Osvita.ua Бізнес-освіта Статті MBA Зміни в очікуваннях випускників MBA
Зміни в очікуваннях випускників MBA

Результати нещодавно опублікованого опитування, проведеного у Великій Британії демонструють зміну цілей і прагнень сьогоднішніх випускників MBA

Зміни в очікуваннях випускників MBA

Згідно з результатами недавнього дослідження, руйнівні наслідки економічного спаду негативно позначилися на очікуваннях студентів MBA.

Опитування понад двох тисяч студентів бізнес-шкіл у всій Європі показало, що їхні зарплатні очікування після випуску зменшилися майже на 8000 € на рік у порівнянні з випускниками минулого року.

Очікуваний щорічний дохід сьогоднішніх студентів становить 54809 €, тоді як минулого року ця цифра склала 62446 €.

"Під час кризи збільшилася кількість студентів МBА, відповідно в цьому році зросте і кількість випускників, а це може впливати на більш скромні очікування по доходах", - каже Мішель Бойд (Michelle Boyde), менеджер з маркетингу та зв'язків з університетами в Великій Британії компанії Universum.

За словами більшості студентів МBА, найважливішою формою винагороди є "хороша рекомендація для майбутньої кар'єри", що відображує їх зацікавленість в довгостроковій кар'єрній перспективі. "Лідерські можливості" стоять другими за важливістю, а за ними йде "конкурентоспроможна базова компенсація".

Коли студентів попросили розставити цілі в порядку пріоритетності, то бажання "зробити міжнародну кар'єру" опинилося на першому місці з четвертого, яке воно займало в 2009 році.

У минулому році основною амбіцією було "інтелектуальне зростання і випередження конкурентів", але в 2010 вона стоїть на другому місці.

"Бути лідером або керівником" у 2009 році була другою за важливістю кар'єрною метою; цього року вона опинилася на четвертому місці. "Зберегти баланс роботи та життя" міцно утримує третє місце.

"Минулого року реалії управління командою багатьох загнали в стресову ситуацію, менеджерів примушували звільняти персонал, і це сильно вплинуло на людей, - каже пані Бойд. - Сьогоднішні випускники MBA скоріше не хочуть, щоб елемент керування був присутній в їх роботі. Проте вони все ж бажають зробити запаморочливу міжнародну кар'єру і співпрацювати з іноземними колегами. Але оскільки компанії намагаються стримувати зростання витрат на поїздки з економічних і екологічних причин, це може стати серйозною причиною зростання кількості "вебінарів" (інтернет-семінарів)".

Студентський вибір роботодавців суперечить їх глобальним амбіціям. Вони асоціюють закордонні відрядження в основному з роботою в консалтингових фірмах Bain & Company, Booz & Co. і Oliver Wyman. Але ці компанії не фігурують у першій п'ятірці рейтингу кращих роботодавців, складеного компанією Universum. Так Bain & Company з'їхала з 5-го місця в 2009 на 7-е в 2010, Booz & Co. стоїть на 26-му місці, а в минулому році займала 25-е, а Oliver Wyman і зовсім опустилася з 69-го на 98-е місце.

Інвестбанки та фінансові установи користуються популярністю у випускників бізнес-шкіл, проте банківська криза вплинула і на них. Goldman Sachs втратив два місця, впавши з 7-го в 2009 р. на 9-е в цьому році, а JP Morgan скотився з 15-го на 18-е місце. Європейський Центробанк спустився на шість місць - з 26-го на 32-е. Deutsche Bank і Credit Suisse впали на 12 місць, на 33-е і 42-е відповідно. BNP Paribas впав на 13 місць, ставши 55-м у рейтингу, а UBS втратив 16 позицій, ставши 62-м. General Electric, яка управляє вагомим фінансовим бізнесом, втратила більше за всіх, впавши на 19 місць і зайняла 31-й рядок у рейтингу.

Суперечить цій тенденції HSBC, що піднявся на сім пунктів, ставши 24-м, і Barclays, який вперше з'явився у списку і зайняв 44-е місце. Merrill Lynch, якого врятувало примусове злиття, повернувся на 53-е місце у своїй новій іпостасі - Bank of America Merrill Lynch.

Інші факти наводять на думку, що деякі з уроків банківської кризи вже забуті. Тільки 22% респондентів вважають "високі етичні стандарти" важливим атрибутом роботодавця, а в минулому році їх було 30%.

Компанії, що займаються управлінським консалтингом, займають перше місце в списку ідеальних роботодавців, майже 30% студентів хочуть працювати в цій сфері. Робота в McKinsey & Company є найбажанішою, а слідом за нею на 3-му місці The Boston Consulting Group.

Високотехнологічні компанії зберегли свою привабливість, Google і Apple займають друге і четверте місця відповідно другий рік поспіль. Група компаній люксових брендів LVMH, що володіє брендами Moët Hennessy і Louis Vuitton, піднялася на 14 пунктів і посіла п'яте місце, але більше всіх (на 24 пункти) піднялася компанія Heineken, перейшовши з 76-ї позиції в 2009 р. на 52-у.

Більшість сфер діяльності зберегли свій рівень популярності, крім роздрібної торгівлі та моди, що зайняли 7-е місце в списку популярності (у минулому році вони були на 15-му місці).

Як показали результати опитування, студенти чоловічої і жіночої статі бажають мати різних роботодавців. Наприклад, General Electric чоловіки ставлять на 10-е місце, а жінки на 51-е.

Серед компаній, що прагнуть залучити жінок, - оборонне підприємство EADS (різниця в перевагах різних статей 44 пункти) і софтверна компанія Oracle (різниця в 43 пункти). І навпаки, компанії American Express (різниця в 51 пункт), Danone (різниця в 50 пунктів) і Kraft Foods (різниця в 49 пунктів) прагнуть залучити чоловіків - для них це має серйозне значення, тому що на MBA навчається більше чоловіків, ніж жінок, і цим компаніям доводиться набирати співробітників з набагато меншого числа талантів.

Серед роботодавців, однаково подобаються представникам обох статей - Apple, Deutsche Bank і ABB.

begin.ru
28.07.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!