Osvita.ua Бізнес-освіта MBA в Україні Олена Яновська: робота управлінця – надихати
Олена Яновська: робота управлінця – надихати

Управляючий власник групи компаній EBSG Олена Яновська про бізнес-освіту та роботу управлінця

Олена Яновська: робота управлінця – надихати

Олено Євгеніївно, розкажіть коротко про свою освіту та кар'єру. Який бекграунд був у Вас за плечима до моменту вступу в бізнес-школу?

У 1998 році я закінчила університет за фахом «Англійська та німецька філологія», у 2004 році отримала психологічну освіту й поступила в аспірантуру, у 2008 захистила дисертацію й отримала ступінь кандидата психологічних наук.

У 2011‑2013 роках проходила навчання за програмою ЕМВА в Міжнародному інституті бізнесу, а у 2013 поступила на навчання за програмою CIM у Королівський інститут маркетингу (на базі МІБ). Також я є членом британської асоціації психологів.

Із 2004 є управляючим власником EBSG (RS (Runov School), USBS та ін.). Напрями діяльності компаній: оцінка персоналу, навчання й розвиток персоналу, управлінський консалтинг.

Займаюсь улюбленою справою, й тому робота – це приємна та достатньо важлива складова мого життя. Це можливість реалізувати свої здібності, приносити користь суспільству, міняти світ на краще.

У чому, по-вашому, суть роботи управлінця?

На мій погляд, одна з головних, але, безумовно, не єдина складова роботи управлінця – це вміння надихати співробітників.

Які особисті якості, по-вашому, повинен мати справжній управлінець?

Харизматичність, упевненість у собі, енергійність, зрілість, здатність побачити загальну картину та взяти до уваги дрібні деталі, уміння прислухатись, дисципліна, самовладання, уміння вести за собою.

На мій погляд, повинна бути особиста зацікавленість керівника в кожному співробітнику, тому що, здавалось би, банальна фраза: «Кадри вирішують усе» у сучасному бізнесі є ключовою.

Природно, дуже важливо володіти питанням, дуже важливо мати серйозну базу знань, природно, дуже важливо вміти мислити стратегічно й бути схильним до ризику, але все-таки таке поняття, як чуйність до своїх підлеглих, ‑ це один із ключових критеріїв.

Управлінець працює з людьми, і йому просто необхідно вміти їх надихати на нові подвиги. Тому що невмотивований співробітник обходиться компанії дуже дорого. На мій погляд, основна задача управлінця – зробити так, щоби його співробітники бачили в ньому лідера та були готові за ним іти.

Ви пройшли навчання в бізнес-школі й отримали ступінь MBA. Чи змінило це Ваш бізнес?

Значною мірою. Після завершення навчання на програмі я побачила ще кілька напрямів розвитку свого бізнесу, які зараз досить успішно розвиваються.

Як Ви думаєте, чи зможе кожний, отримавши ступінь МВА, стати успішним управлінцем?

Людей, яким би не допомогло навчання на програмі MBA, я не зустрічала, напевно, тому що під час вступу на програму відбувається жорсткий відбір. Але, думаю, не кожний зможе стати успішним управлінцем, оскільки успішний управлінець – це не тільки людина з добрими знаннями, необхідні також і певні особисті якості.

Можна обіймати посаду керівника, але лідером та успішним управлінцем може стати далеко не кожний.

Історія знає випадки, коли люди, не маючи серйозної бази знань, були дуже успішними в бізнесі й одержали необхідні знання згодом. Але, на мій погляд, така ситуація швидше рідкісний виняток, ніж правило, й можлива тільки за умови, що людина дійсно зацікавлена у своїй команді, коли вона дійсно любить і цінує те, чим займається, коли сама горить зсередини. Це відчувається, і з такими людьми хочеться працювати й добиватись більшого.

Сухі, жорсткі менеджери, можливо, й добиваються певних результатів, але дуже спірно, якою ціною цей результат досягається та наскільки довговічним він буде. Недавно я почула фразу, яка, на жаль, досить часто описує ситуацію в сучасному бізнесі: співробітники йдуть не з компанії, вони йдуть від поганих менеджерів.

А є лідери, які щиро люблять свою справу, надихають свою команду, і їх підлеглі готові навіть на шкоду своїм домаганням докладати все більше зусиль для досягнення високих результатів під таким керівництвом. Це заражає!

Яка освіта, по-вашому, краще за все відповідає потребам керівника?

Моє глибоке переконання полягає в тому, що для топ-менеджерів необхідне навчання в бізнес-школі за програмою MBA. На мою думку, це так само природно, як те, що хірурги мають вищу медичну освіту, а льотчики закінчили авіаційний виш. Програми МВА дають актуальні прикладні знання, засновані на науковому фундаменті та передовому досвіді різних галузей і сфер бізнесу. Навчання на програмі МВА, з одного боку, дозволяє систематизувати та привести в порядок наявні знання й досвід, а з іншого – отримати нові знання та компетентності, що дозволяють ефективно управляти бізнесом.

Що привело Вас до усвідомлення необхідності бізнес-освіти?

На певному етапі розвитку бізнесу я відчула потребу в систематизації власних знань і досвіду, удосконаленні своїх менеджерських навичок і придбанні нових інструментів для розвитку бізнесу та досягнення кращих результатів. Виникло чітке розуміння необхідності проходження навчання, яке сформує ще міцнішу базу знань і навичок для ефективного й сучасного менеджменту.

Чим Ви керувалися при виборі бізнес-школи?

До питання вибору бізнес-школи я підходила вельми відповідально. Володіючи англійською мовою досконало, спочатку розглядала навчання у провідних бізнес-школах Європи та США. Проте згодом дійшла висновку, що навчання проходитиму в Україні.

Перш за все клієнтами вітчизняних бізнес-шкіл стають ті, для кого важливе навчання без відриву від виробництва. Небагато українських топ-менеджерів можуть покинути свій бізнес навіть на рік для стаціонарного навчання за кордоном. Як основну перевагу проходження навчання в Україні варто назвати адекватність програм потребам вітчизняного ринку.

Розглядаючи школи в Україні, у першу чергу звертала увагу на репутацію школи, програму, й, безумовно, одним з найважливіших чинників став викладацький склад.

У Міжнародному інституті бізнесу всі ці чинники на висоті. Після відвідин дня відкритих дверей у кількох школах я утвердилась у своєму рішенні стати студентом програми ЕМВА в МІБ. Також досить вагомим чинником стало й те, що програми МВА, які пропонує МІБ, розроблялися спільно із західними університетами. А для викладання окремих курсів запрошують іноземних фахівців.

Чи виправдались Ваші очікування від бізнес-освіти й наскільки практичними були отримані знання?

З лишком. Програми були максимально корисними із практичної точки зору. Викладацький склад має найвищу кваліфікацію та працює з максимальною самовіддачею, з постійним прагненням до освоєння нових методів і підходів до системи організації менеджменту.

Що стосується мене особисто, то я з кожної програми винесла для себе масу корисного й упроваджувала багато методів і підходи до організації бізнесу вже у процесі навчання.

Чи виправдані інвестиції в навчання за програмою MBA та як швидко вони окупаються?

Усе індивідуально. Ніщо не отримає той, хто нічого не робить. Бізнес-освіта дає вам нові знання та можливості, а то, наскільки грамотно ви ними скористаєтеся, залежить від вас.

Що, по-вашому, головне для успіху в бізнесі?

Любити свою справу. Бути здатним прислухатись до того, що кажуть співробітники та клієнти, – це принципово важливо для того, щоби послуга або продукт залишалися свіжими та інноваційними. Ніколи не переставати вдосконалюватись, бути здатним надихати співробітників.

Ключовим же інгредієнтом успіху вважаю здатність зібратись і зробити нову спробу.

Розмовляв: Павло Петриченко, Освіта.ua

Освіта.ua
19.06.2014

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!