В. Бахрушин: декілька тез щодо терміну дії сертифікатів ЗНО

Більшість оцінок щодо продовження терміну дії сертифікатів ЗНО на 2 – 5 років є емоційними

В. Бахрушин: декілька тез щодо терміну дії сертифікатів ЗНО

Автор: Володимир Бахрушин, головний експерт групи "Освіта" Реанімаційного пакету реформ.

Останнім часом з’явилося багато коментарів стосовно можливого продовження терміну дії сертифікатів ЗНО на 2 – 5 років. Переважна більшість оцінок цієї пропозиції, і позитивних, і негативних є емоційними і не базуються на розумінні сутності балів ЗНО. Тому вважаю за потрібне висловити декілька тез стосовно цієї ініціативи:

  • 1) багато коментаторів сприйняли її як рішення МОН, незважаючи на те, що Міністр чітко зазначила, що рішення буде восени в Умовах прийому, які, відповідно до законодавства проходитимуть громадське обговорення. Зараз відбувається експертне обговорення, яке має виявити переваги і недоліки цієї пропозиції;
  • 2) будь-яке вимірювання, і ЗНО не є виключенням, містить випадкові (статистичні) і систематичні похибки. При використанні результатів ЗНО різних років можливий також систематичний зсув через відмінність рівня підготовки груп абітурієнтів, що складають тести, та інші причини. При прийнятті рішення про можливість продовження терміну дії сертифікатів ЗНО на декілька років, визначальним має бути співвідношення цього зсуву з іншими похибками. Якщо він менший за них, то жодних проблем немає. Якщо більший, то використання сертифікатів минулих років є помилкою;
  • 3) достовірних даних про величини похибок і імовірних зсувів, скоріше за все ніхто не має. В подібних умовах зазвичай намагаються перевірити наявність факторів, які могли б привести до суттєвого зсуву. У випадку тестування випускників, що навчалися приблизно в один і той самий час і приблизно в однакових умовах очевидних причин вважати групи абітурієнтів різних років різними немає. За таких умов зазвичай приймають гіпотезу про відсутність значимої відмінності між групами;
  • 4) виключенням є ситуація 2015 та 2016 р., коли тести з окремих дисциплін почали використовувати не тільки для абітурієнтів, але і для державної підсумкової атестації всіх випускників. Тим самим суттєво розширили групи тих, хто складав тести. Переважно за рахунок додавання певної кількості порівняно слабких учнів;
  • 5) систематичні похибки не впливають на рейтингові оцінки. Тому вони зазвичай є більш точними і стійкими, ніж абсолютні. Зокрема різна складність тестів різних років може суттєво впливати на первинні бали, але не повинна впливати (за якісних тестів) на підсумкові (рейтингові) бали. Такий вплив можливий лише за наявності істотного зсуву між групами випускників різних років;
  • 6) запровадження порогу „склав – не склав” і пов’язаних з цим інших змін у методиці оцінювання має призвести до підвищення точності підсумкових оцінок. Проблемою минулого року було те, що для встановлення відповідності для результатів попередніх років, треба було спочатку оцінити для них цей поріг. Теоретично, це було можливо. Але потребувало часу і головне – достатньо великого додаткового фінансування. Крім того, для тесту з української мови і літератури навіть цього було б недостатньо, оскільки суттєво (і невідомо як саме) змінилася група тих, хто складав тест;
  • 7) також підвищенню точності при переведенні результатів попередніх років має сприяти запровадження так званих якірних завдань в тестах та інших методичних змін, про які згадували окремі учасники обговорень;
  • 8) ще одна проблема полягає у розумінні цілей тестування. В останні роки попередня ціль – забезпечення рівного доступу до вищої освіти була суттєво розмита. Насамперед, це пов’язане із можливістю використання сертифікатів з різних дисциплін при вступі на одну й ту саму спеціальність в одному й тому самому ВНЗ;
  • 9) з погляду продовження терміну дії сертифікатів важливим є встановлення пріоритетів між двома іншими цілями – перевіркою поточного рівня підготовки і перевіркою здатності навчатися. Для першої з них важливим може бути фактор забування матеріалу за час, що минув після складання ЗНО. Але чи справді цей фактор є важливим. Для багатьох спеціальностей конкретні знання з дисциплін тестування не є критичними. Для деяких інших (наприклад, фізико-математичних, технічних, ...) вже давно є розуміння, що навіть доволі високі бали ЗНО поточного року не є гарантією достатньої підготовки. Тому активно обговорюється необхідність запровадження так званих корегувальних курсів з базових дисциплін шкільної програми.

Оригінал

Освіта.ua
16.05.2016

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Лілія
По 4. це вже більше про ДПА , в нашому навчальному закладі здавали англійську мову,однакові завдання для учнів з поглибленим вивченням математики і тим , що поглиблено вчили англійську..Питання, якщо дитина вчилася на математичному профілі, значить він їй потрібен.Чому вона має здавати англійську на рівні з філологами?? Чим ми відрізняємося від СССР де насильно навчали російської мови. Доречі годин з англійської в 11 класі більше ніж рідної мови. Наша осіта знущається і з батьків і дітей. Кожні 5 років змінюють програми, штампують тупі підручники, яких на школи присилають по кілька видів , різних авторів. ХАХ, а є що так і не прислали а програма вже знову змінилася. Платні конкурси "Кенгуру" "Соняшник" і т.д. Доходимо до ницості, заробляємо на дітях. А умови в школах?? Можливо в великих містах ще якось а в селах і містечках не діти?? Але всіх одним гребенем. І ще раз до ЗНО , категорично против я, щоб під час навчання здавати вступні іспити, і ще й з одним днем перерви для підготовки.
Лілія
Цьогорічне ЗНО просто вбиває. По 1. повне дуренство під час навчання, коли ще готуєш домашні завдання з інших предметів здавати іспит , який визначає і медаль, успішність в школі і майбутнє поступлення.По 2. як за 8 днів можна здати українську мову, математику і історію, (матеріал від 5 по 11 клас)????????????????? , а ще треба робити уроки , здавати інші предмети , уроки то не відміняли. Як в середу здавати математику , в четвер на навчання , а в пятницю вже на історію????Це просто жах !!!!!! Навіть те, що знав перемелеться в голові, По 3. Завдання з математики на периметр чи завдання з історії 28, 25, і більша половина , які стосуються літератури, чи взагалі безглуздості з малюнками... Дуже хотілося , щоб ті "прфесори" ,що то напридумували, прилетіли з уроків , в чужу школу і в відведений час все написали. Я не сперечаюся, що є люди , які справилися, та їх так мало, аж , аж. Не всі діти такі сильні МОРАЛЬНО , щоб це подолати. По 4. це вже більше про ДПА , в нашому навчальному закладі здавали англійську мо
для совесть
Ребёнок, сдавший ЗНО на 190 баллов, попадёт в ВУЗ.А если не попадёт, то за год он попросту забудет многое. Это практика. И если ему не работать над подготовкой, то в ВУЗе будет очень сложно. Когда взрослые люди принимают подобные решения, то становится ясно,что они либо не разумеют,ЧТО делают, либо наоборот - очень хорошо разумеют,но разумеют ВЫГОДУ из поступка.Для себя выгоду. Использование сертификатов не один год, это как определение чемпионства по прошлым выступлениям. Человек,став чемпионом раз,может спокойно НЕ готовится к соревнованиям,ЗНАЯ,что соперников у него нет и быть не может по последнему выступлению.То есть - даже не выезжая на соревнования человек получает свой приз. Вот это круто. И это вместо того,чтобы отменить балл аттестата, отменить балл за подготовительные курсы... Гиганты мысли
совесть
Використовуючи вашу "аргументацію" (забудет МНОГоЕ (?), необхідно ВСІХ вчителів сертифікувати щороку, бо одиниці працюють лише на одній паралелі роками... Значит МНОГОЕ забывают, ведь и память у них уже не та,что в 17 лет...
ttt
Для совесть: у Вас мабуть всі рідні діти закінчили школу, а може і ВУЗи. А тепер зразумійте мене. Приходить мій "малий" з школи (навчається у 7-у класі). Школа звичайнісінька, не "крута". Сідає за уроки. А потім підзиває мене і просить щоб я допоміг розвязати задачу з фізики. Я подивився в зошит і бачу, що вони почали її розвязувати у класі. Питаю, а чого ви її не розвязали у школі? Відповідь: ми всім класом разом з вчителем її розвязували і не змогли розвязати. Вчитель пообіцяв поставити 12 балів тому хто її розвяже вдома. А розвязується вона у 3-4 дії. А тепер "совість" скажіть мені, що я повинен робити? Шукати репетитора, чи вимагати сертифікації для такого вчителя? Перевести в іншу школу у мене немає можливості.
совесть
Для ttt: Якщо Ви здатні правильно задачу з фізики розв’язати, то знайдете управу на некомпетентного вчителя. Як тільки в центр прийняття рішення про дію сертифіката зно поставити ДИТИНУ, яка складає тести, стає зрозумілою МОЯ логіка щодо "2 і більше років". Навчання - важка праця!
Коментувати
Владимир Белый
Якщо не визначити, що сертифікат може бути використаним лише один раз, то кожного року значна частина вже студентів пробуватиме потіснити цьогорічних претендентів своїм минулорічним сертифікатом заради "кращого" варіанту у новому ВНЗ. І як таке буде сприймати спільнота, якщо навчання у школі з роками ставатиме все кращим і на все вищому рівні складності? Якщо таке не планується, то грош нам ціна як організаторам освіти всіх рівнів. Вже не кажучи про тих, хто щороку буде вступати до якогось ВНЗ зі слабким конкурсом за одним і тим же сертифікатом і замість вчитися буде лише отримуватиме стипендію протягом першого семестру, а щодня працювати на ринку чи деінде.
совесть
Для Владимир Белый: Як можна проблему якості надання вищої освіти й якості освіти перекладати на плечі дітей? Невже ви справді вірите в те, що учасник ЗНО з сертифікатом 190 з матем. чи фізики, чи з укр. - робот, який не нервує, складаючи тести? який забуде все, що знав, за 1 рік? За літо? Та у вишах взагалі нікого було б навчати, якби всі були тупі, чи все забудькуваті, чи всі не ходили б на пари... Беруть на навчання у ВНз з сертифікатом 101 чи 199, так знають кого взяли!!!
ТАРАС
"обучение-тяжёлый ТРУД",с чем я полностью соглашаюсь,: Для Владимир Белый: ЦЕ ВСЕ ДЛЯ ОДНОГО -ГРОШОВИТІ БАТЬКИ БУДУТЬ МАТИ ЗМОГУ "косити" ВІД АРМІЇ ДО 27 РОКІВ СВОЇХ ЧАД, ПХАЮЧИ ЇХ ЩОРОКУ НА КОНТРАКТ і навіть вертаючи гроші за навчання (мізер для них).
Коментувати
------------------------
конечно. А то как же принимать детей в третьесортные выши, которые практикуются на рисовании дипломов
совесть
Щодо термінів дії сертифікатів:за В. Бахрушиним. Так 2, 3, чи 5? Чому 2-5, а не 2-7? Відповіді немає... Й натяку на відповідь також. Але багато "наукоємних" пунктів... Дякую Вам і за це. Здоровий глузд перемагає: сертифікат має діяти кілька років!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!