Володимир Бахрушин: наша середня освіта не найкраща

Результати ЗНО спростовують думку, що наша середня освіта належить до найкращих

Володимир Бахрушин: наша середня освіта не найкраща

Автор: Володимир Бахрушин, головний експерт групи "Освіта" Реанімаційного пакету реформ.

Є думка, що наша середня освіта є однією з найкращих. Але результати ЗНО таку думку не підтверджують. Наприклад, з цьогорічного звіту ми можемо побачити, що майже половина випускників не можуть виявити, в якому з наведених словосполучень є лексична помилка (освітлювальний прилад, освітній заклад, освічене перехрестя, освітянська спільнота).

Крім того, понад 41% тих, хто складав тест з історії України, вважають, що найбільш успішна наступальна операція Української Галицької армії, проведена на завершальному етапі українсько-польської війни 1918–1919 рр., увійшла в історію під назвою «Брусиловський прорив» (правильну відповідь на це запитання обрали трохи більше 21% учасників).

З математики понад 56% учасників тесту вважають, що в трикутнику зі сторонами 3 та 10 см третя сторона може дорівнювати 7 см або бути ще меншою. Ще близько 12% вважають, що вона може дорівнювати 15 см.

Майже 40% учасників тесту з географії вважають, що Земля здійснює повний оберт навколо Сонця приблизно за 24 години; ще приблизно по 10 учасників вважають, що Земля рухається навколо своєї осі зі швидкістю 90 градусів за годину, або що Сонце є її природним супутником.

Понад 57% учасників тестування з фізики вважають, що у тіла, яке кинули вертикально вгору, максимальна кінетична енергія буде у верхній точці траєкторії.

Оригінал

Освіта.ua
31.10.2016

Популярні блоги
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
о подыгрывании детям
величайший пшик в плане всего. НЕЛЬЗЯ оценкой детмя подыгрывать. Взрослый в этом случае показывает МНЕ своюнекомпетентность в плане обучения детей.ТАк что Вы и я в разных лодках.
оценка, zinger, разве может быть
показателем желания учеников учиться? Мне думается это нонсенс. Человек желает, но не может. И я вижу как ребёнок старается,пыхтит, но... Неужели я стану выставлять оценкку за то, что ребёнок в полнейшем напряжении РАБОТАЕТ?Далее.Зачем убеждать ребёнка в том,что он учится для себя?Зачем вообще в чём-то убеждать?Ребёнок РА-БО-ТА-ЕТ.А насколько качественно это у него получается способна показать письменная работа, или экзамен. Но контрольная как промежуточный этап, а экзамен-как завершающий. И вообще можно оценок не выставлять между этапами.
zinger
Для оценка, zinger, разве может быть: Якщо дитина хоче вчитися, але не може- це привід для направлення у спецшколу для недорозвинених дітей, яка допоможе їй у цьому. Ми говоримо про адекватних дітей, які розвиваються нерівномірно і декому на початку і треба підіграти, завищуючи оцінку за пихтіння і старання. Головне не вбивати віру у дитини в себе, підкреслювати, що він(вона) може дати собі раду. Діти настільки чутливий "матеріал", що діяти по шаблону не варто, але впливати потрібно щодня, добиваючись, аби учень вчився свідомо, з розумінням, що це його майбутній успіх у житті. Як бачите нонсенсу немає. Щодо системи перевірки знань, на мій погляд, педагог повинен вибирати такі форми, яка найбільш ефективно працюють в даному класі(групі). Наш завуч примусила нас проводити проміжне опитування. бо вважає, що учні розхолоджуються і не вчать уроки. Вона ще радянського виховання і ми її переконати не можемо. Я знайшов компроміс і він мені допомагає у справедливому оцінюванні старань учнів.
Коментувати
Владимир
Насчет треугольника если стороны 3 и 10 см, то третья сторона может быть от 12.9 см до 0.1 см. Скорее всего Вы не все условия указали. А насчет всего остального, то хочу высказать свое мнение. Оценки в школах очень сильно завышают. Потом в ВУЗах, особенно на платной основе, не следять за качеством восприятия студентами информации. В противном случае с каждого факультета отчисляли за неуспеваемость.
ТАРАС
Для Владимир: Ох, розуму в тебе на 0,1 см.
Коментувати
Всегда ли, zinger,
ОЦЕНКА учителя правильно показывает путь к глубоким знаниям? Просто вопрос. А что, по-Вашему,она должна указывать путь? Почему?
zinger
Для Всегда ли, zinger,: Без оцінювання нам не обійтись, але вона має бути справедливим.Професійне навчання має свої вимоги і я бачив, як учні спочатку з підозрою сприймають принципові оцнки( наслідок СШ).І тоді я почав практикувати письмові тести - завдання з 10 - 12 запитань, де за правильну відповідь на протязі 15-20 хвл. учень отримує бал. Щоб запитання були цікавими їх кількість на клас досягала 180- 360, за кілька років у мене були розроблені завдання до всіх тем. Проходив місяць навчання і недовіра зникала. Якби у нас усі кабінети були обладнанні комп*ютерами оцінювання було би ще об*єктивнішим, а викладач мав би можливість частіше перевіряти якість засвоєння навчального матеріалу. Безумовно оцінка не шлях до знань, оцінка - це лише показник бажання учня вчитися. Вчитель не може подобатися всім учням, але якщо я хочу я вчуся незалежно від персони. Головне переконати учня, що він вчиться для себе, а не заради вчителя чи гарної оцінки. А це найважче як батькам, так і педагогам.
Коментувати
И о "волшебной силе знаний",zinger.
Она таки волшебная.Никто не ведает,ЧТО будет завтра.И если в голове у человека пусто, то и применить что-то,пусть и для того,чтобы выкрутиться,он вряд ли сумеет.Нечего применять. Но если голова имеет базу,то здесь уже, не смотря на мораль, исповедуемую человеком, он имеет шанс. Как Виктор Франкл, к примеру. Да и среди моих знакомых есть преподаватели,ставшие профи в той же торговле . . .
А то, что знания никогда не меняют
суть человека-это факт.С моей точки зрения.Тут я с Вами абсоолютно соглашаюсь. Но возникает проблема "блага".Ведь не бывает блага одинакового для всех. То,что благо олигарху(а как он им стал,это третий вопрос) вовсе не благо мальчику, спящему иногда под кроватью,родители которого спились(а мама была медалисткой,как говорят),поскольку лишились работы по причине стремления некоторых стать олигархами.
zinger
Для А то, что знания никогда не меняют: Спиваються люди тому, що з дитинства у них не закладено відповідних виховних запобіжників.Не хочу строго судити цих людей, але хто хоче бути людиною, той неї залишається не дивлячись на життєві катаклізми. Слабовольні люди безумовно потребують підтримки оточення, а воно часто таке саме. Мені зустрічалися люди, які виростали в сім*ях алкоголіків, але всім серцем ненавиділи алкоголь і не вживали його взагалі. І бачив чимало хворих на алкоголізм з заможних сімей. Мені здається, що це проблема браку любові, душевний вакуум, у який може потрапити кожен, але не у кожного є бажання виходити з цього стану. Зависть до статків олігарха( хай і злочинця) не є підставою для того, щоб спиватися самому. Виходить, що ми робимо йому на зло, а насправді шкодимо собі? А роботи не бракує, подивіться на гектари покинутих земель, напівпорожні села, запущені дачі, хіба немає де прикласти руки? Та позбирайте хоч те, що само вродило!
всегда были, есть и будут
Для zinger: люди слабовольные и люди с сильной волей. Но проблема блага ДЛЯ КОГО остаётся. И это благо есть различным для олигарха и для учителя в школе. Именно поэтому в государственные школы будут идти детки, которые попали учиться с баллом ЗНО сто один по математике(люди из приёмной комиссии одного из центральных ВУЗов поделились, но не проследили, то ли в коледж, то ли в университет девочка подала документы). И будут работать. И будут учить.Мы в яме, из которой не выбраться
Коментувати
Стоп,zinger.
В таком слуаче Ваше:"Під успішністю я розумію не злодійське збагачення, а щасливе життя людини, коли вона навчилася жити у злагоді з богом, собою і людьми" с моей точки зрения (фраза как результат общения с собственными детьми, которые ТЕПЕРЬ вынуждают думать не КАК задать вопрос, а как пояснить, что это всего лишь личное мнение) находится в противоречии с Вашим же "відмінники мають купу проблем". В чём их проблемы?
zinger
Для Стоп,zinger.Помиляються в оцінках ситуації, часто не вміють хитрувати, наївні у стосунках між людьми, погано розвинені запобіжники відчуття небезпеки, не вміють обходити перешкоди, бракує гнучкості, нерідко занадто прямолінійні у висловлюваннях. Вони гірше пристосовуються до реального життя оскільки вірять, що 2+2= 4. Це ж стосується і особистого життя, психологія якого залишається для наших дітей не розкритою, особливо закритою темою є фізіологія статевого життя, що приводить до нещасливих шлюбів та психологічного дискомфорту. За моїми спостереженнями 70% дітей - відмінників мають проблеми зі здоров*ям і це ще більше ускладнює їм життя. Цим людям злодійське збагачення не властиве, не розумію, у чому Ви бачите протиріччя?
я повторю в чём противоречие
Для zinger: "Під успішністю я розумію не злодійське збагачення, а щасливе життя людини, коли вона навчилася жити у злагоді з богом, собою і людьми" - это первое определение, данное Вами. И "злодійське збагачення". С одной стороны Вы утверждаете, тчо успех это бандитское ОБОГАЩЕНИЕ(обращаю внимание именно на обогащение), а с другой стороны Вы же отвергаете это.Противоречие.Что касаемо моей ПРАКТИКИ жизни, то... В советское время именно отличники стали руководителями предприятий,активными людьми,работавшими с известными личностями союза... Да и во время разграбления страны именно отличники оказались в пене сверху вместе с комсомольскими активистами.Развитый мозг отличника позволил использовать ситуацию для собсвтенного обогащения.Ну а то, что неотличники стали нуворишами у нас, во времена повального разграбления созданного рабским трудом миллионов-так это естественно.Для грабежа необходимы несколько иные качества,чем развитый мозг и реальные знани.
что касается семейной
Для zinger: жизни,то относится ли человек к отличникам,или нет, реально он будет повторять опыт своих родителей,пропущенный через собственное восприятие.Мало кто сознательно строит отношения в семье, поскольку мало кто осознаёт что именно ему необходимо.Остаётся ли нераскрытой физиология половой жизни сегодня, во времена полной открытости оного? Сомневаюсь. Они в денсять лет лет пятнадцать назад ведали о многом. Мир открыт стал и откровенные сцены в журналах висели в газетных киосках на каждом окне. Здесь проблем нет.Вседозволенность -- это проблема
Коментувати
zinger
І тоді було так само. Пронири і кар*єристи, віддані "ідеї" цінувалися значно більше( хоча були трійочниками) ніж спеціалісти, які були принциповішими і трималися незалежно. Ця проблема у нашій державі має вже "бороду" і є частиною нашої ментальності. Коли ми її позбудемося мені сказати важко, надто вже живучим є бажання людей жити легко, припеваючи, не оглядаючись на принципи і норми моралі. Неучів ніколи не мучить совість, вони впевнено йдуть по головах, нахабно використовують інших і досягають таких успіхів, яких освічена і моральна людина ніколи не досягне. Я веду до того, що знання не завжди можуть змінити "нутро" людини: в руках моральної людини -вони благо, а негідникам вистачає вершечків.
zinger,много лет как я не вижу
пользы в дискуссиях (или спорах).Хотя ЗДЕСЬ, вероятно, это было бы и полезно. У меня пока вопрос. А 25 лет назад Вы так же считал, что успешными становятся троечники?
zinger
Це не мантра, а результат тривалого спостереження за життям друзів та знайомих, а також власні висновки від вчительської діяльності. Чим більше працюю, тим менше вірю у "чарівну силу" знань як таких. Навіть яскравий особистий приклад не гарантує, що твої учні масово побіжать у педагогічний ВУЗ. Під успішністю я розумію не злодійське збагачення, а щасливе життя людини, коли вона навчилася жити у злагоді з богом, собою і людьми. Чого варте багатство, коли тебе ніхто не любить? Як багато шляхів до бога, так і багато шляхів до глибоких знань. Чи завжди оцінка вчителя показує цей шлях правильно? Подискутуймо!
для zinger
Не могу смолчать,хоть и некогда. Откуда эта мантра о том, что успешными становятся троечники? Ну это же не так. Успешные сегодня-ушлые люди, которые использовали возможность игры не по правилам,использовали свои самые грубые качества характера,более близкие животному миру,нежели человеку.В советские времена Успешными становились люди, которые ХОРОШО учились в школе.Реально хорошо.Те,кто имел ЗНАНИЯ и УМЕНИЕ РАБОТАТЬ, что прививается в школе.Прививается не специальными уроками,но всей системой работы.--ЧТО означает"подготовить ребёнка ко взрослой жизни? В моём видении это научить отвечать за свои слова и действия. И начинается это всё в школе, когда за плохо выполненную работу ребёнок получает низкий балл.А за пусть вызубренное, но понятое со временем, со временем и балл будет.Не все дети с первого раза способны понять предмет.Некоторые и зубрить должны.За вызубренное они получали свои тройки,но... Но это были их честно ЗАРАБОТАННЫЕ тройки,которые впоследствии приводили к отличным
продолжу
к отличным оценкам и УСПЕХУ в реальной жизни.Но то, что постоянная зубрёжка,читать-постоянная РАБОТА над собой, способна привести к результату, ребёнок осознаёт именно в детсве, именно в школе.ДА,сегодян двоечники в "уСПЕШНЫХ", но Успешны ли они? Воры,мошенники... это ли Успех?Если да,то вопрос снимается. Если нет, то... То следует работать на будущее.ЧТо до денег уЧИТЕЛЯМ,то неумение работаь головой используется как учителями, так и чиновниками, которые используют необразованность родителей для своих финансовых вложений.Когда это поймут учителя,станет полегче. Но вот поймут ли? Способны ли люди,оставляющие родителей сам на сам друг с другом,для того,чтобы более ушлые влияли на остальных,осознатьЧТО они творят? Способны ли те,кто принимает подобный вид деятельности как прогрессивный,создать систему образования, за которую не было бы стыдно перед теми же соседями (промолчу, а то не поймут...)?Сомневают. Глубоко сомневаюсь. И это самое грустное
Коментувати
zinger
Гарно вміємо ображати один одного, але користі з цього мало. При чисельності класу 30 -35 учнів коефіцієнт корисної дії вчителя 15%. Опитати учня можна від сили 1 раз на 3 -4 тижні. Вся надія на власний інтерес батьків до своїх дітей. Я вчився у 60 роках, на весь клас успішними було всього 5 учнів, от вам і радянські часи. Ми занадто багато уваги приділяємо заучуванню різних предметів, при цьому шкільна програма не передбачає головного- підготувати хлопця чи дівчину до дорослого життя. Тому відмінники мають купу проблем, а трійочники чомусь стають успішними людьми. Щодо поборів у СШ то це дуже часто пряма вина батьків, які таким чином хочуть скинути з себе відповідальність за навчання дитини, сподіваючись, що зібрані гроші для вчителя убезпечать їх від поганих оцінок. ЗНО поки що не вирішило головної проблеми-правильного вибору виду діяльності учнем. Японці давно в обов*язковому порядку проводять тестування на професійну придатність, тобто для якого виду діяльность придатна людина.
ТарасУ
образование у меня да, советское. А этих детей жалко. Они одинаковы в своей неодинаковости. Как однояйцевые близнецы, всеми потугами пытающиеся доказать миру свою креативность - и слово то какое придумали. Креативность. В ассоциации кретинизм появляется. БЫло же- творческая Личность. ЛИЧНОСТЬ, понимаете?А теперь? А теперь вырастили баранов, как на картинке у Громового.И эти БАРАНЫ позволяют неучам,но ушлым, обирать себя. Ещё и помогают-родители деньги несут, а уЧИТЕЛЯ не поясняют родителям,что таким образом те льют воду на финансирование ушлых, нет, уЧИТЕЛЯ ещё и подначивают:"Это же для ваших детей. У государства нет денег"... Так что,Тарас, ктои нас коммуняка с чекисткими-манипулятивными привычками, это ещё посмотреть
ТАРАС
Для ТарасУ: Бараном був, бараном і залишишся, кацапомордий. Бо не знати історії землі, яка тебе годує, та ще і насміхатися- ""перемоги" якоїсь там галицької армії..", це не просто тупість, це москальське хамство.
Та рас У
, та два. Вот ведь незадача, историю я знаю, а государство меня всеми силами угробить стремится. Так что здесь начинается конфликт интересов и намечается глубокое сожаление в том, что дети мои не стремятся в Польшу, которую освитяне, а освитяне ли? этого сайта так рекламируют, или в европу, как оную же рекламируют для будущих европейцев, корни которыхх в Украине,чтобы через 50 лет бегать и орать:"Это мы-украинцы, гении и талантища", забыв при этом как выпирали их же по закордонам... А про победы галыцькоъ армии, в отличие от собственных детей, я действительно ничегошеньки не знаю. Не учили этому родители, поскольку они были заняты работой, а школа у нас русская... Как и окружающее медиапространство большинства юных сегодня. И что-не моя правда?
Коментувати
Олекса Позняк
Мої учні розбігаються по усьому світу.Балакав по скайпу з 9 класником в Канаді він за 5 хвилин здає тест з математики над яким канадійці паряться 2 години - вони там у 9 кл дії з дробами вивчають:))))У мене так собі вчився а у школі вважають генієм математики:)))).Зате канадійці круто учать інформатику -там він пахає по повній. Але це в звичайній школі.Де круті школи там вимогои великі
Абсолютно точно
Спочатку розвалили радянську освіту, а тепер давайте робити її "як у світі", бо жах, що діється. Так, приклади кричущі (окрім "перемоги" якоїсь там галицької армії, про яку ніхто практично не чув, навіть вороги, мабуть). Ну, дореформуемося, що шкільна математика вкладатиметься в розрахунки на калькуляторі.
ТАРАС
Для Абсолютно точно: Абсолютно точно, що ти старий комуняка з радянською освітою.
Коментувати
Олекса Позняк
Основна проблема освіти що не вдається мотивувати учня. За СССР дійсно учні навчались набагато краще.У них було 2 шляхи: або вища освіта і робота в теплому приміщенні або вставати у 5 годин ранку на дойку корів або кидання гною.Це здорово мотивувало.Зараз 80% узагалі не вчиться а приходить у школу потусуваться та пограти мобільним, 15% заставляють учитись батьки і 5% учаться самі. Бо соціальні ліфти відсутні.Щодо моєї фізики.Більшість не збираються її учить бо валом валять у гуманітарії.А учити заради середнього балу для них важко - краще подарують у майстерню молоток і той поставить їм 12 балів. Був би вмотивований учень -погані учителі вилітали б з школи без сертифікації.Але реформа оминає учня і давить на учителя .Тому нульовий результат
Галина
Для Олекса Позняк: Згодна на 200% з Вами. І саме цікаве, що оті, хто граються з мобільними на уроках, хто не знає, як знайти сторону трикутника, всі вступають до вузів, всьо оплачено. Вони таких і заявляють:"Та не партеся ви, вчителько, я вступлю до вуза. Навіщо мені ваша фізика..., хімія.... біологія... географія... історія....". І справді, навіщо вчитися, якщо немає мотивації. Людина по натурі - істота лінива.
Голосzнарода
Для Галина: тому треба закрити 80% вузів, і мотивація відразу з’явиться :0
Галина
Для Голоснарода: Не знаю, 80%, чи менше, але вузів наплодили, наче депутатів у Раді.
Коментувати
совесть
За результатами ЗНО не можна робити висновок про те, якою є якість середньої освіти України В СВІТІі! Дивує, шо такий висновок за відповідями на ОКРЕМІ тестові завдання робить поважний експерт. Мета цього тестування інша... "Освічене перехрестя" - супер! Хіба людина не зможе гідно жити без знання відповідей на ті завдання, що наводить для прикладу автор? Відповідайте реально, без наукового пафосу... Усіх ЗАГНАЛИ на тестування - отаке й перехрестя... Як на ці та інші завдання будуть відповідати діти з відхиленнями розумовому розвитку, бо ж вони також повноправні учасники тестування, яке стало обов’язковим (ДПА+ЗНО)? Успіхів! І ще: ну не можна ВСІХ ВСЬОМУ НАВЧИТИ!
inchichok
Для совесть: А ви спитайте новопризначеного голову Миколаївської ОДА (бачили його письмову роботу в мережі нещодавно?) про освічене перехрестя та ін. Він не знає, але успішно соціалізований, чи не так? А наші учні не дурні, вони бачать приклад і думають: а що мені буде з того, що я знаю, як правильно? Зарплата підвищиться? Депутатом стану? Проб’юся в житті без допомоги батьків?
Абсолютно точно
Для inchichok: пусть и не учатся. Соо временем хороших спецов днём с огнём не найдут. А пока- зачем деток напрягать. Они ведь станут головами ради администраций. Большей глупости не встречается, как то утверждение, тчо без знаний они кем-то станут. Станут. Ворами-бандитами и убийцами. Ну ещё - чиновниками... Если сумеют)))
Коментувати
Марія
Спочатку розвалили радянську освіту, а тепер давайте робити її "як у світі", бо жах, що діється. Так, приклади кричущі (окрім "перемоги" якоїсь там галицької армії, про яку ніхто практично не чув, навіть вороги, мабуть). Ну, дореформуемося, що шкільна математика вкладатиметься в розрахунки на калькуляторі.
Про найкраще
… а стан національної валюти спростовує твердження про те, що «Гонтарєва – найкращий банкір у світі». На жаль усе у нас таке, але винні в усьому не тільки вчителі…
Ірина
1. Головне для учителя - урок. Не конкурси, не турніри, не семінари, не МАНи, а -урок! 2. Всі конкурси, турніри, семінари, МАНи - за бажанням, і ніякого рейтенгування. 3. Методичними, дидактичними, програмними матеріалами до уроку забезпечує вчителя держава безкоштовно. Якщо вчитель сам розробив для свого уроку всі ці матеріали - премія. 4. У кожний клас - інтерактивна дошка, мультимедія тощо. 5. Якісне підвищення кваліфікації вчителів. 6. Ліквідація РУО. 7. Підвищення посадового окладу вчителя ( не менше 10 000 грн.)
Олекса Позняк
Для Ірина: мечты мечты в чём ваша сладость...
Коментувати