Віктор Громовий: якою має бути нова школа

Ми не будемо залишати в незайманому вигляді остогидлу розтягнуту на 12-років казарму

Віктор Громовий: якою має бути нова школа

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Дуже типовий "глас народу", адресований новому міністру освіти:

"Подменять необходимость изменения самой системы и программ среднего образования 12-летним сроком пытки для молодого поколения, которая кратко отображается в такой иллюстрации, когда "лампочка учит планшеты устройству устаревшего компьютера", просто недопустимо.

"Пожалуйста, уберите из правительства "реформаторов". Сбейте Лилию Гриневич на взлете с ее 12-летней школой". Irina Sinchalova

Це проста відповідь на складне запитання, яка завжди неправильна. Якщо дитина в школі мучиться, то звісно краще відмучитись 10 років, а не 12-ть. Мова не йде про "12-летний срок пытки для молодого поколения". Мова має йти про освітянську амністію для наших дітей, яку можна провести лише шляхом побудови індивідуальноцентрованої школи, яка не школа!

Звісно, сьогодні шкільна реальність визначається сумними реаліями, а не викликами майбутнього. Звісно, школа відзеркалює нинішній момент розвитку суспільства з усіма його буденими настроями, симпатіями, очікуваннями і сподіваннями.

Але ми не будемо залишати в незайманому вигляді всім остогидлу розтягнуту на 12-років початкову школу - казарму. Ми почнемо будувати нову освітню реальність в якій буде інша школа.

Школа – це радість живого спілкування віч-на-віч (Face to Face). Живе спілкування може дати дитині те, що не можуть дати ніякі ІКТ(навички командної роботи, розвиток EQ, вміння вибудовувати глибокі стосунки, розвивати лідерський потенціал тощо). Школа із спілкуванням віч-на-віч vs соціальні медіа.

Як вважає музикант, філософ і автор «комплексно-хвильового уроку» Михайло Казіник: «Школа повинна бути радісним спогадом дитинства, найсвітлішою частиною життя людини».

Школа це не «королівство нудних тіток», це місце зосередження позитивних, життєрадісних людей, які викликають такі ж позитивні емоції. Має бути омріяна Сухомлинським "школа радості" із щасливим навчанням та щасливим вчителюванням, із індивідуальними освітніми траєкторіями та індивідуальним педагогічним супроводом (замість теперішнього репетиторства).

Школа – це місце особистої зустрічі з вагомим(и) дорослим(и), який(і) стає(ють) драйвером(ами) твого саморозвитку. Дорослий(лі) мають по великому рахунку лише одне завдання - допомогти дитині бути собою (знайти споріднену працю, вибудувати власну освітню траєкторію тощо).

Комусь із учнів для того, щоб бути собою потрібен «батіг», іншому – «пряник», для третього потрібна – «жилетка для сліз», четвертому - розумна провокація, п'ятому…

Школа може стати компасом професійного вибору життєвого простору…

Школа – це база для оздоровлення дітей, психолого-медико-педагогічної реабілітації та соціальної підтримки.

Школа – це косультаційний центр для батьків та осередок педагогігації громади.

Школа – це емоційно-інтелектуальне освітнє середовище у якому має бути усе необхідне не тільки для досягнення академічних успіхів, а і для вироблення соціально-емоційних навичок (розуміння власних емоцій та управління ними, розуміння емоцій інших, здатність вибудовувати гармонійні стосунки з батьками та ровесниками, уміння самомотивуватись тощо).

Є два варіанти розвитку подій:

1. Освіту можна і надалі тримати у режимі інерційного чи консервативного відтворення з тим, щоб спробувати залишити «усе як є» навіть ціною неминучої примітивізації та втрат можливостей для розвитку.

2. Спробувати стрибнути «вище голови» з тим, щоб досягнути якісного стрибка. Для цього треба, щоб освітяни випрямились і почали думати.

Що оберемо?

Оригінал

Освіта.ua
18.04.2016

Популярні блоги
С. Новікова: ЗНО з математики для вступників-медиків При вступі на всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров'я» другим предметом є математика
В. Громовий: в освіті вже пройдена межа незворотності Негативний відбір і зворотна селекція в освіті тривають, адже йдуть кращі, а «лава запасних» практично порожня
Є. Стадний: ідея збільшення ваги атестата хибна по суті Чим більше враховуватимуть атестат, тим меншими будуть шанси дітей з хорошими знаннями з суворіших шкіл
Д. Бабурін: реальність освіти за ширмою рейтингової шкали За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
роккі
Однозначно підтримую. Скільки можна примусово нав`язувати простим школам профілі. Чому не повернуть просту шкільну систему навчання. Щоб діти однаково у всіх куточках країни вчилися.
кум
... не статья а бла бла бла .Школа должна быть нормальной для всех !
Велосипед
Для кум: это советский лозунг. Каждый ребенок индивидуал. Что значить для всех? Ребенок у которого родители алкоголики и ребенок у кого нормальная семья это разные дети. Зайдите в обычную дворовую общеобразовательную школу и вы увидите школы для всех. Должны быть индивидуальные учебные программы для каждого ребенка. Индивидуализации образование это сегодня на западе и очень далекое будущее для Украины. Все остальное фикция. Советская система. А точнее система 17 века
это ЕВРОПЕЙСКАЯ СИСТЕМА
Для Велосипед: всем детям одинаковую программу до момента основного созревания мозга , а после основной школы - экзамен,который показывает разницу развития мозга и позволяет выбирать дальнейший путь обучения. А то,что Вы говорите - ГЕНОЦИД собственного населения. То есть -ВОРЫ,накравшие для своих детей,и дальше будут воровать, а остальные-им прислуживать...
велосипед
Для ЕВРОПЕЙСКАЯ СИСТЕМА: это как основное созревание мозга? Вы имеете отношение к педагогике? Такое впечатление, что нет. Вот интересно а что за экзамен способен указать дальнейшую траекторию? какова его валидатность?
Коментувати
велосипед
Все это давно работает за рубежом и в России. Называется тьюторское сопровождение. Только нам до этого далеко. Наша система не может реформироваться из-за учителей, которые не хотят учиться работать по новому.
так
для того, чтобы человек двигался ровно его к этому следует приучить. А приучить (научить) желательно с детского возраста. Просто так подобное ни из чего не возникает. Тем более взрослые люди, освитяне, не будут выпрямлены, поскольку вся их жизнь есть хождение в полусогнутом состоянии. А привели к подобному взрослых людей те же освитяне. Парадокс. Освитяне согнули освитян. И далее - думать начать невозможно. Люди либо думают, либо нет. Третьего не дано
Владимир Белый
Школі - шкільне, а у різних МЕРЕЖІ закладів загальної середньої освіти, що враховує вікові та особистісні особливості здобувачів освіти - своя стратегічно вимірну роль. Якщо на проблему розвитку освіти дивитись виключно у рамках школи як такої, то її ніколи успішно не вирішити - проблеми системи у рамках зусиль самої системи не вирішуються. Тим більше якщо в основу рішення ставити акцент на потреби емоційного інтелекту.
так
Для Владимир Белый: Нонсенс. Как это "в проблеме решенияставить акцент на потребности эмоционального интеллекта"? Тем более, что подобное развивается в ДОшкольном возрасте
Коментувати
совесть
Для п. Громового. Батьки (притомні) завжди прагнуть, щоб їхні діти досягли в житті більшого, ніж вони. Хочуть кращого життя дітям! І сьогодні "це краще" для дітей бачиться пов’язаним з більшою самостійністю, відповідальністю, більш виваженим вибором майбутньої професії, концентрацією на певні знання, навички та компетенції на відміну від загальної широкої ерудиції... На тлі багатьох негараздів одна глобальна проблема роздирає все більше українців - нерівність, глибока прірва між бідними й багатими... Саме тому ДЕРЖАВІ так потрібно контролювати й гарантувати РІВНИЙ ДОСТУП ДО ЯКІСНОЇ ОСВІТИ ВСІМ ДІТЯМ! Якщо заговорять це, якщо не вкладатимуть потрібні кошти в реформи державного освітнього сектора, то бути нам глухою окраїною, депресивним регіоном, чого ніколи наші нащадки нам не пробачать... Це надважливе завдання! А про переваги 12-річки, чи-то просто про 12-річку треба багато розповідати. І батькам. І вчителям. І дітям! Хіба ми не вороги нащадкам?
1
Ну наконец-то,хоть один человек вспомнил "школу радости" Сухомлинского! А также замечательного Михаила Казиника! О Сухомлинском вспоминаю часто, задаюсь только одним вопросом: "Способствует ли бумаготворчество,засилье никому не нужных конкурсов,"рейтингування,моніторинг" "щасливому навчанню та вчителюванню"?
Виктория Владимирова
Для 1: 100%! Чинуши угробят любую "радость". Бумаготворчество задушит любого учителя. На творчество и инициативу не останется ни времени ни сил, а дети будут мешать "впровадженню іноваційних технологій". Сверху всего этого вишенка на тортик - штук 10 субботников и "оздоровительный" школьный лагерь на асфальте. Поверю в реформы, если уберут РУО и ГОРОНО, а так, очередное бла-бла-бла.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!