![]() |
Наша команда готова 6 років свого життя дати на те, щоб змінювати систему освіти в країні |
Олександр Елькін: пост про #ДІТИІПАПЕРИ
Автор: Олександр Елькін, голова підкомітету загальної середньої освіти у Громадської раді при Міністерстві освіти і науки України.
Шановні всі! Ми зараз маємо страшенну купу роботи, тому перепрошуємо, що не можемо приділити увагу та відповісти на кожен коментар на багатьох ресурсах і приватних сторінках.
Оскільки наше «полювання на бюрокразавра» http://mon.edcamp.org.ua викликало широке обговорення, і часто коментарі-судження багато в чому подібні, відповідаємо на все тут, зібравши ті, які найчастіше повторюються:
1. «У вас нічого не вийде. / Це вже не перша спроба позбавитися паперів, але МОН все одно нічого не дасть вам зробити. / Ви тільки знов даремно дасте надію вчителям, а потім знову всіх розчаруєте»
– Якщо у нас не вийде з першого разу, ми будемо робити вдруге. І втретє. І стільки разів, скільки знадобиться, поки зробимо.
Дослідження міжнародної компанії McKinsey&Company та Всесвітнього економічного форуму (які ми, крім іншої літератури, регулярно вивчаємо) свідчать, що зміни у сфері освіти ніколи не бувають швидкими й безболісними; для забезпечення принципових змін в освіті треба у середньому 6 років, і це за умови сталості політичної волі та безперервності процесу.
Так от – наша команда готова 6 років свого життя дати на те, щоб змінювати систему освіти в нашій країні. Бо ми збираємося жити в цій країні, і хочемо, щоб наші діти вчилися тут.
МОН дуже прилюдно погодилося працювати з зібраними даними та робити реальні зміни. І тепер намагання «зійти з дистанції» навряд чи видається можливим.
Якщо нічого не робити – то точно нічого не зміниться. Хочете – приєднуйтеся. Якщо виступаєте проти наших намагань, то що – хочете, щоб усе залишилося як є?..
Можна, звісно, почекати років 5, поки все зміниться, але ми вважаємо, що зміни – це ми самі.
До речі, коли ми починали створювати сайти школам у мережі School Champion Ukraine (зараз це понад 8 тисяч шкіл), або коли планували першу (не)конференцію EdCamp Ukraine, не маючи ні копійки, або коли починали антидискримінаційну експертизу підручників, – на нас щоразу крутили пальцем біля скроні, але все вдалося! Тож ми вже звикли до такої реакції, вона нам тепер є наче орієнтиром, що ми все робимо правильно ;-)
2. «EdCamp Ukraine відбиває грант»
– Якщо знаєте, грант якого саме донора, то й нам скажіть, будь ласка! :-) Щоб поселити й нагодувати 500 вчителів і вчительок у квітні 2016 року, ми вже збирали гроші на Спільнокошт - колективне фінансування проектів, наших постійних та спорадичних партнерів просимо про підтримку по мірі можливості – тож новому донору будемо тільки раді!
3. «EdCamp Ukraine піарить МОН»
– Дякуємо за таке визнання нашого авторитету :-)
Якщо серйозно, наша позиція така: коли відкривається «вікно можливостей», то нерозумно цим нехтувати. Якщо нинішнє МОН конкретно зараз готове співпрацювати з громадськістю – ми будемо співпрацювати.
Смішно ж думати, що якісь сталі зміни можливі без участі держави.
4. «EdCamp Ukraine просто збирає базу активних учителів, обіцяючи їм дебюрократизацію»
– На сьогодні спільнота відповідального вчительства EdCamp Ukraine – тисячі проактивних вчителів і вчительок та їхніх колег, адміністраторів освіти, батьків та інших стейкхолдерів освіти.
Це вже критична кількість агентів змін для того, щоб щось зрушилося з місця.
Коли ми стартували ініціативу «Діти і папери», то менше всього думали про базу, це виявився такий «побічний» ефект, – дякуємо, що підказали.
Якщо хтось думає, що через нас можна буде продавати якісь робочі зошити чи щось подібне, то не розраховуйте (пропозиції вже були ;-) ). Ми високої думки про самостійність і відповідальність спільноти та надто цінуємо довіру вчительства, щоб «спамити» їх усім підряд.
5. «Ви молодці! / Продовжуйте робити те, що робите / Ми з вами!»
– Щиро дякуємо вам за те, що разом з нами – вірите і робите! Навіть не хвилюйтеся – ми в хорошому сенсі ненормальні й оптимістичні, і що нас не вбиває, те робить нас сильнішими ;-)
І наостанок. Знаєте, зараз усі так красиво говорять про необхідність консолідації незалежних сил... а що ж по факту? Невже все навпаки, шановні?..
Освіта.ua
21.09.2016