Osvita.ua Блоги Наталія Копил: система освіти не здатна зацікавити дітей
Наталія Копил: система освіти не здатна зацікавити дітей

Батьки бачать, що за останні 30-40 років майже нічого не змінилося, окрім гаджетів, які замінили спілкування

Наталія Копил: система освіти не здатна зацікавити дітей

Автор: Наталія Копил, мати восьмикласника.

Моя дитина навчається у восьмому класі однієї з київських шкіл. Для мене це вісім років нервів та боротьби з небажанням вчитися, яке постійно збільшується.

Чому таке сталося? Старі програми, які роками не оновлювалися (у 2016 році інформатика викладається за підручником 2005 року). Часто підручники мають фактичні та граматичні помилки та написані дуже скадною для сприйняття мовою. Завантаженість домашніми завданнями величезна. Навіщо дітям так багато задають?!! 7-8 уроків та 3-4 години (а іноді і більше) на домашнє завдання щодня. Коли знайти час для відпочинку, спорту, хобі, прогулянок?

Таке враження, що шкільна освіта переведена повністю на самостійну роботу. Я маю вищу технічну освіту і змушена постійно пояснювати, допомагати і контролювати. Навіщо тоді вчителі? Кваліфікація, адекватність і рівень знань багатьох з них викликають серйозні сумніви. У школі вчителі роблять вигляд, що вчать, а діти - що вчаться.

По роботі я часто спілкуюся з школярами та їх батьками. Основне ставлення дітей до школи - ненависть та огида. Батьки бачать, що за останні 30-40 років майже нічого не змінилося, окрім гаджетів, які замінили дітям спілкування.

Наша система освіти не здатна зацікавити дітей навчанням та не відповідає викликам часу. Школа має вирощувати особистості, допомагати в розвитку творчих здібностей. Діти мають навчатися самостійно мислити, доводити свої переконання, працювати на результат, працювати в команді. Нічого схожого немає, натомість дається величезний обсяг інформації для запам’ятовування. Неможливо мати глибокі знання відразу з усіх предметів. Потрібно давати дітям свободу вибору.

Зараз я розумію, що в Україні не має сенсу здобувати вищу освіту, на жаль. Ми докладемо всіх зусиль для здобуття вищої освіти за кордоном.

Оригінал

Освіта.ua
16.02.2016


Коментарі
Аватар
Введіть ваше ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Введіть код:
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Бандерлог
Стаття названа правильно. А от до змісту... А чи можна взагалі навчити звичайну дитину за цими програмами? Хіба вчитель їх вигадує? Послуги няньки коштують більше, ніж кваліфікованого вчителя. Він зацікавлений викластись на уроці? У більшості одна думка на роботі, де знайти підробіток. Коло можна розірвати просто: сертифікат - зарплата 1500 у.е для початківця, соціальний пакет, житло. І тоді пані Наталя буде поважати вчителя і її дитина буде вчитися, а так дивиться на цього ніщого - сама не поважа і дитину привча.
ВЧИТЕЛЬ
Для Бандерлог: Про сертифікат, зарплату і т.Ін. правильно, не завадить. Але чому така зневага до роботи вчителя? Так вчитель не може нехтувати підробітком. Але багато з них викладаються і на уроці. а от чи привчили батьки дітей вчитись, чи допомогли їм зрозуміти, що означає вчитись? Часто - ні! Перекладають свої обов’язки на вчителя і вимагають результат. Ніхто не питає батьків про виконання їх батьківських обов’язків. Нагодували, оділи, взули і на тому все? А ви нам дитя навчіть, а часто і виховайте теж. А ми (батьки) потім хаяти вас за вашу турботу та роботу будем.
Zinger
Це криза суспільної моралі, коли батьки вважають, що хтось має відповідати за їх дитину. Але й ми винні, бо мовчимо. Я не раз був на батьківських зборах у своїх онуків і я відмовляюся розуміти теперішніх вчителів. Вони говорять про що завгодно, але не про обов*язки батьків, про проблеми виховання. Спати хочеться на цих зборах. То ж звідки візьметься розуміння. коли ми до нього не закликаємо?
а ЯК вчитель буде говорити про
Для Zinger: "ще щось", коли наприкінці батьківських зборів йому потрібно зібрати з батьків ГРОШІ. В київських школах і чималеньки
батько
Вчителя хотілося б запитати, чи пробував він справитися з тижневим навантаженням восьмикласника (7 годин у школі, дві години дорога, 5 годин домашня, 2 години спорт, 2 години допомога батькам по господарству...хоча і це ще не все). Саме тому моя дитина з превеликою відразою як і вся моя сімя сприймала школу, але пройшли цей етап, пройшли навіть етап наскрізь корумпованої структури яка йменується університетом. Тепер дитина за кордоном, бо при таких розкладах захищати цю систему освіти можуть тільки неадеквати. Тож моя дитина передає вам привіт і каже шо всі ви захисники цієї системи здуріли
вчитель
Для батько: Головне,що знайшли винного -- вчитель.Можете їхати за сином -- ви тут теж не потрібні.
Андрей Козак
А учителя в школах конечно не учились, и домашнего задания не делали :) Откуда им знать, сколько на него времени уходит, и вправду.
Олекса Позняк
Для неадекватний батько: Батьківщину потрібно захищати!!!!!!! А не освіту, не уряд, не університет.Шуруй за сином -смерди своїм геномом за кордоном.
Olexandra Basatska
Школа перевантажує дітей, осягнути пропонований програмами з різних предметів матеріал у визначені тією ж програмою часові рамки - неможливо. Частина дітей зневірюється у своїх можливостях і перестає вчитися, не маючи мотивації, бо освіта не дає якихось переваг у можливості самореалізації. Вчаться тільки ті діти, кому цікаво, або мотивовані батьками. Цікавинки спрацьовують для малих - якраз до 8 класу. Я про це трохи знаю, працюю в школі 33 роки, не є ретроградом і завжди добре комунікавала з дітьми. Але визнаю тотальне зниження зацікавленості у навчанні. Звинувачую авторів наших програм: не можна кожного уроку вивчати нову тему, інколи варто пофілософствувати з дітьми над аспектами попередньої, воно того варте для розвитку критичного мислення. А часто я навіть не дослухаю дитину до кінця - вже треба пояснювати новий матеріал! Ще одна шкільна біда - нова генерація вчителів, які навчалися "на платному": це ті, що школу закінчили з "5"-ми за 12-бальною системою.
Zinger
Для Olexandra Basatska: Ви праві, шкільні програми надто перевантажені, я також можу це порівняти. Ідеологи сучасних програм десь дослідили, що дитина має вчитися з 6 років, а я бачу по власних онуках, що це не правда. Ми забираємо у них дитинство, здоров’я і вселяємо ненависть до навчання. Я пішов у школу у 7 років і виріс не дурніший за сучасників, але вчився з задоволенням. А теперіші програми ненавиджу так само як і мої онуки, вони розраховані на вундеркіндів, а не на нормальних дітей. А тим нещасним вчителям, яких "придурки - академіки від освіти" змусили працювати по теперішніх програмах глибоко співчуваю і раджу, менше уваги звертайте на програми, а більше на дітей. Програму можна переписати, а скалічену психіку дитини вже нічим не виправити. У журналі пишіть те, що треба, а вчіть так, як підсказує життя і досвід.Дитина має спочатку полюбити вчителя, а потім - предмет!
Zinger
Дорогі колеги! Ви пишете правильні і дуже розумні пропозиції, та ті, хто би мав це читати і прислухатися до Вашої думки глухі, німі і не поворотливі. Вони так довго будуть думати, що нам вже й не побачити змін.
Elena
Добра усім! Згодна з Наташею. Я теж мама восьмикласника. І я теж вважаю що шкільна програма розрахована не зрозуміло для кого. Українська мова - це якийсь жах - це правила - котрі роздруковані на 2 сторінки - це якісь простирадла з набором слів. Чому не можна було надрукувати правила як у підручнику І.П.Ющука - нормальні доступні правила, але ж ні - вчитель змушує розповідати так як написано у книжці, хоча по цьому підручнику сама навчалась у вищих закладах. Дуже мало вчителів залишилося, котрі хочуть щоб дитина зрозуміла урок, і дійсно я хочу сказати, що є тоді і бажання у дитини навчаться, а як що вчитель ходить на працю, аби от сидіти урок - так у такого вчителя і учні сидять і гуляють...І тоді мама чи батько беруться за підручники, а багато кому ще й потрібно і в інтернет "залізти", щоб пояснити дитині - те що потрібно робити вчителю. І не треба тут розповідати, як важко вчителям - крейду купляють за свої гроші і тому подібні речі....Все це купляють батьки..
ВЧИТЕЛЬ
Я ВЧИТЕЛЬ. І стверджую, що у нас багато талановитих, розумних та чудових дітей. Якщо Ваша дитина, пані Копил, не хоче вчитись, то не школа винна, а Ви!!! Ви не змогли привити дитині радість від нових знань, не дали їй зрозуміти, що є багато цікавого в нашому світі, і, нарешті не змогли знайти для неї відповідного навчального закладу. Якщо Вас не влаштовує школа, то може треба не хаяти вчителів а допомогти власній дитині? Я стверджую, що в нашій гімназії вчителі вчать, викладаються наповну, а діти ВЧАТЬСЯ, і вчаться із задоволенням.
Владимир Белый
Для ВЧИТЕЛЬ: Буває, щой батьки як такі не винні, бо почасти "природа відпочиває ..." і ніхто з тим нічого не вдіє. Наша біда, що у нас після 9-го класу не має мережі ліцеїв спортивного, мистецького, військового та професійно-сервісного спрямування СИСТЕМНОГО виміру та з гідним тому фінансуванням. Вже не кажучи про академічні ліцеї. Зате є багато ОФШОРНОГО капіталу, вкраденого у держави. І все "по-закону". Паперовому, але не реально суспільному. Будуть зміни. Чи то революція, чи то еволюція.
ВЧИТЕЛЬ
Ви маєте рацію. Але ще у нас звикли шукати винуватого. Жоден із батьків не говоритиме про здібності дитини, про його початковий інтелектуальний розвиток (який залаежить від батьківської турботи та від спадковості). Винен вчитель. Простіше простого "не навчили", "не зацікавили". А цікавились, що дитя робить в школі? Чи уважно слухає, чи виконує задання на уроці, ЧИ НЕ ЗАВАЖАЄ на уроці? З’ясуйте усі обставини, а потім указуйте винного.
АННА
ПЕРЕПРОШУЮ, А ЯК ВАША ОБДАРОВАНА ДИТИНА, У ЯКОЇ ОГИДА ДО НАВЧАННЯ З ПЕРШОГО КЛАСУ, ПЛАНУЄ ВЧИТИСЯ ЗА КОРДОНОМ? ПРО ЯКУ ВИЩУ ОСВІТУ МОЖНА ГОВОРИТИ З ТАКИМ ВІДНОШЕННЯМ ДО ЗДОБУТТЯ ЗНАНЬ? НАВЧАННЯ ЦЕ ПРАЦЯ, І ДУЖЕ НЕЛЕГКА
Zinger
Для АННА: Отож висновок: дитину портібно вчити як працювати для здобування знань, а не втовкмачувати предмет. Якщо дитина навчиться працювати вона сама знайде потрібні знання, коли їй це буде цікаво або потрібно. А інакше - дзуськи, буде шукати легкого життя.
Олекса Позняк
Наталя, проведіть дома експеримент: в одній кімнаті поставте купу гаджетів з іграшками а в другій сядьте сама з плакатом на шиї "Хочеш я роповім тобі про внутрішню будову червяка". І подивіться куди піде ваша дитина. І учитель винуватий? Якщо ви навіть своїй дитині не можете пояснити що потрібно учитись.
Читаю думки про "простіше запам*ятовують" із гаджетів
і РОЗУМІЮ, що мало хто взагалі розуміється на схемі запам*ятовування, відтворення ІНФОРМАЦІЇ і можливостях мозку саме мислити. Так, схеми роботи схопили, а розуміння немає. НЕ буде в ЦІЙ країні толку
Владимир Белый
Для Читаю думки про "простіше запам*ятовують" із гаджетів: Толк буде і у нашій країні, але, звісно, не з такими "підходами", які Ви правильно критикуєте. Інформації море, а вміння її застосувати так, щоб справа заладилася без напруженого освітнього минулого НЕ БУВАЄ. Саме з цієї причини у тих країнах, де справи ладяться в освітньому просторі не дозволяється списування, плагіат та симуляція.
Дякую.
Для Владимир Белый: Вважаю, що наші люди НЕ розуміють ЩО то означає "списування", "плагіат" та симуляція. Йміворно від того і така ситуація у нас.
Олег Загородній
Наталіє, не можу з вами не погодитись. Ви абсолютно точно описали стан нашої освіти на сьогоднішній день, але варто згадати не тільки середню освіту, а й вищу. В неї проблеми дуже схожі, вони є продовженням шкільних.Пройшовши шкільний етап життя, я так і не зрозумів, навіщо була така велика кількість зайвої інформації. Дуже велике навантаження на школярів є наслідком неправильної освітньої політики. Хочете мати здорову націю? Тоді не варто добивати школярів мінімум десятком годин за навчанням. В нас школи не мають елементарних засобів для існування. Що вже говорити про сучасні підручники, комп’ютери, мультимедійне обладнання, коли діти та вчителі змушені за свій рахунок купувати крейду, фарбу для підлоги і таке інше. Сучасні діти на " ти" з гаджетами, вони простіше з них запам’ятовують інформацію, це вже навіть не ті першокласники, які йшли до школи років 10 тому.
Владимир Белый
ДО ПОПЕРЕДНЬОГО: "Профільне самовизначення старшокласника, узгоджене зі стандартами освіти, є базовим чинником досягнення якісної загальної середньої освіти. Відповідно наявність у мережі громади профільних ліцеїв як окремої ланки є основою ЯКОСТІ всієї освітньої системи. Чому всієї? Все просто: діє природна сила мотивації. Якщо до профільного ліцею буде потрібно вступити за конкурсом, то чи не всі вже на етапі загальноосвітньої школи (5-9 класи) мобілізуються навчатися на максимумі своїх можливостей чи, навіть, рівня спроможності до навчання як такого. Далі, мережа профільних ліцеїв автоматично щорічно «видаватиме на гора» значний контингент сильних абітурієнтів для ВНЗ, бо кожен ліцеїст протягом декількох років проходитиме через вимогливий процес освоєння за програмами поглибленого вивчення певний комплекс предметів (чотири-п’ять). Аналогічно учнів закладів системи ПТО: вони зараз – на вагу золота. Он вже інженери різних сучасних виробництв ходять по ПТУ і шукають...
Владимир Белый
Те, що сайт ставить на шпальту такі матеріали гарно його характеризує, бо ІНТЕРЕС рухає історію. Особистісну також. АЛЕ ... багато батьків, і не тільки, вбачаючи причину втрати дітьми інтересу до навчання входять у тупикову площину. Та ж пані Наталя у свій час мала практично такі ж форми і зміст навчання, що існують донині. Натомість інтерес до навчання був значно стійкішим. ПРИЧИНА у суспільному рівні МОТИВАЦІЇ, яку раніше учні ще основної школи, навіть, не стільки знали як відчували, бо прохідний рівень для навчання у ВНЗ був достатньо вагомим. Чого зовсім не має зараз. ТОМУ без розуміння, що без СИСТЕМНО оформленого старшого ступеня як окремої ПРОФІЛЬНОЇ ланки, до якої потрібно вступати ЗА КОНКУРСОМ, проривного зростання якості в освіті не отримати, чому практика сотень країн світу є свідком. Одним введенням ЦІКАВИНОК у хід навчання та облегшенням його змісту СТІЙКОГО інтересу дітей до навчання не сформувати. Інтелектуальні "наркотики" завджди програють цілям і меті.
совесть
Для Владимир Белый: Проблема в іншому: навіщо так ВАЖКО вчитися, якщо роботи немає, якщо розумний,працьовитий і чесний житиме на 100 доларів у місяць без жодних перспектив нажити для своїх дітей і себе щось більше, ніж на "проста" їжа, паганенький синтетичний одяг й резинове китайське взуття... На фоні ЗАРОБЛеНИХ важкою працею маєтків суддів, налоговиків, політиків та інших"бізнесменів"! Та навіщо взагалі народжувати дітей - рабів? Хіба що для власного виживання на дитячі гроші від держави? Проблема на найнижчому щаблі піраміди Маслоу, а не на її верхівці. Відсутні МАТЕРІАЛьНІ (грошові) стимули до розвитку особистості - діти ж це бачать на своїх батьках й дідусях, живуть у цій багнюці! А про високе - нові програми, підручники, відеонагляд, рівний доступ до якісної освіти (яка брехня!) - ГОВОРИТИ треба! Як же жити без цих законів на папері?
А тепер варто уявити собі і показувати учням.
Для совесть: Так.Вчитись важко.А чи батьки учнів олігархи?Чи батьки учнів здатні будуть весь час годувати їх?Чи батьки учнів на старість матимуть можливості забеспечувати себе і своїх дітей-онуків?Якщо "так",то можна далі бути спокійними і бити байдики.Якщо ж дитина каже "ні"(хоча б собі), то -"зання та вміння за плечима не носиш." І на тому стояти.Лише надто недалекі батьки,та й вчителі,вважають,що "нехай погуляє,поки дитина-наробитися завжди встигне".І діти таких батьків дійсно "гуляють".А після не мають можливості знайти спосіб заробити гроші.Бо ж не вміють напрягатися.От і все.
Хата-на-тата
Автор повторяет, как попугай мантру, уже рассказанное 150 раз. Зачем? Чтобы учителя еще раз заглянули сюда и убедились, какие они плохие, что школа ничему не учит, и вообще, система образования губит творчество и личность. Копил думает, что в Америке на ее дитя кто-то будет обращать внимание и чему-то учить. Не, поставят уроки физ-ры каждый день по 3 часа, покажут методику развлекательных уроков, в лучшем случае, а в худшем, уроки для отстающих в развитии, и все!)))
людмила
У нас проблеми в освіті, бо є такі батьки, які перекладають все на плечі вчителя. Їх же теж нічого в школі не навчили....

Щоб отримувати першим
всі новини від «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть
«Подобається»

Дякую,
не показуйте це мені!