В. Співаковський: кого не мучили домашні завдання?

Як ви вважаєте є якісь навчальні вправи, які повинні виглядати як домашні завдання?

В. Співаковський: кого не мучили домашні завдання?

Автор: Володимир  Співаковський, президент корпорації «Гранд».

Кто из родителей не мучился проблемой домашних заданий?

Они отнимают от жизни по 3–5 часов в день. Больше всего раздражаются родители при виде того, как их чадо сидит до ночи, решая уравнения, запоминая стихи и выучивая английские слова.

Но это лукавство.

Ребёнок пришёл домой…, поел…, затем сел за уроки…, включил соцсеть, заодно посмотрел телевизор…, потом опять поел…, потом включил компьютер…, погуглил…, поиграл…, затем поговорил по телефону с друзьями…, потом просто «побалдел»…, слушая музыку, и… дописал, наконец, эти проклятые алгебраические уравнения. Потом еще перекусил, включил компьютерную игру, недовольно вспомнил о параграфе по географии, прочитал...

И всё вместе это называется «делал домашние уроки пять часов и переутомился».

Почему так происходит? Потому что сейчас практически у всех учеников внимание рассеянное, нет концентрации внимания. И это плохо.

Выход простой (если уж эти ДЗ не отменены и для кого-то вынуждены): поставить перед собой песочные или шахматные часы, и посоревноваться ребенку с собой на время. Поставил часы на 10 минут на три примера и решил. Потом еще раз на упражнения... Быстро закрыл вопрос с ДЗ за 30-40 минут – и свободен.

Вы увидите – никакошенького переутомления... А просто "Тайминг" - и больше ничего!

Кстати, как вы считаете, всё-таки есть какие-то учебные упражнения, которые невозможно сделать в школе и они должны выглядеть как домашние задания?

Или эти домашние задания должны быть вообще полностью отменены?

Оригінал

Освіта.ua
27.10.2016

Популярні блоги
Віра Коткова: враження від навчання у 5 класі НУШ Враження батьків від цьогорічного навчання дитини у 5 класі Нової української школи
І. Лікарчук: що насправді цікавить учителів і директорів Про що педагоги хотіли би прочитати в листах і наказах напередодні 2023/24 навчального року
О. Мірошниченко: батьки не вороги освітянам Для батьків проблеми освітньої системи не є найголовнішою справою у житті
В. Онацький: які предмети зникнуть з розкладу шкіл? Кожен намагається знайти рецепт лікування освіти, хоча до школи мав дотик, лише будучи школярем
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Наталя
Вы о чём? У вас дети школьного возраста есть? Моей дочери (уровень подготовки у неё - 9-10 балов) на алгебру идёт минимум 40 минут, язык - 20, английский - 30 минут, литература (термины, образы и прочее) - 40 минут. Уже за 2 часа перевалило, а я ведь только 4 предмета назвала. А ещё по музыке кроссворд или проект, к 20-му за месяц конкурсу что-нибудь "эдакое". Смешно слышать про "перегонки" и 30-40 минут в день
zinger
Для Наталя: Скільки живу, стільки чую нарікання батьків на непомірну кількість домашніх завдань.На власних дітях і онуках переконався, що це так, причому, чим далі. тим гірше. Причина - застаріла організація навчання. Діти у 6 років прекрасно знають ПК, володіють різними іграми, а приходять до школи бачать дошку і вчителя з крейдою. Мало того, у кожній школі вчитель придумує, якою ручко. їм писати. Оце чорнило вже всіх дістало, навіщо чорнильні ручки, коли немає каліграфії? Друга причина - перевантажені чисельно класи, вчитель не може своєчасно опитати учня, тому акцент робиться на домашні завдання.Третя причина- завантажити учня так, щоб батьки вимушені були наймати репетиторів.Четверте - перевантаженість програм, що я думаю буде усунено з введенням 12 річного терміну навчання. Однозначно, що до 5 класу включно батьки мусять займатися з дітьми вдома, якщо хочуть, щоб навчання було успішним і у дитини були перспективи вступу до Вишу.
Коментувати
Евгений Народницкий
К сожалению, думаю, что нужны. Хотя и я сам, и руководство нашей школы борется с домашними заданиями. Но проверка того, как ты усвоил методы и свойства, правила, рассказанные на уроке, можно только в спокойной обстановке, не имея возможности просто списать у соседа. Другое дело, что домашнее задание не должно быть просто потому, что ОНО ДОЛЖНО БЫТЬ. Домашнее задание нужно в минимальных объемах просто для пробы своих сил, поиска мест непонимания, а иногда и типичных ошибок, хотя для этого есть и другие методы.
Олекса Позняк
Меня и моего брата не мучали Д/З. Мы ещё выписывали журнал Квант и , бывает всю ночь решали сложные задачи.Было так классно, особенно если ты решил то что долго не получалось. Спиваковскому это не понять.Ему лишь бы побыстрей.Быстро только кошки плодятся
Тетяна
Для Олекса Позняк: Всі люди різні, одним задоволення розв’язувати задачі, а іншим грати в футбол, крутити гайки в машині чи писати вірші. Не можна метою всього дитячого життя ставити напхати чим побільше інформації в мозок. Бо, по перше вона там довго не втримається, а по друге для чого вона потрібна, якщо ніколи не стане в пригоді. Навчання має якщо не приносити задоволення, то хоча б дарувати якісь корисні навички для життя. Діти мають бути вільними і щасливими, а не жити життям в’язня за підручниками.
Олекса Позняк
Усі люди різні, а ми з вашим підходом - =роби тільки те що тобі подобається і не напружуйся= уже виростили мідьйони щасливих які уміють лише гратись на мобілках.Через креміня і таких як ви Україна у великій ...
Тетяна
Для Олекса Позняк: Між "не напружуйся" "роби те, що необхідно для життя і розвитку" і "зубри все, що написано" є дуже велика різниця.Ми ще не виростили жодного щасливого, відкритого і вільного покоління. Тому що теперішня система освіти не дає можливості ні дитині, ні вчителю нормально працювати та удосконалюватися. Якщо вчителі ще, в силу своєї роботи, намагаються знайти можливість для підвищення свого рівня, то з учнів буквально одиниці виходять зі школи, дійсно розвинутою особистістю. І так було завжди і при Кремені і при Союзі. Діти з головами набитими безсистемною інформацією, з підірваним здоров’ям та зі страхом зробити крок вбік чи вперед, ось що ми уже багато років маємо на виході зі школи. Звичайно це не 100% випускників, але більшість.
Коментувати
Тетяна
На мою думку домашні завдання мають бути, але в зовсім іншому форматі. А для цього треба повністю переробити шкільні програми майже по всіх предметах. Шкільна освіта має бути прикладною, тоді і цікавість у дітей з’явиться, бо ніхто не хоче вчитися лише заради самого процесу. А зараз, коли програма охоплює неохоплюваний розумом дитини обсяг, в більшості непотрібних в житті, знань без нудних домашніх завдань ніяк не обійтися. Бо часто, щоб пояснити тему, на уроці часу не вистачає, особливо заважаючи на переповнені класи, в яких працювати просто неможливо.