Osvita.ua Бізнес-освіта Статті MBA Європейські бізнес-школи відкривають освітні ринки США
Європейські бізнес-школи відкривають освітні ринки США

Протягом останніх 10 років європейські бізнес-школи досить активно вели себе на північноамериканському ринку

Європейські бізнес-школи відкривають освітні ринки США

Бізнес-школи утворювали альянси з місцевими університетами та запускали програми обміну студентами та викладачами.

Тепер же декілька найбільш престижних європейських бізнес-шкіл вирішили затвердитися в США ще міцніше та відкрити тут повноцінні кампуси.

Навесні і влітку 2010 року школи Франції та Великої Британії оголосили про плани будівництва в США власних кампусів у 2011 році.

На думку Роберта Брунера (Robert Bruner), ректора Darden School of Business (University of Virginia) - це частина стратегічних планів зміцнення присутності на американському ринку.

"MBA зобов'язана своїм походженням США, і затвердитися на цьому ринку означає серйозно посилити свій бренд і престиж", - вважає Брунер, який також є одним з членів AACSB.

Деякі європейські бізнес-школи, що оголосили про ці плани, завоювали ім'я у себе на батьківщині, однак далеко не так відомі за межами власних країн. Поява власних дипломних програм у таких ділових центрах США як Майамі або Нью-Йорк, має, за словами представників шкіл, серйозно поліпшити репутацію шкіл в академічному і бізнес співтоваристві.

Інша можливість, яка може бути забезпечена удачливим бізнес-школам з Європи - це набір американських студентів на свої кампуси. У більшості європейських бізнес-шкіл кількість американських студентів складає зовсім незначну частину, тому ці школи не мають серйозної бази випускників у США.

Дейв Уілсон (Dave Wilson), президент GMAT, досить скептично ставиться до таких перспектив. 98% тих, хто проходить тест GMAT в США, подають заяву саме в американські бізнес-школи. На його думку, європейським бізнес-школам доведеться зробити майже неможливе, щоб змінити цю ситуацію.

Іспанці відкривають

У травні цього року іспанська бізнес-школа IESE відкрила двері свого нью-йоркського кампуса на 57th West Street - 6-поверховий будинок з двома аудиторіями для занять, кімнатами відпочинку та адміністративними площами.

Відкриття кампуса IESE планувала три роки і витратила близько $ 20 мільйонів на реконструкцію будівлі. Бізнес-школа не буде пропонувати в Нью-Йорку програму MBA, але на новий кампус, тим не менш, покладені грандіозні плани, включаючи програму для топ-менеджерів, розробку дослідного центру з вивчення глобального бізнесу, а також розробку різних можливостей для випускників та корпоративних спонсорів.

Викладачі основного кампуса IESE, розташованого в Барселоні, будуть возити студентів у Нью-Йорк на кілька тижнів на навчальний модуль.

Більш того, IESE розраховує, що новий кампус допоможе залучити на основну програму MBA більш кваліфікованих студентів з Північної Америки. Набір на наступну програму MBA в IESE на 12-15% складається з американських студентів - це друге число після власне іспанців.

"Покупець хоче помацати і відчути продукт, перш ніж купити його - тому ми і відкрили кампус в Нью-Йорку, де місцеві потенційні студенти можуть взяти участь у програмі і поговорити з викладачами", - говорить Ерік Уебер (Eric Weber), заступник ректора IESE і директор Нью-Йоркського філії.

Наступ британської бізнес освіти

Одна з європейських бізнес-шкіл, яка планує "наступ" на США - це Manchester Business School з Великої Британії. Минулого тижня вона оголосила про відкриття свого кампуса в Майамі, який буде пропонувати програму Global Part-Time MBA.

"Сотні випускників нашої школи живуть в США, і ми давно хотіли відкритися тут, - розповідає Майкл Люгер (Michael Luger), ректор Manchester Business School, яка стане першою британською бізнес-школою, що відкрила свій кампус в США. Школа давно придивлялася саме до Майамі, де немає таких грандів як Harvard або University of Chicago, і де працюють багато компаній зі списку Fortune 500. "Ми відчували, що повинні стати однією з кращих бізнес-шкіл регіону і відкрити для себе ринки Карибських країн, Південної Америки та інші", - додає Люгер.

Кампус має відкритися у вересні 2010 року, а перший набір складе 30 студентів mba. Мета - протягом найближчих трьох років залучити 600 нових студентів. У цьому школі повинна допомогти достатньо демократична цінова політика. Вартість програми - $31,000, що істотно дешевше багатьох місцевих бізнес-шкіл.

Французські бізнес-школи придивляються

Ще одна школа, що може з'явитися в найближчому майбутньому в США - це французька SKEMA, найбільша бізнес-школа у Франції з кампусами в Ліллі, Парижі та Софія Антиполісі, технологічному парку близько Ніцци.

Ця школа - результат злиття ESC Lille і CERAM Business School, в її амбіційних планах - істотне розширення глобальної присутності, в тому числі відкриття в січні 2011 року великого кампусу в місті Ралей, Північна Кароліна. Для цього школа уклала партнерську угоду з North Carolina State University, і планує відкрити спільні програми "подвійного диплому" та Executive MBA і об'єднати дослідні зусилля.

Наступної зими бізнес-школа планує відправити на новий кампус 300 студентів своєї програми Master of Science in Management та інших програм. Як і Manchester Business School, SKEMA планує залучити нових американських студентів. З 6000 студентів, які навчаються в SKEMA, тільки 40 - із США і країн Латинської Америки.

Проте наскільки американським студентам буде цікава ця програма - велике питання. Поки основні фактори, що приваблюють американських студентів у європейські бізнес-школи - низька вартість і більш короткий курс навчання, ніж на американських програмах.

До того ж вони набагато більш інтернаціональні і дають прямий шлях на європейський ринок праці. Проте відкриття філії школи в Америці відразу нівелює перевагу, пов'язану з європейським ринком праці.

Брунер також вважає, що європейські бізнес-школи в США можуть зіткнутися з труднощами в адаптації до американської культури, причому їм доведеться переконувати місцевих студентів, що їх школа може дати їм унікальний освітній продукт, не гірше або навіть краще того, що зараз є в США.

"Залишається тільки подивитися, наскільки цікавими виявляться європейські бренди для американців, - говорить Брунер. - Однорічні й дворічні програми дуже сильно відрізняються одна від одної, і буде цікаво подивитися, чи приживуться короткі європейські програми на американській землі".

Володимир Правоторов, Begin Group

Businessweek
30.06.2010

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!