Osvita.ua Бізнес-освіта Статті MBA Бізнес-школи не такі вже й недоступні для жінок
Бізнес-школи не такі вже й недоступні для жінок

З кожним роком збільшується кількість жінок, які проходять тест GMAT, що свідчить про зростання популярності MBA-програм у цій соціальній групі. Але відчиніть двері будь-якої аудиторії, де навчаються майбутні магістри бізнес-освіти і гендерний дисбаланс одразу кинеться в очі – на MBA-програмах все ще суттєво переважають чоловіки

Бізнес-школи не такі вже й недоступні для жінок

Занадто часто упереджене сприйняття жінками світу MBA малює страшні картини дорогої навчальної програми та середовища, у якому домінують чоловіки. Це в свою чергу відбиває у жінок інтерес до переваг, які дають MBA-програми. Однак ці упередження не завжди виявляються правдою.

Директор з маркетингу, кар’єрної служби та голова приймальної комісії бізнес-школи IMD Клер Лекок, а також заступник голови приймальної комісії школи IE Business School Ніта Свінсік розвіяли основні міфи, які відлякують жінок від вступу на MBA-програми.

Міф перший: "Кожен, хто вступає до бізнес-школи, зорієнтований на фінанси чи бізнес, отже я можу вступити на MBA-програму, лише якщо маю досвід роботи у фінансовій сфері".

Відсутність фінансового чи бізнесового досвіду залишається фактором, який на думку потенційних жінок-аплікантів може поставити під загрозу їхній вступ.

Саме ця причина заставила випускницю школи Fuqua School of Business Дюкського університету Колін Челіні хвилюватись щодо вступу. "У мене не було бізнесового досвіду, тому довелось подумати, які саме бізнес-навички мені знадобляться, і це стало однією з причин, чому я відклала вступ", - розповіла вона.

Однак Клер Лекок підкреслює, що студенти MBA-програм приходять з різних галузей. "Багато з наших студентів не мають бізнесового досвіду і нормально себе почувають. Зараз у нас навчаються люди з досвідом роботи в сфері HR, недержавних організацій і навіть один колишній скрипаль. Говорячи про випускників, варто сказати, що 70% з них працюють не в консалтингу чи фінансовій сфері, а в маркетингу, відділах продажу і стратегій та внутрішньому консалтингу, що на мою думку приваблює жінок".

Міф другий: "Мені не вдасться зберегти баланс між родиною та навчанням на full-time MBA-програмі".

Інша проблема яка лякає жінок – як сумістити власне життя та стаціонарне навчання, хоча багато бізнес-шкіл пропонують такі служби як "підтримка родини" чи "партнерські програми".

"Ви здивуєтесь, коли дізнаєтесь як багато кандидатів привозять із собою свої родини, коли починають вчитися у бізнес-школі. Багато шкіл мають різні служби підтримки. У школі IE, наприклад, є партнерський клуб, який організовує щотижневі багатомовні дитячі групи", - розповідає Свінсік.

Однак на її думку пошук балансу між родиною та навчанням справа суто індивідуальна: "Багато шкіл пропонують безліч можливостей позашкільної роботи під час навчання на MBA-програмі, але відвідувати їх усі просто неможливо, тому дуже важливо, щоб студент мав власні пріоритети та фокусувався саме на них".

Міф третій: "В усіх MBA-програмах домінують чоловіки, що веде до агресивного середовища, де навчається лише кілька жінок".

Деякі жінки можуть передумати, дослідивши середовище бізнес-шкіл, яке складається переважно з чоловіків. Коли Челіні навчалася на MBA-програмі, лише 22% від її групи складали жінки і, за її словами, на початку вона навіть трохи побоювалась колег-чоловіків.

Однак з часом вона побачила, що у жінок такі ж права і можливості як і у чоловіків. "Наші заняття з ділового спілкування були неперевершені. На них вчили уникати конструкцій, які зазвичай кажуть жінки, і які підривають авторитет їхніх слів, як наприклад "Не знаю наскільки це буде корисним, але…" чи "Не знаю наскільки це задовольнить потреби, але…". У нас також були чудові оратори в рамках жіночої конференції, яка проходила в університеті. Підтримка та ресурси, які ми отримували, допомогли нам подолати усі побоювання".

Не зважаючи на те, що згідно з даними організації GMAC жінки складають лише 30% усіх аплікантів бізнес-шкіл по всьому світу, відсоток студентів-жінок відрізняється від школи до школи.

З десятки кращих бізнес-шкіл Європи за версією рейтингу QS Global 200 Top Business Schools 2010/11, школи INSEAD та SDA Bocconi School of Management мають найвищий відсоток студентів жіночої статі – 33%.

Свінсік радить майбутнім студентам провести дослідження: "Кількість студентів-жінок відрізняється від школи до школи і сильно залежить від бізнес-школи та її культури. Я раджу вивчити особливості школи, спілкуючись з випускниками, відвідуючи події та/або провести інформативне інтерв’ю".

TopMBA.com. Переклад Мирослав Гришин, Освіта.ua.

Освіта.ua
07.07.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!