Osvita.ua Блоги Ігор Лікарчук: кілька слів про опорні школи
Ігор Лікарчук: кілька слів про опорні школи

Хтось пояснить у чому сутність та страшенна необхідність створення опорних шкіл — острівців щастя

Ігор Лікарчук: кілька слів про опорні школи

Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти.

Кілька слів про опорні школи. Або більш влучною буде назва «острівці щастя» (за влучним висловом Альгірдаса Забульоніса) в нашій бідній середній освіті.

Або я чогось не розумію, тому що не можу зрозуміти. Або не хочу зрозуміти. То, можливо, хтось пояснить у чому сутність та страшенна необхідність створення опорних шкіл — острівців щастя. Та ще і за кошти іноземних інвесторів.

Що з того, що вони були створені в Молдові? Хтось із цифрами і фактами може переконати отаких, як я, не розуміючих, що цей експеримент в тій же Молдові завершився успішно і має позитивні результати. Та ще й такі результати, що цей досвід потрібно негайно впроваджувати в Україні за 200 млн бюджетних та мільйони залучених коштів.

Більш нагальніших потреб в українській освіті немає? І чому беремо за приклад Молдову, а не, скажімо, Сербію, Японію, Сінгапур? Тільки тому, що хтось туди поїхав і побачив. І вирішив, що так має бути і в Україні?

А чи хтось пригадає громадське обговорення ідеї створення опорних шкіл, дискусії в пресі, чи в соцмережах із даного питання? Де оприлюднені висновки та обґрунтування доцільності реалізації подібної ідеї мудреців із НАПН? Коли і ким вивчалася думка батьків та старшокласників щодо доцільності створення таких шкіл? А чи узагальнювалася й вивчалася думка директорів та шкільних педагогів із даного питання? Якщо вивчалася, то де можна побачити результати?

Чому подібні ідеї не проходять громадської експертизи та оцінки? Чому на пр. Перемоги, 10 думають, що вони най, най, най... мудріші, делекоглядніші, реформаторські... Ми ж на всіх перехрестях говоримо про громадсько-державну систему управління і разом із тим показуємо приклад совково-тоталітарного підходу до визначення стратегії розвитку галузі.

Згоден сприйняти й почути будь-які аргументи. Лише надайте їх. З обґрунтуванням та доказами, що базуються на цифрах і фактах. Без обіцянок про молочні ріки та кисельні береги. Глибоко переконаний, що подібне бажання є не лише у мене.

Оригінал

Освіта.ua
10.02.2016


Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Іван Іванович
Чомусь пан Ігор забуває, що в Київській області при ньому створювалися опорні ДДЗ, ПТУ, ЗОШ...і суть таких закладів була тоді всім зрозуміла. А якщо зараз хтось не розуміє, то можна почитати у "мудреців" НАПН чи МОН. Взагалі-то, у статті багато популізму, критики, приниження посадовців, які думаю чесно виконуюють свою роботу. Але ж, пане Ігоре, критикуючи - пропонуй чи роби...На жаль,виходить десь так. Дайте людям мит бурштин, бо держава погана, а то ми повстанемо! - Дайте людям різати ліс, бо держава погана, а то ми повстанемо! - Дайте людям возить контрабас в польщу, бо держава погана, а то ми повстанемо! - Дайте людям продавать все без контролю, бо держава погана, а то ми повстанемо! - Дайте людям паркувать машини де хочеться, бо держава погана, а то ми повстанемо! - Дайте людям не платить податки, бо держава погана, а то ми повстанемо. -Дайте людям робити еспертизи та оцінки документів МОН, а то ми повстанемо. А, давайте, пане Ігоре, доведемо хоч одну реформу в освіті до кінця!
можливо
якось трохи не зрозуміло. Мова про опорні школи, які ВЖЕ опробовані двома десятками років? Чи про школи - Хабли (недосяжні, як той телескоп)? Якщо мова про опорні школи, то одна справа, вони мають бути, але в кожному РАЙОННОМУ центрі, а не в селах. Якщо ж школи-Хабли, то окозамилювання. Хоча, стійте, ні, в Києві ж одну таку побудували.Квіт відкривав - звалився. Тобто то школи для отих хлопчиків-дівчаток, про які десь там пан ... говорив: "Аліооо... зараз - тато порішає..."
Ego
Невже пан Лікарчук такий наївний, що так щиро не розуміє суті цього процесу? Просто чиновники МОН раз за разом придумують усе нові й нові способи підзаробити на державному бюджеті! Раніше це були підручники. Тепер нова ідея - новий спосіб як примусити державу виділяти кошти, щоб було що красти!
Oksana Pihurko
пане Ігор, дякую за правду в характеристиці освітянських "реформ". а за те, що назвали як можливий приклад їх проведення Японію і Сінгапур, - низько кланяюся. набридло вже, що "реформатори" дливляться лише в одному напрямку, і кінцева мета їхніх "реформ" - зробити освіту дешевою, а от чи якісною - над цим вони навряд чи задумуються. при плануванні змін в освіті чомусь не враховуються особливості держави Україна і українців, а тупо переносяться чужі (може й цілком успішні для Польщі і поляків чи для Фінляндії і фінів наприклад) моделі. хто сказав, що вони будуть успішними у нас? зі споживачами освітніх послуг, з фахівцями-практиками, які їх надають, ніхто не радиться. люди (тати і мами, дідусі і бабусі, діти і молодь, вчителі і вихователі) підміняються при проведення громадських слухань представниками нікому не відомих ГО і високонауковцями. чи буде такий день, коли "на верхах" захочуть почути просто УКРАЇНЦІВ? боюся, що це питання залишиться риторичним...
Жителі Села Шульгівка
Концепція створення моделі опорної школи та її філій (витяг) Опорна школа (hub school) – новий вид загальноосвітнього навчального закладу в сільській місцевості, що включає основний заклад та філії. Мінімальна наповнюваність опорного закладу учнями (вихованцями) (без врахування учнів (вихованців) філії) складає не менше 200 осіб. В опорній школі мають бути принаймні 2 класи по 16 учнів в паралелях вище 4-го класу. Опорна школа включає не менше трьох філій. Сукупна кількість учнів має складати не менше 300 учнів. Оптимізація навчальних закладів Органами місцевого самоврядування приймаються рішення про ліквідацію, реорганізацію навчальних закладів, які не потрапляють до „освітнього округу” опорної школи та надають неякісні освітні послуги. Директор департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації О.В.ПОЛТОРАЦЬКИЙ Як бачимо основна ідея - скорочення мережі сілських шкіл, возіння дітей сюди-туди, щоб малі села знищити., землю розпродати.
Valentina Trubina
А як відбуватиметься відбір дітей до опорних шкіл? Хто з батьків більше запропонує "благодійних внесків"?
вчитель
Якщо там будуть вертітися якісь інвестиції,то зрозуміло,чому міністерство хоче будувати хаби. Інвесторові потрібен результат.Євросоюз не виділяє просто так кошти.Приїхали, подивилися, вікна поміняли, тоді перерахували кошти. Якщо це так,то чому людям не поясните ? Нові школи потрібно будувати,але не таким поспіхом. 20 нових шкіл для країни-це вже показник. Але вони не вирішать питань усіх в освіті.
Світлана
Роль "острівців щастя" в тому, щоб показати їх за необхідності іноземним колегам і щоб заспокоїти власну совість, мов "не все так погано у нашому домі".
совесть
Щодо "острівців щастя" в кредит... Та приватних закладів освіти в Україні багато: за гроші острови щастя вже побудовані. Ліцеї й гімназії (державні установи) за сплачувані постійно кошти батьків працюють над тим, щоб наближатися до островів щастя. Більшість з них серед перших 100 за підсумками ЗНО. А що робити з тисячами ЗНЗ для всіх інших дітей України? За відсутності роботи для батьків, відповідно, й грошей на додаткові заняття для дітей зі шкіл, де лише крейда й дошка у класах фізики, хімії? Совєтське приладдя збереглося й виручає! Спілкування з громадою про ПРОЕКТИ РОКУ відбувається на рівні передвиборчих лозунгів. Але ж ВИ ВИКОНАВЧА ГІЛКА влади. Та й без розвитку економіки, сплати податків ВСІМА учасниками ринку годі фантазувати-дурити про прорив в освіті! А чи готові ті, хто важко заробляє сьогодні гроші, сплачувати податки на годування нахабних присосок-крадіїв бюджету? Проведіть УСпІШНИЙ експеримент в одній області (не Чернівецькій, соромно) і розповсюдите в наступному році.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!