Юрій Федорченко: стратегічна помилка МОН

Сьогодні має місце не стільки створення нової системи вищої освіти, скільки модифікація залишків старої

Юрій Федорченко: стратегічна помилка МОН

Автор: Юрій Федорченко, кандидат філософських наук, незалежний освітній аналітик-консультант.

Сподіватися на якісне покращення царини вищої освіти можна лише в тому разі, якщо розглядати останню як можливу систему.

Сьогодні має місце не стільки реформування старої системи чи створення нової системи вищої освіти, скільки модифікація залишків старої системи. Саме це є стратегічною помилкою МОН! Все інше є лише наслідками чи проявами такої стратегічної помилки.

Потрібно врешті-решт зрозуміти, що ми маємо заново створити систему вищої освіти в країні. А це потребує геть іншого бачення проблеми вищої освіти та її системи. Насамперед, потрібно усвідомити, що в новій системі вищої освіти МОН не зможе зберегти свій вплив. Отже, або нова система вищої освіти, або старий вплив МОН та залишки старої системи вищої освіти. Здається, вибір є очевидним!

Оригінал

Освіта.ua
25.07.2016

Популярні блоги
Іван Осадчий: про оцінювання учнів 5 класів НУШ За пропонованим у Методичних рекомендаціях підходом неможливо виставити оцінки за семестр
М. Гриньова: виховуємо ще одне покоління, яке не читає Нашим учням треба давати медаль за відвагу, бо толерантно терплять усі хвороби нашої освітньої системи
І. Лікарчук: чиновники не уявляють життя без олімпіад Життя змінюється, формується абсолютно нова суспільна ментальність, а в батьків отих олімпіад – «скрєпи»
Л. Булигіна: про щоденну хвилину мовчання в школах Все, що за вказівкою і не від серця, – все обернеться проти дітей і проти суспільства
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Мария
Недалеке бачення, на жаль. Неможливо побудувати "нове", без обліків промахів "старого", - перше. Далі, а що такого "нового" збирається "привнести" автор статті? Якщо озвучить вiн нам, то, можливо, нічого "нового" і не побачимо. Значить той же базис взяв. А у автора є свій БАЗИС? ........100% ні!!! Тому, що Автору дуже мало років!!!!
Gatyla
Треба відмовитися від вибору предмету студентом (це маразм, абітурієнт який поступає і вибирає виш, повинен розуміти, що він вже вибрав цим комплекс предметів), а дозволити вибирати викладачів по всіх предметах. Також треба зробити здачу заліків і іспитів незалежними від викладачів що їх викладають, щось подібне до ЗНО.
Anna
Для Gatyla: выбор предмета не всегда плохо. Есть специальности где сложно понять какой именно третий предмет нужнее. Например на прогерство в прошлом году в КПИ была физика, а в КНУ англ. В этом же году можно выбирать и там и там что больше нрав англ или физика. Как по мне то не плохо. А выбор преподавателей организовать практически не возможно. Что если все выберут одного препода? он же не может клонироваться
небайдужий громадянин
зато проблема с зарплатой решится сама собой - кто востребованней - тот больше получает
tet
Для Gatyla: здачу семестрових заліків і іспитів у вигляді ЗНО робити не потрібно. Найкраще було б у вигляді ЗНО проводити державні іспити. Здав - отримав диплом, ні - не отримав і всі витрачені державою гороші на навчання повернув. Якщо таких "невдах" в університеті буде більше деякого відсотка (скільки саме, потрібно обговорити), університет автоматично лишається ліцензії. Таким чином у студентів появиться потреба вчитись, а у викладачів - навчати. Гарантую, корупція зникне миттєво. А для поступлення в університет ЗНО можна і не проводити.
Коментувати