І. Примаченко: причина любити онлайн-навчання

Зачитування роздруківок з Вікіпедії або монографії це не лекція, а профанація

І. Примаченко: причина любити онлайн-навчання

Автор: Іван Примаченко, засновник платформи Prometheus.

Вспомнил еще одну причину любить онлайн-обучение: отсутствие необходимости терпеть самодурство преподавателей. Только за последнюю неделю выслушал от студентов разных вузов истории о преподе, который не дает на паре студентам выходить в туалет, чуваке, который на лекциях регулярно несет сексистскую пургу под общим лозунгом "зачем девушкам учиться - надо идти рожать детей" и про проверяющих, которые главной проблемой пары видят тот факт, что студенты при появлении преподавателя... не встают! Все это воспринимается кем-то из студентов с возмущением, а кем-то как само-собой разумеющееся: и ведь действительно, ничего особо необычного для украинских вузов тут нет, с отдельными такими преподами, уверен, сталкивался и каждый из нас. На предложение писать жалобы студенты резонно спрашивают: кому и зачем? Даже если администрация сравнительно адекватная, то, как показывает практика, лишь пожурит преподавателя, ну а на сессии у него найдется пара ответных аргументов для ищущих справедливости студентов.

В онлайне такого, конечно, не встретишь. Никто не запретит вам поставить лекцию на паузу и сходить выпить кофе, а лекторы внимательно следят за тем, что говорят. Да и не рвутся преподы-самодуры читать онлайн-курсы: ведь студенты в онлайне не спешат подобострастно вставать в начале лекций. Но проблема в офлайне остается. И ведь вопрос не только в банальной вежливости и адекватной атмосфере во время обучения. Отличительная черта любой эффективной организации: взаимное уважение всех сотрудников друг к другу без оглядки на должности. Если этот основополагающий принцип постоянно нарушается, то сложно ожидать каких либо адекватных результатов от организации, которая занимается интеллектуальным трудом.

Что со всем этим делать? Для начала, мы должны создать однозначное неприятие всем университетским сообществом откровенной дичи на парах. Получасовые рассказы на лекции про то, как препод служил в армии, это не его личное дело, а неуважение к студентам и университету. Личные наезды лектора на студентов, их высмеивание с намеками на "тупость" и тому подобные вещи это не "специфическое чувство юмора" преподавателя, а повод для увольнения. Зачитывание слово в слово распечаток с Википедии или монографии это не лекция, а профанация - впрочем, то же в равной мере относится и к ответам студентов на семинарах. Пока такие вещи будут оправдываться, мы будем бесконечно топтаться на месте. Совок в головах надо изживать еще более решительно чем совок в названиях улиц. Нельзя заслужить уважение к нашему образованию на мировой арене, пока мы не научимся уважать сами себя.

Оригінал

Освіта.ua
13.10.2016

Популярні блоги
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
zinger
Мені здається, що Ви самі собі заперечуєте. Треба викорінювати у собі совка, а тим часом пропонуєте совкові рішення. Хто буде у ВУЗі створювати "неприятие", коли до викладача нікому немає діла, платня ж копійчана, добре що ходить на роботу. Поведінка викладачів така, як і адміністрації, яблуко від яблуні далеко не котиться. Писати лекції не з ВІКІПЕДІЇ за таку платню, ВИ що?, опустіться на землю, за це нехай подякують. Мені один старий викладач сказав таке:"Хто хоче навчитися, навчиться і так, а хто не хоче, хоч кіл теши, все одно буде лише чекати на диплом". Розпочинати потрібно не з ВУЗу, а прямо зі шкільної лави, з виховання чесної працелюбної людини, а не брехунів та користолюбців, пристосуванців та лицемірів. Культ чесної праці зробив Німеччину, Швецію і ін. найзаможнішими країнами Європи. Не шкодило б і нашим церковним ієрархам задуматися, чи виконують вони покладену на них місію у повному обсязі?
Оксана
Для zinger: Я б не покладалася на наших церковних "міссіонерів" у вихованні чесної і працелюбної людини. Це майже те саме, що сподіватися справедливості від українських суддів, чесності від прокурорів та працьовитості від депутатів.
Коментувати
Олена
Шановні добродіїі! Ніхто не хоче сказати, що в Союзі погано вчились або ж погано вчили! Мова йде про самодурів-викладачів, що будь-яку ініціативу чи натяк на талановитих учнів стараються підрізати в самий корінь. Насправді вчителі - це герої, яких завжди попрікають. Але ж проблема не в них. Вони працюють в системі без вибору, або прав. Шкільні програми створені тим , хто встановлює правила. Більшість із них ніколи не викладали в своєму житті. Я не вірю в систему освіти, але я вірю в людей. Якщо вони змогли змінити мобільний телефон чи автомобіль, то потрібно вірити, що змінять і освіту! Лілія Гриневич мені схожа на таку людину. Вона дуже хоче змінити!
Инна Боева
Це звичайнісінька реклама "від виробника". І все....
любую рекламу
Для Инна Боева: есть возможность обкрутить со всех сторон так, что она окажется мыльным пузырём. В данном случае, в данном конкретном случае и обкручивать нет смысла. Мыльный пузырь. Переливающийся яркий, но - пузырь
Коментувати
интересне вопрос о том,
а что же такое "совок в головах"? На сколько я помню в союзе Учились. И Учились напряжённо. И никакие другие достижения не заставляли преподов ставить балл там, где его не было. А вот последние годы так называемой независимости (от кого? Ведь зависимость стопроцентная), эти 25 лет стали притчей во языцях как в плане дипломов, так и в плане обучения
Друзілла Галицька
Для интересне вопрос о том,: "И никакие другие достижения не заставляли преподов ставить балл там, где его не было"? та невже. Мій тато був викладачем якраз в радянські часи. Його викликали "на ковер" і "вливали", як совість йому дозволила єдиному комуністу на курсі поставити двійку (це ж неприпустимо взагалі). І будь-які його аргументи, що цей єдиний комуніст був всього на 2-х заняттях, нічого не знає з предмету, ніяк не впливали на висновок комуністу слід поставити мінімум четвірку. Те ж стосувалось "золотої молоді", коли оцінка виставлялась за "дзвінком" (тобто використання службового положення було ще те). Мені особисто вчителька-корупціонерка занижала оцінки з тим, щоб підійти до мами і сказати: "ваша донька отримала 3, я їй поставила 5, а ви поставте 5-ку моєму протеже". Я зненавиділа її предмет.
Коментувати
Владимир Белый
Варто звернути увагу: "Цениться будут социальные интеллект, гибкость, предпринимательская жилка и способность быстро и непрерывно обучаться" у тому контексті, що ВСІ ці речі не буде можливим поставити лише однією ІТ-підготовкою як такою хай з якого віку. Вони (компетенції) ставляться на ТАКИХ заняттях з УСІХ наукових предметів чи інтегрованих курсів, які дозволяють вчителю гарно навчати учнів у практичному проактивному форматі - https://hightech.fm/2016/10/12/education_ai