Osvita.ua Блоги Юрій Федорченко: у чому полягає реальна реформа?
Юрій Федорченко: у чому полягає реальна реформа?

Навіть правильні пропозиції, за їх невчасного втілення, можуть виявитися неефективними, або руйнівними

Юрій Федорченко: у чому полягає реальна реформа?

Автор: Юрій Федорченко, кандидат філософських наук, незалежний освітній аналітик-консультант.

У чому полягає реальна реформа вищої освіти?

Така реформа передбачає реформування системи вищої освіти як цілого. Останнє передбачає розуміння послідовності кроків проведення реформи.

Навіть правильні самі по собі пропозиції, за їх поспішного чи запізнілого втілення, можуть виявитися або абсолютно неефективними, або навіть руйнівними для системи.

У цьому зв’язку ще раз варто вказати на неприпустимість проведення масштабного реформування системи фінансування вищої освіти без попередньої розбудови системи забезпечення якості вищої освіти. Поспішне реформування системи фінансування вищої освіти буде рівнозначне киданню грошей в топку для опалення приміщення. Реформа системи фінансування вищої освіти лише в поєднанні з розбудовою системи забезпечення якості вищої освіти може сприяти формуванню умов для розвитку системи вищої освіти, а не підтримці не реформованої теперішньої бюрократичної системи.

Якщо теперішнє чи наступне керівництво Міністерства та широка експертна громада виявляться неспроможними побачити реальний масштаб потрібних реформ вищої освіти та не сформулюють врешті-решт головне стратегічне завдання реформування вищої освіти, будь-які сподівання на реальне реформування вищої школи залишиться на багато десятиліть викликом відкладеної дії для майбутніх поколінь.

Утім, сьогодні ще є можливість розпочати реальну та кардинальну реформу системи вищої освіти.

Реформа вищої світи має передбачати наступні послідовні кроки:

  • розбудова системи забезпечення якості вищої освіти,
  • розбудова системи ухвалення управлінських рішень у системі вищої освіти,
  • розбудова нової системи фінансування вищої освіти,
  • наділення вищих навчальних закладів усією повнотою прав та можливостей для забезпечення реальної автономії ВНЗ.

Кожен наступний крок реформи передбачає попередній, не можна починати наступний крок, пропустивши попередній.

Оригінал

Освіта.ua
22.03.2016


Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!