Osvita.ua Блоги В. Бахрушин: сертифікація вчителів втрачає сенс
В. Бахрушин: сертифікація вчителів втрачає сенс

Стаття 42 законопроекту «Про освіту» щодо сертифікації педагогічних працівників втратила будь-який сенс

В. Бахрушин: сертифікація вчителів втрачає сенс

Автор: Володимир Бахрушин, головний експерт групи "Освіта" Реанімаційного пакету реформ.

Частина 2 статті 42 проекту Закону «Про освіту» (сертифікація педагогічних працівників) втратила будь-який сенс. Фактично норма стосовно сертифікації звелася до того, що викладачу надано право отримати сертифікат з обмеженим терміном дії за результатами здобутої ним неформальної чи інформальної освіти у порядку, визначеному Кабміном.

Таке право у викладача, як і у будь-якої іншої особи, є без статті 42 і визначеного Кабміном порядку. До того ж право на отримання сертифікату термін дії якого може бути і не обмеженим. Чи обмеженим здоровим глуздом, а не взятою зі стелі формальною величиною.

Наприклад, як для сертифікатів користувачів багатьох програмних продуктів, термін дії яких зазвичай визначається оновленням версій, а не n роками.

Можливість будь-якого застосування цих сертифікатів, наприклад, для атестації чи отримання надбавок до заробітної плати, законопроект не передбачає.

«Стаття 42.

2. Сертифікація — це зовнішнє оцінювання професійних і особистісних компетентностей педагогічного працівника, здобутих ним з метою підвищення власної кваліфікації та підвищення якості педагогічної діяльності (педагогічної майстерності).

Сертифікація педагогічного працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативи.

За результатами успішного проходження сертифікації особі видається сертифікат, який є дійсним упродовж п’яти років.

Порядок проходження сертифікації затверджує Кабінет Міністрів України».

Оригінал

Освіта.ua
23.01.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Реформаторам
Прочитайте положення про атестацію-це ж шедевр недолугості: люди по 3-5 разів їдуть на курси!!! в масшабах країни це мільйонні перевитрити державних коштів і даремно витрачених годин робочого і особистого часу вчителя..А торгівля збірничками ДПА, розвязками до них і шпаргалками? Доки це ще триватиме? Доки ці метообєднання, презентації, відкриті уроки...Який від цього ефект? кращі знання в учнів? Більше часу в учителя на саморозвиток після потоків паперів ?
ПППППП
Людина, яка жодного дня не працювала в школі і навіть зеленого уявлення не має про те, що це таке, в яких умовах працює школа, вчителі, дирекція, в яких умовах навчаються учні і чи навчаються в тих умовах, які виписало МОН......Людина, яка всю недолугість існуючої системи вбачає в тому, щоб засунути на шию вчителям ше сертифікацію вдобавок до того, що ми вже маємо: тонни писанини, вчетверо більше, ніж за попереднього трударя-героя!....! вибачте, ви спершу розженість всю цю дику надбудову псевдопедагогічну: відділи з методкабінетами, інститути ППО, АПН з "цінними кадрами", які дня в школі не були і уроку в 5 класі не проведуть!..а тоді йдіть тихенько і працюйте, а ми освіту втримаємо і без вас! як тримаємо вже 25 років...
ПППППП
Ви, як"..відомий експерт в галузіосвітньої політики, зокрема, з питань законодавства про освіту, методів оцінювання якості освіти, освітніх вимірювань, інформатизації освіти" спершу візьміть в будь-якій школі ту "кіпу" паперів, які регламентують роботу школи і проаналізуйте її доцільність та ефективність. Визначте шкідливі, суперечливі і просто дикі! викиньте 90%, дайте фінансову самостійність і РЕАЛЬНІ ГРОШІ в кожну школу, спростіть фінансові нормативи (щоб н-д щотижня папери в казначейство директор за 80-160 км в райцентр не таскав!), а тоді говоріть про бажання реформ! Чи знаєте ви, для прикладу, що такий цінний документ, як книга внутрішкільного контролю має бути прошита, пронумерована і скріплена печаткою та містити підписи вчителів на кожній сторінці, наче це кримінальна справа на вчителя! СОРОМ!..школи 25 років не мають фінансування, а їх примушують складати маразматичні перспективні плани розвитку матеріальної бази..
Коментувати
Все_просто
законопроект про освіту 3491 від 19.11.2015 http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=57141 Стаття 52. Оплата праці педагогічних і науково-педагогічних працівників ... 3. Педагогічний працівник, що пройшов сертифікацію, отримує щомісячну доплату у розмірі 20 відсотків посадового окладу протягом строку дії сертифікату. ...
Докерувалися!
До виплоду брежнєвських часів-атестації-наші патріоти-реформатори придумали ще маразм із сертифікатами! вже в психіатра сертифікати раз в 5 років отримували-як гарантію того, що за наступну пятирічну не зїдеш з глузду від вашої творчості! Опритомніли наверху-відмінили цей позор. Вчителя ВУЗ повинен готувати і 5 років-достатній термін! Краще перестаньте продавати дипломи, організуйте для кожного випускника, який бажає працювати в школі, ЯКІСНУ методичну підготовку та педагогічну практику! Підготовка вчителя повинна закінчитися там, і все! Які ще мають бути курси раз в 5 років для вчителя початкових класів? Він ЧОГО такого надзвичайно мудрого там повинен навчитися, щоб ще й діток 7-річних міг по новому вчити? Може за 5 років в біології такі відкриття кардинальні зявляються, що вчителю переучуватися потрібно? чи в математиці-фізиці? І хто вчить? Ті, хто школи або не бачили, або повтікали звідти. Спершу треба кожного "реформатора" на 3 роки в сільську школу відправити -повчитися!
Бляо Дун
Для Докерувалися!: таки да.
Коментувати
вчитель
Кому здалася ота сертифікація та й ще за умови проходження її у наших відсталих інститутах післядипломної освіти від яких суцільне болото тай годі, чому їх залишили, адже нічого не змінилося!! Оті "суперові" методисти навіть конкретної методичної допомоги надати не можуть, оце так ганьба!!!! Зверніться кажутьна сайт МОН там все є, пояснюєш що є але не все, боє суто предметні нюанси, а у відповідь чуєш, що це і не методист зовсім, а лише виконуючий обов’ьзки методиста і відбрехується і усі сидять, один на одного пальцями тицяють. Це що за комедія така? Але займають теплі місця і ніхто їх не чипає і не перевіряє на проф придатність!! І це там люди мають проходити сертифікацію?????
Володимир
Спочатку треба конкретніше визначитись з тим хто буде проводити сертифікацію. Виші та інститути післядипомної освіти, у такому вигляді як вони є, не здатні це зробити. Сертификація не повинна бути "очередным наездом " на вчителя, а бути стимулом до професійного росту, задоволення амбіцій та покращення матеріального стану вчителя. Сертифікат, якщо це зараз тільки бажання вчителя, повинен автоматично давати право на надбавку до посадового окладу. Вважаю, що такий підхід до сетифікації поклав би край демагогії навколо неї.
Ksenia Smirnova
Крутий спеціаліст ніколи б не побоявся жодних сертифікацій! Навпаки, черговий екзамен лише б стимулював самоосвіту. Додали б 50% надбавки до зарплати і в Україні могла б зявиться гарна плеяда класних, відважних вчителів, а так будемо далі товкти воду в ступі і нарікати на вчителів із совковим мисленням і командними методами.
Олекса Позняк
Для Ksenia Smirnova: крутий спеціаліст не здасть тестів з педагогіки-психології бо там зараз 100 богів один одного перекрикують і кожен вважає що лише він великий спец а інші ідіоти. А раптом попав пальцем у небо і добре здав цю дурню і отримуєш високу зарплату.20 учителів що поруч перестануть працювати з віддачею: он Ксеня у 2 рази більше отримує то нехай і паше.А Ксеня задумається: а навіщо мені пахать, якщо слідуюча сертифікація через 5 років, краще теорію підзубрю до сертифікації, діти хай самі по собі вчать.Оце і реформа...
совесть
Для Ksenia Smirnova: Парадокс у тім, що вас, Ксенія, вчили вчителі із совковим мисленням і командними методами. Але це не завадило вам бути собою, демонструвати свою позицію й впевненість у своїх знаннях... А Олекса правий у тім, що жодна педагогічна ТЕОРІЯ не замінить ПРАКТИКУ, бо всі ЛЮДИ, діти, РІЗНІ! Природа нас такими зробила... Як визначити, що є ціннішим: вклад учителя у підготовку й роботу із "важкими" у навчанні й вихованні дітьми, чи у роботу із обдарованими?
Вчитель
Повністю погоджуюсь з Олексою та Совістю. Додам ще від себе: я вважаю себе досить крутим спеціалістом зі свого предмету, але я побоююсь екзаменів, що не стосуються сфери моєї діяльності. Чому вчитель-філолог має здавати екзамен з історіі (за весь курс школи), а вчитель математики - екзамен з ділової української мови та англійської? І це не враховуючи методику викладання свого предмету, психологію, педагогіку та профільні екзамени. За таких умов зі шкіл повтікають всі: старі на пенсію, молоді світ за очі, бо кожні 5 років сдавати купу екзаменів, підтверджувати свої знання, а умови праці...
Коментувати
Олена
З вашими сертифікатами ніхто вчитись у ВНЗ на вчителя не буде. Скоро чиновники самі уроки проводити будуть
Ткачук Тараc
Ніхто не хоче ініціювати непопулярні рішення, після яких учителі втратять дозвіл на роботу, а управління освіти позбудуться важелів впливу на кожного вчителя через атестацію. Тому й опір сертифікації шалений на всіх рівнях. Невже в МОН немає хоробрих очільників, які наважаться на серйозні кроки з очищення шкіл від непрофесійних вчителів та заберуть в управлінських чиновників нагайку, якою непокірного вчителя ставлять на місце? Найпростішим кроком для цього була сертифікація. АЛЕ хтось же обрізав в проекті цей закон. Цікаво, ХТО?
Олекса Позняк
Для Ткачук Тараc: Та кожне рішення непопулярне у цього уряду.Забрати нагайку у районо?-зразу постає питання: так а навіщо районо?Це ж розсадник корупції -паперотворчості і пугало для учителя.Думаєш позвільняють некомпетентних?Коли я виступив проти розкрадання у школі мене витурили на протязі півроку незважаючи на усі мої заслуги навіть і на міжнародному рівні. Узяли дівчинку яка не соромилась на кожній нараді піднімати руку і проголошувати: я така щаслива що потрапила у школу до такого прекрасного директора як ви.Ви для мене взірець... і тд.Колектив по куткам реготав з цих виступів, але я вилетів а вона на моєму місці.
можливо
Для Олекса Позняк: ну,позняк.Колись і у мене були подібні думки-у перший рік зміни школи.Потім вийшло РОЗДИВИТИСЬ,побачити нутро керівництва.Чому нутро ТУТ показувати не стану сьогодні.Не йде.Так що-можливо й та дитина,що прийшла після Вас,абсолютно нормальна.Не є нормальним те,що "колектив по кутках реготав с тих виступів".Я коли подібне зустрічаю,роблю висновок,то то НЕ вчителі.Та й Вам дивую,коли Ви подібне переказуєте.
Ol Pozn
Для можливо: можливо для вас є нормою підсиджувати колегу скориставшись тим що він із за принциповості пішов проти начальства.Забрати години у дурня який воює з вітряками.Просто це було дуже у цинічній формі виражено - дитя не соромлячись вказувало начальству назначте замість нього мене я така покірненька. Якби мовчала і просто забрала мої години після того як мене витурили я б не ображався.
Коментувати
вчитель-методист
Яка різниця між вчителем-методистом(щоб мати це звання треба пройти такі атестації-ІІкатегорія, Ікатегорія, вища категорія, старший вчитель і нарешті-вчитель методист. Якщо планово атестуватись через кожні 5 років, то можна при ДОСЯГНЕННЯХ (учні не менше призери обласних олімпіад, вчитель року, опис досвіду) дійти до цього звання=(3роки перша атестація (ІІ категорія)+5років(Ікат.)+5 (вища)+5 (старший вчитель)+5(вчитель-методист) і того 23роки, а якщо позачергово, то через 15 років, але парадокс, що є посада методист методичного кабінету, до якого вимоги-2 роки педстажу, а ще може і в школі не працював(стаж декретний теж входить в педстаж) і він тобі вирішує дати чи не дати категорію????
Бєлий Володимир
Від чого, у першу чергу, залежить якість освітньої діяльності у державній системі її забезпечення? Звісно, що КАДРИ вирішують ВСЕ. Значить спроектуємо новий законопорядок? Такі і тільки так. А вийшло: "Говорили - балакали. Сіли та й заплакали", бо ж КМ "не дозволяє" спроектувати як ото у сотнях країн світу вже чи не століття діє як "двічі два чотири". Висновок6 "Народе, для чого нам така "народна" влада?"

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!