В. Бєлий: наші навчальні плани пострадянські

Коли вчитель починає реалізовувати «свободу вибору», має готувати додаткові нервові запаси

В. Бєлий: наші навчальні плани пострадянські

Автор: Володимир Бєлий, заступник директора з НВР, фізико-технічний ліцей м. Херсона.

ЯКІСТЬ ОСВІТИ: старі і нові інструменти – ІІІ

Є сенс звернути увагу на зауваження від метра того інтелектуального середовища, яке здатне не хизуватися тим, що їм дала природа та гарна освіта - Михайла Жванецького: «Ум предвидит ответ и промолчит, если ему не хочется это услышать. И вообще, ум что-то предложит. Глупость не предлагает. Глупость не спрашивает. Глупость объясняет. В общем, с умным лучше. С ним ты свободен и ленив».

У мене мова про оте «… з ним ти не тільки вільний, а й маєш час бути самим собою».

Цей вступ до пропозиції конструктивно та дієво задуматися над тим, НАСКІЛЬКИ є перевантаженими наші пострадянські за сутністю навчальні плани щодо кожної учнівської долі.

Навчальні плани

Офіційно зараз система має 25-ть версій навчальних планів, які в очах чиновників мають системно перекривати будь-яку локальну потребу. Більше того, за рахунок 15% допустимих змін у певних сегментах система має додаткову гнучкість. Насправді ж коли починаєш цю свободу вибору реалізовувати, натомість маєш готувати додаткові нервові запаси, щоб витримати спочатку пресинг від методистів як лобістів кожного окремого предмету, а потім все рівно маєш «викинути білий прапор» перед відповідальним інспектором у випадку бажання перенести до «свого» додатку відсутній там, але так потрібний предмет з іншого. Наприклад, для фізико-технічного ліцею основна прийнятна версія фізико-математичного профілю не має креслення, про яке криком волають батьки та учні, натомість хоч ти трісни, але опрацьовуй художню культуру, економіку, астрономію, екологію як окремі дисципліни.

Пропозиція полягає у тім, щоб однозначно визначитися у загальнодержавному форматі лише у трьох речах:

  • перше - це перелік предметів, які мають бути обов'язковими для кожного здобувача освіти без жодних виключень. З врахуванням циклів навчання (початкова школа, гімназія і ліцей) та виключно для предметів з основ фундаментальних наук;
  • друге - це загальний перелік всіх предметів, що складають зміст ДЕРЖАВНОЇ системи загальної середньої освіти. З врахуванням у третьому, старшому, циклі наявності двох рівнів змісту навчання – загальний і профільний;
  • третє - це мінімальний рівень загальної кількості годин, щоб здобувач освіти мав право на отримання атестата.

Скажете, що так система потоне у якби зловживаннях? Не потоне, бо, з одного боку, ці три позиції легко контролюються на рівні економіста бухгалтерії, а з другого, існуватимуть вимоги ДПА/ЗНО для кожного рівня здобувачів освіти, і вони самі заблокують зайве та недоречне.

Оригінал

Освіта.ua
09.11.2016

Популярні блоги
І. Лікарчук: педагогам шкіл не повинні урізати зарплату Чому скорочення бюджетних видатків у освіті потрібно робити за рахунок тих, хто проводить уроки?
Тамара Горіха Зерня: ми втратимо багато абітурієнтів Держава б мала зараз максимально спростити умови вступу і розширити державне замовлення
О. Істер: спрощена процедура ЗНО вимагає корекції Пропозиція «випускники складатимуть мультипредметний онлайн-тест» вимагає корекції
І. Лікарчук: українська система ЗНО стала на шлях стагнації Врятувати систему ЗНО від краху чи зникнення зможуть лише нові команда та технології
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
pasufik
Визнаймо колеги, що значення освіти у житті людини є дискредитоване нами ж, усіма членами суспільства. Кожним по троху. Зараз більше цінується хитрість, уміння обдурити, лицемір*я, підкуп, нахабство, рекет і .п. моральні якості. Мій знайомий з блаженнійшою усмішкою розповідав, що його син прекрасно влаштувався, він обслуговує бізне- леді, яка його повністю утримує. Ще один розповів, що його син збирає "данину" від людей, що торгують на продовольчому ринку. Можу продовжувати далі, але Ви мене думаю і так зрозуміли. У суспільстві зі збоченою мораллю освіта ніколи не буде цінуватися, аж поки ми всі не повернемося до християнських ( буддистських, іудейських або ін) цінностей. Якщо дитина з дитинства бачить, що навчанням та чесною працею не доробишся,хоч збільшуй програму, хоч зменшуй - результат буде завідомо негативний!
Голосzнарода
Та яка рiзниця, якi плани та програми, - та хай Вам хоч сам Бог напише плани та програми, все одно результат вiд виконання буде мiнiмальний, бо проблема в тих, хто виконують, або вдають, що виконують :0
Олександр, 38 років у школі
Для Голосzнарода: Пан Голосzнарода немає ніяких проблем. Що він тут в Україні робить? З його безпроблемною кваліфікацією йому треба десь у Гарварді чи Оксфорді щось виконувати.
Владимир Белый
Для Голосzнарода: Так-то воно так, але це той випадок, коли "розмір" все таки має значення.
Vlad
Для Голосzнарода: Результат від виконання мінімальний тому, що у більшості учнів на жаль нема бажання вчитися. І в першу чергу в цьому винні такі батьки "z народа".
Коментувати