Osvita.ua Бізнес-освіта Статті Тренінги Основні критерії вибору ефективного бізнес-тренінгу
Основні критерії вибору ефективного бізнес-тренінгу

Ринок переповнений пропозиціями про тренінги. Як визначити якісний тренінг?

Основні критерії вибору ефективного бізнес-тренінгу

Можна досить просто обрати бізнес-тренінг і не помилитися! Найголовніше у виборі бізнес-тренінгів, тренінгової компанії, та й самого тренера - покладатися на здоровий глузд і вірити в те, що ви можете побачити на власні очі, торкнутися власними руками.

Дуже часто спеціаліст компанії, який обирає бізнес-тренінг, будь то HR менеджер, директор по персоналу або комерційний директор, обтяжений безліччю упереджень і стереотипів, які не дозволяють йому ефективно прийняти рішення і зробити вибір. Розглянемо найбільш поширені стереотипи:

Помилка 1. Всі бізнес-тренінги однієї тематики, наприклад, по продажах, побудовані за однаковими програмами, і тому можна вибирати найбільш дешевий, ефект буде однаковий.

Однакових програм немає, взагалі цей стереотип заснований на звичайнісінькій лінощі - замовнику просто лінь уважно ознайомитися з програмою пропонованого тренінгу. Відмінності, іноді дуже навіть істотні, є не тільки в деталях і методах, але навіть у загальній концепції і підході до структури тренінгу. Що стосується однаковості ефекту - ось тут вже кожен може перевірити відгуки, безпосередньо переговоривши з компаніями, в яких аналогічний тренінг проводився. Почути оцінку ефективності продукту з перших рук - оптимальний варіант, щоб переконатися в його доцільності для вашої компанії.

Помилка 2. Якщо не дозволяють фінанси, то краще провести хоч який-небудь тренінг, що підходить за ціною, ніж взагалі не проводити.

Тут складно що-небудь пояснити на логічному рівні. Легше порівняти. Уявіть, що ваші співробітники почали відчувати себе погано - невелике нездужання, - і ви вирішили їм допомогти. Скажіть, вам все одно, якого лікаря викликати, лише б він був подешевше? А як щодо лікаря без досвіду роботи, лікаря-теоретика, лікаря, позбавленого права займатися медичною практикою, - адже вони дешевші за всіх? Ні? Ось так само з тренінгом. Тренінг - це допомога вашим менеджерам. І є серйозна різниця, у кого її отримувати. Якщо фінанси не дозволяють звернутися до професіоналів - звернення до "лікарів" сумнівної репутації може мати настільки ж непередбачувані наслідки, як прийом невідомих ліків з невідомою метою. У більшості випадків при браку фінансування краще відкласти тренінгові заходи до кращих часів, ніж витратити гроші на сумнівне задоволення з невідомими наслідками.

А ви знаєте, що ефект від тренінгу, проведеного непрофесіоналом, може бути протилежним очікуваному - демотивація персоналу і подальше погіршення ситуації? Ваші співробітники самі можуть відчути на практиці низький рівень професіоналізму тренера, низьку якість матеріалу й розчаруватися, а, розчарувавши їх одного разу, вам буде дуже важко повернути довіру колективу і відновити його мотивацію.

Помилка 3. Вигідніше замовляти тренінг у приватних практикуючих тренерів, навіщо переплачувати фірмі?

Це один з найсильніших стереотипів. І корінь його лежить в тому, що в простому розумінні клієнта тренінг - це: прийшла людина, відчитала матеріал, який і так можна прочитати в книжках, і все. Так от, шановний читач - ніякого відношення до тренінгу це не має. Нормальний навчальний захід - це, в першу чергу, практика, яку може відпрацювати разом з вашими менеджерами тільки досвідчений тренер з серйозним досвідом власної реальної діяльності в потрібній сфері. І саме головне - це гарантія того, що після заходу ви не залишитеся з ситуацією один на один. Посттренінговий супровід - це 70-80% успіху тренінгу, так як він дозволяє бути впевненим, що кожен ваш співробітник застосовує знання та навички на практиці, робить це правильно і зміг подолати неефективні звички. Таку гарантію може дати тільки компанія на основі відкритих договірних відносин, а не приватник, відносини з яким мають менш стабільний фундамент.

Ну, і друге питання, яке повинне виникнути при зверненні до приватника, - якщо він такий хороший професіонал, чому займається приватною практикою в напівлегальному режимі, невже не вистачає досвіду і знань відкрити власну успішну справу? А якщо так, то чому він зможе навчити ваш персонал?

Тепер, коли ми звільнились від основних помилок і стереотипів, давайте розглянемо критерії вибору бізнес-тренінгів, тренінгової компанії і самого тренера.

Критерій 1. Як компанія, до якої ви звернулися, веде себе з вами?

Якщо менеджер не може відповісти на ваші запитання, не може швидко зорієнтуватися в ситуації, тягне з відправкою комерційної пропозиції, не передзвонює або в цілому веде себе так, що це вас не влаштовує, то запитайте себе: "А чому ця компанія буде вчити моїх менеджерів , якщо вони своїх навчити не можуть?". Якщо ж ви спілкувалися з бізнес-тренером, то запитайте себе: "Чому зможе навчити моїх менеджерів цей тренер, якщо він сам веде себе неефективно?". Тому звертайте особливу увагу на те, як відбувається контакт і як розвиваються відносини з тренінговою компанією.

Критерій 2. Пряма можливість отримати відгук в компанії, з якою конкретний тренер працював.

Це важливий критерій, який дозволяє відкинути до 70% пропозицій про проведення тренінгу. Ви побоюєтеся, що вас і тут можуть ввести в оману? Повірте, коли ви телефонуєте директору, комерційному директору або іншому топ-менеджеру відомих компаній, у них немає ніякого резону обманювати вас - це люди з гарною зарплатою, стабільним становищем у своїй організації, в багатьох випадках працюють там довгі роки. Подумайте, навіщо їм вас обманювати?

Критерій 3. Програма тренінгу.

Перше - вона повинна бути докладною, а не являти собою просто перелік кількох пунктів на одному листочку. Гарна програма тренінгу займає три-шість листів з докладним переліком блоків, навичок, деталей і так далі.

Друге - її необхідно уважно прочитати. Навіть самий досвідчений тренер не гарантує, що в програмі є все, що вам потрібно. Тут необхідно зібрати волю в кулак, відкинути лінь, уважно все вивчити і сформувати питання для обговорення з тренером. Тренер повинен докладно, зрозуміло і, найголовніше, простими для вас словами пояснити всі моменти. Безумовно, в більшості випадків це робиться вже при особистій зустрічі.

Критерій 4. Особистий досвід тренера.

Це ключ до ефективного тренінгу. Тренер повинен не просто розповісти, а ґрунтовно довести, що у нього є досвід особистої роботи в тому, чому він збирається вчити ваших менеджерів. Якщо це тренінг з продажу - скільки років він особисто продавав? Дивно, коли приходить "дівчинка" або "хлопчик" двадцяти років із психологічною освітою або колишній викладач інституту і говорить, що він буде тренувати ваших менеджерів ефективно продавати. А де його особистий досвід продажів? І зовсім неважливо, що коштує такий тренінг у цього "тренера" у рази дешевше, ніж у досвідченого професіонала, неважливо, скільки років такий викладач читає лекції студентам, - до продажів це не має ніякого відношення. Ефект від такого заходу буде не більше, ніж від книжки, яку такий "тренер" прочитав і тепер перекаже вашим менеджерам.

Ось, в принципі, і всі основні критерії, які дозволять вибрати ефективний тренінг для вашої компанії. Буду радий, якщо, скориставшись ними, ви виберете гідний тренінг, який надасть сильний позитивний вплив на успішність вашого бізнесу.

Автор: С. Філіппов

Освіта.ua
27.04.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!