Osvita.ua Бізнес-освіта Статті MBA Сучасні тренди бізнес-освіти: MBA на замовлення
Сучасні тренди бізнес-освіти: MBA на замовлення

Дипломи МВА за індивідуальним замовленням стають у Великій Британії звичайною справою

Сучасні тренди бізнес-освіти: MBA на замовлення

Дипломи MBA за індивідуальним замовленням набувають все більшого поширення.

Це повноцінні курси навчання, які бізнес-школи підганяють під індивідуального - як правило, корпоративного клієнта чи сферу діяльності, наприклад, енергетику.

Ідея створення таких курсів навчання давно витає у повітрі, а зростаюча кількість приватних шкіл на ринку, зацікавленість компаній-клієнтів, що бажають підвищити кваліфікацію своїх співробітників, постійний пошук бізнес-школами додаткового доходу сприяють їх поширенню.

Що ж мається на увазі під курсом МВА на замовлення? Пропозиції на цьому ринку варіюються від "заточених" під потреби клієнта та існуючих курсів, адаптованих за ступенями, до таких, які дають можливість вступити у майбутньому на повний курс MBA.

У минулому році BPP, приватна компанія, краще відома юридичними курсами навчання, запропонувала індивідуальні курси MBA для окремого клієнта, юридичної фірми Simmons & Simmons. На курсі навчається близько 30 співробітників фірми, і в наступному навчальному році знову буде набір учнів. Програма навчання має стандартний курс MBA, чотири модулі якого "скроєні" відповідно до вимог Simmons & Simmons. Приклади спеціалізованих модулів: майбутні тенденції юридичного бізнесу і керування професійними послугами в юридичному секторі.

"Ми беремо базову програму MBA і спеціалізуємо її під вимоги юридичного сектору", - розповідає Кеті Бест (Katie Best), директор MBA компанії BPP.

атхненне реакцією на курс, керівництво BPP планує опановувати й інші сфери діяльності. "Ми отримуємо запити від компаній з тих галузей, з якими раніше зв’язку не мали", - каже пані Бест. Мета BPP - стати бажаним постачальником програм навчання для компаній і конкурентом відомих бізнес-шкіл.

Одним із прикладів курсу MBA, розробленого більше для сфер діяльності, ніж для конкретної компанії - це курс з глобальної енергетики, запущений торік Ворвікською бізнес-школою (Warwick Business School). "В основі нашого підходу до MBA лежить розуміння ролі бізнесу в ситуації, коли суспільство зіштовхується із серйозними проблемами", - говорить Девід Елмс (David Elmes), науковий директор ворвікського курсу MBA з глобальної енергетики. Енергетика є однією з таких серйозних проблем, і, на щастя, найбільшою сферою діяльності для продажу програм MBA.

Але у Ворвіку з презирством поставилися до стратегії додати спеціалізовані модулі до стандартного курсу MBA. "Якщо ви хочете дати майбутнім лідерам знання майбутнього, то необхідно модифікувати весь курс", - говорить пан Елмс. Після переговорів з представниками сектора, у Ворвіку змінили більшу частину стандартних модулів MBA, вмонтувавши матеріали та кейси з енергетики у весь курс навчання. Також курс містить такі модулі, як контроль і політика в енергетичному секторі.

Цільова аудиторія цього курсу злегка відрізняється від звичайної когорти MBA. По-перше, студентами в основному є дорослі менеджери віком понад 30 років, які не планують змінювати сферу діяльності. По-друге, курс об'єднує повний комплекс напрямків сфери енергетики, включаючи в себе газ, нафту, генеруючі підприємства і технології поновлюваних джерел енергії. З 35 студентів курсу 70% - іноземці.

Ще один спосіб створення курсів на замовлення знайшли в Манчестерській бізнес-школі (Manchester Business School (MBS)). У MBS вже кілька років ведеться викладання MBA для компаній. У списку клієнтів школи такі вагомі імена, як British Telecom, PricewaterhouseCoopers і KPMG. У школі викладаються програми МВА для керівників за різними напрямами, такими як загальне управління, фінанси, інжиніринг, будівництво та управління великими спортивними заходами.

"Компанії, які є спонсорами студентів, вважають за краще бачити програми, створені спеціально для їх сектору", - розповідає Найджел Баністер (Nigel Banister), голова MBS Worldwide. Оскільки тривалість курсу - 18 місяців, існує більше можливостей спрямувати факультативи під потреби певного сектору. З таких факультативів складається майже третина всієї програми курсу. Компанії використовують ці курси як частину своєї політики підвищення кваліфікації керівних кадрів. "Ми розробляємо програми навчання, з метою допомоги учням розвинути навички, що будуть сприяти просуванню їхньої бізнес-стратегії", - говорить пан Баністер.

Такі ж цілі переслідують і в Школі управління Бредфордського університету (Bradford University School of Management), що надає корпоративним клієнтам дуже спеціалізовані курси, спрямовані на вдосконалення управлінських якостей і зміцнення бізнесу. Серед клієнтів школи - мережа супермаркетів Morrisons, електронна компанія Pace, що виготовляє ресивери цифрового телебачення, і місцева компанія Skipton Group, відоме ім'я в будівництві.

"Ми викладаємо загальні програми, але контент серйозно сконцентрований на певному бізнесі та секторі. Ми бачимо себе партнерами цих компаній. Ми намагаємося удосконалювати їх управлінські якості і допомагаємо їм вибудовувати внутрішні мережі в компанії", - говорить Джуліан Роуелл (Julian Rawel), директор управлінської освіти школи.

Сьогодні в Бредфорді навчаються близько 80 керівників. Проте серйозна відмінність Бредфорда від інших навчальних закладів полягає в тому, що ця школа покриває тільки третину програми MBA. З усіх студентів, хто закінчує цю третину, близько 30 відсотків продовжують освіту за повною програмою MBA.

Усі ці підходи до навчання приносять бізнес-школам хороший дохід, але існує ризик зниження якості програм. "Ми дуже уважно ставимося до дотримання балансу. Якщо занадто спеціалізувати програму навчання, то вона вже не є програмою по загальному управлінню", - говорить пан Баністер.

За словами Професора Френка Хорвіца (Frank Horwitz), директора Кренфілдської школи управління (Cranfield School of Management), прив'язка до однієї компанії може позбавити програми різноманіття, яке багато хто вважає критичним для програми MBA. Проте в Amba (Асоціація програм MBA), що акредитує курси, спокійно ставляться до поширення MBA за індивідуальним замовленням. "Проблем не буде, якщо школа контролює процес прийому учнів, зміст програм, наукові стандарти, стандарти оцінки й видає диплом", - говорить Роберт Оуен (Robert Owen), директор з акредитації та послуг бізнес-шкіл у Amba. Це виглядає як зелене світло для подальшого поширення MBA за індивідуальним замовленням.

Освіта.ua
12.07.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!