Osvita.ua Бізнес-освіта Новини бізнес-освіти Світові ідеї для українського бізнесу
Світові ідеї для українського бізнесу

Слухачі програм МВА та SE МВА вже традиційно ділилися зі спільнотою МІМ-Київ та управлінцями, підсумками цьогорічних зарубіжних стажувань

Світові ідеї для українського бізнесу

Карта навчальних мандрівок студентів Міжнародного інституту менеджменту, як завжди, була строката - Швейцарія, Канада, Гонконг, а висновки - несподівані й багатообіцяючі у бізнес-контексті.

Швейцарія: відповідь на кризу - всередині бізнесу

Швейцарія, де цього року стажувалася група SE МВА МІМ-Київ, за влучним визначенням віце-президента бізнес-школи, керівника стажування Юрія Мартинюка, - чи не найкраще підґрунтя для вивчення питань конкурентоспроможності країни, бізнесу й людини, і не лише тому, що саме швейцарська бізнес-школа IMD-Lausanne, ексклюзивним партнером якої в Україні є МІМ-Київ, публікує Щорічний рейтинг конкурентоспроможності країн світу.

"У Швейцарії конкурують не лише бізнеси, а й окремі кантони - за створення найкращих умов для розташованих у них бізнесів", - наголосив Юрій Мартинюк, перш ніж перейти до висвітлення подробиць цьогорічного знайомства із такими міжнародними гігантами, як Nestle, Mirabaud & Cie, DuPont, JTI, Philip Morris та іншими.

Рецепти успішного посткризового розвитку від світових лідерів по-староєвропейськи вишукані. Відповіддю на кризу, а отже, передусім зниження споживчих витрат, стають посилення бренду та інновацій.

Європейські бізнеси шукають відповіді на кризу всередині самих себе. З іншого боку, інновативність та формування сильних брендів (за таким досвідом варто іти до компаній DuPont, Philip Morris, бізнес-школи IMD-Lausanne) - не самоціль.

Бренди та інновації створюються персоналом. Тож недарма світові лідери різних індустрій посилюють увагу до підбору й розвитку персоналу, активно вивчають питання лідерства. А ще – усвідомлюють, що акцент виключно на високотехнологічності та інновативності може стати помилковим позиціонуванням. Так, компанія DuPont переключається із цих аспектів на поглиблення своєї клієнтоорієнтованості.

"Ми у Швейцарії теж займалися Китаєм, – апелював Юрій Мартинюк до слухачів МІМ-Київ, що повернулися з Гонконгу. – Про нього говорили представники практично всіх компаній, із якими зустрічалися МІМівці, – від Nestle до Lundin Petroleum. І дійшли приблизно такого висновку: будь-який бізнес, що зростає, може знайти свій інтерес у Китаї. У свою чергу, бізнес перестане зростати, якщо не знайде свого інтересу в Китаї".

Канада: абсолют ефективності

Слухачі МВА МІМ-Київ "Сучасний менеджмент в охороні здоров’я", першопрохідці "медичного" стажування в Канаді, про Китай у Північній Америці не говорили. Проте вкрай насичене стажування (28 інституцій, 53 презентації за два тижні) дало їм стільки матеріалу для роздумів та запозичень, що вони вже просто сьогодні готові стати до реформування вітчизняної галузі охорони здоров’я.

"Ми часто чуємо, що в Україні бракує лікарів. Це не так. У Канаді, наприклад, у середньому на тисячу населення припадає 2,2 лікаря, а в Україні – 3. Але різниця у наданні медичних послуг колосальна. В Україні лікарів достатньо – просто система неефективна, – розпочала свій звіт Маріанна Азарскова, директор лабораторії центру діагностичної медицини "Євролаб", слухачка "медичної" МВА МІМ-Київ. – І дуже добре, що під час стажування ми не займалися традиційними медичними візитами із розгляданням палат і обладнання – хоча і це теж було, а досконало вивчали систему управління канадською охороною здоров’я".

Українські медики в рамках МІМівського стажування в Канаді відвідали безліч різноспрямованих закладів управління охороною здоров’я – міністерств, управлінь на рівні провінції та району, професійних організацій і, звісно, лікарень. І зробили важливий висновок, що децентралізація управління медичною сферою, делегування функцій контролю якості медичних послуг, підготовки фахівців професійним та громадським організаціям – це, безумовно, запорука відсутності корупції у специфічній системі канадської охорони здоров’я, де медицина державна, але послуги надаються лікарями – приватними підприємцями.

За таких умов мотивація до ефективної роботи й надання якісних послуг надзвичайна, і МІМівці побачили, як вона втілюється у щоденній роботі.

"Ефективне використання наявних ресурсів, чітке планування й контроль витрат бюджету, максимальне інформаційне забезпечення, що уможливлює ефективне регулювання, розробка і поетапне впровадження окремих програм поліпшення системи охорони здоров’я та контроль їх виконання – ось що робить канадську медицину ефективною", – наголосила Маріанна Азарскова.

Звісно, неоціненний досвід здобули МІМівці-медики також, вивчаючи принципи роботи сімейних лікарів у Канаді. Саме це інститут є однією з ключових причин ефективності канадської охорони здоров’я, адже посилює її профілактичну складову, знижуючи непотрібне навантаження на вторинну та третинну ланки медичної допомоги й оптимізуючи бюджетні витрати на дорогі дослідження та госпіталізації.

В Україні ж недовіра до загальних терапевтів призводить до того, що люди "переліковуються" й надто захоплюються візитами до вузьких спеціалістів, а система ранньої діагностики неефективна.

«Неефективність пов’язана із відсутністю менеджерів у медицині. Ми, лікарі, ще не вміємо рахувати гроші, планувати, оцінювати ефективність… Тому бізнес-освіта в медицині в Україні дуже на часі. І такі стажування потрібні не лише представникам приватної медицини, які намагаються керувати медичними закладами як бізнесом. Такі стажування, що формують підхід до управління медициною з точки зору ефективності, потрібні й представникам державного сектору», – підсумувала пані Азарскова.

Гонконг: XXII століття починається сьогодні

Цього року проторованою доріжкою до Гонконгу вирушили цілих дві групи слухачів МІМ-Київ - модульна та вечірня МВА. Від імені та за дорученням більш ніж 50 управлінців далекосхідні візії озвучував Олексій Александров, керівник департаменту УкрСиббанку, слухач вечірньої МВА, який одразу наголосив, що у Гонконгу групи навчалися цілодобово, паралельно якнайглибше занурюючись у китайську культуру, без розуміння якої неможливо робити бізнес у Гонконгу.

"Ми побачили повний перелік найрізноманітніших бізнесів – банки, інвестиційні компанії, фондову біржу, компанії, що займаються логістикою, продуктами харчування, нерухомістю, високотехнологічні бізнеси, – відзначив Олексій Александров. – Ми прослухали безліч не лише інформативних, а й по-справжньому красивих та надихаючих лекцій. У цьому спілкуванні із бізнесом, який настільки відрізняється від нашого, постійно народжувалися нові ідеї".

До речі, ці ідеї слухачі двох груп МВА втілили у колективних проектах, які були попередньо презентовані у Гонконгу, а остаточно будуть захищатися восени у МІМ-Київ. Проекти, спрямовані на побудову бізнесів у Гонконгу та із Гонконгом, стосувалися електроенергетики, фармацевтики, харчових продуктів, будівництва, електроніки тощо. І всі вони цілком реальні.

МІМівці побачили у Гонконгу механізми та принципи розвитку успішних проектів не лише у бізнесі, але й на рівні держави, адже гонконгський уряд приділяє пильну увагу маркетингу цілого регіону, створенню умов, за яких до нього прагнуть увійти усі світові бізнеси. І ці зусилля дають свої плоди. "Якщо ми в Україні живемо у XXI столітті, то Гонконг – це XXII століття, – захоплено зізнався Олексій Александров. – Це справжній рай для інтелекту".

Такими є перші, можливо, ще трохи емоційні підсумки цьогорічних МІМівських стажувань. Як показує практика, слухачі програм МВА неодноразово повертаються до набутого під час поїздок досвіду, творчо адаптуючи його до вітчизняних бізнесових реалій. А послідовне дотримання МІМом принципу азійсько-європейсько-американського трикутника, до того ж, дає змогу накопичувати цей досвід, адже кожна група привозить з-за океанів свої унікальні здобутки й узагальнення.

Освіта.ua
01.08.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!