М. Бобровський: освіта залишається радянською

За будь-яких намірів реформувати середню освіту, результату не буде, поки вона буде радянською

М. Бобровський: освіта залишається радянською

Автор: Марк Бобровський, ліцей «Універсум».

Дорогі друзі!.. Які б гасла і наміри реформувати освіту ми б не придумували результату не буде, поки середня освіта буде залишатись радянською...

А вона такою залишається донині, починаючи від «вичитування матеріалу» і закінчуючи організаційною структурою та управлінням. А ми збираємось на радянський проржавілий каркас одягнути профільність, 12-річну освіту, опорні школи і т. д.

Зрозуміло, що цей каркас не витримає і все рухне, в решті решт... Так, у нас сьогодні є паростки, але, по-перше, вони тільки окремі, а, по-друге, їм ще рости потрібно...

Спочатку ми маємо каркас хоча б підправити, зміцнити, якщо на новий не вистачає інвестиційних ресурсів, а потім вже запроваджувати новації... Це логічно... Гасла проголошувати легше за все...

Якщо так і далі буде продовжуватись, то, в решті решт, усім нам суспільство дасть добрячого копняка під зад і скаже - така освіта нам не потрібна...

Оригінал

Освіта.ua
31.03.2016

Популярні блоги
І. Лікарчук: кому і для чого потрібні вимірювання? Кожен учитель без дорогезного загальнонаціонального вимірювання знає, які прогалини в знаннях мають учні
В. Онацький: що робити з учителями-пенсіонерами Якщо вчитель досяг пенсійного віку, то це зовсім не означає, що він перестав бути сучасним
О. Істер: пошук оптимального формату НМТ–2023 Обов'язковим для випускників має бути тестування і з історії України, і з математики
Олександр Мірошниченко: навчання – це не тортури В Україні дитина без таланту до математики повноцінною людиною не вважається
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Владимир Белый
Одна справа підправити та зміцнити наявне радянське і зовсім інша - кардинально (не плутати з радикально) у наявному каркасі (душі вчителя у тому числі) поставити новітнє начиння. Наприклад, мій випадок завуча: я вже чверть століття не перевіряю конспекти уроків вчителів та не перевіряю вчительську роботу відвідуванням їхніх уроків. За цей час ліцей не розвалився, а навпаки розрісся та зміцнів, бо застосовую не наведені радянські методи "контролю та перевірки", а новітні чинники: попередня "доморощенна сертифікація" при прийомі на роботу, системний моніторинг учнівської підготовки у форматі незалежного від вчителя класу оцінювання його учнів та інше.
так-и-е
"Спочатку ми маємо каркас хоча б підправити, зміцнити, якщо на новий не вистачає інвестиційних ресурсів, а потім вже запроваджувати новації... Це логічно... Гасла проголошувати легше за все" - мудрое суждение. Редко встретишь умного человека, предлагающего что-то дельное: исправить ошибки, а потом усовершенствовать. Как пример, кабинеты в школах не оборудованы, но проводим выставки "пед.технологий", все на бумажных носителях, дистанционно не умеем, не имеем, но...взахлеб что-то презентуем, типа -умею.
Владимир Белый
Щодо каркасу, то акцент на цьому є більш ніж доречним. Приємно вражають французи, котрі на старих каркасах, що лишаються міцними, постійно змінюють начиння та способи його (каркасу) використання. Каркасом як нашої, так і будь-якої закордонної освітньої системи є поки існуюча шкільна інфраструктура та, головне, учні, батьки і педагогічні працівники. Хай не краще маємо, але й не найгірше. ОСНОВА є, питання за заміною начиння - структури, змісту, мотиваційного поля. Саме воно й витравить радянське не лише з календаря історії, а й з ментальності людини.
так-и-е
Для Владимир Белый: Люди не каркас Вова. Ну, а французы(чому не Европа пишите?) - вначале УКРЕПИЛИ(!) каркас, наполнив ИКТтехнологиями. Думайте.
лео
Ви дайте дитині стимул до навчання, щоб вона бачила результати своєї навчальної діяльності, як вона буде жити після здобуття вищої освіти. І тоді і каркас буде іншим , і начиння, і ментальність.
Коментувати