Марк Бобровський: хто буде змінювати зміст освіти?

Потрібно не розвантажувати, а міняти зміст середньої освіти і робити програми максимально прикладними

Марк Бобровський: хто буде змінювати зміст освіти?

Автор: Марк Бобровський, ліцей «Універсум».

Дорогі друзі!.. Дуже приємно, що Лілія Михайлівна правильно розуміє і відчуває стратегічну мету сучасної середньої освіти. Це вже прорив на фоні Квіта, який нічого не хотів розуміти і ні у що не хотів вникати... Але одного розуміння проблеми замало...

Що ми маємо на сьогоднішній день? Лишень спроби "розвантаження" навчальних програм, які крім іронічних посмішок нічого не викликають... Потрібно не розвантажувати, а міняти зміст середньої освіти і робити програми максимально прикладними.

Ось тут і виникає найголовніша проблема - а хто буде змінювати? Наші "великі" методисти та науковці деградували, педагогічні університети "варяться" у власному соку, інститути післядипломної освіти ось-ось перетворяться на рудимент. Залишаються лише педагоги-ентузіасти, але на зарплату ентузіаста новий зміст освіти не побудуєш.

Ми говоримо, що школа повинна навчити дитину вчитись, здобувати знання та бути готовим до реального життя ще з кінця 90-х років. А віз і нині там. Причому ситуація тільки погіршується. Мова йде, перш за все, про старшу школу, яку Хобзей хоче зробити вузькопрофільною, "7-8 предметів" він повторює, як заклинання.

Друзі - вузькопрофільна старша школа зробить ще товщою стіну між освітою та реальним життям. Я не розумію, чому школу перетворюють на сучасному етапі у курси з підготовки до ЗНО. Як би це не звучало пафосно, школа має готувати різносторонню особистість, яка може дати собі раду після закінчення її.

А якщо ЗНО зникне, а якщо воно видозміниться? Життя ж не стоїть на місці, тим більше у ХХІ столітті. І куди ми потім будемо тикатись зі своєю вузькопрофільністю? Адже тільки у старшій школі дитина приходить до розумінь узагальнення, пошуку причинно-наслідкових зв’язків, аналізу... А ми її будемо з ранку до вечора напихати математикою, чи іноземними мовами, чи чимось іншим... Не стане школа прикладною за такого підходу...

Візьміть хімію, предмет суперприкладний, хімія навколо нас, вона просто необхідна... Візьміть інші предмети, які відображають реальне життя і допомагають дитині визначитись і знайти своє місце... Ні, ми за дитину розписуємось, що "це їй не треба"... Та ми самі поки що не знаємо, що дитині потрібно...

Оригінал

Освіта.ua
14.06.2016

Популярні блоги
Віра Коткова: враження від навчання у 5 класі НУШ Враження батьків від цьогорічного навчання дитини у 5 класі Нової української школи
І. Лікарчук: що насправді цікавить учителів і директорів Про що педагоги хотіли би прочитати в листах і наказах напередодні 2023/24 навчального року
О. Мірошниченко: батьки не вороги освітянам Для батьків проблеми освітньої системи не є найголовнішою справою у житті
В. Онацький: які предмети зникнуть з розкладу шкіл? Кожен намагається знайти рецепт лікування освіти, хоча до школи мав дотик, лише будучи школярем
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Гість
Ще раз, є ЗНО і є ДПА. Тільки ДПА приймають не предвзяті вчителі, а здається воно чесно і справедливо. І ця оцінка іде в атестат і все. Ви що проти справедливого оцінювання знань? Найкращий вихід збільшити ДПА до 6 предметів і тоді всі будуть здавати одинаково Три предмата на ЗНО і три предмета на ЗНО, а якщо хтось захоче то навіть усі 6 на ЗНО. Оцінка в атестаті це рівень знань дитини, і він повинен бути адекватно оціненийю Учні з батьками повинні самі вибирати предмети які вони поглиблено вивчають в старших класах, а всі інші на базовому рівні. І ДПА тільки на базовому рівні, а от ЗНО на поглибленому. Все чесно і справедливо. Всіх в рівні умови і крапка. ДПА в формі ЗНО це найкраща зброя проти корупції в школі, несправедлива оцінка це також корупція. Право вибору складності предмету за учнем і цим все вирішується
Гість
Почитайте наступну статю цього ж автора про ЗНО/ДПА, там все по іншому, там вчити потрібно тільки ті предмети що на ЗНО, про яку ж там різносторонність йде мова. Це просто звичайна балаболка і все. Досить таким вірити.
Настя
Для Гість: У тій статті автор каже зовсім про інше і зовсім не заперчує одну із своїх думок , навпаки підкреслює , що змушувати учня вчити ту непотрібну йому теорію лише для того щоб скласти іспит а потім усе забути - безглуздо і неправильно . Виховання в школі на мою думку , має бути таким аби дитина отримала різноманітні корисні знання , що зможе потім використати у своєму житті , а потім вчитель має розвивати індивідуальні особливості кожного учня , аби сформувати в ньому гармонійну особистість яка стане жити за своїм житєвим призначенням .
Коментувати
Настя
А на питання статті , можу відповісти так: Змінювати освіту мають такі прогресивні вчителі як автор статті , навіть до виходу за межі встановлених правил . Проводьте уроки так як ви вважаєте за потрібним , опираючись на власний досвід. Ви маєте право виховуват своїх дітей як знаєте краще. Не ххвилюйтесь , змінювати освіту має кожен хто не погоджується з встановленими нормами , хай це буде прояв протесту .
Настя
Цілком погоджуюсь із автором статті . Я сама вмпускниця , вчилась навідмінно , але залишаю школу лише із набитою безліччю теорії головою. Вузькопрофільність не потрібна . Хай буде більше предметів ,але вони будуть більш практичними , пристосовними до реальності що нас оточує. Мені здається що справа стоїть на місці лише тому що в нашій країні нікому не потрібні розумні різносторонньо розвинуті ососбистості а тільки тупі виконавці волі "верхівки ".
«Вам і карти в руки»
Для Настя: Якщо ви не задоволені шкільною освітою і країною, то вчіться і змінюйте свою країну на краще. Запропонуйте щось інше. Поставте мету, переконайте інших і втілюйте ваші плани у життя. А поки-що бажаю вам у вашому університеті отримати практичні знання для вашого життя. Тепер у вас буде можливість порівняти спрямованість навчання у школі і в університеті і зробити висновки, де краще вчать.
Настя
Дякую за побажання))) Навіть не сумнівайтесь , вчитумусь і змінюватиму.
Коментувати
елки
Программа должна давать ОСНОВЫ Теории по предмету!!! А Вы говорите: " Потрібно не розвантажувати, а міняти зміст середньої освіти і робити програми максимально ПРИКЛАДНИМИ."??? Объясню почему, потому что запомнить "правило", "закон" как и стихотворение - много ума не нужно. А вот ПРИМЕНЯТЬ Знания на практике, решать задачи, для этого нужно иметь природные задатки, мышление, интеллект,...Не поверите, но сегодня многие дети после школы и читают по слогам, скорость чтения им не позволит овладеть знаниями, информацией сегодняшнего информ поля. В Израиле работают по советским Программам и учебникам, а мы посписывали "старые" учебники и ждем "новых". В "новых", что темы будут другие? Современное поколение, считаю, нуждается в упрощении Программ по предметам, Яценюк верно решил создать "ОПОРНЫЕ" школы, для них Программа должна быть насыщенней "максимально ПРИКЛАДНой". Ведь учителей натаскивают по задачам в ИУУ, тех кто работает профильных классах. Зачем?
лес
Для елки: "...Хобзей хоче зробити вузькопрофільною, "7-8 предметів" він повторює, як заклинання." И правильно, что ХОЧЕТ, и правильно, что понял (по результатам ЗНО), что дети имеют НИЗКИЙ УРОВЕНЬ Знаний! Умно и верно Хобзей "ХОЧЕТ". Кто думает по-другому, тот как "утка прячет голову"...
Читаю, соглашаюсь, аж до "Яценюк ..."
Для елки: Вы вообще понимаете, ЧТО предложил этот "умный мальчик,зарабатывавший В МЕСЯЦ столько, сколько вся районная больница за год" (цитата)? Именно. Ничегошеньки, мне видится, никто и не понял, кроме тех, кто на этих "опорных школах" бабло отмоет
Коментувати
Наталія
Ваша правда. Запровадивши обов’язкове ЗНО-ДПА з історії, іноземної мови підштовхують дітей вибирати гуманітарні спеціальності. Адже набагато простіше підготуватись до трьох ЗНО, ніж до п’яти. А як бути майбутнім медикам, хімікам, біологам?