Osvita.ua Блоги Юрій Пасіхов: шкільні олімпіади можуть «урізати»
Юрій Пасіхов: шкільні олімпіади можуть «урізати»

Сьогодні-завтра може бути підписаний наказ про «урізання» на 50% 4 етапу шкільних олімпіад

Юрій Пасіхов: шкільні олімпіади можуть «урізати»

Автор: Юрій Пасіхов, заступник директора, Фізико-математична гімназія №17, Вінниця.

Из надежных и информированных источников стало известно, что сегодня-завтра будет подписан приказ МОН об «урезании» на 50% 4 этапа Всеукраинских олимпиад школьников, в частности по математике, физике, информатике, т. е. 4 этап будет проводится только для 11 и 10 классов.

Соответственно, уменьшаются рейтинги команд регионов, победители 3-го этапа 8-9 классов останутся дома... Якобы из-за нехватки средств. Хотя источники утверждают, что деньги найти можно, в частности есть серьезные структуры, которые уже пообещали их дать (Киевстар, например, пообещал)…

Рассматриваю это как элемент демонтажа системы образования в стране. «Авторы» этой идеи не могут не осознавать, к чему это приведет — к нарушению преемственности в подготовке интеллектуальной элиты, к уничтожению мотивации у той, уже и так ничтожной, когорты учителей, еще способных это делать.

И это нововведение касается олимпиад по естественным наукам, там где готовятся кадры для высоких технологий... Вот на чем решили экономить... А чиновники «на местах» чутко реагируют на тенденции…

Оригінал

Освіта.ua
03.02.2016


Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Оля
Продовжу. 4.Обдараровані діти самі хочуть займатися олімпіадами. Навчаючись в львівському фізматі я протягом 4 років щороку брала участь у 3 обласних олімпіадах, і нас таких було більше 10 в класі. Відсутність фінансування олімпіад доб’є і так нещасну систему освіти, я впевнена, що з олімпіадами не все ідеально і багато речей варто допрацювати чи змінити, проект це чудова платформа для розвитку талановитої молоді.
Sasha
Для Оля: Шановна, Ольго, Ви 4 роки брали учать у олімпіадах, а Вас готували вчителі за дарма, оскільки підготовка до олімпіади це не лише уроки за які вчителі отримують заробітню плату. Проблема насправді не в тому, щоб закрити олімпіадний рух, а в його модернізації
Оля
Ну погодьтеся, що таке зменшення фінансування не схоже на модернізацію. 8 і 9 класи базові, в ці роки вчителі мають можливість виявити талановитих учнів і почати підготовку, в свою чергу учні можуть спробувати себе в різних предметах і обрати щось своє. 5 років відсутності фінансування і модернізувати не буде що.
Коментувати
Оля
Переглянула всі коментарі і бачу, що в людей дуже багато ілюзій щодо олімпіадного руху. Тож вирішила прокоментувати основні з них. 1.Насправді 3і 4етапи і так проводять вузи. Учасникам обов’язково розказують про університети і проводять екскурсії в лабораторії ітд. ітд. 2.За 4 роки участі в3 і 4 етапах я не помітила випадків підкупу. Всі роботи ретельно шифрують, також заборонено записувати свої дані в не призначених місцях. Роботи перевіряють працівники університету, котрі не зацікавлені в перемозі когось конкретного. Я чула про випадки упередженості на 2 етапі проте судити про це не маю права. 3.Проведення олімпіад за кошти учасників нонсенс. Більшість талановитих людей яких я знаю просто не могли би собі це дозволити, а серед них є й призери міжнародних олімпіад. Вводити таке можна лише в суспільстві з кардинально іншим ставленням до освіти.
Marina Glazunova
Так уже получили приказ! Еще в пятницу. и рейтинги новые((
Татьяна Сердечная
Щодо "олімпіадного руху".На моє велике переконання вчителю повинно бути ВИГІДНО готувати дитину для участі в олімпіаді вже районного рівня. Допоки так не буде,той рух буде лише для невеликого прошарку шкільного населення.
Sasha
Для Татьяна Сердечная: ключове слово "ПОВИННО"
Олекса Позняк
Некоторым выгодно они и взятки несут
Коментувати
Sasha
Вибачте мене колеги, але кому ті олімпіади потрібні, вчителям, які за дарма готують учнів (хоча ні - не зарадма, за грамоту), учням, які і так перенавантажені, і в результаті навіть перемоги нічого за це не отримують (крім подяки). На мою думку олімпіадний рух повинні проводити ВУЗи. Вигода очевидна - вузи таким чином відбирають для себе потенційних студентів (обдарованих) і учень має шанс "засвітитися" у ВУЗі до якого у мабутньому буде вступати.
aovs
Скасування ІV етапу для 8-9 класів навіть протягом одного року матиме катастрофічні наслідки для всього олімпіадного руху на декілька років вперед. В 10-11 класах список претендентів на місця в командах від кожного регіону формується з дітей, які вже мають досвід відборів в 8-9 класах, можуть показати стабільно високий результат в старших класах. По закінченню ІІІ етапу амбіції окремих вчителів відходять на другий план, всі ентузіасти, причетні до відборів в окремому регіоні, працюють вже на результат команди на IV етапі. Лишивши молодших без всього цього «горнила», а таких дітей набагато більше, ніж остаточно учасників на останньому етапі, ми ризикуємо отримати через 2 роки абсолютно непередбачувану десятку на відборах на міжнародну олімпіаду (з відповідним результатом виступу команди) та втратити тих обдарованих дітей, для яких реалізація своїх амбіцій є мотивацією для подальшого зростання. Математики вже на сьогодні вибили 100%. Чекаємо на фізиків, хіміків, інформатиків, біологів.
Florian Koch
Якраз в олімпіадному русі з природничих та суміжних наук (математика, фізика, хімія, інформатика, біологія) підкупність найнижча, а на 4у єтапі- нульова. І пов,язано це не тільки зі складністю наук, але й тим, що вони приймають участь міжнародних змаганнях. Дурість писати про якісь додаткові бали при вступі- такі діти не потребують їх, факультети мають за щастя отримати такого студента. Знайомий з тими, хто готує 3 та 4 етапи- все робиться на особистому ентузіазмі, часто із залученням власних коштів. Дивно, що відбувається це при спаді інтересу дітей до природничих наук, які є базою сучасного розвитку країни. Дивно, що при цьому бурна комерційна діяльність Малої академії Станіслава Довгого щедро фінансується з бюджету країни, коли вся реальна робота над проектами виконується звичайними вчителями на власному ентузіазмі. Чому закриваються очі на відверто корупційні схеми цієї структури, на сумнівні та аферистичні результати їх діяльності? Хотілося б почути відповідь міністерства освіти.
Владимир Белый
Більшість (демократична) є гарантом ЗБЕРЕЖЕННЯ стану сталого розвитку. Якщо він має місце. Гарантом наявності власне самого РОЗВИТКУ завжди була, є і буде меншість. Наукова у першу чергу. Юрій Якович є одним з небагатьох, хто стабільно протягом багатьох років готує молодих вчених рівня ЕЛІТИ отієї меншості. Для цього вчитель як мінімум сам має вміти успішно розбиратися з контентом завдань світової олімпіади. В Україні, звісно, не один такий вчитель фізики, але не факт, що знайдеться хоча б десяток таких знавців-патріотів своєї справи. Не забудьмо, що аналогічно й кожен практикуючий вчитель має бути здатним без проблем розбиратися із завданнями ЗНО для випускників шкіл. Але у нас далеко не всі є такими. На вирішення загальної проблеми якості освіти має позитивно впливати олімпіадний РУХ як саме РУХ, тобто широке залучення якомога більшої кількості школярів до нього. Саме про це ратує Юрій Якович і його варто ПІДТРИМАТИ.
марія
Нікому ваші олімпіади не потрібні. Все купляють.
а посмотреь баллы по районным
олимпиадам и в результате просмотры всё же попробовать УВИДЕТЬ, элементарно увидеть отстсвие необходимости в массовом олимпиадном движении. Проводить олимпиады за счёт участников - ОТСЕЯТЬ сразу же тех, для кого и ПРОЕЗД - вылет семейства В ТРУБУ, или просо довольно накладно. Таким образом разумные родители НЕ станут предлагать реьёнку поездку, поскольку будут морально готовить его к поступлению в ВУЗ... Как вариант - заочный тур, а после участие за счёт принимающей стороны. Заочный тур можно и он-лайн организовать, но с огранизацией информационной компании.
salka
Кому такие олимпиады нужны? Показуха все это. 90 %-в участников не достигают и 25 %-ов от максимально возможных балов. И то с всякими «ухищрениями». Профильное образование, отсутствие мотивации со стороны учеников, обнищание учителей, не хватка времени и т.д . – при таких условиях как подготовить участников? Цирк…
а реально у людей
Для salka: факультативы есть, за которые им ДЕНЬГИ ПЛАТЯТ. Вот члены факультативов и пусть соревнуются-и учитель показывает,что НЕ зря копейку дополнительную получает(не всем ведь платят),и дети встречаться могут с такими же любопытсвующими (что для них более важно, нежели для учителей). А готовить участников олимпиад во внеурочное время - ну это же абсурд. В смысле-липа.
реалии?
Для а реально у людей: +++ Поинтересоваться еще следует - чему учат на фак-х (по какой Программе) и чему научивают(ли).
)
Для реалии?: но деньги то ведь платят). А вообще - было дело.Выводы после ситуаций на протяжении 4 лет прямиком в голову, без приглашения, как зашли, так и не выходят((
Коментувати
Накипелов
В деякій мірі шкільні олімпіади потрібні. Все залежить від того, яка частина державних коштів розкрадається під час фінансування шкільних оліпіад... А звіроконкурси хобздея потрібно відмінити, бо там тотальна корупція.
Тарас
ДУРАКИ ВИ ВСІ! ТА ДІТИ НЕДОГУЛЮЮТЬ, НЕДОСИПАЮТЬ, ЩОБ ПІСЛЯ 11 КЛАСУ, ОРІЄНТОВНО, НАПРИКЛАД, З МАТЕМАТИКИ ДО 20 УЧНІВ НА ВСЮ УКРАЇНУ ОТРИМАЛИ 6-10 ДОДАТКОВИХ БАЛІВ ПРИ ВСТУПІ, КОЛИ ці 10 балів ДОДАЮТЬ ЗА ХАЛЯВНІ ПІДГОТОВЧІ КУРСИ ВНЗ (За гроші, звичайно). А на 4-й етап олімпіад дураки не потрапляють. І ніхто нікого не заставляє брати участь в олімпіаді, чи ходити в кіно. ВЛАДИМИР, а за свой счет треба було ходити в школу і штани протиряти, а не витрачати державні гроші, щоб недоуком вийти.
Владимир
Караул грабят! Да нет, не грабят, а ставят на свои места. Проводить олимпиады необходимо за счет участников. Хотите соревноваться, пожалуйста, договаривайтесь, решайте организационные вопросы и проводите.
Volodymyr
Щодо існування олімпіад, то, гадаю, що вити нехай таки існують. А ось щодо рейтингу, то мені видається, що таке поняття в освіту увів якийсь ворог. Ну не можна учителям змагатися - їм потрібно співпрацювати!!! Гадаю, що рейтинги на усіх рівнях слід терміново скасувати, а на олімпіади відправляти дійсно талановитих учнів, які зможуть отримати більше 30% можливих балів. "Лучше меньше, но лучьше"
за
У нас "победители-учни" в школе - только до 9 класса, а затем куда-то пропадают "победители". Зато учителя не хвалят сами себя, что ребенок по их предмету - "победитель". Очковтирательство отправляют в РОНО и т.д. Мало того, так еще с вариативной части хапают себе и ничему не учат - на выходе получается. Самих таких учителей натаскивает ИУУ, ВУЗ. Вот такое творится и многие лета.
о  цэ
Для за: Никак не нахвалят сами себя. За дурней остальных держат, а "дурни над циркачами посмехаються себе, та и сплят совестью.
о це
модераторы так саме, юрх
Коментувати
Лана
Дай, Боже, щоб зовсім "урізали" на всіх етапах всі олімпіади і конкурси... Не дають вони жити як учителям так і обдарованим дітям(одних і тих самих "тягають" на всі олімпіади). За олімпіадами і конкурсами нема коли вчити дітей!
за
Для Лана: Так уже и не учим, а натаскиваем - на решении задач и давно. Сколько не твержу об этом, но всех устраивало, ведь одаренных учеников пара-тройку на школу, а на олимпиаду отправляют массово, чтобы "рейтинг школы" был высок, да и учителя этого(безобразия).
Коментувати
РАЗОЧАРОВАННАЯ
О! пане юрію,нічого з попередніх друків вас не цікавило,а коли починають прикривати вашу годівницю голосок прорізався. не буде з кого брати в долярах за годину підготовки? а на курсах в інституті вдосконалення розказувати,що з районів везуть дурнів,таких як їх вчителі, і лише ви один спроможні готувати дітей до олімпіад.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!