Osvita.ua Бізнес-освіта Новини бізнес-освіти В маркетинг-кафе МІМ-Київ обговорили актуальні питання впровадження CRM в українських компаніях
В маркетинг-кафе МІМ-Київ обговорили актуальні питання впровадження CRM в українських компаніях

5 липня 2012 р. в маркетинг-кафе бізнес-школи МІМ-Київ активно дискутували про CRM

В маркетинг-кафе МІМ-Київ обговорили актуальні питання впровадження CRM в українських компаніях

Досліджуючи різні аспекти цього явища, учасники маркетинг-кафе так і не дійшли одностайного висновку, чим же є CRM - панацеєю або дорогою іграшкою, однак необхідності CRM не заперечував ніхто.

За традицією маркетинг-кафе, дискусію почали експерти бізнес-школи МІМ-Київ. Іронічне викладення історії маркетингу в контексті відносин «компанія - клієнт» від Андрія Длігача, гендиректора Advanter Group, постійного запрошеного викладача МІМ-Київ, дало учасникам можливість згадати деякі основні принципи успішної роботи бізнесу зі споживачем.

Зокрема: «Навіть у фазі зростання ринку, коли всі купують все, не варто ігнорувати уподобання клієнта», «Мислення в термінах продукту пішло в минуле - потрібно мислити в термінах клієнта», «Клієнт не так простий, потрібно погоджувати інтереси компанії з його інтересами, створювати партнерство».

Узагальнюючи ці відомі істини, пан Длігач зазначив наступне: «Навіть якщо ваші відносини з клієнтом цілком можна вважати партнерством, пам'ятайте: якщо не ви модеруєте це партнерство - його почне модерувати клієнт».

CRM як система управління відносинами з клієнтом, вочевидь, і повинна стати для компанії одним з інструментів такої модерації. Втім, що представляє собою CRM - тільки програмне забезпечення або, власне, модель взаємодії, орієнтації на клієнта у всіх бізнес-процесах? І наскільки CRM як софт, що впроваджується з метою автоматизації відносин зі споживачем, залежить від людського фактора?

На думку Ірени Ульянової, постійного запрошеного викладача МІМ-Київ, керівника компанії Distribution System Development (Advanter Group), залежить, і в значній мірі. І справа не тільки в тому, що безпосередньо з базою даних все одно працює людина, яка може помилитися чи знехтувати своїми обов'язками.

 «Будь-яка, навіть найпростіша, база даних - це вже CRM, тому що процес роботи з нею описаний і автоматизований. І зовсім не обов'язково, що кожному бізнесу потрібна якась особлива, складна і дорога програма, якийсь унікальний софт. Інша справа, що в компаніях, які вимагають специфічного управління вузькими сегментами своєї клієнтської бази, в компаніях, де активно впроваджують програми лояльності, CRM як софт, як система просто необхідний. Але і в такому випадку CRM може бути неефективним, хоча і дуже дорогим, - тому що в українських компаніях часто існує велика різниця між декларованими процесами і завданнями та реальними ... » - відзначила Ірена.

Як саме розвивається CRM в рамках реальних бізнес-процесів, які сьогодні існують цікаві програмні продукти, які помилки зустрічаються на нелегкому шляху налагодження системи клієнтоорієнтованості і що дійсно думають українські маркетологи про CRM - саме таким досвідом ділилися учасники маркетинг-кафе, причому обговорення виявилося настільки живим, що затягнулося до пізнього вечора.

Наступна зустріч у маркетинг-кафе відбудеться вже восени. Які питання будуть обговорюватися - визначать незмінні модератори зустрічей Олексій Виноградов, віце-президент з маркетингу та доцент МІМ-Київ, Андрій Длігач, генеральний директор Advanter Group і постійний запрошений викладач МІМ-Київ, і Жанн Смотрич, керівник маркетинг-клубу MarketingJazzz, орієнтуючись на пропозиції учасників події. Очевидно одне - це буде не менш актуальна для маркетингового співтовариства України тема.

Освіта.ua
26.07.2012

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!