О. Співаковський: про набір на педагогічні спеціальності

Катастрофа відбулась цього року з набором на деякі педагогічні спеціальності

О. Співаковський: про набір на педагогічні спеціальності

АвторОлександр Співаковськийнародний депутатперший заступник голови Комітету ВР з питань науки і освітичлен фракції БПП.

Оптимістичні заяви Міністерства освіти і науки України про те що механізм вступу до вищих навчальних закладів України у 2016 році виправдав себе, та «легке розчарування» рівнем підготовки абітурієнтів, які вступали на педагогічні спеціальності, на жаль, вільно чи не вільно, прикрили фактично катастрофу, що відбулась цього року з набором на 1-й курс денної форми навчання педагогічних спеціальностей «014 Середня освіта. Фізика» та «014 Середня освіта. Математика».

У цьому році не лише «бюджетні місця пішли за абітурієнтом», а в першу чергу абітурієнти пішли з цих спеціальностей. Невідомо чи «догнали» їх бюджетні місця і на яких спеціальностях, бо значна кількість абітурієнтів віддали перевагу навчанню за кошти юридичних та фізичних осіб, аби не вступати на педагогічні спеціальності, навіть для навчання за державні кошти. Ось ці вражаючі результати, у порівнянні з минулим 2015 роком.

Ці дані було взято з інформаційного ресурсу http://vstup.info/ міністерства. Можна допустити певну похибку цих даних, однак якщо вони навіть приблизно відображають те, що відбулось, то «розчарування» повинно змінитись щонайменше на стурбованість та прийняття невідкладних заходів, а не на просту констатацію факту. У математиці такий процес описується математичною прогресією зі знаменником ½. Простими словами, якщо така ситуація повториться і у наступному році, то на всю Україну на спеціальність «Фізика» поступить лише 50 абітурієнтів, а на математику – 200. І це аж ніяк не означає, що вони через п’ять років прийдуть у школу (цільовий набір, як і обов’язковий розподіл, відмінено, а випускники і до цього не дуже охоче їхали працювати за розподілом).

Весь жах того що відбулось ми відчуємо лише через чотири роки, коли в школи не прийдуть молоді спеціалісти і нікому буде читати фізику і математику дітям. Не допоможе створення опорних шкіл, тому що уже зараз навіть у обласних центрах не вистачає цих учителів. Не допоможе ні термінове покращення умов праці вчителів, ні підвищення матеріального забезпечення шкіл та зарплати учителів. Адже на виправлення ситуації знадобиться мінімум два десятки років, оскільки освітянські процеси мають значну інерційність, яка вимірюється десятками років.

Тепер можна собі уявити майбутніх наших вчених та інженерів, які мають забезпечувати економічний та науковий потенціал країни через двадцять років. У кращому випадку вони зможуть повторювати, або відтворювати «порядок активізації кнопок» на приладах та установках створених в інших країнах. Про високі технології тепер можна забути надовго.

Оригінал

Освіта.ua
14.09.2016

Популярні блоги
О. Костюк: Польщі потрібні таланти, а Україні – ні? Система вищої освіти України приречена продукувати масовий освітній продукт, а не унікальний
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Anonymous
"Високі технології"? Говорячи про інерційність я скажу що у фізкабінетах в школах там така інерційність, що за інерцією ще з 60-70 років потягнуло. Чому "катастрофа"? Це звичайна людська природа. Міністерство розводить якійсь незрозумілі розповіді. Факт що в Україні скорочувалось, скорочується і буде скорочуватись населення залишиться фактом. Є багато всяких міжнародних прогнозів щодо цього, справді, не зрозуміло чого тут чекати впевненим та успішним молодим людям. Ті хто поступає на такі спеціальності самі як правило мають проблеми, бо йдуть туди або просто щоб десь поступити або хтось запхає. І потім вони будуть виховувати нове покоління. Це замкнутий круг.
людина
Математиків обрали для прикладу вибірково, бо педуніверситети загалом не добирають студентів, адже, наприклад, помічник кухаря без вищої освіти має більшу зарплату, чим учиткль-початківець, якому потрібно створювати родину, подбати про власне житло... Тому років через 5-7 у школи молоді вчителі не прийдуть взагалі. Ось тоді Кабмін і відзвітує про зреалізовані реформи, зокрема в галузі освіти.
Капаліка
Ця проблема була очевидною вже понад 10 років тому. Було держзамовлення, яке якось виконувалось (не завжди у повному обсязі) педагогічними вишами. Вступали на "фіз.-мат." діти, які не змогли пройти на технічні спеціальності (винятки були і є, коли абітурієнт свідомо вступав на вчителя фізики). Цей контингент якось вчився (бо від контингенту залежить фінансування пед. університету). Далі випуск... Якийсь відсоток дечому навчився завдяки старанням викладачів і більшість з них шукає місця поза школою. А ті хто не спромігся там знайти своє місце під сонцем починає (через силу) вчити наступні покоління абітурієнтів. Зараз вже є очевидною друга хвиля того циклу - провальні набори та більшість технічних спеціальностей (крім ІТ), ще гірші набори до педагогічних ВНЗ... Стурбованість мала з’явитись давно, але усі були зайняті імітацією чергових реформ і виставлянням себе у позитивному світлі (і на місцевому і на державному рівнях).
Otto
Для Капаліка: +
Коментувати
НІКА
Словосполучення "середня освіта" -- найгірше, що могло придумати МОН. При наших зарплатах в школах ніхто туди не піде.
Денис
Шановний пан Олександр Співаковський! Може досить жалітись, скаржитись тощо. Факти, тенденції, "оптимістичні" прогнози всі і так знають. Чому Ви не пропонуєте шляхи вирішення даної проблеми?
Роман
Шановні колеги, продивіться наші програми та плани, рекомендації від МОН. Повний "перекос" в сторону філологічних дисциплін (прошу вибачення у філологів), а природничі дисципліни абсолютно забуті. А ще якщо в методкабінетах сидять філологи, яким необхідно дати години, тоді взагалі......У нас вже зараз нема фізиків, математиків, інженерів, що буде далі, повністю згоден з автором. Шановний МОН, будь-ласка,поверніться лицем до природничих дисциплін! Приберіть непотрібні предмети, поверніть "Креслення" як обов"язковий предмет, тоді можливо в майбутньому щось зміниться.
как вариант
Для Роман: в МОН сидят люди конкретного мышления. Эти люди попросту НЕспособны были понять, и НЕспособны понять сегодня в какую пропасть они кинули страну. Они выполняют свою задачу ЗДЕСЬ и СЕЙЧАС-минимум денег и максимум удержать детей в яслях
Коментувати
ххх
А ви більшого дебілізму, ніж ділити абітурієнтів при вступі на математика чи фізика і на середню освіту придумати не могли? Невже такий поділ не було б розумніше зробити студентові після другого курсу навчання у вузі?
как вариант
хорошо поговорили. А какой НОРМАЛЬНЫЙ ребёнок, ЗНАЮЩИЙ предметы, запрограмирует себя на нищету и и попрошайничество? Ответ на этот вопрос даст вариант действий
Конкурсы----
Для как вариант: Если у ребенка было желание, а у родителей средства учить его математике и физике, то явно не для того чтобы он жил на копейки и был все что-то должен! Математик не может быть дураком!
как вариант
Для Конкурсы----: Если у ребёнка было стремление изучать математику(физику), то родителям не нужны деньги, чттобы его учить. Он изучает на стипендию. И если вдруг ребёнку пришлось по нраву учить других, и ЭТО у него неплохо получается, судя по результатам тех, кому ребёнок помогал, или ребёнку вдруг стало "весело и интересно" на практиве в школе, то отсутсвие перспективы нормальной жизни явно повернёт ноги молодого человека ПРОЧЬ от школы подальше. Поскольку - не дурак...
Коментувати
Олекса Позняк
Відбулось це з багатьох причин.Одна з них дитиноцентризм Креміня та АПН.Хочеш дитятко учи, хочеш не учи, свідоцтво -атестат ми тобі видамо. У нас немає негативних оцінок -пащекував Кремінь. Креміня та АПН необхідно посадити у тюрму за розбещення неповнолітних та розвал освіти.А він знов не тоне і біля Лілі плаває.Та й години фізики страшно скоротили.В СССР було 4 год в випускному класі - тепер 2.А програма майже таж сама -дитина не засвоює і біжить від фізики
Сергей Очеретный
Про це Ви, Олександре, говорили ще 10 років тому, коли я вступав до фізмату. Типу "Математиків мало, з фізиками - аврал... Не говорити потрібно, а діяти Наш ХГУ не зрозуміло кого готує до майбутнього.