода
Для Викладач: та Ви навіть недопускаєте думки про те, що одну і ту ж тему, різні люди можуть по-різному висвітлити, а геній взагалі по-особливому.
Olena Panych
Для Голосzнарода: так, одну і ту ж тему різні люди можуть по-різному висвітлити, але не студенти. Науковці, які вивчають і володіють різними методологіями, будуть ставити різні завдання і на одному і тому ж матеріалі робити різні дослідження. Студентам треба давати різні завдання, і, перш за все, ті, які їм особисто цікаві. Тільки так вони будуть сприймати ці завдання всерйоз, не як школярську формальність, а як справжнє дослідження.
Ollia
Олено, проблема в тому, що викладачі дають теми на курсові і дипломні дисертаційного характеру, тому і є плагіат серед студентів. Дисертаційного- щоб заробити гроші на студентах. Не виніть студентів- в них фактично не має шансів написати при таких умовах роботу без плагіату-викладачі спеціально дають такі вимоги, щоб студент не мав змогу написати, а купував за гроші. Приберіть дисертаційні теми з дипломних і курсових- і буде менше плагіату. Якщо не хочете плагіату- то не давіть кучами вимогами на студентів- як студент не напише роботу і не вислове власну думку-викладачам постійно валить. Пом’якшіть цей процес будь-ласка, якщо це можливо. Ще проблема в тому, що ВНЗ вимагає від студента кучу волокити з документації (по 30-60 додатків на дипломну роботу). Навіщо стільки? Невже не вистачить 5? Навіщо вимагають від студентів опрацьовувати 30 джерел на курсову -вони не встигнуть стільки опрацювати, наукову новизну, які студенти не придумають самі? Невже 10 не можна обмежитися?
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!