Osvita.ua Бізнес-освіта Новини бізнес-освіти У МІМ-Київ пройшов Форум генеральних директорів-2011
У МІМ-Київ пройшов Форум генеральних директорів-2011

21 квітня 2011 року МІМ-Київ та компанія "Фінансовий аналітик – Сервіс" організували щорічний Форум генеральних директорів, одну з найбільш відомих професійних подій для топ-менеджерів

У МІМ-Київ пройшов Форум генеральних директорів-2011

Тема форуму була визначена як "Найкращі бізнес-практики та стратегії-2011". Досвідом успішного ведення бізнесу в поточних умовах ділилися СЕО-спеціалісти українських та російських компаній, аналітики, представники міжнародних фондів.

Під час обговорення були порушені такі питання, як глобальна економіка та перспективи українських компаній, рушійні сили зростання та розширення бізнесу, системи корпоративного управління, розвиток людського капіталу тощо.

МІМ-Київ виступив МВА-партнером заходу, а МІМівська професура взяла в роботі форуму найактивнішу участь.

Так, Ірина Педь, радник президента, доцент та директор програми "Управління фінансами" МІМ-Київ, д.е.н., виступила перед учасниками форуму із доповіддю на тему "Забезпечення безперервності бізнесу – довгострокова стратегія розвитку компанії".

"Очікування менеджменту українських компанії щодо тих чи інших криз – певних подій, що можуть більшою чи меншою мірою порушити нормальний перебіг процесів у компанії, – є досить оптимістичними. Здається, що цих подій просто не може бути. Насправді ж статистика свідчить про протилежне: за підрахунками Deloitte (аудиторська та консалтингова фірма, - прим.), у кожній компанії в середньому трапляється 13 непередбачуваних простоїв по 4 години кожен протягом року, причому під час цих ситуацій переривається зв’язок із клієнтами", – пояснила Ірина Педь.

Також вона зазначила, що "дослідження цієї проблематики показали й інше: лише 15% СЕО не просто усвідомлюють цю проблему, а, так би мовити, дозріли до її розв’язання. І нарешті, найпоказовіша цифра: 43% компаній, які стикаються із тією чи іншою кризою, змушені закритися".

Отже, майже половина компаній безсилі перед несподіваною загрозою. Як із цим боротися? Здійснювати комплекс заходів із запобігання кризам, навіть якщо за вікном повна стабільність, а справи йдуть блискуче. Передусім необхідно "знати ворога в обличчя", тобто чітко розуміти, які ризики загрожують бізнесу.

Виділяють кілька груп таких ризиків – зовнішні, пов’язані із переїздом у новий офіс, промисловим шпіонажем, негативним піаром, злиттями/поглинаннями, претензіями державних чи комерційних структур тощо; ризики "людського чинника", спричинені трудовими конфліктами, масовим демонстративним звільненням співробітників, нехлюйством у роботі тощо; техногенні (відключення електроенергії, каналізації і под.); природні (повінь, епідемія і т.д.).

"До останньої кризи контроль усіх цих "точок ризику" був епізодичним і неретельним, або його не було взагалі. Навіть на якість роботи працівників менеджмент звертав дуже мало уваги, – зазначила Ірина Педь. – А скількох проблем можна було б уникнути, просто запровадивши систему постійного моніторингу та аудиту ризиків".

У світі давно розроблені й використовуються кілька концепцій прогнозування та запобігання ризикам.

Так, існує стратегія DRP (Disaster Recover Plan) спрямована на впровадження інструментів відновлення специфічних функцій (наприклад, IT) у разі виникнення кризової ситуації.

Стратегія BCP (Business Continuity Plan) орієнтована на відновлення бізнес-процесів; комплекс таких дій відпрацьований у кожному підрозділі компанії.

Стратегія SLA (service level agreement) передбачає постійну підтримку бізнесу та моніторинг його працездатності.

Стратегія E2E/E2C (employee to employee/employee to customer) враховує потребу не лише зберігати стабільність і робочі функції організації, але й підтримувати зв’язки із клієнтами навіть у кризовій ситуації.

"Зазвичай компанії, якщо вже вдаються до запобігання ризикам, концентруються на ІТ-системі та бізнес-процесах і геть забувають про клієнтів. Насправді ж аварійне переривання зв’язку із клієнтами становить неабияку загрозу для бізнесу – незадоволені очікування споживача та зіпсована репутація компанії завдають значної шкоди, в тому числі фінансової, в майбутньому", – пояснила Ірина Педь.

Ірина Педь порадила топ-менеджменту, попри відсутність підтримки від власників та менеджерів середньої ланки, обмеженість ресурсів та складність визначення ризиків, все ж таки обов’язково впроваджувати стратегію забезпечення безперервного розвитку бізнесу.

"Для цього потрібні три кроки – аудит і моніторинг ІТ та бізнес-процесів; розробка плану аварійного відновлення бізнесу. Створення плану забезпечення неперервності бізнесу, – наголосила Ірина Педь, – це непроста і вкрай необхідна робота, саме тому на програмах МІМ-Київ ми приділяємо значну увагу питанням моніторингу та забезпечення стабільності бізнесу".

Освіта.ua
02.05.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!