Лілія Гриневич: ключовою постаттю має бути вчитель

Лілія Гриневич запропонувала десять напрямків змін, які на її переконання є пріоритетними

Лілія Гриневич: ключовою постаттю має бути вчитель

Автор: Лілія Гриневич, голова парламентського Комітету з питань науки і освіти.

Освіта повинна не лише реагувати на зміни в суспільстві, а завдавати напрямок цих змін на наступні десятиріччя!

Сьогодні на Парламентських слуханнях запропонувала десять напрямків змін, які вважаю пріоритетними:

1) ключовою постаттю реформування шкільної освіти повинен бути вчитель;

2) створення системи освіти впродовж життя;

3) система освіти повинна забезпечувати новий зміст, який базуватиметься на "європейських орієнтирах";

4) збільшення навчального часу для реалізації нового змісту - потрібна дванадцятирічка!;

5) правильний розподіл фінансової відповідальності з чітким визначенням усіх показників освітньої субвенції та витрат, які вона покриває;

6) децентралізація управління і фінансів;

7) створення реального інклюзивного освітнього простору;

8) реалізація права вибору в освіті, збільшення кількості місць в дошкільних закладах за рахунок приватної освіти, в яку мають іти гроші за дитиною;

9) забезпечення розвитку системи зовнішнього і внутрішнього оцінювання якості освіти;

10) створення зв’язку системи освіти і ринку праці через дієву національну рамку кваліфікацій та створення Національного центру професійних кваліфікацій, який займеться розробкою професійних стандартів.

Ми маємо подолати себе, покінчити зі станом двадцятип’ятирічної прокрастинації в освіті. У нас елементарно немає часу. Зараз не час для партійних чи корпоративних чвар. Маємо об'єднатися і не чекати змін, а стати провідниками змін. В цьому бачу сенс нашої спільної роботи сьогодні, завтра і завжди.

Оригінал

Освіта.ua
09.12.2015

Популярні блоги
І. Лікарчук: вчитися мають ті, хто хоче здобути освіту Повна загальна середня освіта повинна бути не обов’язковою, а загальнодоступною
Д. Ламза: ніхто не хоче йти в освіту або школа без учителів Від Кабінету Міністрів немає жодних дій щодо підвищення значимості професії вчителя
С. Колебошин: 3000 спартанців (задача про молодих вчителів) 3000 молодих вчителів на 15000 шкіл, що в середньому – 1 новий вчитель на 5 шкіл
І. Совсун: як надовго ще вистачить запалу учителів? Існує гігантська прірва між переможцями світових олімпіад і базовим рівнем українських шкіл
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
продовження для Романа
Ото ж то й проблема, що ЗАСТАВЛЯЮТЬ. І саме для того варто було би, щоби САМЕ ЦЕНТР КЕРІВНИЦТВА дав відбій масовості олімпіад. Щодо "багато говорити", то тут варто спершу стояти на ногах так, щоби ЇХ намагання збити стало не дуже важливим.Хоча б у психологічному плані.
Роман
Всюди діє система корупції і кумовства від директорів до голів районних відділів освіти. А будеш багато говорити і виступати проти влади - в освіті району не дадуть працювати.Це називається кругова порука. Правильно Тарас сказав "свої діти гірше ляхів розпинають Україну".
продовження для Романа
а от якщо дитятко прагне їхати на олімпіаду, то то ж воно не просто так. Дитина прагне БУТИ найкращим серед однолітків, або побачити власний рівень серед таких самих, або ЗНАЙТИ таких. А то вже іде по лінії особового спрямуання,що вже є ТВОРЕННЯМ особистості. Тобто-одна справа - ПРИМУСИТИ (будь-яким способом, навіть через підвищення балів, або додатковий бал(так часто роблять)), а інша справа-створити умови ВЛАСНОГО дитиною СПРЯМУВАННЯ
Роман
Для продовження для Романа: справді є діти які хочуть на олімпіаду. Але таких одиниці. Більшість не хоче ні навчання з найскладними програмами, тупими і нецікавими підручниками. Не хочеться дивитися як одну і ту саму дитину в сільських школах вчитель заставляє їхати вже на 5 олімпіаду бо немає кому.
Коментувати
Для Volodymyr:
НЕ ВІДПРАВЛЯЙТЕ на конкурси та олімпіади.Самі винні у створенні ситуацій для дітей, а на інших спихаєте.Якщо вже так вважають ваші учні, то тут слова зайві. МОЖНА ДІЯТИ, тобто СТВОРІИТИ умови,щоб в конкурсах і олімпіадах приймали участь ЛИШЕ БАЖАЮЧІ. Вся проблема зупиняється на вчителях,на АДМІНІСТРАЦІЇ закладу,які ЗУМІЮТЬ НЕ боятися отримати не настільки високий РЕЙТИНГ серед закладів Вашого міста.
Роман
Для Для Volodymyr:: Неправда. Тих хто не підкоряється відділам освіти чи інститутам вдосконалення і не бере участі в конкурсах-олімпіадах переслідують всі від дирекції до працівників районних відділів.Самі попробуйте, а тоді давайте поради.
На превеликий жаль я НЕ маю досвіду відмови як адміністратор
Для Роман: а як вчитель - МАЮ. Моїй адміністрації прийшлося прийняти те, що дітей на олімпіади возилось стільки, скільки Я вважала за потрібне.За кілька років ще пару вчительок стали робити те ж саме (дякую тим авторам,які мені НЕЯВНО в тому допомогали власними текстами). Конкурси? Також ЛИШЕ ЗА МОЇМ бажанням. Так, школа пішла донизу в рейтингу. НУ а Я то що маю робити? Танцювати під дутку тих, кому те цікаво? А мені? Мені що від того-радість, задоволення, вдоволення? ЩО? Про гроші я тихо мовчу))
Роман
Це виключення, яке підтверджує правило. А якщо будеш багато говорити то наступний рік буде вже не ставка, а підставки.Всюди діє система корупції і кумовства від директорів до голів районних відділів освіти. А будеш багато говорити і виступати проти влади - в освіті району не дадуть працювати.Це називається кругова порука. Правильно Тарас сказав "свої діти гірше лихів розпинають Україну".
Коментувати
Volodymyr
Не люблю сам писати "незадоволені" пости. але... Зараз, ще до впровадження реформи, вчитель і так є ключовою постаттю: погано знає предмет, погано вміє навчити, виховати, корупціонер від освіти, лінько, який не хоче розвиватися... Гадаю, ключовим у реформі освіти має бути громадянин суспільства, який надає замовлення на освіту і має отримати виконання цього замовлення. Сьогодні, йдучи коридором школи, "підслухав" розмову учнів: "Задовбали вже ці конкурси та олімпіади - вчитися ніколи!". Ось так...
Суспільство, то є певна ГРУПА людей
Для Volodymyr: Окрема особистість не може надавати замовляння на освіту,оскільки особистості різні, і потреби у кожної-власні. А отже одній людині потрібно навчити дитину красти,іншій-шахраювати,ще іншій достатньо,щоб дитя вміло додавати-віднімати,читати і все. Ви здатний усвідомити,що люди різні, а ДЕРЖАВА все ж - одна на всіх, і не просто так цитують Бісмарка. Подумайте про те, ЩО він вклав у власні слова, згадайте радянську і нацистську ідеології,вчителів, потреби і наслідки. ТО ВСЕ - ОСВІТА. Подумайте і про ВЛАСНІ можливості, ті, яких би Ви не мав, живи сьогодні, і не матимуть ті, хто НЕ здатний буде "надати замовляння на освіту", і, в принципі, не маючи навіть уяви,про те, ЩО Ж САМЕ має бути в результаті виконання замовлення.
Коментувати
директорка
які пафосні слова. так, реформа в освіті потрібна, але її потрібно опрацювати досконало, все продумати. ми поспіхом все приймаємо, вводимо, а потім переробляємо. люди, скільки ж можна!!! є острах, що із нашою реформою може бути те, що з підручниками для 4, 7 класів. обіцяли на вересень, потім на грудень, січень.... і. на жаль, зараз ніхто не думає ні про вчителів, ні про учнів. не всі теми є в старих підручниках, не всі можуть собі дозволити покупку цих підручників. у держави нема коштіа, а приймемо новий закон і появляться кошти? Дай Боже!
Берклі
Не зовсім зрозуміло, для чого гриневич говорить про "ключову постать"? В будь-якій цивілізовані системі освіти суб’єтами освітнього процесу є учителі і учні. В Україні, натомість, "головними" в освіті є некомпетентні чиновники, які граються "реформами", отримують вдвічі більшу зарплату і, при цьому, не несуть жодної відповідальності.
Олекса Позняк
Для Берклі: ключову постать ліля золота ручка навіть не запросила на обговорення закону. Іуда
Коментувати
вчитель
Розікрали все, що можна було, лишилась школа і вчителі. Забамбулили голови дітям університетською термінологією і хочуть, щоб діти вчились. А нічого не вийде з цьоьго: дайте просту , доступну програму, як для дітей, то й дітям буде легше і вчитимуться. А то напхалися в Міністерство особи, які, можливо, і дня у школі не працювали, а хочуть реформи проводити, щоб діти ще тупішими були
вчитель
Розшифровуємо"реформи": 12-річка - для змінення программ = друк нових "підручників" = розкрадання бюджетних коштів плюс; сертифікація = для тотального штучного зменшення витрат на "цих таких сяких" вчителів = знову розкрадання! Геть цих гельмінтів!!!
Веселка
Казка про Круть та Верть. Хто їм довірив проводити реформи?
Олекса Позняк
Говорить одне робить протилежне.Абсолютно підла безпринципна особа.Почитайте її лекції на Майдані і порівняйте з тим що вона робить. Геть цинічних брехунів з освіти!!!!
Батько
Для Олекса Позняк: А слово "геть" на забитому форумі дуже дієве? Може ще раз на майдані поскакати? Чи страшно, що буде так само як з "кредитним майданом"? Ситуація в освіті це рафінована перемога. Кожен отримує що заслуговує.
Коментувати
English teacher
Особливо цікавий перший пункт. Вчитель і так завжди винний у всьому. Чого ж тепер чекати?
Натэл
Пустые, никчемные слова. Надоело. ...............................