Ю. Федорченко: головне у реформі - почути дитину

В обговоренні реформи системи освіти дорослі мало звертають увагу на те, чого хочуть діти

Ю. Федорченко: головне у реформі - почути дитину

Автор: Юрій Федорченко, кандидат філософських наук, незалежний освітній аналітик-консультант.

Слідкуючи за змінами останніх двох років, що відбуваються (чи, можливо, хтось скаже, що не відбуваються!) в системі освіти, беручи участь в обговоренні реформи системи освіти, зокрема шкільної освіти, я ловлю себе на думці, що дорослі обговорюють наступне питання: якою вони (дорослі) хочуть бачити школу для дітей?

При цьому дорослі мало звертають увагу на те, чого хочуть діти. Дорослі мужі говорять то про “прорив” у системі шкільної освіти через відкриття мережі опорних шкіл, то про епохальні зміни, які нібито мають настати після того, як запрацює системи підготовки чи перепідготовки директорів шкіл. Багато говорять про новий базовий Закон про освіту, який, звісно, є важливим та потрібним, однак в силу його базового характеру, звісно, не може містити відповіді на багато речей, зокрема ті речі, які в першу чергу цікавлять дітей. Та й чи можна останнє взагалі прописати в законах?!

Думаю, що в реформуванні вищої та середньої (початкової) освіти слід рухатися по-різному.

Реформу вищої освіти слід було розпочинати з формулювання стратегічного завдання реформи вищої освіти, яке має полягати в формуванні системи противаг у системі вищої освіти. Однак цього не зробили, і сьогодні не розуміють, чому насправді не відбувається реформа вищої школи.

В шкільній реформі таке стратегічне завдання полягає в тому, щоб побачити та почути дитину, учня. Я б пропонував нам думати послідовно. Ставив би собі послідовні запитання, починаючи з обговорення початкової школи.

- Чи повинні учні в першому класі першого вересня сідати за парти? 
- Чи повинні взагалі бути парти в першому (другому) класі? 
- Якщо парти повинні бути в першому (другому) класі, то скільки саме їх має бути? 
- Чи не мають діти виключно в ігровій формі розпочинати своє навчання в початковій школі? 
- Чи не повинна ігрова форма поступово і доволі помірковано доповнюватися іншими формами навчання?

Після відповіді на ці запитання, як б сформулював наступні запитання; більш того, самі відповіді на попередні запитання допоможуть сформулювати наступні запитання.

Оригінал

Освіта.ua
21.04.2016

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
тина
Разве кто-то не знает "стратегию" образования до сих пор? Вы о чем? Стратегия ОБРАЗОВАНИЯ одна, " из покон веков" - это УЧИТЬ и ВОСПИТЫВАТЬ, все остальное это от лукавого. Заболтать, напридумывать, перекроить старое и выдать за новое.
ГЛАВНОЕ в реформе,
чтобы ВЗРОСЛЫЕ определились, чего же они ожидают на выходе.Никакой адекватный взрослый не начнёт собственные действия с того, что будет идти на поводу у ребёнка. Мозг пора включать.ЧЕГО вы ожидаете? Чиновников,которые по окончании школы будут сидеть в тёплом офисе,подписывая бумажки? Людей,которые сумеют пользоваться собственными мозгами для собственных животных потребностей?ЛЮдей,которые сумеют найти применения своим способностям и умениям,не мешая друг другу и окружающим? Бойцов невидимых и видимых фронтов? Агрессоров,способных защищать себя и нападать на других?Безбашенных особей,которые не умеют себя сдерживать и осознавать границы собственной свободы и свобод других? КОГО вы там,в центре,ожидаете видеть через 20 лет на этой серой территории?ВОт отсюда и пляшите
Анна
Головне в реформі забезпечити навчання дітей. Від самих учнів крім негативних думок більше нічого не можна почути.
Felix
Все правильно. Еще ругаются когда в тоалете на ловит wi-fi.
неужели ругаются
Для Felix: лишь в этом случае? Да они и не ругаются,они высказываютт собственные эмоции.Как умеют
Kiril
Для неужели ругаются: Именно ругаются. Извените но 15-16 лет ето не ребонок, который высказывается как умеет.
так
Для Kiril: Извеняю. ДА они и в так загнут, что мало не покажется. Да и ОТКУДА у 15 - 19 летних иные умения высказываться? Вы почитайте инет. Вы почитайте вконтакте.Вы почитайте подеревлянкого. Вы послушайте ддупутатов:2Ты эту бабу должен был в погребе закрыть.,,,,(без перевода)" - слова реальные. Вы неужели не ведаете,что дети несут в себе речь окружающих их взрослых?
Коментувати
qwerty
Давайте, звинуватимо в усьому вчителя, ще більше розпанькаємо дітей, нехай бавляться. Вже й так маємо покоління моральних уродів, нездатних без смартфона і інтернету в туалет самостійно сходити...

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!