Ігор Лікарчук: про конфіденційність оцінки

Про осиновий кілок у педагогічну освіту вчителя та конфіденційність оцінки

Ігор Лікарчук: про конфіденційність оцінки

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

Повертаюся до свого учорашнього бравурного посту про конфіденційність оцінки в початковій школі. Безумовно, що це є прогрес. Великий прогрес. Але чи дасть це нововведення той результат, який від нього очікують. Абсолютно не впевнений в цьому. Чому? Утвердження новоі ролі та місця оцінки в педагогічному процесі не може відбутися лише на основі директиви зверху. Оцінка - один із тих інструментів, якими педагог домагається запланованого результату. Як використати оцінку так, щоб вона принесла благо, - директивами не встановиш. Це є те, що називається "педагогічна майстерність". А вона, або є, або її немає. Якщо вона є, то навіть до видання директиви про конфіденційність оцінки, професійно підготовлені педагоги УМІЛИ зробити так, щоб оцінка працювала на благо, а не на зло. Але педагогічна майстерність директивами не запроваджується. Тому педагоги, котрі нею не володіють, ІМІТУВАТИМУТЬ виконання директиви. Те, що вони успішно робили стосовно інших новацій (серед яких також були достатньо революційні), котрі й раніше запроваджувалися зверху. Адже, по-перше, вони не навчені працювати інакше. По-друге, відсутня система моральної та матеріальної стимуляції працювати інакше. Час, коли педагог міг працювати на "голому" ентузіазмі пройшов. Й таких ентузіастів у школах лишилися одиниці... Педагог повинен отримувати за свою нелегку працю, та ще й у інноваційному режимі, належну плату й відповідне відношення до себе. Адже й тім, хто імітуватиме виконання директиви, й тім, хто й без неї професійно виконував і виконуватиме свої обов'язки, зарплата виплачуватиметься однакова.

А є іще совкова система управління освітою, класи, в яких сидять 30-35 учнів, відсутність системи обєктивної оцінки роботи вчителя та школи, елементарних умов для продуктивної праці і т.д. і т.п. Вивести хвору людину з коми, здійснивши імплантацію зуба, - неможливо. Вивести освіту України із коми, в якій вона давно перебуває, точковими змінами, якими б революційними вони були, також неможливо. Але шуму навколо цих точкових змін можна наробити дуже багато. Та будь-який шум рано чи пізно зникає. У невідомому напрямку....

P.S. Іще про одне - не менш важливе. Вимоги до контролю та оцінювання в початковій , запроваджені Наказом Міністра, - це 40 (!!!) сторінок тексту. В якому у деталях і дрібницях виписано, що вчитель має робити з оцінками та оцінюванням. Аж до клітиночок у зошиті з каліграфіі. Мені здається, що це черговий великий осиновий кілок, забитий в гарну ідею про педагогічну свободу вчителя. Бо ЯК, КОЛИ, ЩО оцінювати і в ЯКІЙ формі, має визначати учитель і лише він. А не вимоги, навіть, орієнтовні. Бо прийде інспектор і скаже: "Ви не виконуєте наказ". Ото й кінець, як педагогічній майстерності, так і педагогічній свободі…

Оригінал

Освіта.ua
25.08.2016

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!