Osvita.ua Блоги Сергій Горбачов: довіряйте школі більше
Сергій Горбачов: довіряйте школі більше

Вчитель відритий до діалогу, адже конструктивна розмова допомагає виявити недоліки і виправити їх

Сергій Горбачов: довіряйте школі більше

Автор: Сергій Горбачов, директор Спеціалізованої школи ім. Івана Багряного №148 м. Києва.

А тепер мій погляд «з батьківського боку». Що робити, коли є підстави вважати, що до дитини в школі ставляться упереджено?

Власний досвід.

Коли мій син вчився у четвертому класі, з боку вчительки було багато нарікань на «неуважність», «небажання вчитися» тощо. Син – не ангел: проблеми були, я цього не заперечував.

Але тут вчителька почала його трохи «гнобити» – відверто занижувати оцінки тоді, коли об'єктивно він знав чи робив краще. І я вирішив поговорити з нею.

Прийшов до школи, подивився зошит сина і як професіонал-філолог указав вчительці на деякі помилки з її боку під час перевірки: помилки досить суттєві. Попросив її дозволу і посидів на декількох уроках і, знов-таки, побачив суттєві методичні огріхи у викладанні мови.

Сіли, спокійно поговорили. Критикувати її не став: просто як більш досвідчений колега дав певні методичні поради, які вона уважно вислухала.

Основна теза бесіди: треба розуміти, що ідеальних людей не існує, і кожна людина має власні недоліки у знаннях. І діти, і дорослі.

Але за будь-яких обставин треба поважати людину, тоді і стосунки будуть людські. Говорили нормально, ситуація налагодилася.

Я не влаштовував скандалів, не бігав скаржитися до районо, просто спокійно поспілкувався з учителем, щоб дитина відчувала себе більш впевнено. Це спрацювало.

Більше того, я бачу, що спокійна розмова спрацьовує практично завжди.

І це – головна порада батькам: спілкуйтеся з учителями, спілкуйтеся спокійно. Насправді дуже мало є вчителів з відвертим «діагнозом небажання говорити»: хоча такі також є, тут нема чого приховувати.

Але переважна більшість педагогів радо дадуть відповідь на запитання батьків щодо навчання, порадять, заспокоять. Головне, щоб дитина почувалася захищено і впевнено.

Більше довіри та спілкування зі школою – і все налагодиться. Я не просто так у цьому впевнений –знаю з досвіду.

Оригінал

Освіта.ua
10.02.2016


Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Lesia
Чимало залежить від директора. У моїй колишній школі був чіткий порядок розв’язання конфліктів: класний керівник (вчитель-предметник) -завуч-директор-рво-і далі. Дуже часто проблема вирішувалася на рівні вчителів, не доходячи навіть до заступників директора, бо ті, перш ніж вислухати претензії розлючених батьків, запитували: "А Ви говорили з учителем?" І якщо ні, то радили піти й поговорити. І йшли, й говорили, й конфлікти вичерпувалися. Система парцювала, до неї звикли і батьки, й учителі. А в нинішній батьки натоптали до директорки не те що стежку, цілу трасу, й біжать до неї з усіма кляузами. Директорка питання розв’язує швидко: вчитель завжди винний.
Zinger
Добрі Ваші поради. Саме брак спілкування приводить до конфліктів та непорозумінь. Найгірше, коли батьки вже апріорі визначили вчителя винним, думаючи, що раз вони не здають гроші до класної каси значить їх дитину утискують.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!