Л. Гриневич: автобуси і дороги - умова введення опорних шкіл

Запровадження опорної школи можливо тільки за умови організації якісного підвезення дітей

Л. Гриневич: автобуси і дороги - умова введення опорних шкіл

Автор: Лілія Гриневич, Міністр освіти і науки України.

Перед вчорашньою всеукраїнською нарадою з освітянами у Сумах заїхала по дорозі в Недригайлівську загальноосвітню школу, яка посіла друге місце в обласному конкурсі і має стати опорною.

Школа заповнена менше ніж на 70%, тобто є резерв для підвезення учнів в сільських територій. Вже зараз в цій школі вчаться діти з 17 сіл, бо батьки, бажаючи дати дітям кращу освіту, прийняли рішення, що діти вчитимуться тут.

Частина їздить шкільним автобусом, частину підвозять батьки самостійно. З 1 вересня до цієї школи довозитимуться діти з трьох шкіл, в яких зараз малокомплектні школи (від 26 до 36 учнів), статус яких буде понижений, в селах залишаться тільки початкові класи. Для цього купується додатковий шкільний автобус, але повністю проблему довезення він не вирішить - бо наявні в школі автобуси, що вже зараз доводять дітей з 12 сіл, їздять у дві, а інколи у три зміни.

Ми не будемо замовчувати цю проблему: на всеукраїнській нараді освітян в той же день знову підкреслила - запровадження опорної школи і пониження статусу шкіл-філій можливо тільки за умови організації якісного підвезення дітей, що передбачає наявність автобусів і відремонтованих доріг.

Обговорили з директором школи і начальником райуправління освіти (до речі, дуже фаховий управлінець, знав кожну деталь, кожну проблему шкіл району!) які зміни в нормативні документи необхідні для покращення роботи системи освіти. 

ПС: Запам'яталася фраза одної старшокласниці, чому ця школа краща, ніж маленька в селі: "А як ви думаєте, краще мати 3 однокласників чи 20?". Ми маємо думати про кращу освіту і право на соціалізацію наших дітей.

Оригінал

Освіта.ua
20.05.2016

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
ірина
чи возитиме шкільний автобус 2 учні до опорної школи
Любов
Для ірина: І одного возитиме.
Коментувати
Павлович
Якщо не можете і хочете будувати дороги- то замість "Еталонів"-зламків придбайте хоч для шкіл автобуси, списаны в США...
Peters
Для Павлович: Вони купили ПАЗи. Не Богдани чи Еталони. ПАЗи. Кацапські. Це при тому що на приватних маршрутах в осн Богдани-Еталони. Ну да, приватні підприємці ж дурнІ. От посадовці в нас розумні і підприємливі. Таке(
Коментувати
Світлана
А що робити тим сільським школам, які знаходяться поруч з орієнтовно визначеною відділом освіти опорною, і також претендують на статус опорної, бо мають не менші досягнення учнів, високу результативність, достатню навчально-матеріальну базу, відповідне кадрове забезпечення, середню наповнюваність класів до 15 учнів і головне - підтримку з боку батьків та громадськості? Невже наближеність до опорної (8 км) і менша кількість учнів можуть стати пріоритетними критеріями у визначенні школи як філії опорної?
sergey1979
Освіта та автобуси ... як переживає міністр за автобуси Петра Олексійовича! А він навіть ціни на них підняв! Теж, напевне переживає за учнів...
правильно
Это действительно так. Если говори о точных предметах. Здесь надо наводить порядок. Достаточно посмотреть программы специальностей и увидим. Математику может учить математик и в крайнем физик. Филолог только филологические предметы. Географ географию. Химик химию. Биолог биологию. Информатику физики и математики. Даже труды трудовик. Историк может учить историю и в крайнем географию. Слушайте то что делают заврайо не подлежит, даже умственному восприятию. Всем понятна ситуация, когда хотят учителя догрузить дополнительными часами. Но, не переступая через грань, которая отвечает за качество учебного процесса.
Сергій
Для правильно:А що робити, коли математики та фізики нічого непетрають в інформатиці а історик знае ії найкраще в школі?
Peters
Математики і фізики мають викладати математику чи фізику. Вчитель інформатики - інформатику. Історик - може викладати все) Універсальний вчитель. Пора в педвузах спеціальність ввести - учитель всього. На істфаках чи геофаках. Тіпа, читаю все, що дають. Хай ваш історик подивиться хоча б програму інформатики 8 клас 2016-2017 н.р. А тоді вирішує, "петрає" чи не "петрає"))
Коментувати
практикант
Очень хорошо будет, когда районо дадут доступ до информации по тарификациям. Именно начнут выставлять на своих сайтах по каждой школе. Пусть все знают, какой учитель и с каким дипломом учит конкретный предмет. Это все к тому, что если дело о вакансиях, то их нет. А когда географ учите математику, это для них в порядке вещей. Есть границы. И они часто их переступают.
студенти, педуніверситет
Дуже турбує наступне питання. Чому бакалаврам не присвоюють категорії. В них що якийсь особливий статус, що їх прирівняли до тих, хто закінчив училище? Тим більше тепер, коли магістратура в більшості для дітей мажорів і багачів.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!